• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Sonuç haziran ayı ikame toplu alım SONUÇ. COFFEE DEPARTMENT

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan volcano
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Toplu alımın amacı firmaların daha çok kazanması ise Null un yaptığı şey doğrudur, kazandığını öğrenip fiyata zam yapmış zamlı fiyattan da herkese açık indirim yapmış. Bu çeşit uygulamalara zaten Türk toplumu alışkın, kendilerine başarılar dilerim. Ama bu durumda alıcı toplu alıma özgü herhangi bir avantajdan yararlanmamış oluyor.

Yok eğer toplu alımın amacı bir "kazan-kazan" formülü yaratmaksa - ki ben böyle olması gerektiğine inanıyorum - bu durumda zaten toplu alımın getirdiği bir brüt kar artışı olacak firma lehine, alıcı lehine ise "normal fiyatlardan" bir indirim olmuş olacak. Bu sayede her iki taraf da kazanmış oluyor.

E ilk senaryoda ben kendimi pek rahat hissetmiyorum açıkçası, paradan adını telafuz etmek istemediğim negatif bir hissiyat bırakıyor. Dediğim gibi firmaya başarılar dilerim umarım beklentisinin karşılığını alır.
Ben e bu ay katılmayacağım Null alımına, açıkçası bu tepki ile değişse bile tercihim değişmez, bu nedenle alternatif bir seçenek "neden olmasın". Bence bu saygızısızlık da değil, emeğe haksızlık da. Tercih meselesi.
katılmakla birlikte bir de şu var, acaba firma yaptıysa yeşil kahve tedarikçisiyle bir ''ürün tedarik sözleşmesi''(alım-satım), bunda bir değişiklik mi oldu ve bu değişiklik, toplu alım öncesine mi denk geldi. belki öyle bir şey oldu. hep soru işareti.
 
katılmakla birlikte bir de şu var, acaba firma yaptıysa yeşil kahve tedarikçisiyle bir ''ürün tedarik sözleşmesi''(alım-satım), bunda bir değişiklik mi oldu ve bu değişiklik, toplu alım öncesine mi denk geldi. belki öyle bir şey oldu. hep soru işareti.
Elbette olmuş olabilir. Ama işte bir işletmenin, özellikle günümüz sosyal medaya ağırlıklı ortamında, bilmesi gereken şeylerden biri de iletişim ve bunun yönetimi.

Oylama oldu, kazandıni ama zam yapmazsan zarar edeceksin, e her pakette zarar edeceksen talep arttığında zararın da artacak. Kaliteden de ödün vermek istemiyorsun. Olağan üstü bir şart gelişti "mücbir sebep" Bu durumda yapılacak belli. Sevr sözleşmesini yazmaya vakit ayırabilmişsin, bunun yerine durumu tüm samimiyetinle ifade edip anlatman ve hatta bu mücbir sebep nedeniyle seçimi yaan takıma 2. seçilenle devam edilebileceğini bizzat kendin önermen. Kimse indirim yap ya da sat diye zorlamıyor ki, gönüllü yapılan bir şey bu. Zararına da satılacak hali yok elbette.
Yani olayın temeli iletişim bence. Hani seçildikten sonra zam yapılınca konunun "şu anda anlaşıldığı gibi" anlaşılacağını tahmin etmek için Enistein olmaya gerek yok. Biraz empati biraz iletişim.
 
Elbette olmuş olabilir. Ama işte bir işletmenin, özellikle günümüz sosyal medaya ağırlıklı ortamında, bilmesi gereken şeylerden biri de iletişim ve bunun yönetimi.

Oylama oldu, kazandıni ama zam yapmazsan zarar edeceksin, e her pakette zarar edeceksen talep arttığında zararın da artacak. Kaliteden de ödün vermek istemiyorsun. Olağan üstü bir şart gelişti "mücbir sebep" Bu durumda yapılacak belli. Sevr sözleşmesini yazmaya vakit ayırabilmişsin, bunun yerine durumu tüm samimiyetinle ifade edip anlatman ve hatta bu mücbir sebep nedeniyle seçimi yaan takıma 2. seçilenle devam edilebileceğini bizzat kendin önermen. Kimse indirim yap ya da sat diye zorlamıyor ki, gönüllü yapılan bir şey bu. Zararına da satılacak hali yok elbette.
Yani olayın temeli iletişim bence. Hani seçildikten sonra zam yapılınca konunun "şu anda anlaşıldığı gibi" anlaşılacağını tahmin etmek için Enistein olmaya gerek yok. Biraz empati biraz iletişim.

"Daha anket sonucunu paylaşmak adına Cihan abiyle konuşmak için iletişime geçtiğimizde üzülerek fiyatlara bazı güncellemeler yapmaya başladıklarını alım detaylarını konuşmadan önce bizimle paylaştı. Hatta gerekirse alım ekibi arasında konuşulup bu ayı pas geçmek/devam etmeme seçeneklerini değerlendirme durumunda hiçbir şekilde kırılma gücenme olmayacağını dahi kendisi söylemiştir."

Kazananın açıklandığı ilk mesajda yazıyor bu.
 
Bir önceki benzer durumda alternatif bir toplu alımın ben de yanlış olduğunu düşünmüştüm. Hatta Ömer Bey'in yaklaşımını da çok takdir etmiştim.
Ancak son anda gelen zamdan ("güncelleme") ziyade, asıl mesele bu pek de kulübe özel toplu alım gibi olmamış sanki.
Standart bir zam sonrası "indirim"ine biz de rasgele denk gelmişiz gibi.

Ekli dosyayı görüntüle 20574
Bu genel bir indirim bence de. Güzel tespit 👏👏👏
 
Merhaba
Öncelikle ilginiz için çok teşekkürler @volcano ve @kaktus :coffee:

Evet Pedra Azul son kez geri geldi ama içimizde buruk bir sevinç var. son 3 yıldır sunduğumuz bu kahve ile bu sene vedalaşıyoruz demek istemiyorum ama sunmaya bir müddet ara vereceğiz. Hem perakende hem toptan satışlarda tercih edilen bir kahve olduğundan sanıyorum 1-2 aylık stoğumuz mevcut. Niye ara veriyorsunuz diye sorarsanız da ;malesef mevcut hasat dönemi için maliyetleri nerdeyse 2 katına kadar yükseldi ve bu kahveyi tedarik edemedik. Buna etkili olan durum hem lojistik sorunları hem de geçtiğimiz sene yaşanan don vakası oldu.

Ancak Pedra Azul sonrası sunmaya başlayacağımız kahveyi de seçip gerekli kontratlarımızı yaptık. Önümüzdeki hafta Pedra Azul'dan sonra kullanacağımız ana espresso kahvemizi sunmayı planlıyoruz. Brezilya'dan Primavera. https://www.allycoffee.com/coffees/primavera-yellow-catuai-pulped-natural/

Önümüzdeki günlerde Costa Rica Aquiares Estate Natural Anaerobic Centroamericano varyetesi (Sudan Rume & Sarchimor Hibriti) egzotik bir kahve de satışa çıkıyor. Sadece 60 kilo yeşil çekirdeğimiz var ve 100 gramlık paketlerde satışa sunacağız. https://www.allycoffee.com/coffees/aquiares_centroamericano-anaerobic-natural/

Yeni bir kahve daha var; o da şu an yıkanmış versiyonunu sunduğumuz Acacia'nın natural versiyonu. Bu kahve de klasik natural Etiyopya kahvelerine güzel bir örnek diyebilirim. https://www.allycoffee.com/coffees/acacia-natural/

Primavera, Aquiares Estate ve Acacia Natural'de 1 hafta boyunca %20 indirimli olarak satışta kalacaklar.

Geçtiğimiz hafta ise satışa yeni bir kahve daha sunduk, Colombia Rio Blanco Organic. Başarılı bir üretici olan Cafe Granja La Esperanza'nın çevre çiftçilerden satın alıp işlediği bir lot ve oldukça gövdeli, şurupsu bir kahve. Bu kahve 1 haftadır sitede tanışma indirimi için yüzde 20 indirimliydi. Bugün normalde sona erecek bir kampanyaydı ama kahve severler için bunu bu haftasonuna kadar yani pazar akşamına kadar uzatmak isterim.

İyi akşamlar
Yeni gelen kahveleri denemek için oyum coffee department
 
Department'le buluşalım. :)
Benden +1

13 department
1boxx
7 cleancup
6 coffeenutz
1 kungpow
 
Arkadaşlar bugün 12:30 a kadar lütfen oy vermek isteyenler verirse, birinci çıkan firmadan arayarak ricacı olacağım. Çok büyük bir indirim olmaz belkş az olur ama içimşze sinen bir firmadan aylık alımımızı yapmış oluruz.
 
coffenutz da güzel indirimler var oradan aldım, geçen aydan spadanın degassingleri yeni bitti, izmirde nok kafe diye bir kavrucu buldum denemek için 1kg sidamo aldım(fiyatlar efsane 1kg deneme paketi gibi(:
allahınızı severseniz bu ay yeni bir kavurucuyla anlaşmayın gene dayanamayıp alacağım.
Küveti kahveyle doldurup benden fotoğraf istiyorsanız o ayrı:D

hadi boş da geçmiyorum c.dep 'e verdim gitti oyumu(: maksat gönlümüz olsun

17 department
1boxx
7 cleancup
6 coffeenutz
1 kungpow
 
Geri
Üst