Kavurucu: Grizzly Coffee
Çekirdek: El Salvador Finca La Fany
Demleme Yöntemi: Hario V60 plastik , Hario 40 lı paket
Öğütüm: Timemore C2, 18 click
Kahve Miktarı: 20 g
Su Miktarı: 300 ml, 93,5 derece, Kuzeyden su
Toplam Süre: 2:05
Oran: 1:15
70 gr su ile blooming sonrası 45. sn ye dek 120 mL'e, 55. sn den sonra dairesel tek döküşle 300 mL e 1:35'e dek tek döküşle tamamladım ve ardından hafif bir spin yaptım. Normalde blooming aşamasında spin yapmayı tercih ediyordum fakat dengeli ve düşük debili döküş + son aşamada spin ile çok daha temiz ve canlı bardaklar aldığımı fark ettim.
Sıcak halde iken çok çayımsı olan kahve orta sıcaklığa geldiğinde ağızda ağdalı bir hale geliyor, tam bir şölen bana kalırsa, soğudukça bu yoğunluk biraz arka plana çekilip yerini daha bitter artı ekşi bir hale bırakıyor, tadım notalarında ekşi elma verilmiş bana daha çok greyfurtu iç meyvesi değilde portakal gibi bütün yediğimde o zarından aldığım bitterliği anımsattı. Ayrıca buram buram fermantasyon tadı olmaması da benim için bir artı, fermantasyon tadı baskın olan kahvelerin biraz kendi varyete ve bölgesine dair özelliğini bastırması bana pek mantıklı gelmiyor. Çok pahalı olup da(benim bütçem dahilinde) sadece fermente tadlardan ibaret kahve deneyimim olduğu için bunu belirtmek istedim, yoksa günün sonunda zevk meselesi
Şahsi olarak çok keyifle tükettiğim bir kahve oluyor, 19'una ait kavrum olduğu için ilerleyen günlerde tat profilinde nasıl bir değişiklik olur merakla bekliyorum.
Kenya Kiandu AB için demleme süresi 2:30 civarında yapıyorum, bu kahveye denecek söz yok, maşallah nasıl demlesem de her hali güzel kahve. Gövdesi çayımsı olmasına rağmen beni feth etti, kalbime taht kurdu, buzluğumda da yerini aldı. İlla bir bahane bulmak gerekirse bu kahveye o da çok fazla su tutması diyebilirim, süre uzayınca o turna yemişini andıran mükemmel ekşiliği kaybetme riskiniz var, bir iki kere başıma geldi, 15-20 sn + fazla ajitasyon bütün canlılığını öldürdü ama o hali bile A sınıf.
200 tl bandına çıkınca f/p terimini kullanmak mantıklı mı tartışılır fakat bence fiyat bandının ötesinde bir performansı var Kenya Kiandu AB'nin. Son dakka alacak varsa şiddetle tavsiye edilir.
Çekirdek: El Salvador Finca La Fany
Demleme Yöntemi: Hario V60 plastik , Hario 40 lı paket
Öğütüm: Timemore C2, 18 click
Kahve Miktarı: 20 g
Su Miktarı: 300 ml, 93,5 derece, Kuzeyden su
Toplam Süre: 2:05
Oran: 1:15
70 gr su ile blooming sonrası 45. sn ye dek 120 mL'e, 55. sn den sonra dairesel tek döküşle 300 mL e 1:35'e dek tek döküşle tamamladım ve ardından hafif bir spin yaptım. Normalde blooming aşamasında spin yapmayı tercih ediyordum fakat dengeli ve düşük debili döküş + son aşamada spin ile çok daha temiz ve canlı bardaklar aldığımı fark ettim.
Sıcak halde iken çok çayımsı olan kahve orta sıcaklığa geldiğinde ağızda ağdalı bir hale geliyor, tam bir şölen bana kalırsa, soğudukça bu yoğunluk biraz arka plana çekilip yerini daha bitter artı ekşi bir hale bırakıyor, tadım notalarında ekşi elma verilmiş bana daha çok greyfurtu iç meyvesi değilde portakal gibi bütün yediğimde o zarından aldığım bitterliği anımsattı. Ayrıca buram buram fermantasyon tadı olmaması da benim için bir artı, fermantasyon tadı baskın olan kahvelerin biraz kendi varyete ve bölgesine dair özelliğini bastırması bana pek mantıklı gelmiyor. Çok pahalı olup da(benim bütçem dahilinde) sadece fermente tadlardan ibaret kahve deneyimim olduğu için bunu belirtmek istedim, yoksa günün sonunda zevk meselesi
Şahsi olarak çok keyifle tükettiğim bir kahve oluyor, 19'una ait kavrum olduğu için ilerleyen günlerde tat profilinde nasıl bir değişiklik olur merakla bekliyorum.
Kenya Kiandu AB için demleme süresi 2:30 civarında yapıyorum, bu kahveye denecek söz yok, maşallah nasıl demlesem de her hali güzel kahve. Gövdesi çayımsı olmasına rağmen beni feth etti, kalbime taht kurdu, buzluğumda da yerini aldı. İlla bir bahane bulmak gerekirse bu kahveye o da çok fazla su tutması diyebilirim, süre uzayınca o turna yemişini andıran mükemmel ekşiliği kaybetme riskiniz var, bir iki kere başıma geldi, 15-20 sn + fazla ajitasyon bütün canlılığını öldürdü ama o hali bile A sınıf.
200 tl bandına çıkınca f/p terimini kullanmak mantıklı mı tartışılır fakat bence fiyat bandının ötesinde bir performansı var Kenya Kiandu AB'nin. Son dakka alacak varsa şiddetle tavsiye edilir.

