• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Mart 2023 - Grizzly Coffee - Deneyim ve Reçeteler, Toplu Tadım Etkinliği

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan DaunterM
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

DaunterM

Arkadaşlar cidden mi ya?
Konum
Yalova-Bursa
İsim
Mustafa Yıldıran
Dostlar merhabalar,

Şubat ayının alımını tamamlamış bulunuyoruz tadım için ise hâlâ devam etmekteyiz. En kısa sürede şubat ayı konusunda deneyimlerini paylaşan dostlarımızdan @Tetra.n.Roastery hediyesini kazanan arkadaşı açıklamaya çalışacağız.

Kahveler elimize gelmeye başladığı için mart ayı için de şimdiden deneyimlerinizi bekliyoruz.

Keyifli demlemeler!

Demleme Reçetesi:

Kavurucu: Grizzly Coffee
Çekirdek:
Demleme Yöntemi:
Öğütüm:
Kahve Miktarı:
Su Miktarı:
Toplam Süre:
Oran:
 
Demleme Reçetesi:

Kavurucu: Grizzly Coffee
Çekirdek: Ethiopia Kabira Lot #7
Demleme Yöntemi: V60 - Brewista Cam Konik Dripper , Cafec Abaca
Öğütüm: X lite 11 klik
Oran: 30gr - 510gr (1/17)
Toplam Süre: 3:25


Demlemeyi blooming + tek döküş ile yaptım. Tek döküş beni zorlayan ama özellikle meyvemsi tatlardan verim almamı sağlayan bir yöntem şu aralar.
İlk döküş 10 saniye içinde 100 gr su, 45. saniye'ye kadar blooming (döküş merkezden saat yönünde dışa ama bypass yapmadan)
45'inci saniye sonrası hedef olarak bitişi 3:15-3:30 arası hedeflemekte fayda var. Tek döküş olacağı için burası tekniğinizi geliştirdikçe daralttığınız bir alan gibi geliyor bana.
bitişe yakın eğer yatağı bozduysanız opsiyonel olarak bir swirl yapılabilir.

Tadım Notlarım :

Bu çekirdek benim gibi meyve meraklıları için memnun edici bir palete hitap ediyor. Ayrıca paket üzerindeki tadım notlarıyla çok farklı notalar aldım diyebiirim :)
Portakal yerine başlangıçta beni Kamkat karşıladı, hafif ve gövdesi düşük bir içim, aroma çok ön planda , ilk sıcaklık durağından itibaren aroma notaları sizinle etkileşime geçiyor. Yolculuk keyifli başlıyor ve ikinci sıcaklık durağına varıyorsunuz, arada ince bir çizgi var nektarin ve kayısı arasında burada, normalde bu geçişi gerçek hayatta yapamazsınız ama kahve çok iyi bir taklitçi ve sanatçı, bu kısmı bardağın en heyecanlı kısmı diyebilirim. Nektarinin öncelikle sürekli ve hızlı bir yükselişini ve ergin bir şeftaliye dönüşmesini nirvanaya ulaşmasına tanık oluyorsunuz.
Sonra ufak bir yokuş başlıyor, ve şeftaliden nektarine, nektarinden kayısıya doğru yavaş bir geçişe tanık oluyorsunuz. Buda sizi son sıcaklık durağına getiriyor, kahvenin anlatmak istediği hikayenin sonunda dinginlik, vaniylamsı ve kayısının tatlı karışımı, huzurlu arkada hafif gövdeli bir meyvesuyu ile bardağınıza veda ediyor.

Özellikle 2. sıcaklık durağı ile 3. arasındaki yolculuk samuel barber - adagio for strings op. 11a'daki "4:28 ve 6:30" arası gibi ;)



Meyve tatlarını sevenler, gövdeyi düşük sevenler için güzel bir seçenek, hatta neden hiç bahsedilmemiş şaşırdım.

edit : Konchero'dan Brewista ısıtıcıya geçtiğimden beri tek döküşü başarabiliryorum, Konchero'da bunu yapma becerisi bende yok.
 
Son düzenleme:
Demleme Reçetesi:

Kavurucu: Grizzly Coffee
Çekirdek: El Salvador Finca Divina
Demleme Yöntemi: V60/ Cafec Abaca
Öğütüm: 1zpresso JX 2.3
Kahve Miktarı: 15
Su Miktarı: 240 93°
Toplam Süre: 2.20
Oran: 1/16


Kahveyi iki farklı reçeteyle demledim şu ana kadar. Bunlardan ilki 4×60 reçetesi, ikincisi ise klasik blooming sonrası çift döküş. İlk reçetede 20 sn aralıklarla 60 gr su dökerek bitiş 2.30 olacak şekilde demlemeyi gerçekleştirdim. Bardakta dengeli denebilecek ama asiditenin azıcık geri planda kaldığı bir kahve çıktı. Karamelize tatlar ön plandaydı ki ben bunu karamelli bir bisküviye benzettim.
İkinci reçetede ise yine tatlılığın hissedildiği ama bunun yanında rahatsız edici olmayan bir asiditenin de kendini hissettirdiği bardak ortaya çıktı ki bu benim daha çok hoşuma gitti. Kısacası paketin geri kalanını da keyifle içmeyi planlıyorum, kahveyi kötü demlemek zor gibi gözüküyor zaten.
Bu kahveyle beraber duromina da almıştım degassing bittiğinde onu da demlemeye başlayacağım.
 
Kavurucu: Grizzly Coffee
Çekirdek: Kenya Kiandu AB, kavrumdan 14 gün sonra
Demleme Yöntemi:
V60 Plastik 02 boy, 40'lı Hario filtre
Öğütüm:
Comandante Trailmaster 17 klik
Kahve Miktarı:
30 gram
Su Miktarı:
480 ml, 97 derece, 1.5 litrelik buzdağı
Toplam Süre:
5 dakika
Oran:
1/16

Öncelikle, uyguladığım tarif Lance hedrick'in 1-2-1 tarifi. Yani, önce kahvenin 3 katı miktarda suyla blooming yapıyoruz. Blooming esnasında iyice bir swirl atıyoruz. Bloom 2 dakika sürüyor. 2 dakika geçince kahvenin ortasına odaklanarak küçük daireler çizerek saniyede 6-8 ml su hedefleyerek döküyoruz. Sonlara doğru çizdiğimiz daireyi genişletip kenarlara doğru da döküyoruz. Tek döküşle bitiyor. Döküş bittiği anda bir çubukla ortasını karıştırıyorsunuz yüzeysel bir şekilde (yatağa çarpmayın). 2 kez böyle yapıp bir kez yatağı ileri geri sallıyorum ki tepe oluşmasın dipte. bu karıştırma ve sallama hareketlerini 3 tur yaptım aralarında 15 saniye bekleyerek.

Sonuçta ilginç bir yatak çıkıyor. Kenarlara doğru yığılmış tozlar çamur gibi gömülmüş. Ama yatağın ortasında ise daha büyük parçalar kalıyor. Bu bize hem kağıttan dışarıya bypassın az olduğunu gösteriyor, hem de tozlardan zor geçen suyun sürekli kahve yatağının ortasından geçmeye çalışarak daha eşit bir çözünme sağlandığını işaret ediyor diyebiliriz. En azından amaç bu. Tarifin linkini veriyorum.

Tadım kısmına geçeyim. Zaten belli ki yıkanmış kenyalara karşı bir zaafım var. Her koşulda beğeniyorum çıktıyı. Ama bu demlemenin yeri diğer denemelerime göre farklı oldu. Tricolate ile denediğimde oldukça dengeli çıkan sonuç v60'da çok daha canlı ve asidik bir sonuca evrildi. az çözünme ekşiliği değil kesinlikle, meyvemsilikten bahsediyorum. Özellikle sıcakken çok iyiydi bu tatlar. Isısı daha rahat içilebilir bir noktaya geldiğinde daha dengeli bir fincana evrildi, canlılık biraz söndü. Oda sıcaklığında ise biraz keskin birkaç tat (acılık/kuruluk) hissetmeye başladım. Ama oldukça azdı. Sonuç olarak çok memnun kaldım. Ajitasyon düşürmek ya da birkaç gün daha degas beklemek daha da iyi sonuç verebilir diye düşünüyorum.
 
Kavurucu: Grizzly Coffee
Çekirdek: Kenya Kiandu AB, kavrumdan 14 gün sonra
Demleme Yöntemi: V60 Plastik 02 boy, 40'lı Hario filtre
Öğütüm: Comandante Trailmaster 17 klik
Kahve Miktarı: 30 gram
Su Miktarı: 480 ml, 97 derece, 1.5 litrelik buzdağı
Toplam Süre: 5 dakika
Oran: 1/16

Öncelikle, uyguladığım tarif Lance hedrick'in 1-2-1 tarifi. Yani, önce kahvenin 3 katı miktarda suyla blooming yapıyoruz. Blooming esnasında iyice bir swirl atıyoruz. Bloom 2 dakika sürüyor. 2 dakika geçince kahvenin ortasına odaklanarak küçük daireler çizerek saniyede 6-8 ml su hedefleyerek döküyoruz. Sonlara doğru çizdiğimiz daireyi genişletip kenarlara doğru da döküyoruz. Tek döküşle bitiyor. Döküş bittiği anda bir çubukla ortasını karıştırıyorsunuz yüzeysel bir şekilde (yatağa çarpmayın). 2 kez böyle yapıp bir kez yatağı ileri geri sallıyorum ki tepe oluşmasın dipte. bu karıştırma ve sallama hareketlerini 3 tur yaptım aralarında 15 saniye bekleyerek.

Sonuçta ilginç bir yatak çıkıyor. Kenarlara doğru yığılmış tozlar çamur gibi gömülmüş. Ama yatağın ortasında ise daha büyük parçalar kalıyor. Bu bize hem kağıttan dışarıya bypassın az olduğunu gösteriyor, hem de tozlardan zor geçen suyun sürekli kahve yatağının ortasından geçmeye çalışarak daha eşit bir çözünme sağlandığını işaret ediyor diyebiliriz. En azından amaç bu. Tarifin linkini veriyorum.

Tadım kısmına geçeyim. Zaten belli ki yıkanmış kenyalara karşı bir zaafım var. Her koşulda beğeniyorum çıktıyı. Ama bu demlemenin yeri diğer denemelerime göre farklı oldu. Tricolate ile denediğimde oldukça dengeli çıkan sonuç v60'da çok daha canlı ve asidik bir sonuca evrildi. az çözünme ekşiliği değil kesinlikle, meyvemsilikten bahsediyorum. Özellikle sıcakken çok iyiydi bu tatlar. Isısı daha rahat içilebilir bir noktaya geldiğinde daha dengeli bir fincana evrildi, canlılık biraz söndü. Oda sıcaklığında ise biraz keskin birkaç tat (acılık/kuruluk) hissetmeye başladım. Ama oldukça azdı. Sonuç olarak çok memnun kaldım. Ajitasyon düşürmek ya da birkaç gün daha degas beklemek daha da iyi sonuç verebilir diye düşünüyorum.
Dostum selamlar, afiyet olsun.
Son paragrafında Trikolate demlemesi ile mukayese ederek izlenimlerini yazmışsın ama standart 3 ya da 4 döküşlü bir v60 reçetesine göre nasıl bir farklılık sundu bu yöntem ben onu merak ettim açıkçası. Bu kahveyi geçen yıl almıştım, sevmiştim ama biraz eldeki diğer kahvelerin gölgesinde kalmıştı. Ay bitmeden yapacağım alımda bir paket de bundan eklemek niyetim var, bakalım.
 
Dostum selamlar, afiyet olsun.
Son paragrafında Trikolate demlemesi ile mukayese ederek izlenimlerini yazmışsın ama standart 3 ya da 4 döküşlü bir v60 reçetesine göre nasıl bir farklılık sundu bu yöntem ben onu merak ettim açıkçası. Bu kahveyi geçen yıl almıştım, sevmiştim ama biraz eldeki diğer kahvelerin gölgesinde kalmıştı. Ay bitmeden yapacağım alımda bir paket de bundan eklemek niyetim var, bakalım.
Teşekkür ederim öncelikle.

Standart bir tarif uygulamadım hiç. Uzun süredir verilen tariflere uymuyorum diyebilirim, özellikle verim alamadıysam bakıyorum kavurucu tariflerine. İlk fırsatta denerim bi.

Gönül rahatlığıyla al diyemiyorum, zira ben özellikle seviyorum yıkanmış kahvelerdeki asiditeyi. Birkaç deneme daha yaptıktan sonra güncellerim mutlaka fikrimi.
 
Kavurucu: Grizzly Coffee
Çekirdek: Kenya Kiandu AB, kavrumdan 14 gün sonra
Demleme Yöntemi: V60 Plastik 02 boy, 40'lı Hario filtre
Öğütüm: Comandante Trailmaster 17 klik
Kahve Miktarı: 30 gram
Su Miktarı: 480 ml, 97 derece, 1.5 litrelik buzdağı
Toplam Süre: 5 dakika
Oran: 1/16

Öncelikle, uyguladığım tarif Lance hedrick'in 1-2-1 tarifi. Yani, önce kahvenin 3 katı miktarda suyla blooming yapıyoruz. Blooming esnasında iyice bir swirl atıyoruz. Bloom 2 dakika sürüyor. 2 dakika geçince kahvenin ortasına odaklanarak küçük daireler çizerek saniyede 6-8 ml su hedefleyerek döküyoruz. Sonlara doğru çizdiğimiz daireyi genişletip kenarlara doğru da döküyoruz. Tek döküşle bitiyor. Döküş bittiği anda bir çubukla ortasını karıştırıyorsunuz yüzeysel bir şekilde (yatağa çarpmayın). 2 kez böyle yapıp bir kez yatağı ileri geri sallıyorum ki tepe oluşmasın dipte. bu karıştırma ve sallama hareketlerini 3 tur yaptım aralarında 15 saniye bekleyerek.

Sonuçta ilginç bir yatak çıkıyor. Kenarlara doğru yığılmış tozlar çamur gibi gömülmüş. Ama yatağın ortasında ise daha büyük parçalar kalıyor. Bu bize hem kağıttan dışarıya bypassın az olduğunu gösteriyor, hem de tozlardan zor geçen suyun sürekli kahve yatağının ortasından geçmeye çalışarak daha eşit bir çözünme sağlandığını işaret ediyor diyebiliriz. En azından amaç bu. Tarifin linkini veriyorum.

Tadım kısmına geçeyim. Zaten belli ki yıkanmış kenyalara karşı bir zaafım var. Her koşulda beğeniyorum çıktıyı. Ama bu demlemenin yeri diğer denemelerime göre farklı oldu. Tricolate ile denediğimde oldukça dengeli çıkan sonuç v60'da çok daha canlı ve asidik bir sonuca evrildi. az çözünme ekşiliği değil kesinlikle, meyvemsilikten bahsediyorum. Özellikle sıcakken çok iyiydi bu tatlar. Isısı daha rahat içilebilir bir noktaya geldiğinde daha dengeli bir fincana evrildi, canlılık biraz söndü. Oda sıcaklığında ise biraz keskin birkaç tat (acılık/kuruluk) hissetmeye başladım. Ama oldukça azdı. Sonuç olarak çok memnun kaldım. Ajitasyon düşürmek ya da birkaç gün daha degas beklemek daha da iyi sonuç verebilir diye düşünüyorum.
2 dk bloom ve 5dk süre çok değilmi hocam ilginç bir reçete olmuş. Biraz ince öğütüm ile denemek süreyi ve bloom kısaltabilir sanki
 
2 dk bloom ve 5dk süre çok değilmi hocam ilginç bir reçete olmuş. Biraz ince öğütüm ile denemek süreyi ve bloom kısaltabilir sanki
Sanırım yüksek çözünmeye alışmış zevkim, daha kısa demlemeler bana yavan geliyor biraz. Öğütümüm de genel tariflere göre daha ince bu arada. Yıkanmış kahvelerde çok çözmekten korkmamak lazım diye düşünüyorum. Kanallanma vs olmadıysa kolay kolay acılaşmıyor.

Bloom'u uzun tuttum çünkü degassing tamamlanmış mıydı emin değildim. Birkaç yazı var, paylaşıyorlar arada, bazı parçaların suyu emmesi 2 dakikayı buluyormuş. Aslında bloomda 2 dakika beklenince kahvenin her yeri tam ıslanmış oluyor ve sonraki döküşte kabarcık falan çıkmıyor pek. Uzun süredir bloom sonrası döküşlerimde kabarcık/gaz salınımı görmedim.
 
Sanırım yüksek çözünmeye alışmış zevkim, daha kısa demlemeler bana yavan geliyor biraz. Öğütümüm de genel tariflere göre daha ince bu arada. Yıkanmış kahvelerde çok çözmekten korkmamak lazım diye düşünüyorum. Kanallanma vs olmadıysa kolay kolay acılaşmıyor.

Bloom'u uzun tuttum çünkü degassing tamamlanmış mıydı emin değildim. Birkaç yazı var, paylaşıyorlar arada, bazı parçaların suyu emmesi 2 dakikayı buluyormuş. Aslında bloomda 2 dakika beklenince kahvenin her yeri tam ıslanmış oluyor ve sonraki döküşte kabarcık falan çıkmıyor pek. Uzun süredir bloom sonrası döküşlerimde kabarcık/gaz salınımı görmedim.
Sıcakken tatlı soğudukça ekşi ve acı tatlar gelmiş çok ilginç aslında tersi oluyor genelde sıcakken bitter ortalarda meyvem si Bitiş te çayımsı tatlı bir Son. Bu çekirdeği alacağım bende 4 dk civarı biterse daha keyifli bir fincan çıkabilir anlattıklarınızdan bloom 1 dk da kesebilirsiniz bence
 
Çekirdek: Kenya Kiandu AB, kavrumdan 14 gün sonra
Demleme Yöntemi: V60 Plastik 02 boy, abaca
Öğütüm: timemore c3 15klik
Kahve Miktarı: 30 gram
Su Miktarı: 480 ml, 90 derece, 1.5 litrelik buzdağı
Toplam Süre: 2.40sn o demleme 60gr su 30sn
Oran: 1/16

Not: sıcaklığı 88-94 arasında
Öğütümü 11ila 17 arasında her demlememde değiştirdim. En iyi reçeteyi yukarıdaki gibi elde ettim.

Kenya asiditesini seviyorsanız bu kahve tam sizlik. Nar çiçeği, misket limon ile damağınızı ürpertiyor büyülüyor. En çok hafifçe soğumasını seviyorum.
 
Elkin Guzman öğütüm aralığı lazım bana yazsa bir arkadaş deneyimini okusak?
Kahvenin potansiyeli yüksek, ağız dolusu nota var sıraya sokamadım demlemelerimde hep birşeyi eksik yapmış gibi hissediyorum. Öğütümü kalınlaştırma yolundayım kendi tarafımfa
 
Kavurucu: Grizzly Coffee
Çekirdek: Ethiopia Dumomina, kavrumdan 12-13 gün sonra
Demleme Yöntemi: Tricolate, hario 40'lı filtreden kesilmiş daire filtre
Öğütüm: Comandante Trailmaster 19 klik
Kahve Miktarı: 30 gram
Su Miktarı: 520 ml, 97 derece, 1.5 litrelik buzdağı
Toplam Süre: 9 dakika
Oran: 1/17,bilmiyorumbensözelciyim

Tricolate tariflerim boşlukta yok oluyor biliyorum, ama özetle 2 dakikalık bloom ve sonra kalan suyu 2 eşit parça halinde dökme yolunu izliyorum. Şu sıralar ilk döküşte üstteki dispersion screen'i çıkarıyorum. Suyun yarattığı ajitasyon demlemenin ilk kısmında verimli oluyor bence. Son döküşte yeniden dispersion screen kullanıyorum.

Biraz ince öğütmüşüm bence. Kuruluk ve astringency hissettim. Belki de degas beklemek lazım bir süre daha, bilemedim. Yine de çok severek içtim. Kahveden marşmelov tadı alabilmek gibi yetilerim yok, üzerindeki diğer 2 tadım notasından ise earl grey bence bu kahvenin hissine en yakın olanı. Gövdesi de çayımsı.

Bu tarifle beraber grizzly hakkında birkaç kelam etmek isterim. Arada bir yurtdışı alımları dışında genelde forumlardaki indirimleri takip ediyorum. Grizzly'den ne aldıysam çok memnun kaldım hep. Geçen sene de öyle olmuştu, o ay 2-3 kez alım yapmıştım hazır indirim var diye, sonuncusunda kiloluk söylemiştim sanırım 😄 Şimdi de ilk alımımda birkaç yıkanmış kahve deneyeyim, sonra naturel ve anaerobik denerim dedim ama ikinci siparişime ilkinde aldıklarımı da tekrardan ekleyeceğim belli ki, çok memnun kaldım. Muhtemelen kullandığım su, teknik vs açısından uyuşuyoruz diye tahmin ediyorum.

Keşke 500 gramlık paketlerinde normal zamanda da dişe dokunur bir indirim yapsa sayın bozayı.
 
El Salvador Finca La siberia kavrumdan sonra 8. Gün {kahvem bitmişti dayamadım)
Kavurucu: Grizzly coffe
Demleme Yöntemi: v60 seramik filtre cafec tridationel
Öğütüm: timemore c2max 19 click
Kahve Miktarı: 15 gr
Su Miktarı: 240
ml, 93 derece, buzdağı
Toplam Süre: 2:55 süreyi bilerek uzun tuttum degas süresi bitmemiş olabilir diye
Oran: 1/16

60 ml blooming 40 saniye sonra 60+60+60 toplam 240 ml toplam 4 döküş dairesel kenarlardaki kahveyi toplayarak son aşamada v60 ı hafif sallayarak bitirdim.

Son zamanlarda içtiğim en keyifli kahveler dendi. Sıcak iken hafif ekşi erik tadı ılımaya başlsdıkça şeftali tadı belirginleşmeye başladı soğudukça tatlı çayımsı bir aroma tadımladım. Kısacası keyifliydi. Bir sonraki demlememde öğütümü bir click inceltip süreyi 2:30 gibi bitirmeyi planlıyorum
 
Kavurucu: Grizzly Coffee
Çekirdek: Ethiopia Dumomina, kavrumdan 19 gün sonra
Demleme Yöntemi: Tricolate, hario 40'lı filtreden kesilmiş daire filtre
Öğütüm: Comandante Trailmaster 31klik
Kahve Miktarı: 60 gram
Su Miktarı: 960 ml, 94 derece, 1.5 litrelik buzdağı
Toplam Süre: 9-10 dakika
Oran: 1/16

160 ml su ile 2 dakikalık bloom yaptım. Bloom esnasında wet-wdt uyguladım. Ardından her 1 buçuk dakikada bir 200 ml su ekledim 30 saniye içinde. İlk döküşten sonra bi swirl attım ama diğerlerinde dokunmadım, tıkanmasından çekindim.

Bu kahvede sık sık acılık alıyordum ufaktan da olsa. Bu sefer hiçbir acılık yoktu. Hatta başta sıcakken "yavan" diye düşündüm, daha çok çözsem daha iyi olur diyordum. Ama birkaç yudum sonra fark ettim ki "zarif" denen tarife daha uygun bir fincan çıkarmışım aslında, meyvemsilik hissediliyor, hafif bir asidite ve tatlılık var. Sonuç olarak keyifli ama ben bu kadar kalın öğütmelere sanırım alışık olmadığım için çıkan fincandaki yumuşaklığı garipsiyorum anladığım kadarıyla. Kahvenin bu halini paylaştığım kişiler çok beğendi. Ben her ne kadar acılığa gebe olsa da ince öğütümde elde edilen tatlılığı daha ilgi çekici buluyorum.

Kahvemin son 60 gramını kullandım bu tarif için, iyi ki denemişim. Bambaşka bir profil çıktı öncekilere göre.
 
Kavurucu: Grizzly Coffee
Çekirdek: Ethiopia Duromina
Demleme Yöntemi: Clever Dripper
Öğütüm: Comandante 23 klik
Kahve Miktarı: 15 gram
Su Miktarı: 250 ml. farklı sular, muhteşem sonuçlar
Toplam Süre: 3 dakika
Oran: 1/16

Bu kahveyi alırken fazla bir beklentim yoktu, iş yerinde pratik bir seçenek olsun diye aldım. Clever'ı normal şartlarda pek tercih etmiyorum. Uğraşmaya vaktim olmadığı durumlarda, ortaya içilebilir bir kahve çıkarsın diye kullandığım bir ekipman. Fakat bu çekirdekle çok iyi eşleştiler.
Ya ben bayıldım bu kahveye! Tadım notlarında ne yazıyorsa seriyor ortalığa. Bergamotlu çay, limonlu ice tea arasında gidip gelen tatları tüm demlemelerimde belirgin şekilde aldım. Kayısı da alttan alta hissettiriyor kendini. Parlak bir asidite, çok temiz bir içim, sıfır acılık ile benim gönlümde taht kurdu. Tabii bu değerlendirmeleri yaparken fiyatı ve sunduğu performansı göz önüne alarak bu kadar övüyorum. Yoksa seçkide bir Costa Rica var ki, üzerine saatlerce konuşulur. O başka bir yazının konusu. Grizzly gerçekten işinin hakkını veren ve çok net seçkilerle karşımıza çıkan bir firma. Nokta atışı çekirdekler ve yormayan demlemeleri temsil ediyor benim için. Ellerinize sağlık.
 
Demleme Reçetesi:

Kavurucu: Grizzly Coffee
Çekirdek: Costa Rica Aquiares Estate
Demleme Yöntemi: Kalita 185 Çelik,185 filtre
Öğütüm: X lite 11,5 klik
Oran: 30gr - 510gr (1/17)
Toplam Süre: 2:50

Kalita demlerken bypass yapmamak öncelik taşıyor. İçten dışa döküm kafi, 100 Gr blooming 40 sn bekleyiş,210 Gr ikinci döküş, 1:30 da 200 Gr son döküş. 3 dakika yeterli.


Tadım notları:
Bu çekirdeğin teruar tatları ön planda, aneborik işlem Costa Rica'nın Volkanik toprak yapısını farklı bir şekilde ifade etmesine neden olmuş güzelde olmuş, Meyvemsi olarak Çilek, Volkanik tatlar ise Çikolata ile infüze şekilde kendini takdim ediyor.
Bir cumartesi sabahı için güzel bir kahve oldu.
 
Son düzenleme:
Demleme Reçetesi:

Kavurucu: Grizzly Coffee
Çekirdek:
Demleme Yöntemi: Kalita 185 Çelik,185 filtre
Öğütüm: X lite 11,5 klik
Oran: 30gr - 510gr (1/17)
Toplam Süre: 2:50

Kalita demlerken bypass yapmamak öncelik taşıyor. İçten dışa döküm kafi, 100 Gr blooming 40 sn bekleyiş,210 Gr ikinci döküş, 1:30 da 200 Gr son döküş. 3 dakika yeterli.


Tadım notları:
Bu çekirdeğin teruar tatları ön planda, aneborik işlem Costa Rica'nın Volkanik toprak yapısını farklı bir şekilde ifade etmesine neden olmuş güzelde olmuş, Meyvemsi olarak Çilek, Volkanik tatlar ise Çikolata ile infüze şekilde kendini takdim ediyor.
Bir cumartesi sabahı için güzel bir kahve oldu.

Hangi çekirdekten bahsettiğini merak ettim.
 
Demleme Reçetesi:

Kavurucu: Grizzly Coffee
Çekirdek: Rocky Mountains blend
Demleme Yöntemi: Picopresso
Öğütüm: Df64 ssp mp 17
Kahve Miktarı: 20gr-44gr
Toplam Süre: 20-25 sn
Oran: 1/2.2
Notlar: dengeli, sek içimi keyifli, fincanın dibi hemen geliyor.
Alaska blend de aynı reçete, laktozsuz sütle uyumu çok iyi. Espresso blendler çok memnun etti, beklemiyordum bu kadar.
(Suyumun %80'i peak water 2.ayar, %20'si Hayat Şekerpınar)
 
Ethiopia Duromina Site 3 Lot #21
Kavrumun 10. Günü
93c Nestle - Cmd 23klik - 3:15 civarı bitiş

Paketin üstünde ne yazıyorsa onu veriyor. Temiz, rahat içimli lezzetli bir çekirdek.
 
Geri
Üst