• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Kavrulmuş Kahve Vakumlamak

Aşağıdaki makineden kullanan var mıdır?

Bunun çok havalı görüntüsü var da, esasen mühürleme bölümü ile kapak arası mesafe diğerine göre fazla olduğundan, örneğin vakumlu kahveden biraz alıp tekrar vakumlamak istediğinde ziyan olan poşet kısmı biraz daha fazla oluyor. Çok önemli mi? Değil. Satın almadığın her dakika aynı fiyata satın alma ihtimalin düşüyor ona göre zira memleket malum 😅
 
Bunun çok havalı görüntüsü var da, esasen mühürleme bölümü ile kapak arası mesafe diğerine göre fazla olduğundan, örneğin vakumlu kahveden biraz alıp tekrar vakumlamak istediğinde ziyan olan poşet kısmı biraz daha fazla oluyor. Çok önemli mi? Değil. Satın almadığın her dakika aynı fiyata satın alma ihtimalin düşüyor ona göre zira memleket malum 😅

Babam sormuştu ya, kendime değil. Aldırdım valla. Tintonlife'ın ya da türevlerinin kahve dışındaki performansına pek güvenemedim. Bu da bir Caso değildir gerçi ama olsun.
 
Aşağıdaki makineden kullanan var mıdır?

Bende yaklaşık 2 aydır kullanıyorum yanlış hatırlamıyorsam bende bu fiyata aldım gayet memnunum açıkçası 👍🏻
 
Son düzenleme:
Kahve buzluktan çıktıktan sonra saklama kaplarında saklanabilir mi? Cevap: Evet, kahve buzluktan çıktıktan sonra şişe veya benzeri kaplarda saklanabilir. Fakat bunun için oda sıcaklığına gelmesi gerek. 250 gramlık kahvenin oda sıcaklığına gelmesi için gereken süre 1 saat, daha az miktarlar için 30 dakika yeterli olabilir.
Oda sıcaklığına gelmesini vakumlu haliyle bekliyoruz değil mi? Sonrasında vakumu açıp başka bir kaba alıyoruz. Bu işlem için gerçekten 1 saat gibi bir süre yeterli oluyor mu?
 
1 ay önce kavrumunun 10. günündeki çekirdeği vakumlamıştım. Bugün 30-45 dakika oda sıcaklığında bırakıp daha sonra paketi açtım ve minik kavanozlara doldurdum. Şimdi de bir deneme yaptım. Sonuç çok kötü. Hem koku kötü. Hem de tatta aroma kalmamış. Hep kontrol ediyordum hava falan almıyordu paket. Nerede hata yaptık?
 
Kaçırmış olabilirim, kahveyi vakumlamadan önce degassing süresini beklemek gerekir mi ?
 
Benim bir sorum olacak. 10 günlük bir tatile gideceğim, 1Zpressomu yanıma almak istemiyorum çünkü taşıma kapasitem sınırlı. Sizce kahvemi öğütüp mesela 50'şer gramlık paketlerde 10 paket olarak vakumlasam tazeliğini korur mu?
 
Az önce konuyu okuduktan sonra, heyecanla bir vakum makinesi sipariş etmeye koyuldum. Paylaşılan bilgiler için teşekkürler.

Vestel vakum makinesinin şu andaki kampanya fiyatı (229TL) çok uygun göründü ve Vestel kendisi satıyor. Onu sipariş verdim. bu konuyu okuyanların ilgilenebileceğimi düşünerekten paylaşmak istedim:

 
Vakumlama yaptıktan sonra paketteki çekirdeği parmağımla oynatabiliyorum, bu içinde hava kaldığı anlamına gelir değil mi? Bu haliyle buzluğa koymamak mı lazım pakette beklemesi daha mı iyi?
 
Az önce konuyu okuduktan sonra, heyecanla bir vakum makinesi sipariş etmeye koyuldum. Paylaşılan bilgiler için teşekkürler.

Vestel vakum makinesinin şu andaki kampanya fiyatı (229TL) çok uygun göründü ve Vestel kendisi satıyor. Onu sipariş verdim. bu konuyu okuyanların ilgilenebileceğimi düşünerekten paylaşmak istedim:

yanında gelen poşetten verim alamayıp iade etmeyin sakın. poşet dandik makine canavar. İnternette gofrajlı poşet diye aratırsanız her boyu var. tek tarafı gofrajlı olması yeterli. Makinenin boyutlarına göre poşet almanız gerekmiyor. vakum yaparken tırtıklı kısım aşağıda olmalı. Emniyet için 2 kez farklı yerlere dikiş atarsanız hiç açılmaz. Benim daha hiç açılmadı bu zamana kadar. başka sorunuz olursa özelden de sorabilirsiniz.
 
Vakumlama yaptıktan sonra paketteki çekirdeği parmağımla oynatabiliyorum, bu içinde hava kaldığı anlamına gelir değil mi? Bu haliyle buzluğa koymamak mı lazım pakette beklemesi daha mı iyi?
poşetlerde bazen hatalı üretim olabiliyor. yada sert bir çisim değebiliyor ve minik delikçik olabiliyor. Vakumlama yaptıktan sonra bi kenarda 5 dk bekleyip eğer salmadıysa öyle kaldırmalısınız. Bu şekilde kahveniz neme maruz kalabilir ki bu isteyeceğimiz en son şey.
Ayrıca olmuş mu olmamış mı diye çekirdeklere baskı uygulamak da doğru değil bazı çekirdeklerde sivri kısımlar oluyor. Bunlar da poşete zarar verebilir.
 
Benim bir sorum olacak. 10 günlük bir tatile gideceğim, 1Zpressomu yanıma almak istemiyorum çünkü taşıma kapasitem sınırlı. Sizce kahvemi öğütüp mesela 50'şer gramlık paketlerde 10 paket olarak vakumlasam tazeliğini korur mu?
Kahvede koku da çok önemli bazı aromatik tatlar koku varken bardağa geçiyor. Taze olur mu evet. Ama taze çekilmiş gibi olur mu hayır. Ben çok özel olmayan düz kahvelerde yapmanızı öneririm.
 
yanında gelen poşetten verim alamayıp iade etmeyin sakın. poşet dandik makine canavar. İnternette gofrajlı poşet diye aratırsanız her boyu var. tek tarafı gofrajlı olması yeterli. Makinenin boyutlarına göre poşet almanız gerekmiyor. vakum yaparken tırtıklı kısım aşağıda olmalı. Emniyet için 2 kez farklı yerlere dikiş atarsanız hiç açılmaz. Benim daha hiç açılmadı bu zamana kadar. başka sorunuz olursa özelden de sorabilirsiniz.
Teşekkürler. Yanında gelen poşetle ilgili bir problem yaşamadım şimdiye kadar. Oldukça iyi çalışıyor. İlk kahvelerimi birkaç gün önce vakumlayıp, dondurdum.
 
konu başlığında göremedim vakumladığım çekirdekleri güneş görmeyen, oda sıcaklığında ne kadar süre muhafaza edebilirim.? tazeliğini ortalama ne kadar süre korur?:unsure:
not: buzlukta yer kalmadı 🤷‍♂️
 
Geri
Üst