• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Kavrulmuş Kahve Vakumlamak

Deneyimlerime göre 20x30'luk torbalar 250gr kahve için baya ideal bir vakumlama yapıyor. Ayrıca vakumlama yaparken evdeki tepsi olur başka bir şey olur torbanın seviyesini vakum yapan yerle eşitlerseniz çok daha düzgün çıkıyor. İçine de paketin o kısmını kesip koyun kolaylık oluyor. Altta benim örneklerim var belki fikir verir.
 

Ekli dosyalar

  • kahve vakum.jpeg
    kahve vakum.jpeg
    131.8 KB · Görüntüleme: 186
Son düzenleme:
Fotoğrafta alttaki gibi poşeti nasıl iki parçaya bölebilirim? Tek bir düğmesi olan vakum makinesi aldım, önce vakum yapıp sonra kilitliyor.
Poşetin tam ortası kilit yerine gelecek şekilde hizalayıp deniyorum ama diğer yarısı vakum kısmında kaldığı için vakumlamayı bitiremediğinden kilitleyemiyor. Sizin makinede her iki fonksiyon da ayrı sanırım. @portakalhalil arkadaşın sorduğu ikinci ürünü kullanan arkadaşlar varsa yardımınızı rica ederim.
Evet kilit ve vakum iki modu var. uğraştırıyor biraz. poşetleri değiştirdim. o yanında gelen poşetti. ben 10x22 poşet aldım. 150 gram sığıyor içine 250 gramlık poşetin 150 gramını vakumluyorum 100 gramını içiyorum. standarda bağladım şu an için 8 tane 150 gramım var. yaşasın toplu alımlar. bence parasını 6 7 kilo kahve sonra rahatlıkla çıkarır. iyiki almışım.
 
Her türlü gramaj çeşidimiz mevcut.
Şu şekil yurtdışına çıkmaya çalışsam, kaç yıl yerim acaba 😊

Arkadaşlar bir tavsiyenize ihtiyacım var.

Bu paketlerden herhangi birini dondurucudan çıkardıktan sonra tüketene kadar saklamak için, uygun yollu bir taşıyıcı, saklayıcı önerir misiniz bana?
 

Ekli dosyalar

  • AC2220BA-3E24-4DD1-837A-0920B5537323.jpeg
    AC2220BA-3E24-4DD1-837A-0920B5537323.jpeg
    317.3 KB · Görüntüleme: 151
Her türlü gramaj çeşidimiz mevcut.
Şu şekil yurtdışına çıkmaya çalışsam, kaç yıl yerim acaba 😊

Arkadaşlar bir tavsiyenize ihtiyacım var.

Bu paketlerden herhangi birini dondurucudan çıkardıktan sonra tüketene kadar saklamak için, uygun yollu bir taşıyıcı, saklayıcı önerir misiniz bana?
Öncelikle dondurucudan çıkardığınız kahvelerin oda sıcaklığına gelmesini bekleyin. Sonra kahve çekirdeklerini tercihen koyu renk ve uygun büyüklükteki bir şişeye boşaltın ve vacu vin denen aslen şarapların havasını almaya yarayan bir pompa ve silikon tıpası yardımı ile şişenin ağzını kapatıp içindeki havayı vakumlayın. Daha iyisi bulunana kadar en iyisi bu.
 
Öncelikle dondurucudan çıkardığınız kahvelerin oda sıcaklığına gelmesini bekleyin. Sonra kahve çekirdeklerini tercihen koyu renk ve uygun büyüklükteki bir şişeye boşaltın ve vacu vin denen aslen şarapların havasını almaya yarayan bir pompa ve silikon tıpası yardımı ile şişenin ağzını kapatıp içindeki havayı vakumlayın. Daha iyisi bulunana kadar en iyisi bu.

Şu iki üründen hangisini tavsiye edersiniz?

Küçük gramajlar halinde çıkaracağım için max 100-150 gram arası saklamam yeterli olacak.

Koyu renk maden suyu şişesine vakumlasam olur heralde



 
İkisini de denemedim. İşlev olarak uygunlar ama kalite olarak nasıldırlar bilemiyorum. Burada önemli olan vakum sonrası tıpanın şişe ağzından içeri hava almaması. Çok daha uygun fiyatlı ürünler var ama işte onlarda da hava alma ve şişenin ağzına tutunma sıkıntısı olabilir.
Koyu renk maden sodası şişesi ise saklamak istediğiniz miktar için gayet yeterli.
 
3-4 gün süreki saklamalarda en uygun ne şekilde saklayabilirm bu durumda?

Almışken vacu vin mantıklı geldi ama sıfır fiyatlar uçmuş. İkinci el vs biraz araştırayım.
 
Şahsen ben vakum makinesi varken ekstra olarak vacu vin alma ihityacı hiç hissetmedim. Zaten indirim olduğunda stoklamak için veya sevdiğim bir kahveyi daha sonra tüketebilmek için almıştım hala daha iş görüyor. Tek seferde 500g vakumlamıyorsanız ihtiyaç olduğunu sanmıyorum. 150g vakumlasanız zaten çıkardıktan sonra 1 ayda tüketirsiniz. Kaldı ki her kahve de 1 ayda çöp olmuyor o yüzden vakum makinesi varken bana biraz boşa para harcamak gibi geliyor.
 
3-4 gün süreki saklamalarda en uygun ne şekilde saklayabilirm bu durumda?

Almışken vacu vin mantıklı geldi ama sıfır fiyatlar uçmuş. İkinci el vs biraz araştırayım.
3-4 gün hatta bir hafta 10 gün süreler için bence vacu vin’e çok gerek yok Ben mesela 5 ayrı çekirdeği her gün birini tüketmek şeklinde demleme yaptığım için aldım vacu vini. Tek çekirdekten sıkılıyorum bazen. O yüzden tüketin uzun olabiliyor. Sizin tarzınız da benzerse o zaman alın. Ama ben tek paket açar bitirir diğerini açarım derseniz hiç gerek yok.
 
Şahsen ben vakum makinesi varken ekstra olarak vacu vin alma ihityacı hiç hissetmedim. Zaten indirim olduğunda stoklamak için veya sevdiğim bir kahveyi daha sonra tüketebilmek için almıştım hala daha iş görüyor. Tek seferde 500g vakumlamıyorsanız ihtiyaç olduğunu sanmıyorum. 150g vakumlasanız zaten çıkardıktan sonra 1 ayda tüketirsiniz. Kaldı ki her kahve de 1 ayda çöp olmuyor o yüzden vakum makinesi varken bana biraz boşa para harcamak gibi geliyor.

Tavsiyeler için çok teşekkürler.
100-150 gram çıkardım diyelim. Ben bunu 1-1,5 haftada tüketsem. Bu süre zarfında bu çekirdekleri açıkta mı saklayayım nasıl yapayım peki?
 
Tavsiyeler için çok teşekkürler.
100-150 gram çıkardım diyelim. Ben bunu 1-1,5 haftada tüketsem. Bu süre zarfında bu çekirdekleri açıkta mı saklayayım nasıl yapayım peki?
Ben pakedine geri dolduruyorum ama @Rudiger Simon ın da dediği gibi kavanoza koyabilirsiniz veya daha ileri gidip aynı poşete geri vakumlayabilirsiniz (denemedim şimdi aklıma geldi, vacu vin gibi bir şey olur muhtemelen) falan ama bence hiç gerek yok tekrar vakumlamaya.
 
uzun ince vakumlayınca içinden 2 bardaklık alıp aynı poşette tekrar vakumluyorum. tavsiye ederim. vacu vin bana vakumlamazmış gibi geliyor. gözle görmek lazım.
Ben pakedine geri dolduruyorum ama @Rudiger Simon ın da dediği gibi kavanoza koyabilirsiniz veya daha ileri gidip aynı poşete geri vakumlayabilirsiniz (denemedim şimdi aklıma geldi, vacu vin gibi bir şey olur muhtemelen) falan ama bence hiç gerek yok tekrar vakumlamaya.
 
uzun ince vakumlayınca içinden 2 bardaklık alıp aynı poşette tekrar vakumluyorum. tavsiye ederim. vacu vin bana vakumlamazmış gibi geliyor. gözle görmek lazım.
Sormak istediğim bir şey var, buzluktan çıktıktan sonra oda sıcaklığına gelmeden paketi açıp kullanacağımız kadarını içinden alıp tekrar vakumlamak problem olur mu?

Ya da oda sıcaklığına gelmesini bekledikten sonra açıp tekrar vakumlamak problem olur mu?

İkisinden birisini yapmış birisi sonuçları paylaşırsa çok iyi olur.
 
Sormak istediğim bir şey var, buzluktan çıktıktan sonra oda sıcaklığına gelmeden paketi açıp kullanacağımız kadarını içinden alıp tekrar vakumlamak problem olur mu?

Ya da oda sıcaklığına gelmesini bekledikten sonra açıp tekrar vakumlamak problem olur mu?

İkisinden birisini yapmış birisi sonuçları paylaşırsa çok iyi olur.

1 hafta önce cevabını merak ettiğim bir soruydu. Soğuk öğütülen çekirdeğin daha iyi partikül dağılımı konusunda fikirler vardı, ama aynı zamanda Christopher Hendon’ın makalesinde bahsettiği sıcaklıklara ev tipi buzlukta ulaşmak pek mümkün değil.

Benim rutinim normalde şöyleydi, çekirdeği 125’er g olarak vakumlarım, buzluğa koyarım. İçmek istediğim zaman, poşeti çözülmesini beklemeden açar, 18-20g istediğim gramajda alır, geriye kalan kahveleri vakumlar, geri de buzluğa atardım. 6 aydan fazla olmak üzere ve daha bir kere bile nemlenme ile ilgili bir sorun yaşamadım, vakumlama kısmına çok dikkat ediyorum.

Ama asıl sorun burdan sonra başlıyordu, diğer soğukken öğütüp demlediğim çekirdekte bariz bir tat kaybı vardı. Düşüncem şuydu; çekirdeği 15 dk tezgahta bekletsem, sıcak hava ile teması sırasında hafif nemlenme olur, bu da RDT görevi görür, statikten kurtulurum. Fakat düşündüğümden daha güzel bir şey oldu, çekirdek daha da tatlandı, tat profili çok daha canlıydı. Soğuk kahve ile sıcak suyun temasına veriyorum bu sorunu, espressoda sıkıntı olmayabilir, ama nedense pour over’da bu sıkıntı ile karşılaşıyordum.

Artık bütün workflow aynı, sadece çekirdeği 18-20 g tarttıktan sonra 15 dk oyalanıyorum.Ekli dosyayı görüntüle 2782Ekli dosyayı görüntüle 2783Ekli dosyayı görüntüle 2784
 
Kahveyi vakumlayıp dışarıda saklarsak tazeliğini ne kadar koruyor? Buzluk doluluğundan yeni haberim oldu annem bakıyordu o işlere, şuanlık buzluğa atamıyorum. 😁
 
Selamlar, makinenin yanında gelen tırtıklı posetler bitmek üzere, yenisini alıyım dedim buldugum linkte adet yazmıyor. En memnun oldugunuz seçenek hangisi?

 
Geri
Üst