• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Kavrulmuş Kahve Vakumlamak

Daha önceki mesajları okudum ve kullanan epey kişi var. Çok fazla kullanmayacağım için siparişi geçtim hayırlısı.
 
Merhaba, kahve saklama konusunda hiç deneyimim olmadı 250gr alıp bitirip tekrar sipariş veriyordum. Ancak hem indirimlerden faydalanmak hem de malum fiyatların artışı beni de etkiledi. Kafein Kültür ve Grizzly Coffee'den toplamda 1.5 kg kahve aldım. Mevcut elimdekiler bitmeden kahve almak istemiyorum bu da yaklaşık 1/1.5 ay kadar bir süreye tekamül ediyor. Kahve kendi ambalajında durursa da bir müddet sonra tadında değişiklik hissediyorum. Görseldeki 201cc hacime sahip kavanozdan 10 adet sipariş verdim. Vakumlamak şuan için bana maliyet açısından yüksek bu yüzden böyle bir yol tercih ettim. 201cc tahminime göre 100gr civarlarında kahve alacak. Forumda ve bu post altında gaz salınım sürecini tamamlamış kahveyi vakumlamaktan bahsediliyor ancak bu tarz saklama konusunda bir paylaşım bulamadım (varsa link atar mısınız ?). Bu şekilde yapmak istediğim gaz salınım sürecini tamamlamadan kavanozlara doldurup içerideki oksijeni kahveden çıkan gazla egale etmek ve açtığım paketi bititrmek yerine, ufak çaplı kavanozu bitirip başka aromalı kahveye rahatça geçiş yapmak. Bir de tabi ki kahveyi düzgün saklayarak bozulmasını engellemek. Tecrübesi veya fikri olan herkesin bu konudaki görüşü benim için yol gösterici olacaktır. Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
 

Ekli dosyalar

  • amber100-800x800.jpeg
    amber100-800x800.jpeg
    29.5 KB · Görüntüleme: 259
Merhaba, kahve saklama konusunda hiç deneyimim olmadı 250gr alıp bitirip tekrar sipariş veriyordum. Ancak hem indirimlerden faydalanmak hem de malum fiyatların artışı beni de etkiledi. Kafein Kültür ve Grizzly Coffee'den toplamda 1.5 kg kahve aldım. Mevcut elimdekiler bitmeden kahve almak istemiyorum bu da yaklaşık 1/1.5 ay kadar bir süreye tekamül ediyor. Kahve kendi ambalajında durursa da bir müddet sonra tadında değişiklik hissediyorum. Görseldeki 201cc hacime sahip kavanozdan 10 adet sipariş verdim. Vakumlamak şuan için bana maliyet açısından yüksek bu yüzden böyle bir yol tercih ettim. 201cc tahminime göre 100gr civarlarında kahve alacak. Forumda ve bu post altında gaz salınım sürecini tamamlamış kahveyi vakumlamaktan bahsediliyor ancak bu tarz saklama konusunda bir paylaşım bulamadım (varsa link atar mısınız ?). Bu şekilde yapmak istediğim gaz salınım sürecini tamamlamadan kavanozlara doldurup içerideki oksijeni kahveden çıkan gazla egale etmek ve açtığım paketi bititrmek yerine, ufak çaplı kavanozu bitirip başka aromalı kahveye rahatça geçiş yapmak. Bir de tabi ki kahveyi düzgün saklayarak bozulmasını engellemek. Tecrübesi veya fikri olan herkesin bu konudaki görüşü benim için yol gösterici olacaktır. Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
Tahminimce böyle saklamak yerine direk paketinde saklasanız daha iyi olur büyük ihtimalle, paketteki valfler tek yönlü çıkış olduğudan karbondioksit barindirmiyor, oksijeni de içine almıyor (degassing bittikten sonra valfi bantlarsanız daha iyi çünkü hava kaçırabiliyor valfler bazen). Kavanoz içindeki oksijen kahveyi okside etmeye devam edicektir, karbondioksitin de onu egale edeceğini pek sanmıyorum.
 
Tahminimce böyle saklamak yerine direk paketinde saklasanız daha iyi olur büyük ihtimalle, paketteki valfler tek yönlü çıkış olduğudan karbondioksit barindirmiyor, oksijeni de içine almıyor (degassing bittikten sonra valfi bantlarsanız daha iyi çünkü hava kaçırabiliyor valfler bazen). Kavanoz içindeki oksijen kahveyi okside etmeye devam edicektir, karbondioksitin de onu egale edeceğini pek sanmıyorum.
Hocam çok haklısınız hep böyle yaptım ancak. Son aldığım Kafein Kültür'ün La Tanairi kahvesinin ilk paketini bitirmeye yakın kahvenin aromalarını alamaz oldum. Kahve değiştirdim belki alıştım diye yine o ilk açtığım kahve değil çünkü her demlemede (hergün en az 2 kez) oksijene maruz kalıyor maalesef, o yüzden böyle ufak ufak bölmek mantıklı geldi tabi ekonomik başka öneriniz varsa onu da dikkate almak istiyorum.
 
Merhaba, kahve saklama konusunda hiç deneyimim olmadı 250gr alıp bitirip tekrar sipariş veriyordum. Ancak hem indirimlerden faydalanmak hem de malum fiyatların artışı beni de etkiledi. Kafein Kültür ve Grizzly Coffee'den toplamda 1.5 kg kahve aldım. Mevcut elimdekiler bitmeden kahve almak istemiyorum bu da yaklaşık 1/1.5 ay kadar bir süreye tekamül ediyor. Kahve kendi ambalajında durursa da bir müddet sonra tadında değişiklik hissediyorum. Görseldeki 201cc hacime sahip kavanozdan 10 adet sipariş verdim. Vakumlamak şuan için bana maliyet açısından yüksek bu yüzden böyle bir yol tercih ettim. 201cc tahminime göre 100gr civarlarında kahve alacak. Forumda ve bu post altında gaz salınım sürecini tamamlamış kahveyi vakumlamaktan bahsediliyor ancak bu tarz saklama konusunda bir paylaşım bulamadım (varsa link atar mısınız ?). Bu şekilde yapmak istediğim gaz salınım sürecini tamamlamadan kavanozlara doldurup içerideki oksijeni kahveden çıkan gazla egale etmek ve açtığım paketi bititrmek yerine, ufak çaplı kavanozu bitirip başka aromalı kahveye rahatça geçiş yapmak. Bir de tabi ki kahveyi düzgün saklayarak bozulmasını engellemek. Tecrübesi veya fikri olan herkesin bu konudaki görüşü benim için yol gösterici olacaktır. Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
Merhaba vakum makinesi yerine ben şarap vakum tıpası kullanıyorum orjinali vacu vin diye geçiyor ben muadilini aliexpress den 30 lira gibi bir rakama almıştım zamanında çok uzun bir süre hava kaçırmadan tutabiliyor
 
Hocam çok haklısınız hep böyle yaptım ancak. Son aldığım Kafein Kültür'ün La Tanairi kahvesinin ilk paketini bitirmeye yakın kahvenin aromalarını alamaz oldum. Kahve değiştirdim belki alıştım diye yine o ilk açtığım kahve değil çünkü her demlemede (hergün en az 2 kez) oksijene maruz kalıyor maalesef, o yüzden böyle ufak ufak bölmek mantıklı geldi tabi ekonomik başka öneriniz varsa onu da dikkate almak istiyorum.
Merhaba vakum makinesi yerine ben şarap vakum tıpası kullanıyorum orjinali vacu vin diye geçiyor ben muadilini aliexpress den 30 lira gibi bir rakama almıştım zamanında çok uzun bir süre hava kaçırmadan tutabiliyor
Benim de önerim bu olcaktı aynı ürün n11 global satıcısında var ama 15 günden aşağı gelmez, 130 tl galiba fiyatı.
 
Hocam çok haklısınız hep böyle yaptım ancak. Son aldığım Kafein Kültür'ün La Tanairi kahvesinin ilk paketini bitirmeye yakın kahvenin aromalarını alamaz oldum. Kahve değiştirdim belki alıştım diye yine o ilk açtığım kahve değil çünkü her demlemede (hergün en az 2 kez) oksijene maruz kalıyor maalesef, o yüzden böyle ufak ufak bölmek mantıklı geldi tabi ekonomik başka öneriniz varsa onu da dikkate almak istiyorum.
En uygun çözüm yanınızda şarküteri varsa içeceğiniz kadarı ayırın kalanı rica edin vakum yapsınlar.
 
En uygun çözüm yanınızda şarküteri varsa içeceğiniz kadarı ayırın kalanı rica edin vakum yapsınlar.
Merhaba vakum makinesi yerine ben şarap vakum tıpası kullanıyorum orjinali vacu vin diye geçiyor ben muadilini aliexpress den 30 lira gibi bir rakama almıştım zamanında çok uzun bir süre hava kaçırmadan tutabiliyor
Teşekkür ederim cevaplarınız için yine buraya sormadan yanlış bir hamle yaptığımı farkettim sayenizde :) Muhtemelen Halil hocamın dediği gibi şarküteriye vakumlatmak olacak gibi daha önce de postta gördüm sanki böyle bir cevap. Vacuvin Tr'de pahalı Aliexpressten de hiç alışveriş yapmadım güvenemediğimden :) tekrar teşekkür ediyorum :)
 
aynı düzleme getirmeniz gerek, altına bir yükselti koyarak. poşeti kitledikten sonra da elinizle güzelce yayarsınız, lavaş gibi olur..

evet, seal çekiyosunuz kenarlara. sonra kenardaki fazlalıkları almanız lazım, kusursuz vakumlama için..

kenarlarda en ufak milimetrik fazlalık kalmaması gerek.. kesik kenarları seal çektikten sonra uçlarında biraz açıklık kalıyor, onu seal çekilen sınıra sıfır şekilde kesmeniz gerek makasla. sonra kusursuz vakum yapıyor..

kitlenecek poşetin sağında ve solunda tamamen kapalı, pürüzsüz bir yüzey olmalı, o zaman tam vakumlama yapabiliyor.

kenarlarda en ufak milimetrik fazlalık kalmaması gerek.. kesik kenarları seal çektikten sonra uçlarında biraz açıklık kalıyor, onu seal çekilen sınıra sıfır şekilde kesmeniz gerek makasla. sonra kusursuz vakum yapıyor..
açıklayamadıysam resim eklerim sonradan..
Forum yine birilerini kurtarıyor, ben gibi :) , sağolun hocam ya valla çöpe atcaktım ayırdım olmayanları, ne kadar uğraşsam da vakum almıyordu paketler, yanları sıfıra sıfır kestim düzeldi :)
 
Uzun süreli kahve saklama ihtiyacım ortaya çıkınca ben de aldım bir tane vakum makinesi. Aşağıya linki bırakıyorum şimdilik herhangi bir sıkıntı çıkmadan vakumladı. Malzeme kalitesi zayıf ama dikkatli kullanılırsa bir sıkıntı olacağını düşünmüyorum. Fiyat olarak da (184tl) risk alınabilecek bir seviyede gibi. Düşünenler değerlendirebilir.


Bu da aynısı galiba - 175tl
 

Ekli dosyalar

  • 7ADF7EB0-B1B8-4DF6-AD86-54987EDA8967.jpeg
    7ADF7EB0-B1B8-4DF6-AD86-54987EDA8967.jpeg
    142.4 KB · Görüntüleme: 160
Trendyol'dan Gomax isimli vakum makinesini aldım. İlk vakumlamamda hiç bir sorun yaşamadım,yeni paketler almam gerekiyor. Yanında gelen vakum poşetleri bana pek uygun değil. 40-50 gram vakumlamayı düşünüyorum.
 

Ekli dosyalar

  • IMG-20220222-WA0030.jpg
    IMG-20220222-WA0030.jpg
    130 KB · Görüntüleme: 166
Nedense şu kahve vakumlama işine hiç ısınamadım. Belki de sabah akşam durmadan kahve içtiğim içindir ama bir türlü yıldızımız barışmadı :)

Hocam sizin ihtiyaciniz yok ki, cesit cesit, kilo kilo kahvenin membagindasiniz zaten. :)

O an eldeki kahveler guzel de olsa insan arada daha farkli kahveler de icmek istiyor. Aynanda bulunan cesit sayisini da ancak boyle artirabiliyoruz. E bir de kiloluk paketlerdeki indirimi sizin gibi hatri sayilir seviyelerde yapan yer bulunca her turlu kiloluk almak daha mantikli oluyor. Bu durumda da yine bizler icin vakumlamak mantikli :)
 
Gomax marka vakum makinesi şurada(n11) 175 lira. İhtiyacım yoktu ama indirimleri kaçırdıkça kaç tane vakum makinesi farkı ödedim bilmiyorum. 3-5 indirimde bir kullanacağım. Umarım güzel sonuçlar verir.
 
Gomax marka vakum makinesi şurada(n11) 175 lira. İhtiyacım yoktu ama indirimleri kaçırdıkça kaç tane vakum makinesi farkı ödedim bilmiyorum. 3-5 indirimde bir kullanacağım. Umarım güzel sonuçlar verir.

Makine bugün geldi. Gelir gelmez 100gr vakum yaptım. İlk denemede beceremedim ne vakum yaptı ne mühür yaptı. İkincide güzel sonuç verdi, tamamen çekti düzgün bir mühür yaptı. Yalnız malzeme kalitesi çok düşük. Her an bir şey elinize kalacak gibi. Yoğun olarak kullanılmaya muhtemelen dayanamaz. Dikkatli kullanılırsa iş görüyor.
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_20220308_104318.jpg
    Screenshot_20220308_104318.jpg
    121.7 KB · Görüntüleme: 150
Makine bugün geldi. Gelir gelmez 100gr vakum yaptım. İlk denemede beceremedim ne vakum yaptı ne mühür yaptı. İkincide güzel sonuç verdi, tamamen çekti düzgün bir mühür yaptı. Yalnız malzeme kalitesi çok düşük. Her an bir şey elinize kalacak gibi. Yoğun olarak kullanılmaya muhtemelen dayanamaz. Dikkatli kullanılırsa iş görüyor.

Almayı düşünen olursa diye eklemek istedim. Az önce makine ile ard arda 10 vakum yaptım. Hiç birinde sorun çıkarmadı, tek seferde bitirdi. Poşeti fotoğraftaki gibi yerleştirdim. Hepsi içinden çıkan poşetti.
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_20220315_095012_com.android.gallery3d_edit_1101747193030321.jpg
    Screenshot_20220315_095012_com.android.gallery3d_edit_1101747193030321.jpg
    208.4 KB · Görüntüleme: 123
  • Screenshot_20220315_095018_com.android.gallery3d_edit_1101767771564172.jpg
    Screenshot_20220315_095018_com.android.gallery3d_edit_1101767771564172.jpg
    176.8 KB · Görüntüleme: 123
2-3 kere karşılaştığım sorundan bahsedeyim belki karşılaşan vardır, kahveleri 50 gr bölüp vakumladım 2 gün önce 4 parça attım buzluğa vakumladıktan sonra da elimle kontrol ettim sert duruyordu yani vakumda sorun yok gibiydi. Ertesi gün baktım 4 paketten 1 paket yumuşamış kahveler içinde serbest hareket etmiyor ama elimle ellediğimde paket yumuşak ve kahveleri kolayca ittirebiliyorum. Vakumda sorun olsa komple paket hava alır diye düşünüyorum ama üst kısmı yine yapışık sadece kahvenin olduğu bölüm yumuşak. Bu neden kaynaklanıyor, degassing olamaz çünkü aynı kahveden bir paket daha var o sağlam duruyor.
 
Merhaba. Yazıdan sonuç olarak kahveyi vakumlayip istediğimiz kadar tadı, kokusu kaybolmadan dondurucuda saklaya bilecegimizi anladim. Anlayamadığım konu buzdolabindan aldiktan ne kadar süre içinde tüketip bitirmeliyiz?
 
Merhaba. Yazıdan sonuç olarak kahveyi vakumlayip istediğimiz kadar tadı, kokusu kaybolmadan dondurucuda saklaya bilecegimizi anladim. Anlayamadığım konu buzdolabindan aldiktan ne kadar süre içinde tüketip bitirmeliyiz?
Normal Çekirdek kahveyi aldıgınızda kaç günde tüketetebiliyorsanız aynı süre geçerli. Ben 10 - 15 Günlük Degs. Süreleri dolunca vakumlayıp atıyorum çıkartınca kötü kavrulmadıysa bir kahve 40-45 Gün kadar lezzetini koruyor. Bazı kahvelerde nadiren çok hızlı bir düşüş oluyor ondada yapacak birşey yok.

2-3 kere karşılaştığım sorundan bahsedeyim belki karşılaşan vardır, kahveleri 50 gr bölüp vakumladım 2 gün önce 4 parça attım buzluğa vakumladıktan sonra da elimle kontrol ettim sert duruyordu yani vakumda sorun yok gibiydi. Ertesi gün baktım 4 paketten 1 paket yumuşamış kahveler içinde serbest hareket etmiyor ama elimle ellediğimde paket yumuşak ve kahveleri kolayca ittirebiliyorum. Vakumda sorun olsa komple paket hava alır diye düşünüyorum ama üst kısmı yine yapışık sadece kahvenin olduğu bölüm yumuşak. Bu neden kaynaklanıyor, degassing olamaz çünkü aynı kahveden bir paket daha var o sağlam duruyor.
Bu sorunu bende çok yaşadım. 200 Gram alan poşetleri ikiye kesip birleştirip kullanınca bu hale geldigini farkettim. Artık direk 200 Gram poşetleri kesip biçmeden vakumladıgımda bu sorunu yaşamıyorum. Malesef kesip biçince hava alabiliyor her 3 poşetten 1 tanesi sebebini bilmiyorum.
 
Geri
Üst