• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Kavrulmuş Kahve Vakumlamak

Normal Çekirdek kahveyi aldıgınızda kaç günde tüketetebiliyorsanız aynı süre geçerli. Ben 10 - 15 Günlük Degs. Süreleri dolunca vakumlayıp atıyorum çıkartınca kötü kavrulmadıysa bir kahve 40-45 Gün kadar lezzetini koruyor. Bazı kahvelerde nadiren çok hızlı bir düşüş oluyor ondada yapacak birşey yok.


Bu sorunu bende çok yaşadım. 200 Gram alan poşetleri ikiye kesip birleştirip kullanınca bu hale geldigini farkettim. Artık direk 200 Gram poşetleri kesip biçmeden vakumladıgımda bu sorunu yaşamıyorum. Malesef kesip biçince hava alabiliyor her 3 poşetten 1 tanesi sebebini bilmiyorum.
Valla çok saçma bir olay 2 kere kilitledim ama diğerleri sapasağlam o sıkılığını kaybetmiş, şimdi başka pakete aldim yine vakumladım bakalım yine olursa şişeye alıp vakumlayıp öyle atıcam.
 
Bu problemi ben de yaşıyordum. Rulo olarak satın alıp kendim kesmek zorunda kaldığım poşetlerde özellikle çok fazla oluyor. Paket oldukça yavaş, sinsi bir şekilde yumuşamaya başlıyor. Problem ya makasla kesiyor olmamdan kaynaklanıyor, yada poşetlerden. Ancak poşeti değiştirip buna geçtim.


Sorun ortadan kalktı. Bu paketlerde şuana kadar bir kere yaşamadım problemi. Ancak bunları kesmiyorum hiç, dolayısı problem poşette mi yoksa kesmekte mi bilemiyorum. Bir ara bu poşetleri de keserek denerim. Ebatları küçük olduğu için hiç kesme ihtiyacı duymadım. Genelde 60 gr paket yapıyorum. (muhtemelen 120 gr kadar kahve alır ama) Buzluktan çıkarınca bir fincan demliyorum. 2-3 fincanlık kalanı da vaku vin'le soda şişesinde saklıyorum. En geç ertesi gün bitiyor zaten.

Bir de poşetleri jiletle tek seferde düzgünce keserseniz problem yaşamazsınız diye bir paylaşım görmüştüm ama nerde gördüm hatırlamıyorum. Hiç deneme fırsatım da olmadı. Vestel'in makinelerinde kesici var. Denemek lazım.
Kesmeyle alakalı mı bilmiyorum ama en son attığım paket şuanlık sağlam gibi bende 25x26 versiyonu var 2 ye kesip kullanıyordum arada sorun çıkarıyor, torbaları istanbul ticaretten aldım.
 
Ben rulodan kestiklerimin %40'ına yakınında problem yaşıyordum. İşin kötü yanı kendini hemen ele vermiyor olmasıydı. Bazen bir günde bazen üç dört günde bu hale geliyordu. Poşeti değiştirdim kurtuldum. Şimdi hepsi taş gibi sapasağlam :ROFLMAO: İstanbul'da olsaydın elimdekileri paylaşırdım denemen için.
Eyvallah sağolasın, bakalım tekrar vakumlama yaparsam düzgün kesip hallederim :)
 
Bu problemi ben de yaşıyordum. Rulo olarak satın alıp kendim kesmek zorunda kaldığım poşetlerde özellikle çok fazla oluyor. Paket oldukça yavaş, sinsi bir şekilde yumuşamaya başlıyor. Problem ya makasla kesiyor olmamdan kaynaklanıyor, yada poşetlerden. Ancak poşeti değiştirip buna geçtim.


Sorun ortadan kalktı. Bu paketlerde şuana kadar bir kere yaşamadım problemi. Ancak bunları kesmiyorum hiç, dolayısı problem poşette mi yoksa kesmekte mi bilemiyorum. Bir ara bu poşetleri de keserek denerim. Ebatları küçük olduğu için hiç kesme ihtiyacı duymadım. Genelde 60 gr paket yapıyorum. (muhtemelen 120 gr kadar kahve alır ama) Buzluktan çıkarınca bir fincan demliyorum. 2-3 fincanlık kalanı da vaku vin'le soda şişesinde saklıyorum. En geç ertesi gün bitiyor zaten.

Bir de poşetleri jiletle tek seferde düzgünce keserseniz problem yaşamazsınız diye bir paylaşım görmüştüm ama nerde gördüm hatırlamıyorum. Hiç deneme fırsatım da olmadı. Vestel'in makinelerinde kesici var. Denemek lazım.
Kesmekten kaynaklı bende sizin gibi kesmeden kullanınca sıfır sorun poşet aynı poşet kesince 10 paketten en az 3 tanesi hava alıyor :)
 
Vakumladığım çekirdeklerde aroma kaybolmazken vacu vinde maalesef sonuç hüsran. Aynı çekirdeği hem vakumlayıp 1 sene sonra hem de şişeledim. Gözlememim bu şekilde.
 
Vakumladığım çekirdeklerde aroma kaybolmazken vacu vinde maalesef sonuç hüsran. Aynı çekirdeği hem vakumlayıp 1 sene sonra hem de şişeledim. Gözlememim bu şekilde.

Vacu vin'den sonra şişeyi vakumlamadınız, değil mi? Birkaç ay önce vacu vin + vakum denedim, sadece vakum ile karşılaştırmak için. Ama henüz açmadım.
 
Son düzenleme:
Ben de vakum olayına başlamak istiyorum. Gaz salınım süresi yeteri kadar tamamlanmış taze kahveyi küçük paketler halinde vakumladıktan sonra buzluğa atsak. 6 ay veya 1 sene süreyle paketleri tek olarak çıkartıp tüketsek, tazelik durumu yeterli olur mu?
Evet. Eğer tek bir seferde tüketmeyecekseniz, vakumu açmadan önce dışarda özülmesini bekleyin. Tek seferde demleyecekseniz, donmuş halde hemen öğütebilirsiniz de. Bunun tozu azalttı konusunda bir argüman var.
 
Konunun ilk sayfalarını tekrar tekrar okudum ama bir konuda ya birbiriyle çelişen ifadeler okuyorum ya da bir kısmı sürekli gözden kaçırıyorum ki kafamda oturmayan bir şeyler var. Merak ettiğim nokta şu, mesela 200 gramı vakumlayıp dondurdum. Aradan 3-4 ay geçti ve ben buzluktan çıkardım ve vakumunu çözdüm diyelim. Ardından bu 200 gram kahveyi valfli bir kaba döküp oda sıcaklığında tutarak o hafta yavaş yavaş içebiliyor muyum? Yoksa bir kere buzluktan çıkarıp çözdükten sonra artık yapısal bozulmalar mı başlıyor?
 
Konunun ilk sayfalarını tekrar tekrar okudum ama bir konuda ya birbiriyle çelişen ifadeler okuyorum ya da bir kısmı sürekli gözden kaçırıyorum ki kafamda oturmayan bir şeyler var. Merak ettiğim nokta şu, mesela 200 gramı vakumlayıp dondurdum. Aradan 3-4 ay geçti ve ben buzluktan çıkardım ve vakumunu çözdüm diyelim. Ardından bu 200 gram kahveyi valfli bir kaba döküp oda sıcaklığında tutarak o hafta yavaş yavaş içebiliyor muyum? Yoksa bir kere buzluktan çıkarıp çözdükten sonra artık yapısal bozulmalar mı başlıyor?
Çözme hızınıza bağlı. Eğer dolaptan çıkarır çıkarmaz, yani daha teknik olarak konuşacak olursak oda sıcaklığına gelmesini beklemeden vakumu bozarsanız hava ile temas eden çekirdekler zarar görür.

Bunun nedeni 0 derecenin altında olan kahve çekirdeklerine temas eden hava yoğuşarak çekirdeklerde nem oluşmasına sebep olur. Su teması çekirdekler için ciddi bir sıkıntı.

Eğer oda sıcaklığına gelmesini beklerseniz hiçbir problem olmaz. Bu olay çekirdekler için zamanı dondurmak diyebiliriz. Vakum öncesi nasılsa sonrasında da aynı kahve olur elinizde. Degass kaldığı yerden devam eder.

Not: Eklemeyi unutmuşum. Eğer tüm kahveyi o an demleyecekseniz oda sıcaklığına gelmeden vakumu bozmanızda herhangi bir sakınca yok ama hepsi kullanılmayacaksa o zaman kesinlikle sıcaklık için beklemeniz gerek.
 
Son düzenleme:
Çözme hızınıza bağlı. Eğer dolaptan çıkarır çıkarmaz, yani daha teknik olarak konuşacak olursak oda sıcaklığına gelmesini beklemeden vakumu bozarsanız hava ile temas eden çekirdekler zarar görür.

Bunun nedeni 0 derecenin altında olan kahve çekirdeklerine temas eden hava yoğuşarak çekirdeklerde nem oluşmasına sebep olur. Su teması çekirdekler için ciddi bir sıkıntı.

Eğer oda sıcaklığına gelmesini beklerseniz hiçbir problem olmaz. Bu olay çekirdekler için zamanı dondurmak diyebiliriz. Vakum öncesi nasılsa sonrasında da aynı kahve olur elinizde. Degass kaldığı yerden devam eder.
Harika, çok teşekkür ederim. O zaman vakumu bozmadan önce oda sıcaklığına gelmesine dikkat edeceğim 🙏
 
Konunun ilk sayfalarını tekrar tekrar okudum ama bir konuda ya birbiriyle çelişen ifadeler okuyorum ya da bir kısmı sürekli gözden kaçırıyorum ki kafamda oturmayan bir şeyler var. Merak ettiğim nokta şu, mesela 200 gramı vakumlayıp dondurdum. Aradan 3-4 ay geçti ve ben buzluktan çıkardım ve vakumunu çözdüm diyelim. Ardından bu 200 gram kahveyi valfli bir kaba döküp oda sıcaklığında tutarak o hafta yavaş yavaş içebiliyor muyum? Yoksa bir kere buzluktan çıkarıp çözdükten sonra artık yapısal bozulmalar mı başlıyor?

2-3 günden sonra ben verim alamıyorum. Buzluktakileri küçük porsiyonlara ayırmak lazım bence.
 
Çözme hızınıza bağlı. Eğer dolaptan çıkarır çıkarmaz, yani daha teknik olarak konuşacak olursak oda sıcaklığına gelmesini beklemeden vakumu bozarsanız hava ile temas eden çekirdekler zarar görür.

Bunun nedeni 0 derecenin altında olan kahve çekirdeklerine temas eden hava yoğuşarak çekirdeklerde nem oluşmasına sebep olur. Su teması çekirdekler için ciddi bir sıkıntı.

Eğer oda sıcaklığına gelmesini beklerseniz hiçbir problem olmaz. Bu olay çekirdekler için zamanı dondurmak diyebiliriz. Vakum öncesi nasılsa sonrasında da aynı kahve olur elinizde. Degass kaldığı yerden devam eder.
Ben oda sıcaklığına gelmesini bekleyip sonra açsam da tat kötüleşmiş oluyor. Bu vakum işini bir ben beceremiyorum galiba. Tekrar denemek için 3 ağustos'ta vakumladığım hala taş gibi olan Guatemala Jaguar'ı çıkardım buzluktan. Akşama kadar bekleyip açacağım bakalım ne olacak.
 
Ben oda sıcaklığına gelmesini bekleyip sonra açsam da tat kötüleşmiş oluyor. Bu vakum işini bir ben beceremiyorum galiba. Tekrar denemek için 3 ağustos'ta vakumladığım hala taş gibi olan Guatemala Jaguar'ı çıkardım buzluktan. Akşama kadar bekleyip açacağım bakalım ne olacak.
2-3 günden sonra ben verim alamıyorum. Buzluktakileri küçük porsiyonlara ayırmak lazım bence.
Moraller bozuldu :(
 
Ne zamandır aklımda olan bir soruyu sorayım ben de o zaman size. Vakumlamak taze tutmak için tek başına yetmez mi? Neden vakumladıktan sonra bir de donduruyoruz? Sıcaklıktan etkilenmesinler bozulmasınlar diyeyse zaten dondurup çözmek de farklı ısılara maruz bırakmak olmuyor mu? Ben vakumlayıp dışarıda oda sıcaklığında saklıyorum kahveleri. Memnunum da bundan.
 
Ne zamandır aklımda olan bir soruyu sorayım ben de o zaman size. Vakumlamak taze tutmak için tek başına yetmez mi? Neden vakumladıktan sonra bir de donduruyoruz? Sıcaklıktan etkilenmesinler bozulmasınlar diyeyse zaten dondurup çözmek de farklı ısılara maruz bırakmak olmuyor mu? Ben vakumlayıp dışarıda oda sıcaklığında saklıyorum kahveleri. Memnunum da bundan.
Asıl önemli olan dondurmak. Vakumlamak sadece buzluğa koyduğumuz gıdanın nem sebebiyle bozulmasını engellemek için. Ben de aldığım bir paketin yarısını vakumlayıp dışarıda saklıyorum. Dondurmak kadar işe yaramasa da havayla olan temas kesildiğinden tümünü pakette saklamaktan daha iyi oluyor. Ama aylarca oda sıcaklığında bekletmek için iyi bir çözüm değil gibi.
 
Ne zamandır aklımda olan bir soruyu sorayım ben de o zaman size. Vakumlamak taze tutmak için tek başına yetmez mi? Neden vakumladıktan sonra bir de donduruyoruz? Sıcaklıktan etkilenmesinler bozulmasınlar diyeyse zaten dondurup çözmek de farklı ısılara maruz bırakmak olmuyor mu? Ben vakumlayıp dışarıda oda sıcaklığında saklıyorum kahveleri. Memnunum da bundan.
kahve dondurmanın diğer gıdaları dondurmaktan bir farkı yok. kıyma dolapta 2-3 gün dayanırken dondurunca aylarca dayanabiliyor. dondurmanın amacı da dondurunca her şeyin yavaşlaması, bozulma da yavaşlıyor doğal olarak.
 
O zaman ben de artık vakumladığım çekirdekleri buzluğa atayım.
 
Şubat indirimi, Mart indirimi . Şurada fiyat düşmüş. Bunu deneyeyim. Bu nasıl bakmak lazım derken ....

Dondurucuyu vakumladıklarım ile doldurdum.
Ama yenisini satın almaktan dondurucudakilere sıra gelmedi. O yüzden daha deneyemedim. Umarım yaptığımız doğrudur. Yoksa kahveler heba olacak.
 
Geri
Üst