• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Kahve Demlemede Abartılan Konular

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan astroid
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Kahve güzelse en ucuz ekipmanla bile şahane fincanlar çıkıyor. Kanada'da öğrenciyken yurt odasında elimde sadece Krups baharat değirmeni ve en basitinden filtre makinası vardı ama Toronto'nun ucuzcu marketlerine bile https://elevencoffees.com/the-best-toronto-specialty-coffee-roasters/ buradaki firmaların çoğu ürün veriyordu. Şimdi lab hassasiyetindeki parametreler bana çok yorucu geliyor büyük ihtimalle Moccamaster almama da neden olan bu oldu. Bir de fantastik notalar "ayva tatlısı" "ahududu marmelatı" "altın çilek?!" "karamelize armut tatlısı" yani altın çileğin tadını bildiğimden o kadar emin değilim😃
 
Sütlü kahve içen adamlar neden PİD li ya da akış kontrollü Espresso makineleri alırlar anlamam. Anlatabilecek olan varsa beri gelsin🤔
 
anlayamadığınız yer neresi? sütlü kahve içen adamlar sütlü nescafe içsin, espresso olayına hiç girmesin mi diyorsunuz?
Sütü karıştırdıktan sonra espressoyu 92 C mi 93 C mi yapmanızın ne önemi var? Anlatabildim umarım.
 
Son düzenleme:
Kesinlikle bazı tadım notaları ya. Bazı kavurucular gerçekten bir noktada güldürüyorlar. Yani bilmiyorum müşteri profilini o tadı aldığına inandırıp, buna inandığında daha özel bir kahve içicisi olduğunu hissettirmek mi amaç anlamıyorum ama çok detaylı tadım notaları bana komik geliyor ya. Kimyasal olarak analiz edip ortak aromalara sahip olduğunu saptamıyorlar sonuçta tadım yapıyorlar. Tadım notalarının ciddi bir şekilde yol gösterdiği açık, çoğu nota da gerçekten kahvenin öğütümü sırasında farklı şekilde, demleme sonrası farklı şekilde de hissediliyor bu da doğru lakin işte o aşırı detaylı tadım notası örnekleri, bilemiyorum hocam. Bisküvi kreması falan... marka da verin hocam Oreo kreması ama Rondo değil, o biçim bir kahve. Neyse adımız kahveden anlamıyora çıkacak biraz daha konuşursak
 
Sütü karıştırdıktan sonra espressoyu 92 C mi 93 C mi yapmanızın ne önemi var? Anlatabildim umarım.
PID derken PID kontrolünden bahsediyorsunuz sanırım. ister içine süt karıştırın ister karıştırmayın koyu kavrum bir çekirdekten yapılan espresso ile açık kavrum espressodan yapılan çekirdek arasında PID kontrolünüz yoksa tatsal olarak büyük farklılık olacaktır. verdiğiniz örnek üzerinden bir değişiklik yaratmaz (espressoda da 1 derecenin çok önemli olduğunu düşünmüyorum) belki ama koyu kavrum çekirdeklerde PID'siz ortalama 93-95 derece sıcaklıkta içine süt koysam dahi acı bir tat olacaktır. espressoya süt eklenmesi, espresso parametrelerine müdahale edilmesinin önünde bir engel olmamalı.
 
Kesinlikle bazı tadım notaları ya. Bazı kavurucular gerçekten bir noktada güldürüyorlar. Yani bilmiyorum müşteri profilini o tadı aldığına inandırıp, buna inandığında daha özel bir kahve içicisi olduğunu hissettirmek mi amaç anlamıyorum ama çok detaylı tadım notaları bana komik geliyor ya. Kimyasal olarak analiz edip ortak aromalara sahip olduğunu saptamıyorlar sonuçta tadım yapıyorlar. Tadım notalarının ciddi bir şekilde yol gösterdiği açık, çoğu nota da gerçekten kahvenin öğütümü sırasında farklı şekilde, demleme sonrası farklı şekilde de hissediliyor bu da doğru lakin işte o aşırı detaylı tadım notası örnekleri, bilemiyorum hocam. Bisküvi kreması falan... marka da verin hocam Oreo kreması ama Rondo değil, o biçim bir kahve. Neyse adımız kahveden anlamıyora çıkacak biraz daha konuşursak
marka veren de vardi valla yanlis hatirlamiyorsam...
 


Wired Gourmet ilginç bir adam. En son James Hoffmann da sanıyorum Mokapot videolarında bu adamın Mokapot üzerine paylaştıklarından bahsetmişti. V60 üzerine de bir video yapmış. İzleyecek olanları baştan uyarayım, videoda demlemeye dair bildiğiniz ne varsa hepsinin tam tersi var. Açık fikirli olmak gerek sanırım ama bazı anlatılanlar da o kadar garip geldi ki tam olarak nasıl bir çıkarım yapmak lazım emin değilim. Adama ana avrat sövebilecek birçok kişi de vardır ondan eminim :D
 


Wired Gourmet ilginç bir adam. En son James Hoffmann da sanıyorum Mokapot videolarında bu adamın Mokapot üzerine paylaştıklarından bahsetmişti. V60 üzerine de bir video yapmış. İzleyecek olanları baştan uyarayım, videoda demlemeye dair bildiğiniz ne varsa hepsinin tam tersi var. Açık fikirli olmak gerek sanırım ama bazı anlatılanlar da o kadar garip geldi ki tam olarak nasıl bir çıkarım yapmak lazım emin değilim. Adama ana avrat sövebilecek birçok kişi de vardır ondan eminim :D

Çok ilginç bir videoymuş, teşekkürler. İzlerken tek bir zerresine katıldığımı hissetmedim ama farklı bir görüş duymak keyifli 😁 Yorumlarda madde madde yapılmış bir eleştiri var, izleyenlerin onu okumasını da tavsiye ederim. Videodaki kavramların bir kısmı yanlış kullanılıyor ve ek olarak birçok bilgi de sığ düzeyde. Ayrıca ilk defa nitelikli kahve dünyasında bu kadar "hepimizi kandırıyorlar" tavırlı bir video görüyorum 😁


Gerçi forumun da en "hepimizi kandırıyorlar" başlığındaymışız, fark etmemişim 😄
 


Wired Gourmet ilginç bir adam. En son James Hoffmann da sanıyorum Mokapot videolarında bu adamın Mokapot üzerine paylaştıklarından bahsetmişti. V60 üzerine de bir video yapmış. İzleyecek olanları baştan uyarayım, videoda demlemeye dair bildiğiniz ne varsa hepsinin tam tersi var. Açık fikirli olmak gerek sanırım ama bazı anlatılanlar da o kadar garip geldi ki tam olarak nasıl bir çıkarım yapmak lazım emin değilim. Adama ana avrat sövebilecek birçok kişi de vardır ondan eminim :D

kullandığı koyu kahve, yüksek ajitasyon ve süre ancak 1:10 kurtarırmış zaten:)
 
Son düzenleme:
Ben karaf abartılıyor zannediyordum ama Hario karafımı kırdığımdan beri IKEA şeysini kullanıyorum, tahminimce şekil kaynaklı olarak, bunda demlediğimin kokusunu almak için epey uğraşıyorum. Halbuki diğerinde demleme eylemim pek keyifli idi ve mis gibi kokusunu alıp bardağıma dökerdim.

Şu konuda kendime alıntı yaparak kendimi cevaplayayım, hem de başlığı hortlatayım :)

Bir şey daha eklemek istedim, tamamen kendi fikirlerim:

Bu karafın 500 ml olarak satılıp 745 ml tasarlanması doğru. Çünkü çalkalayarak homojenize etme ve havalandırma payı olmalı. Veya gerçek değerler yazılıp 2 kişilik denebilirdi.

Karaf yalnızca içine kahve düşsün diye edinilen bir aparat değil. Biz ev demleyicisi olduğumuz için sürekli yeni şeyler deniyor demliyoruz ve bardağa koymadan önceki ilk koku, demleme emeğimizin ilk verisi. Dolayısıyla çalkalayarak havalandırmak ve karaftan koklamak demleme deneyimi için bence önemli. 600 ml dem üzerine zaten çıkılmamalı, fazlasını notaları göz ardı etmeden demleyebilecek bir babayiğit home barista varsa zaten görüşlerini dinlemek isteriz :) (Chemex'çiler hariç)

Mesleki baristalar karaf önemsemiyorlar çünkü bütün gün tezgah başında zaten deneyimlerinin uygulamalarını yapıyorlar. Maliyet boyutu onlar için daha önemli. :)

Konyak kadehlerini ve şekillerinin önemini düşünün, kahve demlerken de aynı mantıkta önemlidir. İçerken değil, içmeden önceki deneyim için. İçerken ise daha fazla kişiselleştirebiliyoruz. (Örneğin, Kruve Stereo kafasını hatırlayın)
 
Şu konuda kendime alıntı yaparak kendimi cevaplayayım, hem de başlığı hortlatayım :)


IKEA şeysini (karaf) bende yeni aldım kullanıyorum, Hario coffee server'a göre malesef daha kullanışsız bana göre. 🙄
Çalkalama olayı ve koku olayında her türlü Hario tokatlar. Altı geniş üstü dar olması çok büyük etken aslında, görüntü olarak IKEA bi tık daha tatlı duruyor evet ama simetrik olarak aynı düzlemde yükselmesi bu iki parametre için çok dezavantaj.
 
Geri
Üst