• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Kafein Kültür

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan NoDRaC
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
2 Şubat kavrumu tüm seçki deneme setinde sanırım en sevdiğim kahve Honduras bomba fruta oldu. Bu gibi bergamot kokulu, viskiyi andıran, vişneli bitter çikolata benzeri tatlara sahip kahveler genel olarak favorim oluyor.
94 derece suyla Comandante ile 23 klikte öğüterek, Hario 40'lı kutu filtre kullanarak yaptığım demleme 2.15'te sonlandı. Son derece lezzetli bir kahve.
 
2 Şubat kavrumu tüm seçki deneme setinde sanırım en sevdiğim kahve Honduras bomba fruta oldu. Bu gibi bergamot kokulu, viskiyi andıran, vişneli bitter çikolata benzeri tatlara sahip kahveler genel olarak favorim oluyor.
94 derece suyla Comandante ile 23 klikte öğüterek, Hario 40'lı kutu filtre kullanarak yaptığım demleme 2.15'te sonlandı. Son derece lezzetli bir kahve.
Afiyet olsun! ☕☕ Bomba de Fruta stoğu çok yakın zamanda bitti, kış başı çoğu ülkenin daha 2023 hasat başlangıcı olduğundan, ikincil hasat almayan ülkeler haricindeki ülkelerin 22 hasat kahvelerinden bir stok daha çekeceğiz. Muhtemelen 22 hasat bir Caballero da bizlerle olacak bir kaç aya en geç. Nisanda aksilik çıkmaz ise Caballero ailesiyle beraber Norveç'te 2023 hasatlarını da değerlendiriyor olacağız. 🚀🚀 2023 hasatında da en keyifli bulduğum bir veya bir kaç Caballero da bizlerle olacak yıl ortasında! 💣💣
 
Pink Star'ı Comandante ile 27 klik öğütüm, 96 derece Korusu, Melitta Gourmet filtre kullanarak Tchibo 3 delikli dripper'da demledim.
60 ml bloomingin ardından önce 170'e sonra 250'ye tamamladığım 2 döküşlü demleme 5 dakikada bitti.
Süre uzın gibi gelebilir fakat bu kesik tip dripper'larda 3-4 dk aralığının genel olarak ideal olduğunu düşünüyorum. Pink star biraz fazla su tutan bir kahve olduğundan 30-32 kliklerde öğütüm daha iyi olabilir.
Tadıma gelecek olursam tütünümsü koku koku ve kırmızı elmayı andıran bir meyvemsi lezzetle biten bir kahve oldu.
Bu kahveyle V60'da yaptığım demlemelerden daha başaralılı ve lezzetli bir fincan oldu diyebilirim. Zaten özellikle Brezilya kahvelerinde favorim v60'dan ziyâde Tchibo dripper ve Melitta filtre oluyor.
 
Pink Star'ı Comandante ile 27 klik öğütüm, 96 derece Korusu, Melitta Gourmet filtre kullanarak Tchibo 3 delikli dripper'da demledim.
60 ml bloomingin ardından önce 170'e sonra 250'ye tamamladığım 2 döküşlü demleme 5 dakikada bitti.
Süre uzın gibi gelebilir fakat bu kesik tip dripper'larda 3-4 dk aralığının genel olarak ideal olduğunu düşünüyorum. Pink star biraz fazla su tutan bir kahve olduğundan 30-32 kliklerde öğütüm daha iyi olabilir.
Tadıma gelecek olursam tütünümsü koku koku ve kırmızı elmayı andıran bir meyvemsi lezzetle biten bir kahve oldu.
Bu kahveyle V60'da yaptığım demlemelerden daha başaralılı ve lezzetli bir fincan oldu diyebilirim. Zaten özellikle Brezilya kahvelerinde favorim v60'dan ziyâde Tchibo dripper ve Melitta filtre oluyor.
Ellerinize sağlık Ercan Bey. Asidite yoğunluk olarak 2022 birincil hasatına göre gerçekten deneyimlediğiniz gibi görece daha yoğunlaşmış. Bu demek değil ki bir Kenya asiditesi kalitesinde ama kesinlikle artış var. Kağıtta yorumluyor olsam asiditeyi, 22 birincil hasat için hafif, 22-23 ikincil hasat için hafif orta arası derdim. Zira espressoda ise daha da belirginleşiyor meyvesel lezzeti.

Tchibo 3 delikli dripper, şu çizgisel tabanı olan, filtre kahve demliğine benzeyen demliklerden sanırım. Benzeri kalitası var bende de. O tarz dripperların akışı daha da yavaş, kontrol demleyicide olan ekipmanlar. Daha bile kalınlaştırabilirsiniz su tutuşu yüksek diğer kahvelerde. Bu reçeteyle bayağı başarılı bir sonuç almışsınız. Bu reçeteden devam o zaman. :)

Afiyet olsun.
 
Ellerinize sağlık Ercan Bey. Asidite yoğunluk olarak 2022 birincil hasatına göre gerçekten deneyimlediğiniz gibi görece daha yoğunlaşmış. Bu demek değil ki bir Kenya asiditesi kalitesinde ama kesinlikle artış var. Kağıtta yorumluyor olsam asiditeyi, 22 birincil hasat için hafif, 22-23 ikincil hasat için hafif orta arası derdim. Zira espressoda ise daha da belirginleşiyor meyvesel lezzeti.

Tchibo 3 delikli dripper, şu çizgisel tabanı olan, filtre kahve demliğine benzeyen demliklerden sanırım. Benzeri kalitası var bende de. O tarz dripperların akışı daha da yavaş, kontrol demleyicide olan ekipmanlar. Daha bile kalınlaştırabilirsiniz su tutuşu yüksek diğer kahvelerde. Bu reçeteyle bayağı başarılı bir sonuç almışsınız. Bu reçeteden devam o zaman. :)

Afiyet olsun.
Evet, Tchibo dripper klasik makine sepeti gibi. Bu dripperla özellikle Melitta Gourmet filtre kağıdı kullanarak çok sevdiğim demlemeler yapıyorum. Kalita demlemeleriyle kıyasladığımda fark çok minimal, o fark da Kalita filtre kağıdının daha geçirgen olmasından kaynaklanıyor. Fakat düz tabanlı bir dripper demlemesi için Kalita filtre kağıdı bence gereksiz pahalı.

Pink Star'ın kalan son 16 gramını aynı demleme parametreleriyle, öğütümü 27'den 33 kliğe çıkararak kullandım. Demleme süresi çok az daha kısa oldu fakat ikinci demlemede çıkan sonucu daha çok beğendim; artan öğütüm kalınlığı fincana hafif bir çayımsı hissiyat ekledi.
 
Tüm seçki deneme setindeki kahveleri moka potta demledim. Kahveler genel olarak açık kavrum olduğu için öğütümü Comandante ile 10 klikte yaptım; öğütücünün verdiği referans 13-19 klik. Nispeten daha koyu kavrumlarda 16-17 klik civarı tercih ediyorum. Setteki kahvelerden bence sadece Brezilya Pink Star daha iri öğütüme müsaade edebilir. Yaptığım yüm demlemelerde Pedrini 1 cup ve Bialetti 2 cup moka pot ve kaynar su kullanıyorum. Bu şekilde yaptığım denemelerde tüm kahvelerden çok lezzetli sonuçlar aldım. Asiditesi en yüksek olan Kenya Ichuga oldu, bu kahvede daha da ince öğütüm tercih edilebilir. Honduras pour overda olduğu gibi moka potta da yine muhteşem sonuç verdi.
 
El Salvador, Comandante ile 21 klik öğütüm, 90 derece Korusu, blooming + 3 döküş, 2.35 bitiş. Üzüm-elma tatları, bitişte çaya doğru evrildi. Daha uzun ve daha kısa süre demlemelerden sonra en ideal süre ve su sıcaklığı bana göre bu şekilde oldu.
 
Tüm seçki deneme setindeki kahveleri moka potta demledim. Kahveler genel olarak açık kavrum olduğu için öğütümü Comandante ile 10 klikte yaptım; öğütücünün verdiği referans 13-19 klik. Nispeten daha koyu kavrumlarda 16-17 klik civarı tercih ediyorum. Setteki kahvelerden bence sadece Brezilya Pink Star daha iri öğütüme müsaade edebilir. Yaptığım yüm demlemelerde Pedrini 1 cup ve Bialetti 2 cup moka pot ve kaynar su kullanıyorum. Bu şekilde yaptığım denemelerde tüm kahvelerden çok lezzetli sonuçlar aldım. Asiditesi en yüksek olan Kenya Ichuga oldu, bu kahvede daha da ince öğütüm tercih edilebilir. Honduras pour overda olduğu gibi moka potta da yine muhteşem sonuç verdi.
El Salvador, Comandante ile 21 klik öğütüm, 90 derece Korusu, blooming + 3 döküş, 2.35 bitiş. Üzüm-elma tatları, bitişte çaya doğru evrildi. Daha uzun ve daha kısa süre demlemelerden sonra en ideal süre ve su sıcaklığı bana göre bu şekilde oldu.
Ellerinize sağlık çok. Detaylı deneyim paylaşımlarınız için çok teşekkür ediyorum. :)
 
Kenya Ichuga, Comandante ile 8 klik öğütüm, kaynar su ile 1 cup moka potta, kahve sepetinin üstüne daha önce kullanımdan sonra yıkayıp moka pota göre keserek hazırladığım Chemex filtresi koyarak kısok ateşte; çok güzel bir moka pot demlemesi oldu. Hem asidite, hem de ince öğtümğn getirdiği yoğun ama bitter tadın olmadığı enfes gövde.
Sepetin üzerine kağıt filtre koymak moka pot demlemesini bence farklı bir boyuta taşıyor. Hem temiz ve tortusuz sonuç, hem de kağıt filtre sebebiyle daha yüksek basınç. Moka pot için, kalın olması sebebiyle Chemex filtre kağıdını özellikle atmıyorum.
 
Detayları vermeden paylaşayım sorulmuşken madem. 🙂

İki tane üst segment yarışma kategorisi geliyor yaklaşık üç hafta içerisinde çıkacak aksilik çıkmaz ise. Beklentim ocak ortası ya da sonuydu ancak beklenmeyen aksilikler ve ardından deprem sebebiyle uluslararası kargoların da önceliği Türkiye'ye yardım kargosu olduğundan sarktı. Kargo ile yurtdışı ne alaka diye düşünülebilir. Bu kahveler ilk yaptığımız direkt ticaret olarak hava kargo ile geliyorlar. 🍀🍀 İçerik olarak üzerine ekstra titrediğim ürünler. Ciddi memnuniyet yaratacağına inanıyorum. Hatta önden satışı için yurtdışı pazarlama çalışmalarına dahi başladım. 🙂

Bunların dışında yaklaşık bir iki ay içerisinde yaklaşık 8 çeşit kahve gelecek. (Tedarikçinin stoklarında anlaşma sürecinde imza öncesi eksilme olmaz ise.)

İçlerinde bu seçkinin yıkanmışlar da var, oldukça meyvemsi ve parlak natürellerde var, anaerobik natüreller de var.

Bir ufak tüyo vereyim ama. Sitio Sao Pedro efsanesi geri dönüyor. 🎇

Alonso Bustos olmasa da Alonso Bustos alternatifi bir Anaerobik Natürel Castillo da var Kolombiya. 🧨

Dediğim gibi çok detaya giremiyorum çünkü imzalar atılmadı, tedarikçi stoğunun imza anına kadarki stok durumuna bağlı seçtiğim ürünler değişiklik de gösterebilir.

Ama genel olarak diyebilirim ki 2023 sezonunu 22-23 hasatlarla dolu dolu geçirmek için tüm çalışmaları yapıyoruz. ☕☕
Merakla bekliyoruz
 
Ankara'da gardelli coffee shopda denemiştim yazın bu iki nordic serisini ,Hondurası daha çok beğenmiştim. Kafein kültürle tanışmam geç oldu biraz o zamanlar değirmenim olmadığı için dükkanlarda tadabiliyordum. Ankara'da da pek karşılaşmıyordum kafein kültürle nedendir anlamam 🧐 yeni çekirdeğinizi merakla bekliyorum 🐞
IMG_20230309_220453.jpgIMG_20230309_220613.jpg
 
Ichuga'da cmd 30 klikte bile 3 dknin altına düşemedim, kağıt olarak da cafec traditional kullanıyorum. Bu kahveyi deneyimleyenlerin öğütüm konusundaki tecrübesi nedir 🤔
 
Ichuga'da cmd 30 klikte bile 3 dknin altına düşemedim, kağıt olarak da cafec traditional kullanıyorum. Bu kahveyi deneyimleyenlerin öğütüm konusundaki tecrübesi nedir 🤔
Hario simply cam dripper, Hario 40'lı filtre, KPro 78 klik (tahminen cmd 23-25 klik), 18/288 oran, 4 döküş. Son döküş bitişi 1.30, demleme bitişi 2.40.

Dripper ve filtre, demleme süresine çok etki ediyor. Cafec traditional pek stabil bir filtre değil. Kahve bir tık su tutan bir kahve olduğundan filtre tıkanıyor olabilir.
 
Hario simply cam dripper, Hario 40'lı filtre, KPro 78 klik (tahminen cmd 23-25 klik), 18/288 oran, 4 döküş. Son döküş bitişi 1.30, demleme bitişi 2.40.

Dripper ve filtre, demleme süresine çok etki ediyor. Cafec traditional pek stabil bir filtre değil. Kahve bir tık su tutan bir kahve olduğundan filtre tıkanıyor olabilir.
Hario plastik v60 kullandım, akşam bir de origami + th 3 ile deneyeceğim bakalım.
 
Ichuga'da cmd 30 klikte bile 3 dknin altına düşemedim, kağıt olarak da cafec traditional kullanıyorum. Bu kahveyi deneyimleyenlerin öğütüm konusundaki tecrübesi nedir 🤔
Son döküşünüzü kaçıncı dakikada bitiriyorsunuz? Ona göre esas öğütümden ziyade öncelikli olarak son döküş sürenizi kısaltıp süreyi manipüle etmeyi deneyebilirsiniz belki.
 
Son döküşünüzü kaçıncı dakikada bitiriyorsunuz? Ona göre esas öğütümden ziyade öncelikli olarak son döküş sürenizi kısaltıp süreyi manipüle etmeyi deneyebilirsiniz belki.
Orkun Bey, son döküşü 1.30 gibi yapıyorum, 70 ml blooming + 0.30 toplam 120 ml + 1.00 180 ml + 1.30 245 ml, döküş de 15 saniye sürse demek ki 1.45 gibi bitiyor. Dediğiniz gibi de deneyeceğim
 
Orkun Bey, son döküşü 1.30 gibi yapıyorum, 70 ml blooming + 0.30 toplam 120 ml + 1.00 180 ml + 1.30 245 ml, döküş de 15 saniye sürse demek ki 1.45 gibi bitiyor. Dediğiniz gibi de deneyeceğim
1:15-1:25 arası son döküşü gerçekleştirecek şekilde bir deneyin derim. Deneyiminizi yazın yine, duruma göre yardımcı olmaya çalışayım tekrardan. :)
 
1679394401536.png
La Palma - El Tucanlar gelmiş. Orkun Üstel videosunda, çiftlik ile 1 yıldır iletişim içinde olduklarını eklemişti. Uzun soluklu, güzel iş. Elinize sağlık.
Fam'da zamanında 2021 hasat sidrayı 700TLden koymuştu. Fam'ın ki direkt trademi bilmiyorum ancak hasat yıllarına baktığımda iyi fiyatlandırılmış sanırım. Ancak doların-TL karşısındaki konumundan dolayı şimdilik benden pas, 15 Mayıs tarihinde kutlama için sipariş verebilirim, tabi orda da şımaracak bir durum olursa.

Böyle çekirdekleri ülkede gördükçe bir yandan seviniyor ama fiyatlarına bakınca da bir yandan kahroluyorum. Şimdilik burdan devam edeceğim.
 
Ekli dosyayı görüntüle 25169
La Palma - El Tucanlar gelmiş. Orkun Üstel videosunda, çiftlik ile 1 yıldır iletişim içinde olduklarını eklemişti. Uzun soluklu, güzel iş. Elinize sağlık.
Fam'da zamanında 2021 hasat sidrayı 700TLden koymuştu. Fam'ın ki direkt trademi bilmiyorum ancak hasat yıllarına baktığımda iyi fiyatlandırılmış sanırım. Ancak doların-TL karşısındaki konumundan dolayı şimdilik benden pas, 15 Mayıs tarihinde kutlama için sipariş verebilirim, tabi orda da şımaracak bir durum olursa.

Böyle çekirdekleri ülkede gördükçe bir yandan seviniyor ama fiyatlarına bakınca da bir yandan kahroluyorum. Şimdilik burdan devam edeceğim.

bu fiyatlar benim de psikolojik limitlerimin disinda. daha ucuz olmasini beklemiyordum ve ben de fiyatlari elestirmiyorum. ichugadan devam biz (:
 
Geri
Üst