• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Kafein Kültür

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan NoDRaC
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Orkun Bey,

Video çok meşakkatli bir iş, tümünü tamamlamak süre alabilir. Dolayısıyla kahveler için siteden ya da uygun gördüğünüz bir yerden (en güzeli kahvenin kendi sayfasında) en azından Oran/Süre önerisi şeklinde bir alan yaratirsaniz, kahve giriş yapıldıktan video kaydedilene kadar süre içinde faydalı bir bilgi sağlanmış olabilir.

1:15 oran, 2:20 süre gibi.
Tam olarak dediğiniz gibi yapacağım. Oldukça mantıklı bir fikir ve pratik. Bunu arkadaşlarımla da konuştum. Bu şekilde bu hafta tamamlayacağız site içerisinde paylaşımı.
 
Orkun Bey,

Video çok meşakkatli bir iş, tümünü tamamlamak süre alabilir. Dolayısıyla kahveler için siteden ya da uygun gördüğünüz bir yerden (en güzeli kahvenin kendi sayfasında) en azından Oran/Süre önerisi şeklinde bir alan yaratirsaniz, kahve giriş yapıldıktan video kaydedilene kadar süre içinde faydalı bir bilgi sağlanmış olabilir.

1:15 oran, 2:20 süre gibi.
Siteye düşürmesi bugün için zor olacak ama buraya Etiyopya için çalıştığımız reçeteyi yazayım.

Sanırım tek 1/16 üstünde bir oran kullandığım kahve bu olmuş reçetede. Çalışırken aldığım notlarıma baktım.

15/245
94-95 derece su
70-140-180-245
Toplam süre: 03:00-03:15

Bu ve çoğu reçeteyi abaca ile çalıştık. Ancak Traditional, Hario 40lı, Hario eski Japon 100'lü (çentiksiz) filtrelerle de güzel hatta bazılarında daha da keyifli sonuçlar verdi akşam evde yaptığım çalışmalarımda.

Sizin yaptığınız reçeteyi yarın ilk olarak deneyeceğim ve geri dönüş yapacağım.
 
Siteye düşürmesi bugün için zor olacak ama buraya Etiyopya için çalıştığımız reçeteyi yazayım.

Sanırım tek 1/16 üstünde bir oran kullandığım kahve bu olmuş reçetede. Çalışırken aldığım notlarıma baktım.

15/245
94-95 derece su
70-140-180-245
Toplam süre: 03:00-03:15

Bu ve çoğu reçeteyi abaca ile çalıştık. Ancak Traditional, Hario 40lı, Hario eski Japon 100'lü (çentiksiz) filtrelerle de güzel hatta bazılarında daha da keyifli sonuçlar verdi akşam evde yaptığım çalışmalarımda.

Sizin yaptığınız reçeteyi yarın ilk olarak deneyeceğim ve geri dönüş yapacağım.
Orkun Bey,
Verdiğiniz tarifteki 4 parçalı döküşte, parçaları hangi zamanlarda dökmeye başlıyorsunuz? Demleme yaparken bu zamanları nasıl tayin ediyorsunuz?
Toplam süreyi sabit tutarak farklı zaman dilimlerinde başlanan döküşlerin demlemeye etkisi oluyor mu?
 
Orkun Bey,
Verdiğiniz tarifteki 4 parçalı döküşte, parçaları hangi zamanlarda dökmeye başlıyorsunuz? Demleme yaparken bu zamanları nasıl tayin ediyorsunuz?
Toplam süreyi sabit tutarak farklı zaman dilimlerinde başlanan döküşlerin demlemeye etkisi oluyor mu?
Selamlar. Eğer Etiyopya özelinde söylüyorsanız;

1-11 saniye arası 1. Döküş 25 sn toplam öndemleme bekleme süresi
25-35 saniye arası ikinci döküş
1:00-1:10 arası üçüncü döküş
01:30-01:40 arası dördüncü döküş

İlk reçete videolarını Abaca ile çektim. Talepler doğrultusunda farklı filtreler ile de denemeye devam ediyorum. Süreler filtreler arasında değişiklik gösterecektir. Filtreler arasındaki tatsal farka göre +-10 saniye oynama yapılabilir.

Daha detaylı halleri videolarda da olacak.

Son bahsettiğiniz sorunun cevabı olur, olabilir. Süreyi aynı tutacak şekilde kalibrasyonunuzu ayarlasanız dahi döküşler arası süre değişimi aslında ajitasyon değişimidir. Nüans farklar yaratır. Bu nüans farklar görmek için ancak yanyana deneyerek koklar tadarsanız farkları gözlemleyebilirsiniz ki ufak nüans farklardır yine de.

Hazırlığı biten reçeteleri bir kaç güne buradan ve siteden yazacağım. Videolar bitince de paylaşacağım. Gecikme için anlayışınıza sığınıyorum. Hem fuar hem dünya şampiyonası hazırlıkları arada markamızın açılışı epey yoğun geçti, geçiyor. Elimden geldiğince özelden sorusu olana da yardımcı olmaya devam ediyorum. 😇

 
Siteye düşürmesi bugün için zor olacak ama buraya Etiyopya için çalıştığımız reçeteyi yazayım.

Sanırım tek 1/16 üstünde bir oran kullandığım kahve bu olmuş reçetede. Çalışırken aldığım notlarıma baktım.

15/245
94-95 derece su
70-140-180-245
Toplam süre: 03:00-03:15

Bu ve çoğu reçeteyi abaca ile çalıştık. Ancak Traditional, Hario 40lı, Hario eski Japon 100'lü (çentiksiz) filtrelerle de güzel hatta bazılarında daha da keyifli sonuçlar verdi akşam evde yaptığım çalışmalarımda.

Sizin yaptığınız reçeteyi yarın ilk olarak deneyeceğim ve geri dönüş yapacağım.

orkun bey selamlar,

abaca ile ilgili soyle bir durum var: suan turkiyede satilan en begenilmeyen filtre kagitlarinin icerisinde ilk 3'e girer diye dusunuyorum. gerek kendi tecrubem ve gerekse de bu forumda kullananlardan simdiye kadar aldigim 'titresimler' bu yondedir.

genel olarak diger firmalar da promosyon olarak bu filtreyi kullaniyorlar ( satilmadigi icin mi?).

ben ilk geldiginde alip kullanfim 10-15 adet ve gerisi oldugu gibi duruyor. usengeclikten ve tutucu tavrimdan dolayi kendi receteme sadik kaliyorum ancak size de su soruyu sormam lazim; neden abacayi kullaniyorsunuz kendi recetelerinizde?
 
orkun bey selamlar,

abaca ile ilgili soyle bir durum var: suan turkiyede satilan en begenilmeyen filtre kagitlarinin icerisinde ilk 3'e girer diye dusunuyorum. gerek kendi tecrubem ve gerekse de bu forumda kullananlardan simdiye kadar aldigim 'titresimler' bu yondedir.

genel olarak diger firmalar da promosyon olarak bu filtreyi kullaniyorlar ( satilmadigi icin mi?).

ben ilk geldiginde alip kullanfim 10-15 adet ve gerisi oldugu gibi duruyor. usengeclikten ve tutucu tavrimdan dolayi kendi receteme sadik kaliyorum ancak size de su soruyu sormam lazim; neden abacayi kullaniyorsunuz kendi recetelerinizde?
Samimiyetle söylüyorum Abaca hakkında bu kadar olumsuz bir görüş olduğunu bilmiyordum, yoksa direkt ilk reçeteleri Abaca ile hazırlamazdım. Ancak elimdeki Abacalarla kötü sonuç alsaydım zaten reçete hazırlığı yapmazdım.

Bana niye kullandığımı sorarsanız eğer, elimde son zamanlarda sadece Abaca filtre olduğu için o filtre ile hazırlığa başladım. Sonrasında bir arkadaşımdan daha olumsuz yorumlar duydum filtre ile ilgili ancak tavsiye ettiğim reçeteleri arkadaşlarım farklı filtreler ile denediklerinde kötü sonuç elde etmediler.

Uzun lafımın kısası, uyarınız için öncelikle teşekkür ediyorum. 🙂 Hem sizin öneri ve uyarınız hem arkadaşların önerileri doğrultusunda son iki reçete hazırlığında Abaca kullanmayacağım. Ancak dediğim gibi benim reçetelerimi kullanan arkadaşlar için, diğer filtrelerde süre bir miktar oynasa da hemen her reçetede benzer, yakın sonuçlar çıkıyor. Deneyebilirsiniz verdiğim reçeteleri.

Genel kendi reçetelerini kullanan arkadaşlar için tavsiyem 94-96 derece sıcaklık, alkalinitesi düşük olduğuna emin olduğunuz su veya Buzdağı Su ile 02:30-03:00 arası 15-16 gramda demlemeler yapabilirsiniz. Ek olarak fuarda SCA standında sevgili Kaan ile birlikte Kenya'yı Erikli su ile de demledik, Buzdağı kadar iyi sonuç vermese de ortalama iyi bir sonuç çıkarttı. Buzdağı bulamayanlara alternatif su Erikli olabilir belki. Denemelere devam edeceğim alternatif su ile ilgili.
 
Abaca ile ilgili böyle olumsuz bir kanaat oluştuğunun ben de farkında değildim açıkçası. Kenya ve Etiyopya'yı Abaca ile bir kere demledim bu arada, iki demlemede de öğütüm ayarını da iyi tutturarak gayet güzel sonuçlar elde ettim. Biraz daha deneme yanılma yaptıktan sonra daha detaylı yazarım, ama özellikle Kenya alışılmışın dışında bir profil sunması itibariyle çok hoşuma gitti. @cayisse Abaca ile ilgili sorun nedir acaba? Bugüne kadar pek tıkanma yaşamadım, dolayısıyla kendim yaşamasam da olumsuz olarak tat profili ile ilgili bir sıkıntı oluşturduğunu varsayıyorum.
 
Samimiyetle söylüyorum Abaca hakkında bu kadar olumsuz bir görüş olduğunu bilmiyordum, yoksa direkt ilk reçeteleri Abaca ile hazırlamazdım. Ancak elimdeki Abacalarla kötü sonuç alsaydım zaten reçete hazırlığı yapmazdım.

Bana niye kullandığımı sorarsanız eğer, elimde son zamanlarda sadece Abaca filtre olduğu için o filtre ile hazırlığa başladım. Sonrasında bir arkadaşımdan daha olumsuz yorumlar duydum filtre ile ilgili ancak tavsiye ettiğim reçeteleri arkadaşlarım farklı filtreler ile denediklerinde kötü sonuç elde etmediler.

Uzun lafımın kısası, uyarınız için öncelikle teşekkür ediyorum. 🙂 Hem sizin öneri ve uyarınız hem arkadaşların önerileri doğrultusunda son iki reçete hazırlığında Abaca kullanmayacağım. Ancak dediğim gibi benim reçetelerimi kullanan arkadaşlar için, diğer filtrelerde süre bir miktar oynasa da hemen her reçetede benzer, yakın sonuçlar çıkıyor. Deneyebilirsiniz verdiğim reçeteleri.

Genel kendi reçetelerini kullanan arkadaşlar için tavsiyem 94-96 derece sıcaklık, alkalinitesi düşük olduğuna emin olduğunuz su veya Buzdağı Su ile 02:30-03:00 arası 15-16 gramda demlemeler yapabilirsiniz. Ek olarak fuarda SCA standında sevgili Kaan ile birlikte Kenya'yı Erikli su ile de demledik, Buzdağı kadar iyi sonuç vermese de ortalama iyi bir sonuç çıkarttı. Buzdağı bulamayanlara alternatif su Erikli olabilir belki. Denemelere devam edeceğim alternatif su ile ilgili.

ben abacayi begenmedigim icin belki de , secici olarak onunla ilgili negatif yorumlara odaklanmis olabilirim.

bu arada kenya muthis, elinize saglik. surekli bulunduracagim bir kahve olacak.
 
Abaca ile ilgili böyle olumsuz bir kanaat oluştuğunun ben de farkında değildim açıkçası. Kenya ve Etiyopya'yı Abaca ile bir kere demledim bu arada, iki demlemede de öğütüm ayarını da iyi tutturarak gayet güzel sonuçlar elde ettim. Biraz daha deneme yanılma yaptıktan sonra daha detaylı yazarım, ama özellikle Kenya alışılmışın dışında bir profil sunması itibariyle çok hoşuma gitti. @cayisse Abaca ile ilgili sorun nedir acaba? Bugüne kadar pek tıkanma yaşamadım, dolayısıyla kendim yaşamasam da olumsuz olarak tat profili ile ilgili bir sıkıntı oluşturduğunu varsayıyorum.

benim abaca ile ilgili sikintim tat olarak dogru duzgun bir cikti elde edemememdi. sureleri dikkate almiyorum ve dokus bitince kapatiyorum tartiyi.
 
Abaca ile ilgili böyle olumsuz bir kanaat oluştuğunun ben de farkında değildim açıkçası. Kenya ve Etiyopya'yı Abaca ile bir kere demledim bu arada, iki demlemede de öğütüm ayarını da iyi tutturarak gayet güzel sonuçlar elde ettim. Biraz daha deneme yanılma yaptıktan sonra daha detaylı yazarım, ama özellikle Kenya alışılmışın dışında bir profil sunması itibariyle çok hoşuma gitti. @cayisse Abaca ile ilgili sorun nedir acaba? Bugüne kadar pek tıkanma yaşamadım, dolayısıyla kendim yaşamasam da olumsuz olarak tat profili ile ilgili bir sıkıntı oluşturduğunu varsayıyorum.
Beğenmenize sevindim. 😇 Kenya ve La Tanairi'ye özellikle oldukça çok ilgi oldu. Diğer kahveler de keyifli oldukça güzel, her damak zevkine uyabilen karakterde kahveler. Ben de Abaca ile tıkanma yaşamadım. Diğer filtrelerden en büyük farkı diyebilirim ki oldukça su ve çözünmüş kahveyi tutuyor, ekstraksiyonu düşürüyor. Ancak bu kötü tada sebep olmadı denemelerimde.

Gelen talepler doğrultusunda ama Traditional'a geçeceğim son iki reçetede. Genel olarak reçeteler tüm filtrelerde süre farkları haricinde çalışacaktır. Süre farkları için değirmen ayarlanması yeterli olacaktır.
 
ben abacayi begenmedigim icin belki de , secici olarak onunla ilgili negatif yorumlara odaklanmis olabilirim.

bu arada kenya muthis, elinize saglik. surekli bulunduracagim bir kahve olacak.
Böyle güzel yorumlar, yorumlarınız fazla fazla çalışma, üretme isteğimi arttırıyor. 🤘🤘Beğenmenize çok sevindim! 🙂 Kenya severler güzel bir Kenya daha kazandı diyebilir miyiz? 😇
 
yazıldı mı ben kaçırdım ama Kafein Kültür aylık alıma önümüzdeki ay dahil olacak mı acaba? :)
Yazıldı ancak tekrar söylemiş olayım. 😇 Kasım ayı listeye dahil olabiliriz. Ekim ayı dünya şampiyonası olduğundan, bir yandan kavurup siparişleri hazırlarken, bir yandan dünya şampiyonasına hazırlanıyorum. Ondan ola ki kazanırsak ekim ayı iyi hizmet veremeyeceğimizden yüklü bir alım söz konusu olduğunda, kasıma listeye katılmayı talep ettik. 😇 Ama sağolun çokça toplu alım için de soruldu özelden, forumdan gurur duyulası birşey sizlerden böyle bir talep almak. 🙏
 
bir yandan dünya şampiyonasına hazırlanıyorum
Orkun bey dünya şampiyonasına hangi çekirdek ile hazırlanıyorsunuz?
Şampiyona için kavrumları kendiniz mi yapıyorsunuz?
Şampiyona sonrasında katıldığınız çekirdeği sınır sayıda bile olsa satışa çıkartmayı düşünüyor musunuz ?
 
Orkun bey dünya şampiyonasına hangi çekirdek ile hazırlanıyorsunuz?
Şampiyona için kavrumları kendiniz mi yapıyorsunuz?
Şampiyona sonrasında katıldığınız çekirdeği sınır sayıda bile olsa satışa çıkartmayı düşünüyor musunuz ?
Honduras Caballero Gesha 2021 hasatı ile hazırlanıyorum. Yıkanmış işlem görmüş. 2018 şampiyonasından beridir aynı çiftliğin aynı kahvesi ile yarışıyorum, her yıl taze hasatı geliyor bana. Tim Wendelboe kahve sponsorum 2018'den beridir. Tim'in kavurma ekibi kavuruyor yarışma kahvelerimi hep. 🙂

Caballero kahvelerini sizlere sunmamdaki benim için en büyük değeri de burada yatıyor zaten. Yıllardır onların emekleri ile yarışıyorum ve aramızda doğal olarak bir dostluk bağı gelişti Türkiye, Norveç, Honduras üçlüsü arasında. 🙂

Satışa çıkartma gibi bir durumum olması için Tim Wendelboe'dan kavrulmuş olarak ithalat yapmamız gerekiyor. Bu çok maliyetli ve müşteriye de pahalı olarak dönecek bir iş. Bundan dolayı satışa çıkartmak gibi bir hedefimiz yok. Ancak arzu edenler Tim Wendelboe sitesinden sipariş edebilirler kahveyi. 🙂
 


Arkadaşlar güzel haber, tam planladığım gibi çarşambaya yetişti numune setleri. 🙂

Üç set olarak ayırdım kahveleri.

Tüm Seçki Seti
Latin Amerika Seti
Afrika Seti

Tadım numune setlerinde kavrulur kavrulmaz gönder siparişi olmayacak. Sadece eldeki dinlenmiş stoktan üretim yapacağız. Alanlar direkt denemeye başlayabilirler. Ve numunelerde sadece çekirdek satışı olacak.

Setlerle ilgili ayrıca çevrimiçi atölye planlamaları yapıyorum. Setlere bağlı olarak konu konu tadım atölyeleri olacak bunlar. Daha öncesinde kulüpçe beraber bir tadım yayını yapmıştık. Katılanlar hatırlayacaktır. 🙂 Güzel etkinlikti.

Caballero kahvelerinden birini ya da ikisini alanlar haftasonuna kadar kahvelerinizi bir miktarda olsa ayırın. Yarın duyurusunu yapacağım, Marysabel ile müşterileri buluşturacağım bir çevrimiçi yayınımız olacak. 😇

Sevgiler herkese. ✌️
 
Geri
Üst