• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Flores Roastery

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Colove
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Güzel mesajınız için çok teşekkür ederim. Eskişehir'den kavurmahaneye kadar gelmeniz, kahve üzerine yaptığımız o derin sohbetler benim için de her zaman çok keyifli ve değerli.

Hazır konusu açılmışken, kafamdaki bu vizyonu büyütecek güzel bir gelişmeyi de paylaşmak isterim. Şu an kavurmahanemizde bir tadilat sürecindeyiz ve burayı tamamen bir "coffee experience bar" haline getiriyoruz. Haziran sonuna doğru bitirmeyi hedefliyoruz.

Buradaki asıl amacım klasik, ticari bir kafe mantığı kesinlikle değil. İstiyorum ki burası tüm kahveseverlerin, ev baristalarının ve kahveye meraklı herkesin rahatça gelebileceği, tezgahın etrafında toplanıp reçetelerimizi paylaşabileceğimiz kolektif bir alan olsun. Daha çok insan gelsin, kahve üzerine saatlerce konuşalım, fikir alışverişi yapalım, birlikte yeni şeyler deneyelim ve bu kültürü birlikte paylaşarak büyütelim istiyorum.

Hatta doğrudan Endonezya'dan bizzat getireceğim, çok özel ve farklı karakterdeki seçki kahveleri de ilk kez bu barda birlikte demleyip keşfedeceğiz. Alışılmışın dışında, tamamen paylaşıma ve deneyime dayalı bir topluluk alanı olacak.

Her şey tamamlandığında detayları yine buradan paylaşacağım. Yeni alanımızda hem sizinle hem de buradaki diğer tüm kahvedostlarıyla bir araya gelip beyin fırtınası yapmak için şimdiden çok heyecanlıyım.

Desteğiniz için tekrar çok teşekkürler. 🙏🏻

Öncelikle tüm kahveseverlere selam olsun 👋 @FloresRoastery ile ilgili başlık oluşturması çok güzel olmuş 👍 Bagir'i uzun zamandır tanıyorum ve sanırım denemediğim kahvesi kalmamıştır diye düşünüyorum. Yaptığı işi bu kadar özenle ve sahiplenerek yapan birini tanımak benim adıma mutluluk verici 😁 kavurmuş olduğu tüm kahvelerin vaadettiği tadım notalarını tamamıyla vermesi tutarlılık açısından da önemli olduğunu düşünüyorum. Bir Eskişehirli olarak oluşturduğum tüm siparişlerimde özellikle gidip kavurmahanesinden elden teslim almayı tercih ediyorum. Bagir ile kahve üzerine sohbet etmek harika bir deneyim oluyor. İyi ki varsın Bagir çıktığın bu yolda başarılarının devamını diliyorum 🙏
 
Benim kahvem bugün elime geldi. Gönderdiğiniz hediyeler için çok teşekkür ederim öncelikle, zahmet etmişsiniz. Bütün kahveler çok güzel kokuyordu ama bunu denemek istedim. Japanese v60 olarak demledim. Bence meyvemsi notalar daha ön planda. Eğlenceli bir kahve. Sıcaklığı biraz düşürüp yeniden deneyeceğim acaba çiçeksi tatlar elde edebilir miyim diye. Burdan yine paylaşırım. Diğer insanların da reçetelerini ve deneyimlerini duymak isterim açıkçası.

Guntur Honey
1:16 oran 91°C
25 gram kahve 180g buz 220g su
30ml bloom yapıp 2 part halinde suyu döktüm. Kahve güzel ve yoğun kokuyordu gerçekten bardakta da aynı şekilde. Dengeli bi kahve bence içmesi çok keyifliydi. Hediyeleriniz için tekrardan teşekkür ederim. Ellerinize sağlık <3
 
benimde kahveler elime ulaştı hediyeleriniz için çok teşekkürler şimdiden elinize sağlık
 
@FloresRoastery merhaba. Sizden ilk defa sipariş oluşturacağım. Espresso için İtalyan roast çekirdeklerden hoşlanıyorum. Yani Robusta karışım dolgun gövde, aşırı krema ve aşırı tatlılık arıyorum. Ama bunu yakalamak biraz güç okuyor çünkü İtalyan roast diyince çoğunlukla olay ne yazık ki acılıkla sonuçlanıyor. Sizin öneriniz ne olur?
Filtre olarak da öyle kırk tane reçete uygulayarak değilde üstüne sıcak suyu döksen dahi ağız dolusu kırmızı meyveler ve kahve gövdesini hissettirecek öneriniz ne olur acaba?
 
@FloresRoastery merhaba. Sizden ilk defa sipariş oluşturacağım. Espresso için İtalyan roast çekirdeklerden hoşlanıyorum. Yani Robusta karışım dolgun gövde, aşırı krema ve aşırı tatlılık arıyorum. Ama bunu yakalamak biraz güç okuyor çünkü İtalyan roast diyince çoğunlukla olay ne yazık ki acılıkla sonuçlanıyor. Sizin öneriniz ne olur?
Filtre olarak da öyle kırk tane reçete uygulayarak değilde üstüne sıcak suyu döksen dahi ağız dolusu kırmızı meyveler ve kahve gövdesini hissettirecek öneriniz ne olur acaba?
Filtre için aradığınız kahve Papandayan. Espressoda sanırım robusta karışımları yok. Ama Tanah blend ya da Manis size hitap edebilir.
 
Benim kahvem bugün elime geldi. Gönderdiğiniz hediyeler için çok teşekkür ederim öncelikle, zahmet etmişsiniz. Bütün kahveler çok güzel kokuyordu ama bunu denemek istedim. Japanese v60 olarak demledim. Bence meyvemsi notalar daha ön planda. Eğlenceli bir kahve. Sıcaklığı biraz düşürüp yeniden deneyeceğim acaba çiçeksi tatlar elde edebilir miyim diye. Burdan yine paylaşırım. Diğer insanların da reçetelerini ve deneyimlerini duymak isterim açıkçası.

Guntur Honey
1:16 oran 91°C
25 gram kahve 180g buz 220g su
30ml bloom yapıp 2 part halinde suyu döktüm. Kahve güzel ve yoğun kokuyordu gerçekten bardakta da aynı şekilde. Dengeli bi kahve bence içmesi çok keyifliydi. Hediyeleriniz için tekrardan teşekkür ederim. Ellerinize sağlık <3
Merhaba @lotuswhite, beğenmenize çok sevindim!
Guntur Honey için paylaştığınız Japanese V60 reçetesi benim kendi kullandığım tarife benziyor. dediğiniz gibi sıcaklığı biraz düşürmek, kahvedeki çiçeksi tonları ve tatlılığı öne çıkarmak için.

Sayenizde Roastroom'un "Percobaan" kahvesini çok merak ettim.. çünkü "Percobaan" benim ana dilim olan Endonezce'de "deneme" anlamına geliyor (: Çok tatlı bir tesadüf oldu, kesinlikle deneyeceğim.
 
@FloresRoastery merhaba. Sizden ilk defa sipariş oluşturacağım. Espresso için İtalyan roast çekirdeklerden hoşlanıyorum. Yani Robusta karışım dolgun gövde, aşırı krema ve aşırı tatlılık arıyorum. Ama bunu yakalamak biraz güç okuyor çünkü İtalyan roast diyince çoğunlukla olay ne yazık ki acılıkla sonuçlanıyor. Sizin öneriniz ne olur?
Filtre olarak da öyle kırk tane reçete uygulayarak değilde üstüne sıcak suyu döksen dahi ağız dolusu kırmızı meyveler ve kahve gövdesini hissettirecek öneriniz ne olur acaba?
@volcano ve @onurcoskun,
Onur Bey'in söyledikleri tamamen doğru, yönlendirme için çok teşekkürler. espresso için aradığınız o dolgun gövdeli profile en yakın kahvemiz Tanah onu tam da bahsettiğiniz gibi acılaştırmadan medium-to-dark olarak kavuruyoruz. ancak ne yazık ki şu an hem Tanah hem de Pagi blendlerimiz tamamen tükendi.

Filtre için aradığınız, yormayan ve kırmızı meyveleri hissettirecek kahve kesinlikle Papandayan. Fakat o da tamamen bittiği için dün acilen yeniden kavurmak zorunda kaldım. Kahve şu an çok taze olduğu için degassing / gaz salınımı sürecinde, yani içime hazır olması için birkaç gün dinlenmesi gerekiyor.
 
@volcano ve @onurcoskun,
Onur Bey'in söyledikleri tamamen doğru, yönlendirme için çok teşekkürler. espresso için aradığınız o dolgun gövdeli profile en yakın kahvemiz Tanah onu tam da bahsettiğiniz gibi acılaştırmadan medium-to-dark olarak kavuruyoruz. ancak ne yazık ki şu an hem Tanah hem de Pagi blendlerimiz tamamen tükendi.

Filtre için aradığınız, yormayan ve kırmızı meyveleri hissettirecek kahve kesinlikle Papandayan. Fakat o da tamamen bittiği için dün acilen yeniden kavurmak zorunda kaldım. Kahve şu an çok taze olduğu için degassing / gaz salınımı sürecinde, yani içime hazır olması için birkaç gün dinlenmesi gerekiyor.
Teşekkürler cvp için . Espresso çekirdekleriniz ne zaman satışta olur acaba?
 
Merhaba @lotuswhite, beğenmenize çok sevindim!
Guntur Honey için paylaştığınız Japanese V60 reçetesi benim kendi kullandığım tarife benziyor. dediğiniz gibi sıcaklığı biraz düşürmek, kahvedeki çiçeksi tonları ve tatlılığı öne çıkarmak için.

Sayenizde Roastroom'un "Percobaan" kahvesini çok merak ettim.. çünkü "Percobaan" benim ana dilim olan Endonezce'de "deneme" anlamına geliyor (: Çok tatlı bir tesadüf oldu, kesinlikle deneyeceğim.
Bugün normal filtre olarak 88°C de demledim ve hak verdim kahvenin bütün aromaları orda saklıymış. Güzel ve çiçeksi bi sonuç verdi.

Ayrıca asıl yazma sebebim olan karşılaştığım birkaç sorundan bahsetmek istiyorum. İlkine sorun demek doğru olmaz daha çok görüşlerinizi merak ediyorum. Kullandığım öğütücü Hario Skerton N seramik yani sizin de bildiğiniz gibi tutarlı bi öğütüm sağlayamıyor. Ama kahvelerde acılaştırmadan yapabildiğim en ince ayarı yapmama rağmen 1.50-2.10 civarında bitiyor bazen 1.45 de bittiği de oluyor. Kahvenin tadında bir bozukluk algılamadım ama bu konuda bi tavsiyeniz varsa değerlendirmekten memnun olurum.

İkinci sorun ise 100grlık paketlerle alakalı. Papandayanın paketini açarken fermuarlı gibi olan kısımdan yukarı doğru yırtıldı ve kapanmadı. Muhtemelen benim hatam ve kavanoza aldım kısa sürede tüketeceğim ve degas süresini tamamladığı için benden yana bir sorun yok. Ancak Frinsa Estatenin paketini açarken de yukarı doğru yırtılmaya başladı. Onu bi şekilde kurtardım ama acaba paketlerde bi hata olmuş olabilir mi yoksa benim sakarlığım mı diye yazmak istedim.
 
Bugün normal filtre olarak 88°C de demledim ve hak verdim kahvenin bütün aromaları orda saklıymış. Güzel ve çiçeksi bi sonuç verdi.

Ayrıca asıl yazma sebebim olan karşılaştığım birkaç sorundan bahsetmek istiyorum. İlkine sorun demek doğru olmaz daha çok görüşlerinizi merak ediyorum. Kullandığım öğütücü Hario Skerton N seramik yani sizin de bildiğiniz gibi tutarlı bi öğütüm sağlayamıyor. Ama kahvelerde acılaştırmadan yapabildiğim en ince ayarı yapmama rağmen 1.50-2.10 civarında bitiyor bazen 1.45 de bittiği de oluyor. Kahvenin tadında bir bozukluk algılamadım ama bu konuda bi tavsiyeniz varsa değerlendirmekten memnun olurum.

İkinci sorun ise 100grlık paketlerle alakalı. Papandayanın paketini açarken fermuarlı gibi olan kısımdan yukarı doğru yırtıldı ve kapanmadı. Muhtemelen benim hatam ve kavanoza aldım kısa sürede tüketeceğim ve degas süresini tamamladığı için benden yana bir sorun yok. Ancak Frinsa Estatenin paketini açarken de yukarı doğru yırtılmaya başladı. Onu bi şekilde kurtardım ama acaba paketlerde bi hata olmuş olabilir mi yoksa benim sakarlığım mı diye yazmak istedim.
@lotuswhite,ı geri bildirimleriniz için tekrar teşekkür ederim
Papandayan için 88 derece bence de çok ideal bir sıcaklık, tatları netleştirmenize sevindim. Hatta ben bazen Frinsa ve Papandayan demlerken iki farklı ketıl kullanıyorum. İlk döküşü (ön demlemeyi) 88 dereceyle yapıp, gövdeyi ve çözünürlüğü artırmak için sonraki döküşlerde 92 dereceye çıkıyorum. Bu iki sıcaklıklı yöntemi de bir ara denemenizi kesinlikle tavsiye ederim, bitterness azaltıyor normalde.

Bahsettiğiniz değirmeni daha önce kendim deneyimlemedim, o yüzden öğütüm performansı hakkında net bir şey söyleyemem. Ancak kahvenin tadında bir bozukluk veya kuruluk hissetmiyorsanız 1:45 - 2:10 arası süreler gayet normal. Özellikle Papandayan ve Frinsa hassasiyeti ve kırılganlığı çok yüksek kahvelerdir; eğer demlemede ciddi bir hata olsaydı fincanda o kuruluk veya tatsızlık kendini hemen belli ederdi. Tat dengeliyse kronometreye çok takılmayın derim.

Paketlerle ilgili geri bildiriminiz için çok teşekkür ederim, hemen kontrol edeceğim. Muhtemelen fermuarı açarken biraz hızlı veya sert çekildiğinde kilit kısmı yukarı doğru yırtılabiliyor. Kahvelerinizi daha rahat saklamanız için size seve seve boş yedek paket ve sticker gönderebilirim, bir sonraki siparişinizde bana buradan hatırlatmanız yeterli🙏🏻.
 
Teşekkürler cvp için . Espresso çekirdekleriniz ne zaman satışta olur acaba?
Merhaba @volcano,espresso stoklarını az önce web sitesinde güncelledim. tam istediğiniz o yoğun gövdeli, kremalı ve acı olmayan tatlı karakter için Tanah blendimizi almanızı tavsiye ederim, aradığınız profile çok uygun olacaktır✌🏻.
 
@lotuswhite,ı geri bildirimleriniz için tekrar teşekkür ederim
Papandayan için 88 derece bence de çok ideal bir sıcaklık, tatları netleştirmenize sevindim. Hatta ben bazen Frinsa ve Papandayan demlerken iki farklı ketıl kullanıyorum. İlk döküşü (ön demlemeyi) 88 dereceyle yapıp, gövdeyi ve çözünürlüğü artırmak için sonraki döküşlerde 92 dereceye çıkıyorum. Bu iki sıcaklıklı yöntemi de bir ara denemenizi kesinlikle tavsiye ederim, bitterness azaltıyor normalde.

Bahsettiğiniz değirmeni daha önce kendim deneyimlemedim, o yüzden öğütüm performansı hakkında net bir şey söyleyemem. Ancak kahvenin tadında bir bozukluk veya kuruluk hissetmiyorsanız 1:45 - 2:10 arası süreler gayet normal. Özellikle Papandayan ve Frinsa hassasiyeti ve kırılganlığı çok yüksek kahvelerdir; eğer demlemede ciddi bir hata olsaydı fincanda o kuruluk veya tatsızlık kendini hemen belli ederdi. Tat dengeliyse kronometreye çok takılmayın derim.

Paketlerle ilgili geri bildiriminiz için çok teşekkür ederim, hemen kontrol edeceğim. Muhtemelen fermuarı açarken biraz hızlı veya sert çekildiğinde kilit kısmı yukarı doğru yırtılabiliyor. Kahvelerinizi daha rahat saklamanız için size seve seve boş yedek paket ve sticker gönderebilirim, bir sonraki siparişinizde bana buradan hatırlatmanız yeterli🙏🏻.
Teşekkür ederim cevabınız için. Dediğiniz sıcaklık yöntemini elimdeki imkanlarla deneyeceğim mutlaka.
 
evet @FloresRoastery den ilk siparişim elime ulaştı. her denediğim çekirdiği elimden geldiğince paylaşacağım. bütün demlemeleri comandante c40 20 klik ve clever dripper kullanarak. 1,5 dk. demleme sonunda kabuk kırma ve 3. dakikada süzmeye başla olarak yapacağım.

Bu kahveyi şöyle tanımlayabilirim “DURMA DANS ET!!!” Santa Monica Watermelon.

Bu çekirdeği daha önce farklı kavurucundan da deneyimledim. Genel anlamda şöyleydi baskın bir karpuz kokusu, tadımda da karpuz başlayıp, soğudukça da karpuz devam eden ve ağızda oldukça rahatsız edici bir kuruluk ve acılık bırakan bir sonuç oldu. Hatta hala bu çekirdeği bitiremedim. Koku süper ama tadım pek iyi değildi. Siparişime ek olarak numune istediğim çekirdeklerin arasına bu çekirdeği yazmamış olmama rağmen Bagir bey saolsun yollamış. bu sebeple ilk deneyim bu oldu.

Öğütmeden önce ve öğüttükten sonra çok net bir karpuz yerken beyaz kısmına yaklaştığımızdaki koku vardı. Demlerken ilk 1 dakika içerisinde yine karpuz kokusu hakim iken demlemenin sonuna doğru baskın karpuz kokusu yerini daha iç gıcıklatıcı tatlı bir kokuya bıraktı. Tadımda ise ilk 5 dk içerisinde karpuz çok baskın hatta biraz dilin üst kısmında bir kuruluk anımsatan hafif rahatsız edici bir tat bıraktı. Eyvah yine aynısı olacak derken ilk 5 dk dan sonra tadım notalarından bağımsız söylüyorum bunu, karpuzun dominantlığını kıran oldukça ferahlık hissi veren bir oldukça şaşırtıcı bir asidite ile narenciye ortaya çıkmaya başladı. İlk kısımda bahsettiğim kuru rahatsız edici tat neredeyse kayboldu diyebilirim. Tamamen yön değiştirdi çekirdek. Soğuduğunda da bu sefer sanki daha meyve notaları ve karamel, kakao gövdesine sahip notaları olan bir japanese cold brew içiyormuşum gibi oldu. Çekirdek kesinlikle tek düze değil, kademe kademe farklı kutuplarda dans ediyor gibi.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst