• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Elektrikli Değirmen Önerisi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan KFAT4
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Yaklaşık 50-80 saniye sürüyor öğütmesi hocam süre açısından soruyorsanız.
 
Günde en fazla iki shot alırım. Çok yorar mı sizce? Ben timemore c2 de mokapot için ince öğütüm yapmış adamım bana koymaz gibi geliyor 😂
 
Küçük bir eliniz yoksa o kadar yorucu olmuyor bence ama kolay olmadığını da söylemeliyim.
 
Elimdeki timemore değirmeni satıp comandante almayı düşündüm. Bu tavsiyeyi @begefendi vermişti. Biraz düşününce acaba mantıklı olabilir mi diye düşündüm.
Eğer elektrikli değirmen alırsam, timemore satmayacağım. Böylece elektrikli değirmeni sadece espresso için kullanıcam, timemore da V60 için kullanıcam. Ancak bir yerden bir yere gideceğim zaman hem kahve makinesini hem de elektrikli değirmeni taşımak hem zahmetli olacak hemde yer kaplayacak. Hemde kampçılıkla uğraşıyorum. Bu açıdan tek bir commandante mantıklı olur diye düşündüm. Sizce bu durumda comandante mantıklı olur mu? Yoksa gene de elektrikli değirmen daha mı mantıklı dersiniz?
 
Comandante beraberinde protein tozu masrafı da getirir bence
Sakinleştirici de lazım bence. Tam sabır işi. Elektrikle 10 saniye süren işlem için 10 katından fazla zaman harcıyoruz :) motordante de aldım ama ata sporu oldu artık , çevirmeyi bırakamıyorum :)

Aşağıda başınıza gelecekleri anlattım ;

İlk kez kullandığım bir çekirdek için cmd ile referans olsun diye dial in yaptim geçen. 18 click ile başladım 2 dakika gitti , 20/50 gibi bir çıktı istiyordum 50yi 20 saniyede aldım. 3 click red clix ile incelttim. Bu sefer çok ince geldi istediğim çıktıyı 40 saniyede aldım . Bir tık daha kalinlastirip doğru oranı yakaladım(6 dakika hayatımdan cmdye geçti, ömrü uzun olsun) .
Bu kahve bayatladikca bir click daha incelir belki ogutum. Yoksa yine iki yukarı bir aşağı yapmaktan zamanım ziyan olur.

DAha kötüsü benim gibi yeni başlayan biri espressoda olabildiğince fazla kahve çeşidi deniyor ayarlama kısmını atlatinca. Her kahve için bu kadar uğraşamam diyip üçüncü gün pes ettim :)

Stepless değirmen alırsanız espresso için başka öğütüm ayarına getirip yeniden espressoya döndürmek teoride mümkün sadece, pratikte olmuyor, yine uğraştırıyor. yani ikinci bir değirmen tutun bence elinizde.
 
Son düzenleme:
Sakinleştirici de lazım bence. Tam sabır işi. Elektrikle 10 saniye süren işlem için 10 katından fazla zaman harcıyoruz :) motordante de aldım ama ata sporu oldu artık , çevirmeyi bırakamıyorum :)

Aşağıda başınıza gelecekleri anlattım ;

İlk kez kullandığım bir çekirdek için cmd ile referans olsun diye dial in yaptim geçen. 18 click ile başladım 2 dakika gitti , 20/50 gibi bir çıktı istiyordum 50yi 20 saniyede aldım. 3 click red clix ile incelttim. Bu sefer çok ince geldi istediğim çıktıyı 40 saniyede aldım . Bir tık daha kalinlastirip doğru oranı yakaladım(6 dakika hayatımdan cmdye geçti, ömrü uzun olsun) .
Bu kahve bayatladikca bir click daha kalınlaşır belki ogutum. Yoksa yine iki yukarı bir aşağı yapmaktan zamanım ziyan olur.

DAha kötüsü benim gibi yeni başlayan biri espressoda olabildiğince fazla kahve çeşidi deniyor ayarlama kısmını atlatinca. Her kahve için bu kadar uğraşamam diyip üçüncü gün pes ettim :)

Stepless değirmen alırsanız espresso için başka öğütüm ayarına getirip yeniden espressoya döndürmek teoride mümkün sadece, pratikte olmuyor, yine uğraştırıyor. yani ikinci bir değirmen tutun bence elinizde.
Tam tersi değil mi hocam?, kahve bayatladıkça incelir öğütüm. Comandanteden ziyade günde 2 shot için el değirmeni genel olarak makul olmasa gerek, cidden yorucu ve sıkıcı.
 
Tam tersi değil mi hocam?, kahve bayatladıkça incelir öğütüm. Comandanteden ziyade günde 2 shot için el değirmeni genel olarak makul olmasa gerek, cidden yorucu ve sıkıcı.
Dediğiniz gibi inceltmek gerekiyor, daha estetik bir biceps için daha bayat kahve ve comandante!

Aslında niche zeromuz olsa sorun olmazdı, aynı yere geri gelmek kolay olurdu. Ama eurekalarda ben çevirdiğim tur sayısını sayıyorum, aynı sayıda geri çeviriyorum ama olmuyor valla enteresan 😂
 
Sakinleştirici de lazım bence. Tam sabır işi. Elektrikle 10 saniye süren işlem için 10 katından fazla zaman harcıyoruz :) motordante de aldım ama ata sporu oldu artık , çevirmeyi bırakamıyorum :)

Aşağıda başınıza gelecekleri anlattım ;

İlk kez kullandığım bir çekirdek için cmd ile referans olsun diye dial in yaptim geçen. 18 click ile başladım 2 dakika gitti , 20/50 gibi bir çıktı istiyordum 50yi 20 saniyede aldım. 3 click red clix ile incelttim. Bu sefer çok ince geldi istediğim çıktıyı 40 saniyede aldım . Bir tık daha kalinlastirip doğru oranı yakaladım(6 dakika hayatımdan cmdye geçti, ömrü uzun olsun) .
Bu kahve bayatladikca bir click daha kalınlaşır belki ogutum. Yoksa yine iki yukarı bir aşağı yapmaktan zamanım ziyan olur.

DAha kötüsü benim gibi yeni başlayan biri espressoda olabildiğince fazla kahve çeşidi deniyor ayarlama kısmını atlatinca. Her kahve için bu kadar uğraşamam diyip üçüncü gün pes ettim :)

Stepless değirmen alırsanız espresso için başka öğütüm ayarına getirip yeniden espressoya döndürmek teoride mümkün sadece, pratikte olmuyor, yine uğraştırıyor. yani ikinci bir değirmen tutun bence elinizd
Bu dediğiniz zaman kaybı, kademesiz bir elektrikli değirmen aldığımda da olmayacak mı doğru kademeyi bulana kadar? Her halükarda elektrikli değirmen daha mı mantıklı diyorsunuz?
 
Dediğiniz gibi inceltmek gerekiyor, daha estetik bir biceps için daha bayat kahve ve comandante!

Aslında niche zeromuz olsa sorun olmazdı, aynı yere geri gelmek kolay olurdu. Ama eurekalarda ben çevirdiğim tur sayısını sayıyorum, aynı sayıda geri çeviriyorum ama olmuyor valla enteresan 😂
O zaman cmdye bir artı yazıyorum, klik sayısını unutmak daha zor. Ama yeni alınmış kahve doğru kliği bulmak için illaki birazcık kahve gidiyor.
 
Bu dediğiniz zaman kaybı, kademesiz bir elektrikli değirmen aldığımda da olmayacak mı doğru kademeyi bulana kadar? Her halükarda elektrikli değirmen daha mı mantıklı diyorsunuz?

evet, on saniye sürecek her öğütüm :) bi düğmeye basacaksınız sadece.
bu arada cmd aldığım en kaliteli ekipman sanırım. gömmüş gibi de olmayayım :D espresso için evet yorucu ama şu an olsa haftada bir iki kere tükettiğim v60 için yine alırdım.
 
evet, on saniye sürecek her öğütüm :) bi düğmeye basacaksınız sadece.
bu arada cmd aldığım en kaliteli ekipman sanırım. gömmüş gibi de olmayayım :D espresso için evet yorucu ama şu an olsa haftada bir iki kere tükettiğim v60 için yine alırdım.
Ben kullanmadim ama öğütüm kalitesi baktığım testlerde ek43 gibiydi, fiyatına ek43un ancak kasası alınır o yüzden güzel ürün ama iş espressoya gelince kan, ter, gözyaşı oluyor 😂
 
Dediğiniz gibi inceltmek gerekiyor, daha estetik bir biceps için daha bayat kahve ve comandante!

Aslında niche zeromuz olsa sorun olmazdı, aynı yere geri gelmek kolay olurdu. Ama eurekalarda ben çevirdiğim tur sayısını sayıyorum, aynı sayıda geri çeviriyorum ama olmuyor valla enteresan 😂

Eurekalarda backlash var hocam. Yani eski ayara geldiğinizde daha önce kalından inceye mi yoksa inceden kalına mı gittiğinize göre değişiyor sonuç. Eğer o ilk ayarı inceden kalına giderken bulduysanız ve tekrar geri dönmek isterseniz, yine inceden kalına gitmeniz gerekiyor.
 
Elimdeki timemore değirmeni satıp comandante almayı düşündüm. Bu tavsiyeyi @begefendi vermişti. Biraz düşününce acaba mantıklı olabilir mi diye düşündüm.
Eğer elektrikli değirmen alırsam, timemore satmayacağım. Böylece elektrikli değirmeni sadece espresso için kullanıcam, timemore da V60 için kullanıcam. Ancak bir yerden bir yere gideceğim zaman hem kahve makinesini hem de elektrikli değirmeni taşımak hem zahmetli olacak hemde yer kaplayacak. Hemde kampçılıkla uğraşıyorum. Bu açıdan tek bir commandante mantıklı olur diye düşündüm. Sizce bu durumda comandante mantıklı olur mu? Yoksa gene de elektrikli değirmen daha mı mantıklı dersiniz?
Espresso için cmd fikrini ortaya atmaktaki amacım Serkan Bey'in bütçesi dahilinde düşünülebilecek bir alternatif daha olduğunu göstermekti. Cmd ile günde tk için 16 gr kadar 7-8 klikte öğütüm yapıyorum. Buradan yola çıkarak diyorum ki ailesi için değil de yalnız kendine shot alacak bir kişi günde 1-2 shot alsa cmd ile hem bu işi hem de pour over işini kotarır. Retention problemi olmaz, single dose modifikasyonu ile de uğraşmaz. Hem de konuda bahsedildiği üzere en üst seviyedeki değirmenlerin kalitesinde öğütüm yapar. Yalnız, kullanım senaryosu bunun ötesine geçerse orada sıkıcı olmaya başlar, hatta bana göre gereksiz ve saçma olur. Yani söz konusu bütçe ve bahsettiğim senaryolarda cmd ile öğütüm yapmak üst seviye bir değirmen kullanmak demektir. Timemore ile pour over fred ile espresso ise giriş-orta seviyelerine tekabül eder. Serkan Bey, bütçeniz ve kullanım senaryonuz üzerine belirlediğiniz alternatifler içinden size en uygun olanını seçip ona odaklanın bence.
 
Kafanız çok fazla karışmasın :) @KFAT4

Günde 1 shot alıyorsanız, zaman zaman 2 olacaksa çok fazla sorun yok. Ama çok sayıda ve sık sık espresso yapacaksanız el değirmenleri pratik olmayacaktır ki Comandante en konforlu öğütüme sahip olmasına rağmen. :)

Genellikle dial in, yani yeni bir kahvenin ilk kalibrasyonunda işlem çoklu sayıda gerçekleşir. Bu bir dezavantaj gibi görünebilir ancak Comandante kademelerini ve işleyeceğiniz kahveyi iyi tanıdığınızda 2. denemede bulabilirsiniz doğru noktayı çoğu zaman şaşmaz biçimde. Light roast yıkanmış bir heirloom'un ve Comandante'nin davranışını sezeceksiniz yani kısa sürede. O davranışa göre hareket ederseniz çok hızlanır her şey. O davranışın gereği yerine klasik espresso profili düşüncesiyle giderseniz 3-4 klik kalın ayarda kalabilirsiniz, daha fazla deneme gerektirir yani. Bunlar birkaç haftada alışılacak şeyler tamamen.

Gelin isterseniz deneyin ofiste Comandante ve La Marzocco ikilisi ile İstanbul'daysanız. Gelemeyecek durumdaysanız da Comandante alır da yapamazsam endişeniz olmasın. O durumda size birkaç haftalık opsiyon tanırız, memnun olmazsanız Comandante'yi geri alır, elektrikli Eureka'ya, ki zaten konuşmuştuk, geçiş yapmanızı sağlarız :) Bu sayede maddi bir kaybınız da olmaz.
 
Kafanız çok fazla karışmasın :) @KFAT4

Günde 1 shot alıyorsanız, zaman zaman 2 olacaksa çok fazla sorun yok. Ama çok sayıda ve sık sık espresso yapacaksanız el değirmenleri pratik olmayacaktır ki Comandante en konforlu öğütüme sahip olmasına rağmen. :)

Genellikle dial in, yani yeni bir kahvenin ilk kalibrasyonunda işlem çoklu sayıda gerçekleşir. Bu bir dezavantaj gibi görünebilir ancak Comandante kademelerini ve işleyeceğiniz kahveyi iyi tanıdığınızda 2. denemede bulabilirsiniz doğru noktayı çoğu zaman şaşmaz biçimde. Light roast yıkanmış bir heirloom'un ve Comandante'nin davranışını sezeceksiniz yani kısa sürede. O davranışa göre hareket ederseniz çok hızlanır her şey. O davranışın gereği yerine klasik espresso profili düşüncesiyle giderseniz 3-4 klik kalın ayarda kalabilirsiniz, daha fazla deneme gerektirir yani. Bunlar birkaç haftada alışılacak şeyler tamamen.

Gelin isterseniz deneyin ofiste Comandante ve La Marzocco ikilisi ile İstanbul'daysanız. Gelemeyecek durumdaysanız da Comandante alır da yapamazsam endişeniz olmasın. O durumda size birkaç haftalık opsiyon tanırız, memnun olmazsanız Comandante'yi geri alır, elektrikli Eureka'ya, ki zaten konuşmuştuk, geçiş yapmanızı sağlarız :) Bu sayede maddi bir kaybınız da olmaz.
Amazon kalitesinde müşteri hizmeti!
 
Geri
Üst