• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

TKO 6540 Türk Kahve Öğütücü

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan 1ARS
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

1ARS

Yeni Üye
Arçeliğin bu öğütücüsünü kullanan var mı? 64 mm flat burr e sahip. Fiyat performans olarak tercih etmeli miyiz? Deneyimleyen varsa bize deneyimlerini aktarırsa sevinirim.
 

Ekli dosyalar

  • 1000027529.jpg
    1000027529.jpg
    31.2 KB · Görüntüleme: 172
Gaggia espresso makinam var Konchere öğütücüm var bu yanlışım yoksa konik dişli olanlardan oluyor.
Öğütücüden zaten çok memnun değildim çekirdeği daha ince öğütmesi gerekiyor ama son kademede bile istediğim incelikte öğütmüyordu desem yalan olmayacak.Bugün anladım ki uzun zamandır şöyle üzerinde köpüğü olan ve yoğun aromalı olan bir kahve içmeyi özlemiş.
@zgrzr adaşımızn paylaştığı youtube linkindeki videoyu detaylıca izledikten ve eski bir Arçelik servis çalışanı olarak fiyat araştırması yaptıktan sonra flat dişli yapısına sahip bir öğütücü ne kadar kötü olabilir ki dedim ve akşam bu öğütücüyü almaya karar verdim hatta bu sabah gidip aldım kahvemi içerek ilk izlenimlerimi yazıyorum şahsen fiyat performans ürünü desek yalan olmayacak.
Kutunun içinden birde hediye olarak kaşık çıktı hani şu dipsiz porta filtreden ama benim makinaya uymuyor 😁 Kahveyi makineme göre öğütmem gereken inceliği ayarlıyana kadar 6-7 defa kahve öğüttüp denedim uygun kalınlığı buluncada kahvemi yaptım oturdum içiyorum.
Bana göre üst seviye bir cihaz almak istemeyenler için gayette işini fazlasıyla görecek bir öğütücü diyebilirim sanki benim koncherodan daha sessiz gibi geldi.
Üstündeki kahve haznesini söktüm kutudan çıkan şu körük gibi olan şeyi taktım ya işin özü ben öğütücüyü fazlasıyla beğendim parasını hak ediyor bu arada yazmakta bir sakınca görmüyorum nakit olarak 9800 TL ye aldım.
 

Ekli dosyalar

  • 17678631960687237099654116737663.jpg
    17678631960687237099654116737663.jpg
    101 KB · Görüntüleme: 119
  • 17678632140112895371370242272073.jpg
    17678632140112895371370242272073.jpg
    221 KB · Görüntüleme: 98
  • 17678632245012953429842075336674.jpg
    17678632245012953429842075336674.jpg
    246.3 KB · Görüntüleme: 116
Arçeliğin bu öğütücüsünü kullanan var mı? 64 mm flat burr e sahip. Fiyat performans olarak tercih etmeli miyiz? Deneyimleyen varsa bize deneyimlerini aktarırsa sevinirim.
Ben dün sizin konuyu okuduktan sonra flat dişli yapısına sahip öğütücü ne kadar kötü olabilir diyerek bu sabah aldım ve bence eski makinam olan konchero'ya göre üst seviye bir öğütücü fiyat olarak evet gerçekten fiyat performans ürünü desek yalan olmaz ben bu sabah içtiğim kahvenin tadından çok memnun kaldım inşallah sorunsuz kullanırım.
Açılan bazı konuları okuyorumda kahve kültüründe kullanılan kelimeler biraz farklı kahvecilerin dili biraz değişik yani bu jargon bana biraz uzak kelimeleri tam anlayamıyorum.
 
Bir haftadır ürünü kullanıyorum. Fiyatı zamlanmadan önce almıştım. Şuana kadar yaklaşık 150gr kadar espresso öğütümü yaptım. Normalde K-plus değirmen kullanıyorum. Öncelikle 14 saniye espresso çekmek çok büyük lüksmüş onu öğrendim 😀Burr yapısı ile forumda daha bilgili arkadaşlar vardır. O konuda çok bilgili olmadığım için yorum yapmacağım ama k-pro ile çektiğim espresso tadına göre daha verimli sonuç aldığımı söyleyebilirim.
 
Bir haftadır ürünü kullanıyorum. Fiyatı zamlanmadan önce almıştım. Şuana kadar yaklaşık 150gr kadar espresso öğütümü yaptım. Normalde K-plus değirmen kullanıyorum. Öncelikle 14 saniye espresso çekmek çok büyük lüksmüş onu öğrendim 😀Burr yapısı ile forumda daha bilgili arkadaşlar vardır. O konuda çok bilgili olmadığım için yorum yapmacağım ama k-pro ile çektiğim espresso tadına göre daha verimli sonuç aldığımı söyleyebilirim.
Ayarı 0.1 saniye şeklinde mi yapılıyor yoksa 0.5 saniye şeklinde mi? Gerçi içinden körük de çıkıyor yanlış hatırlamıyorsam ve mükemmel bir tek doz öğütücü olur öylece.
 
Ben dün sizin konuyu okuduktan sonra flat dişli yapısına sahip öğütücü ne kadar kötü olabilir diyerek bu sabah aldım ve bence eski makinam olan konchero'ya göre üst seviye bir öğütücü fiyat olarak evet gerçekten fiyat performans ürünü desek yalan olmaz ben bu sabah içtiğim kahvenin tadından çok memnun kaldım inşallah sorunsuz kullanırım.
Açılan bazı konuları okuyorumda kahve kültüründe kullanılan kelimeler biraz farklı kahvecilerin dili biraz değişik yani bu jargon bana biraz uzak kelimeleri tam anlayamıyorum.
Flat dişli yapısı cidden fark ediyor dediğiniz gibi benim iki adet konik öğütücüm vardı ona rağmen bu öğütücü tercih ettim iki haftadır kullanıyorum memnunum bende. Kelimeler ilkten karmaşık gelebilir zaman geçtikçe alışırsınız hocam yer eder sizde.
 
Ayarı 0.1 saniye şeklinde mi yapılıyor yoksa 0.5 saniye şeklinde mi? Gerçi içinden körük de çıkıyor yanlış hatırlamıyorsam ve mükemmel bir tek doz öğütücü olur öylece.
0.1 saniye olarak yapılıyor fakat istediğimiz saniyeyi kaydedemiyoruz galiba. Shardor versiyonunda saniyeyi kayıt için mesela 20 saniye boyunca çalıştırınca öğütüm bitince hafızaya alıyor. Arçelikte 14 saniye kayıtlı ben 20ye getiriyorum makineyi kapatmadığım sürece 20 saniyede kalıyor bütün öğütümlerde. Makineyi kapatıp açınca yine 14 saniye ile başlıyor. Körüğün içinden çıkması gerçekten de çok iyi .
 

Ekli dosyalar

  • 20260108_143242.jpg
    20260108_143242.jpg
    101.7 KB · Görüntüleme: 125
Ekstra olarak bir deneyimimi daha paylaşmak isterim. Değirmenin içini temizlik için açmak isterseniz öğütüm ayar halkasına vidalı demiri sökmek benim adıma çok zor oldu penseyle zarar vererek açmak zorunda kaldım. Açtığımda ise alt burr ü tutan somun gevşemişti bu nedenle 0 noktası 5 lere kadar yükselmişti. Sıktığımda yine -4, -5 lere indi(somunu sıkacak ,gevşetmek isterseniz ters dişli kullanılmış dikkat edin saat yönü tersine sıkılıyor diğer yöne gevşetiliyor). Başınıza böyle bir durum gelirse aklınızda bulunsun.
 
Yararlı bir konu başlığı olmuş. Ürünü ben de satın aldım ancak 10 gün geçmesine rağmen, depo sayımı yapılması sebebi ile henüz gönderilmedi. Aynı durumda olanlar varsa duyrulur.
 
Ekstra olarak bir deneyimimi daha paylaşmak isterim. Değirmenin içini temizlik için açmak isterseniz öğütüm ayar halkasına vidalı demiri sökmek benim adıma çok zor oldu penseyle zarar vererek açmak zorunda kaldım. Açtığımda ise alt burr ü tutan somun gevşemişti bu nedenle 0 noktası 5 lere kadar yükselmişti. Sıktığımda yine -4, -5 lere indi(somunu sıkacak ,gevşetmek isterseniz ters dişli kullanılmış dikkat edin saat yönü tersine sıkılıyor diğer yöne gevşetiliyor). Başınıza böyle bir durum gelirse aklınızda bulunsun.
Beni de düşündüren konu temizliği. Sanırım biri temizlik videosu çekene kadar makinayı açmayacağım 😀
 
idose df64 ilk versiyon sahibiyim. TKO6540 kullanımı iyi olur mu?

İkisini de kullanan arkadaşlar yorum yapabilir mi?
 
Son düzenleme:
idose df64 ilk versiyon sahibiyim. TKO6540 kullanımı iyi olur mu?

İkisini de kullanan arkadaşlar yorum yapabilir mi?
Df64ten geçilirmi bilemiyorum. Şahsen df64 gen1 alacakken buradaki bir arkadaşın nasıl bilemiyorum demesi üzerine bir anda bu alete döndük.

Öğütme inceliği falan çok güzel, espresso kısımlarından önceki ayarlar dahi monstronunun son ayarından iyi öğütüyor. Gaggia e24 ile kullanıyoruz, espresso kısmında öğütüp çekmeyi denedim makina maalesef çekemedi herhalde 9 bar mod istiyor.

Yani içinden single dose hem de fanus çıkıyor, 3 kulaklı dipsiz portafiltre ve sepet çıkıyor. Daha ne olsun bu paraya.
 
Dipsiz portafiltre vs önemli değil de, tıkanmaması, elektriklenme olmayışı cezbediyor. ben df64 tıkanacak diye tek doz dökmeye çalışıyorum. sprey şart. kavanoz doldurmak için akış sınırlayıcı(huni benzeri aparat) ile çekirdekleri yavaş doldurtmak gerekiyor
 
Akış sınırlayıcısına sahip olması gerek, yani kendi açımızdan kahveyi ölçüyorduk ayar tutsun diye, böyle de single doze olarak çekirdek ölçüyoruz.

Fanusla koysam içinde yine eski kahveden kalcak ve az da olsa keyfi bozacak.

Yani alıp denenebilir en kötü iadede sorun olmaması gerek.
 
Akış sınırlayıcı nasıl bir şey video vs. Var mı? Ben de bu öğütücüden almayı düşünüyorum da
 
Dipsiz portafiltre vs önemli değil de, tıkanmaması, elektriklenme olmayışı cezbediyor. ben df64 tıkanacak diye tek doz dökmeye çalışıyorum. sprey şart. kavanoz doldurmak için akış sınırlayıcı(huni benzeri aparat) ile çekirdekleri yavaş doldurtmak gerekiyor
Bu değirmenin tıkanmayacağı elektriklenme olmayışı nereden anladınız? Df64'ten daha az olacağını pek sanmam çünkü.
 
3 haftadan fazladır ürünü kullanıyorum.

Klasik espresso için kesinlikle tercih edilebilir bir değirmen. Ancak modern espresso, filtre demlemeler için kullanma niyetiniz varsa aşırı tozlu öğütüm yaptığını söylemem lazım.

20 gram 70 clickte öğüttüğüm kahveyi 600 mikronluk elekten geçirdiğimde 17 gram kadar kahve kalıyor.

Burr modifiye edebiliyorsunuz evet; ancak arkadaşım ssp lab sweet v2 ile burrları değiştirdikten ve aligmentı yaptıktan sonra sıfır noktasının 40 lara geldiğinden bahsetti. Bir hata ya da pürüz var mı montajında henüz incelemedim ama aksi bir şey olduğunu sanmıyorum. Ayrıca burr değişimine rağmen tozlu üretim problemi de devam ediyor.

Elektriklenme ise var. Sağına soluna her tarafına tozları serpiştiriyor 😂 Tek seferde single dose eklentisiyle 50 grama kadar öğüttüm, herhangi bir tıkanma yaşamadım.

Lezzet profili olarak da tozlu öğütüm etkisi çıktılar aşırı gövdeli. @CoffeeNutz ın finca milanı bile Türk kahvesinde aşırı gövdeli çıktı.

Her sabah eşim filtre kahve makinesinde kendine kahve yapmak için 30 gr öğütüm yapıyor. Eşim aktif kullanmıyor olsa iade etmeyi düşünürdüm yüksek ihtimalle.

Netice itibariyle; klasik espresso ve Tk severlerin memnuniyetle alıp kullanabileceği; ancak burr modifikasyonunda dahi soru işaretleri olan bir değirmen olması itibariyle filtre kahve ve modern espresso severlerin bulaşmaması gereken bir değirmen bana kalırsa.
 
Geri
Üst