• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Sizce hangi espresso ekipmanları daha elzem?

Hangi ekipmanlar daha elzem?


  • Kullanılan toplam oy
    186
Çok teşekkürler

1- Mevzubahis sepet bu mudur?
2- Normalde kürdanla karıştırım, o bile iş görür. ama bunun kapağı varmış. hoş duruyor kalınlık ölçüleri görselde belirtilmiş.
1741230562472.png
3-
4- Tabansız portafiltre için marka/model tavsiye nedir? Ahşap saplar çok ilgimi çekiyor aslında.
5- Puck screen için marka/model tavsiye nedir? İkinci el de olabilir. (Yurtdışı olmasın vergi/kargo/gümrük vs. uğraşmak istemiyorum)
6- Aradaki 0,35 / 0,50 mm fark nedir? pratikte ne farkı oluyor
 
Son düzenleme:
Çok teşekkürler

1- Mevzubahis sepet bu mudur?
2- Normalde kürdanla karıştırım, o bile iş görür. ama bunun kapağı varmış. hoş duruyor kalınlık ölçüleri görselde belirtilmiş.
Ekli dosyayı görüntüle 37914
3-
4- Tabansız portafiltre için marka/model tavsiye nedir? Ahşap saplar çok ilgimi çekiyor aslında.
5- Puck screen için marka/model tavsiye nedir? İkinci el de olabilir. (Yurtdışı olmasın vergi/kargo/gümrük vs. uğraşmak istemiyorum)
6- Aradaki 0,35 / 0,50 mm fark nedir? pratikte ne farkı oluyor
1) Evet hocam bu ve benzeri sepetler. Ama bunların da düz ineni, çentikli olanı olmayanı vs var. Daha uygun fiyatlıları da bulunabilir ya da.

2) O ölçüler kalınlık değil de uzunluk. Dolayısıyla ilk dediğim sıkıntı aynen geçerli çünkü videoda da bayağı kalın duruyor iğneler. Ama en azından ikinci dediğim ayarlanabilme sıkıntısı yok gibi duruyor, düşük hassasiyetle olsa da.

4) Hocam tabansız portafiltre için benim direkt bir önerim yok. Kendim stok tabansız portafiltre kullanıyorum çünkü. Ama görsel haricinde bir fark olacağını sanmıyorum ürünler arasında. Ama portafiltre değişimlerinde yeni portafiltrenin sapı ile buhar vanası vs uyumsuz oluyor haliyle. Görsel olarak sıkıntı yaratıyor bence o.

5) puck screen

6) 58 mm tamper ile tamp yaptığınızda sepetin kenarlarından kahve kalıyor. Daha geniş tamper kullanınca bunun önüne geçiyorsunuz.


edit: diğer forumda ikinci el precision sepetler satan bir arkadaş var. Bu foruma ilan açmamış galiba. O sepetler düşünülebilir bence.
 
Son düzenleme:
1) Evet hocam bu ve benzeri sepetler. Ama bunların da düz ineni, çentikli olanı olmayanı vs var. Daha uygun fiyatlıları da bulunabilir ya da.

2) O ölçüler kalınlık değil de uzunluk. Dolayısıyla ilk dediğim sıkıntı aynen geçerli çünkü videoda da bayağı kalın duruyor iğneler. Ama en azından ikinci dediğim ayarlanabilme sıkıntısı yok gibi duruyor, düşük hassasiyetle olsa da.

4) Hocam tabansız portafiltre için benim direkt bir önerim yok. Kendim stok tabansız portafiltre kullanıyorum çünkü. Ama görsel haricinde bir fark olacağını sanmıyorum ürünler arasında. Ama portafiltre değişimlerinde yeni portafiltrenin sapı ile buhar vanası vs uyumsuz oluyor haliyle. Görsel olarak sıkıntı yaratıyor bence o.

5) puck screen

6) 58 mm tamper ile tamp yaptığınızda sepetin kenarlarından kahve kalıyor. Daha geniş tamper kullanınca bunun önüne geçiyorsunuz.


edit: diğer forumda ikinci el precision sepetler satan bir arkadaş var. Bu foruma ilan açmamış galiba. O sepetler düşünülebilir bence.
1- diğer forumdaki ilanı bulamadım. özel mesajdan link gönderebilir misiniz?
2- İkinci diye bahsettiğiniz ilk yazdığınız mesajdaki 3d baskılı modeller galiba. bu mu mesela?
5- MHW markasının distribütorü escobaristaymış. Burada satılan biraz daha ucuz ama görüntü farklı gibi duruyor.
 
1- diğer forumdaki ilanı bulamadım. özel mesajdan link gönderebilir misiniz?
2- İkinci diye bahsettiğiniz ilk yazdığınız mesajdaki 3d baskılı modeller galiba. bu mu mesela?
5- MHW markasının distribütorü escobaristaymış. Burada satılan biraz daha ucuz ama görüntü farklı gibi duruyor.
1) DM attım 😀

2) Evet hocam. Bu ürünlerde de sepetin boyuna göre baskı yapmak gerekiyor. Yeni sepete geçince ara parçalardan birini tekrar basmak gerekebiliyor. Önemli olan sepetin derinliği. Yani bu da süper flexible değil, tek alette değişken ayarlamalar yapamıyorsunuz şu tarz ürünlerdeki gibi. Ama ilk attığınız linkte 3 ayar seçeneği varken 3d olan bu üründe 6-7 farklı yükseklik seçeneği var en azından.

5) Escobarista'dan devam :)
 
5) Puck screen ısı kaybı muhabbeti nedeni ile uzun süredir kullanmıyorum ve bu şekilde en ufak kanallanma yaşamıyorum. Ama grup başlığını temiz tuttuğu kesin.
Puck screen ısı kaybı ile birlikte sepet ile kahvenin arasından sıvı akışına neden oluyor. Kullananlar dikkat ederse shot akışı ilk başladığında hızlıca bir sıvı akışı olup sonra yavaşlıyor. Muhtemel sebebi başlangıçta puck kuru olduğu için kenarlardan akışa izin veriyor puck ıslanıp basıncın etkisi ile kenarlara yapışarak buna direnç gösteriyor.
 
Puck screen ısı kaybı ile birlikte sepet ile kahvenin arasından sıvı akışına neden oluyor. Kullananlar dikkat ederse shot akışı ilk başladığında hızlıca bir sıvı akışı olup sonra yavaşlıyor. Muhtemel sebebi başlangıçta puck kuru olduğu için kenarlardan akışa izin veriyor puck ıslanıp basıncın etkisi ile kenarlara yapışarak buna direnç gösteriyor.
Bunu bire bir tecrübe etim puck screen kullandığımda akış genelde sepetin dış kısmından başlayıp ortaya doğru toplanıyor. Puck paper kullandığımda ise akış sepetin her hangi bir yerinden başlayıp homojen olarak devam ediyor. En yüksek TDS değerini hem alt hem üst kağıt sandviç sistemi kullanarak alıyorum özellikle turbo shot alırken çok faydasını gördüm.
 
1) DM attım 😀

2) Evet hocam. Bu ürünlerde de sepetin boyuna göre baskı yapmak gerekiyor. Yeni sepete geçince ara parçalardan birini tekrar basmak gerekebiliyor. Önemli olan sepetin derinliği. Yani bu da süper flexible değil, tek alette değişken ayarlamalar yapamıyorsunuz şu tarz ürünlerdeki gibi. Ama ilk attığınız linkte 3 ayar seçeneği varken 3d olan bu üründe 6-7 farklı yükseklik seçeneği var en azından.

5) Escobarista'dan devam :)
1- Dört tane var hocam herhangi biri oluyor galiba 😄 bomberi seçeyim. Marka adı logosu hoşuma gitti 😄

2- İlk mesajda bahsettiğim gibi olabildiğince sabit çıktılar almak istiyorum. Klasik espresso için tutturdum ayarda Gramaj, değirmen kalınlık ayarı, sepet vs. değişmeyecek. Bu senaryoda 3 ayar yeterli olacaktır diye düşünüyorum. Var mıdır WDT için başka önerisi olan?

5- @NoDRaC kafam karıştırdı ya vazgeçiyorum 😄 puck screeni çıkaralım iş akışından
 
Çünkü videoda da bayağı kalın duruyor iğneler.
Ürün açıklamasında 0,4 mm yazılmış. Diğer ince gibi duran wdt toolarında da 0,4 gördüm.

chatGPT:
WDT (Weiss Distribution Technique) iğnelerinin kalınlığı genellikle 0.2 mm ile 0.5 mm arasında değişir.

0.2 mm - 0.3 mm: Daha ince iğneler, daha homojen dağılım sağlar ve kanal oluşumunu minimize eder. Ancak fazla esnek olabilir.

0.4 mm - 0.5 mm: Daha sert ve dayanıklıdır, ancak kahve yatağında biraz daha agresif bir hareket yaratabilir.


İdeal kalınlık, öğütüm derecesi, kahve miktarı ve kişisel tercihlere bağlıdır. Genellikle 0.3 mm veya 0.4 mm iğneler en iyi sonuçları

verir
.

Forumda bunu buldum
Özellikleri detaylı yazılmış alınası bir wdt gibi duruyor ben inceliğine baktım direk 0.25 ile 0.40 yazıyor. Wdt için uygun.
 
1- diğer forumdaki ilanı bulamadım. özel mesajdan link gönderebilir misiniz?
2- İkinci diye bahsettiğiniz ilk yazdığınız mesajdaki 3d baskılı modeller galiba. bu mu mesela?
5- MHW markasının distribütorü escobaristaymış. Burada satılan biraz daha ucuz ama görüntü farklı gibi duruyor.
hocam bu shopier'de satılan 3d baskılı modeli almak istiyorum ancak siteye/satıcıya ne kadar güven olur acaba
 
hocam bu shopier'de satılan 3d baskılı modeli almak istiyorum ancak siteye/satıcıya ne kadar güven olur acaba
 
hocam çok teşekkürler elinize sağlık
 
Selamlar, puck screen alacağım. Kullandığım makine rocket mozafiato. Portafiltre 58mm. Gördüğüm puck screenlerin çoğu 58,5mm. Bu 0,5 fark sorun olur mu?
 
Merhaba, tamper istasyonu almak istiyorum.. Kaliteli bir şey istiyorum. Öneriniz var mı? Tamper matı üzerinde yapıyorum ama rahat ve sabit yapamıyorum. Öneriniz var mı? Üzerinde tamper ve leveler da koyabileceğim bir ürün istiyorum. Birde bilmediğimden soruyorum bu istasyonlara sadece bottemless portafiltreler mi konabiliyor? Yoksa çift sepetli portafiltrelerde oluyor mu?
 
Geri
Üst