• Mayıs Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Mayıs ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Montag Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Sizce hangi espresso ekipmanları daha elzem?

Hangi ekipmanlar daha elzem?


  • Kullanılan toplam oy
    186

enkoppkaffe

Barista
Arkadaşlar selam.

Bir çoğumuz kahve içmeyi sevdiği kadar -hatta belki daha fazla- kahve demlemeyi de olarak ayrıca seviyor. Yine bununla ilişkili olarak kahve demleme ekipmalarına büyük bir ilgi var. Hatta sırf bu ekipman çeşitliliği kahve demleme konusunda bizleri daha fazla itiyor bile olabilir. Filtre kahve yöntemleri ile alakalı pek bir tecrübem yok bu sebeple espresso tarafına odaklanacağım.

Sizce hangi ekipmanlar(ya da geliştirmeler) daha iyi bir espresso yapma konusunda daha elzem? Elzem olanı sorduğum için seçme hakkını 2 ile sınırlandıracağım. Senaryo şu: bir kahve makinesi aldınız. Yanında da bir adet standart tamper geldi. Değirmeni, makinenin teknik özelliklerini(PID vs) ideal kabul ettiğimiz şartlarda hangi ürünleri almak isterdiniz? Para konusuna takılmayın. istediğiniz 2 ürünü alabiliyorsunuz :D

Not: Aklıma gelmeyen, buraya yazmadığım seçenekler varsa ekleyebiliriz sonradan)

Edit: Yine senaryo gereği seçmediğiniz ürünlerin hiçbirini edinemeyeceğinizi kabul edin lütfen :D

Edit2: Cevap hakkı 5 oldu.
 
Son düzenleme:
- Basınçlı tamper eğer normcpre gibi düzleştirici özelliği varsa bir çok hususu hallediyor.
- iyi bir basket
- Wdt ya da leveler
- shover screen.
 
Kahve demlemek tutarlı olmakla(consistency) büyük oranda ilişkili ise benim sıralamam:

-Basınçlı tamper
-Fırfırlı WDT (henüz kullanmış sayılmam, iddiaların ve bazı videoların yalancısıyım)
-Precision basket
-Puck screen

şeklinde olurdu. Fırfırlının pazarlama harikası olduğunu tecrübe edersem:

-WDT
-Dosing funnel.
 
Espresso yapmaya yeni başlayan biri olarak portafiltredeki kahveyi dağıtma işini basit bir iğne yardımıyla yapıyorum ama tabi bu iş için yapılmış daha işlevsel bir ürünün gereğini kavradım. Sizce hangi marka yada tip WDT daha iyi ?
2. olarak da en çok eksiğini hissettiğim şey ayarlı tamper. Acaba düzgün yapabiliyor muyum, fazla mı bastırdım gibi dertleri ortadan kaldırıyor sanırım. Yaylı ve düz olanları gördüm. Sizce hangi tip ve marka daha işlevsel?
 
Espresso yapmaya yeni başlayan biri olarak portafiltredeki kahveyi dağıtma işini basit bir iğne yardımıyla yapıyorum ama tabi bu iş için yapılmış daha işlevsel bir ürünün gereğini kavradım. Sizce hangi marka yada tip WDT daha iyi ?
2. olarak da en çok eksiğini hissettiğim şey ayarlı tamper. Acaba düzgün yapabiliyor muyum, fazla mı bastırdım gibi dertleri ortadan kaldırıyor sanırım. Yaylı ve düz olanları gördüm. Sizce hangi tip ve marka daha işlevsel?
Hocam ben de aynı arayıştaydım. Mhw-3bomber marka yaylı tamper sipariş vererek noktaladım. Sebepleri;
1) 30 lbs basınç vermeye ayarlı
2) Ölçüsü 58.35 mm. Bu önemli; zira İms’nin kendi sepetleri için önerisi 58-58.4 mm tamper.
3) Malzeme kalitesi memnuniyet oranı yüksek.
 
Espresso yapmaya yeni başlayan biri olarak portafiltredeki kahveyi dağıtma işini basit bir iğne yardımıyla yapıyorum ama tabi bu iş için yapılmış daha işlevsel bir ürünün gereğini kavradım. Sizce hangi marka yada tip WDT daha iyi ?
2. olarak da en çok eksiğini hissettiğim şey ayarlı tamper. Acaba düzgün yapabiliyor muyum, fazla mı bastırdım gibi dertleri ortadan kaldırıyor sanırım. Yaylı ve düz olanları gördüm. Sizce hangi tip ve marka daha işlevsel?
ayarlı tamper çok önemli değil, çünkü tamp işlemi zaten çok önemli değil. tamp aslında seviyeyi düzlemek için yapılır. zaten suyun puck üzerine yaptığı basınç yüzlerce kilo civarında. eğer parametre olarak sabitlemek istiyorsanız her seferinde ful güç bastırarak sıkıştırma işlemini yapın.
 
ayarlı tamper çok önemli değil, çünkü tamp işlemi zaten çok önemli değil. tamp aslında seviyeyi düzlemek için yapılır. zaten suyun puck üzerine yaptığı basınç yüzlerce kilo civarında. eğer parametre olarak sabitlemek istiyorsanız her seferinde ful güç bastırarak sıkıştırma işlemini yapın.
tamamen haklı olabilirsiniz. Fakat bazı ihtiyaçlar psikolojik olabiliyor :) Şimdilik dediğiniz gibi yapıyorum.
 
Ayarlı (yaylı) tamper evet belki çok önemli olmayabilir, el gücü ile uygulayacağınız basınçlar arasında dağlar kadar fark olmayabilir fakat sıkıştırma işleminin önemsizleştirilmesine katılmıyorum. Kendim de çok kez denedim, sadece leveler ile düzleştirip demlediğim espresso ile sıkıştırıp demlediğim espresso arasında dağlar kadar akış farkı var. Dolayısıyla tat farkı... Belki sadece leveler kullanılacaksa doğru bir demleme için öğütüm inceltilebilir ama bu daha geniş ve ayarlaması zor bir durum. Yani her çekirdeği tamp yapmadan doğru demleyebilecek kadar ince öğütemeyebilirsiniz... Onu da geçtim, tamp işlemi sırasında yamukluk olursa çiftli sepette doğru bir akış olmuyor, bir tarafı diğerinden daha fazla akıyor, demlemede sıkıntılar yaşatıyor. Bunu önlemek için de şöyle pratik tamperlar var. Elinin ayarına güvenmeyen alsın geçsin, bugün 400 lira bir kutu nitelikli kahve parası...
 
Bu aralar bende leveler yoksa moonraker tarzında bir wdt daha çok iş görecektir diye bir düşünce oluşmaya başladı ama siz ne dersiniz?

Leveler olmadan normal bir wdt ile ne kadar verimli bir dağıtım gerçekleştiriyoruz acaba?
 
Bu aralar bende leveler yoksa moonraker tarzında bir wdt daha çok iş görecektir diye bir düşünce oluşmaya başladı ama siz ne dersiniz?

Leveler olmadan normal bir wdt ile ne kadar verimli bir dağıtım gerçekleştiriyoruz acaba?

Moonraker'a 400 küsür dolar verecek adamda leveler de vardır. :D normal WDT + leveler kullanmak daha makul derim ben fiyatı göz önüne aldığımda.
 
3d hali var hocam 350 tlye aynı tasarım aynı işlev bende kullananların yorumunu merak ediyorum.
 
Bence levelere gerek yok idose adora aldıktan sonra ben normcore tamper, ims sepet ve bottomless portafilter aldım bence yeteri wdt yoksa oda önemli tabi
 
Normal wdtye arasında fark varmı hocam bende şu an wdt var ama gerek olup olmadığı konusunda emin olamadım hala.
 
Normal wdtye arasında fark varmı hocam bende şu an wdt var ama gerek olup olmadığı konusunda emin olamadım hala.
Aralarında o kadar fark yok hocam ya. İlla birini tercih edecek olsam fırfırlı olanı tercih ederim ama elimde diğeri varken atıp öbürünü almam. Ben kendim bastığım için kullanıyorum biraz da. Olayı biraz normal tamper ile ayarlı tamper arasındaki fark gibi. İkisi de aynı işi görüyor ama birinin üzerine daha az düşünmek gerekiyor. Bi de ekstradan fırfırlı olanı kullanırken dosing funnel ihtiyacı kalmıyor.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst