• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Sizce hangi espresso ekipmanları daha elzem?

Hangi ekipmanlar daha elzem?


  • Kullanılan toplam oy
    186
Merhaba.Bu ekipmanlar tutarı dışında ekstra çıkabilecek bir ücret oluyor mu mu acaba?
 

Ekli dosyalar

  • IMG_7405.png
    IMG_7405.png
    114.7 KB · Görüntüleme: 78
puck screen, wdt, funnel,basınçlı tamper…
 
Hocam aynı ürün ama biri Amerika'dan diğeri Almanyadan gönderiliyor. Fark o yüzden. Size gönderdiğim linkteki ürünü kendim de aldım, gönül rahatlığıyla alabilirsiniz.
oh iyi oldu hocam bu teşekkür ederim :) diğer önerilerinizi de bekliyorum.Shower screeen ve sepetleri şu an değiştirmeyi düşünmüyorum. İyi kalitede olduğunu düşünüyorum. Değirmen olarak en azından makine ödemesi bitene kadar :D emektar cmd ile devam etmeyi düşünüyorum ki bence kalibre edilmesi anlamında görece daha kolay. İşin tuhaf tarafı, espresso işi, kahveyi en başından öğreniyormuş hissi, ilgin bir şekilde heyecan ve endişeyi bir arada barındırıyor.
 
oh iyi oldu hocam bu teşekkür ederim :) diğer önerilerinizi de bekliyorum.Shower screeen ve sepetleri şu an değiştirmeyi düşünmüyorum. İyi kalitede olduğunu düşünüyorum. Değirmen olarak en azından makine ödemesi bitene kadar :D emektar cmd ile devam etmeyi düşünüyorum ki bence kalibre edilmesi anlamında görece daha kolay. İşin tuhaf tarafı, espresso işi, kahveyi en başından öğreniyormuş hissi, ilgin bir şekilde heyecan ve endişeyi bir arada barındırıyor.
Hocam öncelikle hayırlı olsun.

Konu başlığındaki anketteki dağılım olsun konu altındaki mesajlar olsun herkesin farklı bir rutini, önem verdiği farklı şeyler olduğu belli. Dolayısıyla benim önerilerim sadece benim deneyimlerim üzerinden olacak. Bağlayıcılığı bulunmamaktadır.

Bu başlık altında tartışılan aksesuarların bence iki temel amacı var. Channelingi önlemek ve tutarlılığı sağlamak. Dolayısıyla bunları sağlayabildiğiniz minimum sayıda aksesuar yeterli bence. Gerisi biraz kişisel tercihlere kalıyor.

Ben öğüttüğüm kahveyi değirmenin doz kabıyla portafiltreye aktarıyorum. 3d bastığım fırfırlı wdt ile wdt yapıyorum. Daha sonra WDT'yi çıkarmadan küçük bir tap yapıp kahve yatağını düzleştiriyorum. Ardından normcore tamper ile tamp yapıyorum. Paper filter üstüne puck screen koyuyorum. Benim rutinim bu, çok pratik ve tutarlı geliyor bana. Dolayısıyla herkese önerdiğim aksesuarlar da bunlar.

Bunları tek tek incelersek eğer:

Dozaj kabı: CMD kullanacağınız için sizde de aynı işlevi gören bir kavanoz olacak. Değirmen alırken de single doz bir değirmen alırsanız bu açıdan da faydalı olur.

Fırfırlı WDT: Ben kendim bastığım için mantıklı ve pratik geldi. Şu sıra fiyatı 500 TL civarına gelmiş. Ne kadar uygun olduğuna siz karar verirsiniz. En nihayetinde dayanıklılığı soru işareti olan bir ürün. Fakat dozaj kabı+fırfırlı WDT ikilisi sayesinde dosing funnel ihtiyacım olmuyor. Bu da bence avantajı. Ayrıca normal WDT'ye göre çok daha hızlı.

Yaylı tamper: Avantajları zaten malum. Üstüne yukarıdaki kombinasyonla birlikte dosing funnel ve distribütör olmaksızın gayet nizami tamp yapabiliyorum. Kesinlikle düz taban olanları öneriyorum. Siyah tabanlı olanlar ve ripple olanlar manasız ve pahalı.

Paper Filter: Tamamen puck screeni temizliği için kullanıyorum. Bu açıdan bence mükemmel ama kesinlikle opsiyonel.

Puck Screen: Sizin de sepete eklediğiniz MHW-3 tasarımı benzeri olanları öneriyorum ben. Kullanımı kesinlikle çok daha kolay.

Özellikle son Lance Hedrick videosundan sonra blind shaker özelinde piyasada ve forumlarda bir patlama var. Hatta sanki yeni çıkmış gibi weber yeniden video yapmış bu ürünle alakalı. Ekstraksiyonu da arttırıyor fln diye :D .Aliexpresste fln da sıkça öneri olarak çıkıyor karşıma. Ben hiç kullanmadım, Lance videosu da beni hiç etkilemedi bu açıdan. Ama sevgili @DarkCloud kullanıyormuş ve memnunmuş. f/p olarak daha ucuz olan markaları da önerir mi önermez mi, belki bir şey söylemek ister.


Söyleyeceklerim bu kadar :D
 
Hocam öncelikle hayırlı olsun.

Konu başlığındaki anketteki dağılım olsun konu altındaki mesajlar olsun herkesin farklı bir rutini, önem verdiği farklı şeyler olduğu belli. Dolayısıyla benim önerilerim sadece benim deneyimlerim üzerinden olacak. Bağlayıcılığı bulunmamaktadır.

Bu başlık altında tartışılan aksesuarların bence iki temel amacı var. Channelingi önlemek ve tutarlılığı sağlamak. Dolayısıyla bunları sağlayabildiğiniz minimum sayıda aksesuar yeterli bence. Gerisi biraz kişisel tercihlere kalıyor.

Ben öğüttüğüm kahveyi değirmenin doz kabıyla portafiltreye aktarıyorum. 3d bastığım fırfırlı wdt ile wdt yapıyorum. Daha sonra WDT'yi çıkarmadan küçük bir tap yapıp kahve yatağını düzleştiriyorum. Ardından normcore tamper ile tamp yapıyorum. Paper filter üstüne puck screen koyuyorum. Benim rutinim bu, çok pratik ve tutarlı geliyor bana. Dolayısıyla herkese önerdiğim aksesuarlar da bunlar.

Bunları tek tek incelersek eğer:

Dozaj kabı: CMD kullanacağınız için sizde de aynı işlevi gören bir kavanoz olacak. Değirmen alırken de single doz bir değirmen alırsanız bu açıdan da faydalı olur.

Fırfırlı WDT: Ben kendim bastığım için mantıklı ve pratik geldi. Şu sıra fiyatı 500 TL civarına gelmiş. Ne kadar uygun olduğuna siz karar verirsiniz. En nihayetinde dayanıklılığı soru işareti olan bir ürün. Fakat dozaj kabı+fırfırlı WDT ikilisi sayesinde dosing funnel ihtiyacım olmuyor. Bu da bence avantajı. Ayrıca normal WDT'ye göre çok daha hızlı.

Yaylı tamper: Avantajları zaten malum. Üstüne yukarıdaki kombinasyonla birlikte dosing funnel ve distribütör olmaksızın gayet nizami tamp yapabiliyorum. Kesinlikle düz taban olanları öneriyorum. Siyah tabanlı olanlar ve ripple olanlar manasız ve pahalı.

Paper Filter: Tamamen puck screeni temizliği için kullanıyorum. Bu açıdan bence mükemmel ama kesinlikle opsiyonel.

Puck Screen: Sizin de sepete eklediğiniz MHW-3 tasarımı benzeri olanları öneriyorum ben. Kullanımı kesinlikle çok daha kolay.

Özellikle son Lance Hedrick videosundan sonra blind shaker özelinde piyasada ve forumlarda bir patlama var. Hatta sanki yeni çıkmış gibi weber yeniden video yapmış bu ürünle alakalı. Ekstraksiyonu da arttırıyor fln diye :D .Aliexpresste fln da sıkça öneri olarak çıkıyor karşıma. Ben hiç kullanmadım, Lance videosu da beni hiç etkilemedi bu açıdan. Ama sevgili @DarkCloud kullanıyormuş ve memnunmuş. f/p olarak daha ucuz olan markaları da önerir mi önermez mi, belki bir şey söylemek ister.


Söyleyeceklerim bu kadar :D
Hocam emek verip ne güzel detaylandırmışsınız. Yaylı tamper, bulabilirsem 3D wdt, puck screen önceliklerim gibi. Bahsettiğiniz dozaj kabı, mümkün olur da alabilirsrm Eureka sd ile o da oyuna dahil olacak. Fırfırlı olmayan wdt aldığımda estradan funnel almam gerekecek.O yüzden fırfırlı wdt mantıklı geldi. Blind shaker, sosyal medyada çokça karşılaşmaya başladım.Aslında sepete öylesine eklemiştim. Fırfırlı wdt, sepetlerin boyutları, kahve miktarında dezavantajlı bir durum mu?
 
Hocam emek verip ne güzel detaylandırmışsınız. Yaylı tamper, bulabilirsem 3D wdt, puck screen önceliklerim gibi. Bahsettiğiniz dozaj kabı, mümkün olur alırsam Eureka sd ile o da oyuna dahil olacak. Fırfırlı olmayan wdt aldığımda estradan funnel almam gerekecek.O yüzden fırfırlı wdt mantıklı geldi. Blind shaker, sosyal medyada çokça karşılaşmaya başladım.Aslında sepete öylesine eklemiştim. Fırfırlı wdt, sepetlerin boyutları, kahve miktarında dezavantajlı bir durum mu?
Hocam normalde o ürünü basarken bir parçayı kullandığınız sepete göre basmak gerekiyor. Geri kalan bütün parçalar bütün sepetler için aynı. Dolayısıyla sepet geçişlerinde o parçayı değiştirmek lazım. Fakat şöyle bir durum var; o şablonun asıl sahibi muhtemelen iğne uzunluğunu sabit tutup bahsettiğim o parça için alternatifler sunarak bir şekilde kafa karışıklığının önüne geçmek istemiş olabilir.


Dolayısıyla o parçayı sabit tutup iğne uzunluğunu değiştirdiğiniz takdirde yine istediğiniz sepette kullanabilirsiniz diye düşünüyorum. Zaten genelde ürünün yanında yedek akupunktur iğneleri de geliyor. İki sepet arasındaki yükseklik farkını hesaplayıp normal şablonda 65 mm olması gereken iğne uzunluğunu atıyorum 70 mm yaparak kullanabiliyor olmanız lazım. Mantıken bunun önünde bir engel göremiyorum :D .

Yine de bunu @Muratsoykan Bey daha iyi bilecektir.



Bu arada kahve miktarı ürünün kullanımını etkilemiyor. Sepette ne kadar kahve olursa olsun wdt mantığında iğnelerin tabana değmesi gerekiyor zaten. Dolayısıyla her gramajda işini yapıyor ürün, yeter ki iğneler tabana ulaşsın
 
Hocam normalde o ürünü basarken bir parçayı kullandığınız sepete göre basmak gerekiyor. Geri kalan bütün parçalar bütün sepetler için aynı. Dolayısıyla sepet geçişlerinde o parçayı değiştirmek lazım. Fakat şöyle bir durum var; o şablonun asıl sahibi muhtemelen iğne uzunluğunu sabit tutup bahsettiğim o parça için alternatifler sunarak bir şekilde kafa karışıklığının önüne geçmek istemiş olabilir.


Dolayısıyla o parçayı sabit tutup iğne uzunluğunu değiştirdiğiniz takdirde yine istediğiniz sepette kullanabilirsiniz diye düşünüyorum. Zaten genelde ürünün yanında yedek akupunktur iğneleri de geliyor. İki sepet arasındaki yükseklik farkını hesaplayıp normal şablonda 65 mm olması gereken iğne uzunluğunu atıyorum 70 mm yaparak kullanabiliyor olmanız lazım. Mantıken bunun önünde bir engel göremiyorum :D .

Yine de bunu @Muratsoykan Bey daha iyi bilecektir.



Bu arada kahve miktarı ürünün kullanımını etkilemiyor. Sepette ne kadar kahve olursa olsun wdt mantığında iğnelerin tabana değmesi gerekiyor zaten. Dolayısıyla her gramajda işini yapıyor ürün, yeter ki iğneler tabana ulaşsın
fırfırlı WDT derken Murat bey'in bastığı bu ürünü mü kastetmiştiniz.
 
Hocam normalde o ürünü basarken bir parçayı kullandığınız sepete göre basmak gerekiyor. Geri kalan bütün parçalar bütün sepetler için aynı. Dolayısıyla sepet geçişlerinde o parçayı değiştirmek lazım. Fakat şöyle bir durum var; o şablonun asıl sahibi muhtemelen iğne uzunluğunu sabit tutup bahsettiğim o parça için alternatifler sunarak bir şekilde kafa karışıklığının önüne geçmek istemiş olabilir.


Dolayısıyla o parçayı sabit tutup iğne uzunluğunu değiştirdiğiniz takdirde yine istediğiniz sepette kullanabilirsiniz diye düşünüyorum. Zaten genelde ürünün yanında yedek akupunktur iğneleri de geliyor. İki sepet arasındaki yükseklik farkını hesaplayıp normal şablonda 65 mm olması gereken iğne uzunluğunu atıyorum 70 mm yaparak kullanabiliyor olmanız lazım. Mantıken bunun önünde bir engel göremiyorum :D .

Yine de bunu @Muratsoykan Bey daha iyi bilecektir.



Bu arada kahve miktarı ürünün kullanımını etkilemiyor. Sepette ne kadar kahve olursa olsun wdt mantığında iğnelerin tabana değmesi gerekiyor zaten. Dolayısıyla her gramajda işini yapıyor ürün, yeter ki iğneler tabana ulaşsın
Selamlar,
Ara parçayı kısa olan bir versiyon basarak hemen hemen her sepette kullanabilirsiniz(o parça vidalı bir sistem , açtığınızda iğne ile sepet arasındaki mesafe daralacak böylece derinliği daha az olan sepetlerde de kullanabileceksiniz.)
 
Selamlar,
Ara parçayı kısa olan bir versiyon basarak hemen hemen her sepette kullanabilirsiniz(o parça vidalı bir sistem , açtığınızda iğne ile sepet arasındaki mesafe daralacak böylece derinliği daha az olan sepetlerde de kullanabileceksiniz.)
Merhaba Murat bey.Bahsettiğiniz wdt satışı varmı?
 
@enkoppkaffe Kullanmadım ama MHW-3 markasında statik sorunu olduğu söyleniyor. Blind shaker almak için aceleniz yoksa, beklemek en iyisi. Bence yakında ucuz ve kaliteli ürünler çıkmaya başlar. WDT popüler olduğunda aynısı olmuştu. Bakarsınız 2-3 yıl sonra başka bir yöntem çıkar :D
 
Geri
Üst