• Mayıs Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Mayıs ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Zümrüt Karaca olarak seçildi. Bu konudan Mart ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Sanalbaharat (Paketin içinden TAŞ çıktı)

Yukarıda böylesine tartışma dönerken bu yorumu yapmanız aklıma bu fotoğrafı getirdi 😃Ekli dosyayı görüntüle 14391
Öyleyse ben de katılayım tartışmaya. Her kavurucudan taş çıkabilir, ama çıkmaması gerekir. Müşteri olarak Null de olsa, Sanalbaharat da olsa, kurukahveci gergin efendi de olsa kahve alıyorsam paketin içinden sadece kahve çıkmasını beklerim.

Belki bi kavurucu olayı bir üst seviyeye çıkarıp "Paketten taş çıkarsa zararı karşılayacağız." diye garantili ürün satar, kim bilir.
 
Hiçbir kahveciden aldığımız kahvede taş çıkmaması gerekiyor. Gıda ürünü bunlar. İnşaat değil. Lakin Türkiye'de yaşıyorsunuz.

Bu bir kere hukuki mevzuata aykırı. Hakem heyetine şikayetçi olabilirsiniz. Hemen e-devletten şikayet oluşturun.

Evde kimisi ucuz kimisi çok pahalı değirmenler kullanıyor. Bu yüzden kahveyi ayıklamıyorsanız bile değirmene atmadan önce bakmanız gerekiyor. Otomatik değirmene koyuyorsam ben kahveyi hepsini ayıklıyorum malesef.


Kimsenin başına gelmemesini dilerim, bu tarz durumlarda malesef hukuki süreç izlense bile maddi manevi kaybımız çok fazla oluyor.

Firma hata yapmadıkça ya da kendisi adım atmadıkça karşı taraftan değirmenin parasını almamız çok zor.

Ayıplı mal sattığı için şikayetçi olup verdiği maddi zarardan ötürü bu zararın tazmin edilmesi için tazminat davası açmaya gider süreç.

Onda da beklersiniz beklersiniz sonuç yani bilirkişi raporuna bakar. O rapora itiraz ederler sonra bir kere daha başka bilirkişiye gider. Böyle de zaman kazanırlar. EEn sonunda o gelen bilirkişi raporlarını göz önünde tutarak hakim bir karar verir.

Türkiye gibi bir yerde gerçekten ne kadar hak arayabilirsininz cevabı malesef ne kadar çok zaman ve para harcamak istediğinle de alakalı.

Böyle bir davaya kalkışmak avukat masrafı(değişken rakamlar min. 2000) + dava harcı 750 tl + bilirkişi raporu (min 250 tl) + en az ve en iyi ihtimalde şansınız varsa minumum 1 sene sürecek bir dava. Buna ek olarak bu tutarlardan dava harcı ve bilirkişi raporu parasını karşı taraftan geri alırsınız. Avukata mevzuatın işte izin verdiği kadarına göre alırsınız. Bazı davalarda hepsi bazı davalarda karşı taraftan alacağınız avukatın sadece 200 tlsi oluyor. Özetiyle başka markalarla insanlarla girdiğim hukuki süreçlerden edindiğim deneyimler böyle...


Gerçekler sizi korkutmasın özelden yazın tartışın e-devlete girip hemen hakem heyetine tüketici kısmına şikayeti bastırın. Herkes böyle konularda ses çıkarmadıkça daha çok kişinin kahvesinden taş çıkacak. Bunu unutmamız gerekiyor...
 
Son düzenleme:
Bu konu özelinde merak ettiğim bir husus var. Paketinden taş çıkan firma için "bizim sattığımız paketten çıktığı ne malum?" gibi basit bir savunma aslında etik olmayan fakat geçerli bir savunma olmaz mı? Buradaki kimse değirmenine sokaktan bulduğu taşı sokup, değirmene zarar verip rastgele bir firmayı suçlayacak değil elbette ama olaya karşı tarafın savunması açısından bakıldığında hukuken geçerli gibi duruyor. Merak ediyorum.

Ben de çekirdeksiz zeytinden çekirdek çıkmasıyla dişimi kırmak üzereydim de o sebeple bu konu üzerine biraz fikir yürütmüştüm😅 Sanırım bu tarz durumlarda firmanın müşteri dostu olması faktörü devreye giriyor :)
 
Siz firmaya yazın daha önce kendilerinden hiç alışveriş yapmadım ama firmalar bu tarz durumlarda yardımcı oluyor. Misal Fam coffee forumda yazılmadan kendi başlığında yazmıştı.

Merhaba arkadaşlar,
Sitemizden ya da kafemizden bugüne kadar Hambella almış arkadaşlar, eğer ellerinde hala varsa, lütfen öğütmeden önce kontrol etsin. Bir arkadaşımızın pakedinden taş çıkmış. Her batchi kontrol etmemize rağmen gözden kaçmış. Rahatsızlık için kusura bakmayın lütfen. Ekipmanı zarara uğrayan varsa bana ulaşırsa yardımcı olalım hızlıca. Görüşmek üzere
 
Mercimekten de taş çıkıyor ne yapalım reis'e dava mı açalım (reis mercimek) ayıklamaktan başka çare olduğunu düşünmüyorum teknoloji de demek'ki bir yere kadar ayıklayabiliyor bu taşları mercimek nohut bulgur ekseriyetle çıkıyor kapalı ambalaj fabrikasyon ürün
 
Merhaba,
Geçen hafta sipariş ettiğim Sumatra çekirdek paketinin içinden taş çıktı. Ve ne yazıkki önceden farketmediğim için öğütüm yaparken değirmenimin burr larına zarar verdi. Biraz araştırdığımda daha önce de bu durumla karşılaşan arkadaşlar olmuş. Bir kez deneyeyim dedim pişman oldum. Böyle bir şey ilk defa başıma geldi. Uzak durun derim bu firmadan.😡😡
Firmayla iletişime geçtiniz mi ?Geçtiyseniz ne cevap verdiler ?
 
Mercimekten de taş çıkıyor ne yapalım reis'e dava mı açalım (reis mercimek) ayıklamaktan başka çare olduğunu düşünmüyorum teknoloji de demek'ki bir yere kadar ayıklayabiliyor bu taşları mercimek nohut bulgur ekseriyetle çıkıyor kapalı ambalaj fabrikasyon ürün
Merhaba,
Mercimek, nohut, bulgur değirmende çekilmiyorki.
 
Arkadaşlar merhaba, firmayla iletişime geçtim. Ürünümüzden çıkan cismi ve zararınızı gösteren foto yada video yollarsanız tanzim ederiz diye döndüler. Yardımcı olacak gibi görünüyorlar.
 
Hiçbir kahveciden aldığımız kahvede taş çıkmaması gerekiyor. Gıda ürünü bunlar. İnşaat değil. Lakin Türkiye'de yaşıyorsunuz.

Bu bir kere hukuki mevzuata aykırı. Hakem heyetine şikayetçi olabilirsiniz. Hemen e-devletten şikayet oluşturun.

Evde kimisi ucuz kimisi çok pahalı değirmenler kullanıyor. Bu yüzden kahveyi ayıklamıyorsanız bile değirmene atmadan önce bakmanız gerekiyor. Otomatik değirmene koyuyorsam ben kahveyi hepsini ayıklıyorum malesef.


Kimsenin başına gelmemesini dilerim, bu tarz durumlarda malesef hukuki süreç izlense bile maddi manevi kaybımız çok fazla oluyor.

Firma hata yapmadıkça ya da kendisi adım atmadıkça karşı taraftan değirmenin parasını almamız çok zor.

Ayıplı mal sattığı için şikayetçi olup verdiği maddi zarardan ötürü bu zararın tazmin edilmesi için tazminat davası açmaya gider süreç.

Onda da beklersiniz beklersiniz sonuç yani bilirkişi raporuna bakar. O rapora itiraz ederler sonra bir kere daha başka bilirkişiye gider. Böyle de zaman kazanırlar. EEn sonunda o gelen bilirkişi raporlarını göz önünde tutarak hakim bir karar verir.

Türkiye gibi bir yerde gerçekten ne kadar hak arayabilirsininz cevabı malesef ne kadar çok zaman ve para harcamak istediğinle de alakalı.

Böyle bir davaya kalkışmak avukat masrafı(değişken rakamlar min. 2000) + dava harcı 750 tl + bilirkişi raporu (min 250 tl) + en az ve en iyi ihtimalde şansınız varsa minumum 1 sene sürecek bir dava. Buna ek olarak bu tutarlardan dava harcı ve bilirkişi raporu parasını karşı taraftan geri alırsınız. Avukata mevzuatın işte izin verdiği kadarına göre alırsınız. Bazı davalarda hepsi bazı davalarda karşı taraftan alacağınız avukatın sadece 200 tlsi oluyor. Özetiyle başka markalarla insanlarla girdiğim hukuki süreçlerden edindiğim deneyimler böyle...


Gerçekler sizi korkutmasın özelden yazın tartışın e-devlete girip hemen hakem heyetine tüketici kısmına şikayeti bastırın. Herkes böyle konularda ses çıkarmadıkça daha çok kişinin kahvesinden taş çıkacak. Bunu unutmamız gerekiyor...
Çok güzel yol göstermişssiniz teşekkürler. Ama firma yardımcı olacak gibi görünüyor. Burrlerde bir körelme var sadece galiba. Yarın foto atacağım foruma. Anlayan arkadaşlar bakabilirse nasıl bir zarar vermiş çok anlayamadım ben
 
taş çıkması kabul edilemez ama maalesef oluyor. circulor toplu alımından bana da çıkmıştı, anı olarak saklıyorum. buradan çıkarmamız gereken sonuç temkinli olmak. ciddi paralar harcayıp ekipmanlar alıyoruz. öğütmeden önce 15-20 saniyelik kontrol etmeyi unutmayalım. suç kesinlikle tüketicide değil ama biz önlem alırsak en azından ekipmanlarımıza zarar gelmesini önlemiş oluruz.
 
Çok güzel yol göstermişssiniz teşekkürler. Ama firma yardımcı olacak gibi görünüyor. Burrlerde bir körelme var sadece galiba. Yarın foto atacağım foruma. Anlayan arkadaşlar bakabilirse nasıl bir zarar vermiş çok anlayamadım ben
Selamlar,

Öncelikle geçmiş olsun. Bu konu ile ilgili daha önce de mesajlarım var. Olmaması gereken bir durum, kavurucunun önlemesi gereken bir durum ama maalesef olabiliyor. En iyi kavurucuda da olabiliyor.

Tavsiyem bu tarz konularda öncelikle kavurucuya yazılması. Ardından gelen cevaba göre hareket edilmesi. Çoğu kavurucu bunu telafi edecektir çünkü kendi hatalarından kaynaklı bir durum.

Değirmenin kesicisinin fotoğraflarını paylaşırsanız, ben de buradan yardımcı olmaya çalışırım. Çok değirmen inceledim, bir şeyler söyleyebilirim size hasar ile ilgili. Hem iç, hem de dış kesiciye dikkatle bakıp, fotoğraflarını çekersiniz. Değirmen sanırım C2, kolayca kesici değişimi yapılabilir. daha önceden yardımcı olmuşlardı.

İyi günler,
Levent
 
Adı sanalbaharat olan bir işletmeden kahve almayı hiç düşünmedim ve iyi ki düşünmedim.

Null'u da aynı kefeye koyup durumdan pay çıkarmak tam bir whataboutism. Neyse öyle firmaya böyle müşteri. İyi alışverişler.

Forumda baharatçı diye itelenmiyor vizyonu baharatçılık olan ve ismi sanal baharat olan bir işletmenin kahvesinden çıkan sorunu ben abes karşılamam.

Abes bulduğum Null gibi kendini ispat etmiş nitelikli kavurucudan taş çıkması, sanal baharat denen yoğun tarçın kokan firmadan değil 😀

Tüm mesajları okudum. Bazı mesajlarınız gerçekten kışkırtıcı ve tercihini sanalbaharattan yana kullananları küçük görücü olmuş. Hatta firmaya bile ithamlar var. Özellikle de firmadan hiç kahve almadığınızı belirtmişken.

Belki yazarken bunu söylemek istemediniz ama bence dikkatli olmak gerekiyor. Kahve dediğimiz şey lüks olmamalı. Sanalbaharattan alışveriş yapan bir çok kahvesever var ve uygun fiyatları nedeniyle tercih etmeleri en doğal hakları.

Adında baharat geçmesi, firmaları kötü yapmaz. Birlik Baharat şu anda bir çok firmaya (toplu alım yaptıklarımız da dahil), nitelikli/ticari kahve sağlayan, bünyesinde 2 tane Q grader barındıran bir firma. Tabii bu onları en iyisi yapmaz ama adında baharat geçmesi de kötü yapmaz.

Kahve kalitesini, tat profilini, nitelikli kahve satmamalarını, vs tartışırız ama ucuz diye taş çıkabilir demek bence biraz haksızlık oluyor.

Daha önce de yazıldığı gibi farklı firmalarda da taş çıktı. Kimsenin değirmenine taş değmesin.
 
Tüm mesajları okudum. Bazı mesajlarınız gerçekten kışkırtıcı ve tercihini sanalbaharattan yana kullananları küçük görücü olmuş. Hatta firmaya bile ithamlar var. Özellikle de firmadan hiç kahve almadığınızı belirtmişken.

Belki yazarken bunu söylemek istemediniz ama bence dikkatli olmak gerekiyor. Kahve dediğimiz şey lüks olmamalı. Sanalbaharattan alışveriş yapan bir çok kahvesever var ve uygun fiyatları nedeniyle tercih etmeleri en doğal hakları.

Adında baharat geçmesi, firmaları kötü yapmaz. Birlik Baharat şu anda bir çok firmaya (toplu alım yaptıklarımız da dahil), nitelikli/ticari kahve sağlayan, bünyesinde 2 tane Q grader barındıran bir firma. Tabii bu onları en iyisi yapmaz ama adında baharat geçmesi de kötü yapmaz.

Kahve kalitesini, tat profilini, nitelikli kahve satmamalarını, vs tartışırız ama ucuz diye taş çıkabilir demek bence biraz haksızlık oluyor.

Daha önce de yazıldığı gibi farklı firmalarda da taş çıktı. Kimsenin değirmenine taş değmesin.
Gerçekten öyle Levent, çok doğru söylediklerin.


Bu bir ucuz kahve meselesi değil. Kalkıp marketten baharatçıdan kahve alıyoruz diye insanları eleştirmenin anlamı yok.

İngiltere'de Fransa'da marketlerde bile çok iyi kahveler satılıyor. Batıdaki ülkelerde daha nitelikli kahve olmalarının sebebi sadece paralarının ve yönetimlerinin daha değerli olmaları değil. Yaşayan bireylerin bunu talep ediyor oluşları...

İngiltere'de süpermarketlere giren 3.nesile yaklaşan hatta direk 3.nesil kahve olarak kabul edebileceğimiz çekirdekler aldığım oldu. Aldi'de tesco'da sainsburry'de ben çok iyi kahveler içtiğimi biliyorum. Bunların bir kısmı burada içtiğim üçüncü nesil kahvelere denk.


Bir toplumun gündelik yaşamının derinliklerine kahve girdiği zaman o toplumdaki kahvenin genel kalitesi artıyor. O yüzden nereden alırsanız alın ne kadar verirseniz verin her çekirdek kahve alan bizim için ortak bir paydayı büyütmektedir.

Bizde de Bim'e, A101 e bakkala kadar kahve kültürü girip filizlendiği vakit, tüm kahve kalitesini etkileyecek onu daha nitelikli kılacak bir toplumsal kültür oluşacağı anlamına gelir. Zira şu an 3.nesil kahve alıcısı ülkemizde çok sınırlı bir kitle. Nitelikli kahvenin gelişmesi etmesi çekirdek kahve içen insanın çoğalıp dallanıp budaklanmasıyla mümkün.

Bu yüzden baharatçısından kavurucusuna kadar her çekirdek kahve alan bu kültürü besleyen bir parça...
 
Ama şimdi siz yine konuyu Null, Circular'a falan getirip aynı konuyu kısır döngüye sokacak ve firmanın ne kadar masum olduğunu falan anlatacak hatta biraz da bazı forum kullanıcılarının hoşuna gidecek bir şeyler yazacaksınız , sizin de tarzınız bu olabilir. Saygı duyuyorum 😀
Yine kendi üslübunuzda çok güzel şeyler yazmışsınız. Doğrudan hakaret, saldırı olmadıkça iğnelemeyi bazı insanlar kaldırır, bazıları kaldıramaz. Ben kaldırabilen taraftayım ama şu son cümleniz az çok beni tanıyorsanız biraz peşin hükümlü olmuş.

52 haftadır belki de dünyada örneği olmayan bir iş yapıyorum (İsmail ile beraber). Türkiye'de nitelikli kahvenin gelişimi ve firmaların son kullanıcı ile bağlarını kuvvetlendirmek adına gönüllü olarak her hafta canlı programlar yapıyorum, bir sürü ekipman inceliyorum. 7/24 külüpten, instagramdan, youtube'dan gelen sorulara cevap vermeye çalışıyorum. Scott Rao, James Hoffman gibi kişiler ile konuşup, Türkiye'deki kahve kültürünü ve nitelikli kahvenin yükselişini anlatıyorum. Festivallerde program yapıyorum. Bu kulübün kurucularından olduğumu ve burada paylaştıklarımdan bahsetmiyorum bile. Bunların hepsi de gönüllü ve maddi gelir olmadan yapılan şeyler. İyi ya da kötü yapıyor olabilirim ama en azından çabalıyorum.

O yüzden "forum kullanıcıların hoşuna gidecek bir şeyler" yazma çabam olamaz, düşündüğüm şey neyse onu yazıyorum. Değerlendirmesini yapmak, beğenmek/beğenmemek herkesin kendi takdiridir.

Siz de iğneleme yerine benim harcadığım kadar zaman harcarsanız, daha güzel yerlere gelebiliriz. Haklı olsanız bile sadece eleştirmek ile olmuyor. Birilerinin elini taşın altına sokması lazım.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst