• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Ninja Luxe Café Premium Kullanıcı Deneyimi: Espresso, Filtre ve Cold Brew Tek Cihazda?

Kahvenizi evde nasıl demliyorsunuz?


  • Kullanılan toplam oy
    89
Niyeyse bu markayı öven herkesi ajans bağlantılı olarak görmeye meyilliyim 😬
cankurtulus diye bi elemanın videosu çıktı karşıma, bean to cup konseptte bir makineyi harbiden çekirdekten fincana kadar her şeyi yanlış yaparak bu kadar iyi anlatamazsın. Makinenin doğru ellerde iyi olma potansiyeli varsa bile bu şekilde yanlış reklamlar yüzünden pazara girişte ön yargı yerleşti çoktan.
Bu tür aşırı agresif ve düzeysiz pazarlama stratejileri yürüten markalar bıktırdı artık.
 
Double espresso için örnek verecek olursam 3 nokta yapınca 40 ml 1 nokta yapınca yaklaşık 70 ml falan veriyor.
H06dan su oranı ayarlanıyor varsayılan 2,5:1 olarak geliyor 2:1 denedim daha iyi tabi yoğun sevenler tercih eder.
Bazı çekirdekler de iyi performans alamadığınızı yazmışsınız su sertlik testi yapıp ayarı ona göre ayar yaptınız mı?
markup_5462.png
 
Son düzenleme:
Körü körüne savunanları bir yana bırakıyorum onlardan her markada her yerde var ama sizin öneriniz de mantıklı olmuyor 20k bütçe ile Gaggia+ orta halli değirmen varda biz mi bilmiyoruz:rolleyes:
Hocam öncelikle şunu belirteyim, burası bir kahve forumu olduğu için bu gibi makine ve ekipmanlar hakkında bu işin detaylarına ve niteliğine göre yorum yapıyoruz. Örneğin bir motor sporları forumunda söz konusu Ninja makine çok beğenilebilir, insanlar birbirine tavsiye de edebilir.
Şu makine belki 10.000 TL'ye kadar bir fiyatta olsa elinde hiç bir ekipmanı olmayan biri için espresso merakını giderme amacıyla alınabilir olarak değerlendirilebilirdi ama 20-25.000 gibi fiyatlar "işe yaramaz" bir ürün için tamamen israf. "Öğütücüsü var, espresso yapıyor, süt köpürtüyor, filtre kahve benzeri bir şey yapıyor, soğuk kahve yapıyor, daha ne olsun?" şeklinde sunulan bir makine bu işlerin hiç birini asgari bir standartta yapamayacağı için tamamen boşa bir harcama olacaktır. All-in-one bir ürünün komponentlerini ayıramayacağınız için işe yarasın-yaramasın bunların hepsini satın almış oluyorsunuz. Örneğin bu makineyi aldınız, öğütücüsünün biraz iyi denenilecek çekirdekler deneyince çok yetersiz olduğunu fark edeceksiniz ve espresso için yetenekli bir de el değirmeni arayışına gireceksiniz.
Peki limtli bir bütçeyle nasıl bir espresso seti oluşturulabilir? 25.000 TL bütçeyle hem asgari standartta bir espresso makinesi hem de bir elektrkli değirmen alınamayacağına göre belli noktalarda farklı yollara gidilmeli. Öncelikle kesinlikle espresso öğütebilen bir el değirmeni seçmek gerek. TR garantili olarak benim bildiğim en hesaplı değirmen Mhw-3bomber Blade R3 var, daha yüksek fiyatlı olarak 1zpresso J-Ultra ve Kinu değirmenler de birer seçenek. İşe yarar bir el değirmeni aldığınızda bu ürünü sadece espressoda değil, filtre kahvede de uzun yıllar kullanırsınız ve bu meblağı çöpe atmamış olursunuz.
Makine konusunda "ucuz makine" ve manuel cihaz olarak iki seçenek var. Örneğin idose Felix, 4.000 TL altında bir fiyatta. Kolay çözünen, koyuca kavrum bir kahve seçildiğinde köpüklü bir espresso alabilir misiniz, evet. Sütü ısıtabilecek ve bir şekilde köpürtebilecek bir buhar çubuğu var mı, evet. Zaten sizin Ninja da bu segmentte bir makine. Espressoya giriş ve deneme-yanılma için feda edilebilir bir fiyatı var.
İkinci seçenek de manuel cihazlar. Bence Flair ya da Cafelat Robot biraz daha deneyim isteyen ekipmanlar. Fakat Wacaco Picopresso bence en başta da alınabilecek, sıcaklık korumumu gayet iyi ve ekstra mobil bir ekipman. Ayrıca, ilerde dünyanın en pahalı espresso makinesini de alsanız Pico'yu onun yanında kullanmaya devam edebilirsiniz; neticede nitelikli bir ekipman.
Benim önerim Blade R3+Picopresso ile espressoya başlangıç şeklinde olur, bu şekilde para çöpe atılmadan kaliteli ekipmanlar alınmış olur. İlla makine isteniyorsa en konomik makinelerden biri olan idose Felix gibi bir cihaz da pekâlâ alınabilir. Espressoyu çok severseniz zaten bilgi ve deneyim sahibi de oldukça sonraki dönemde modlu Gaggia ya da farklı bir makine arayışına girersiniz.
 
Hocam öncelikle şunu belirteyim, burası bir kahve forumu olduğu için bu gibi makine ve ekipmanlar hakkında bu işin detaylarına ve niteliğine göre yorum yapıyoruz. Örneğin bir motor sporları forumunda söz konusu Ninja makine çok beğenilebilir, insanlar birbirine tavsiye de edebilir.
Şu makine belki 10.000 TL'ye kadar bir fiyatta olsa elinde hiç bir ekipmanı olmayan biri için espresso merakını giderme amacıyla alınabilir olarak değerlendirilebilirdi ama 20-25.000 gibi fiyatlar "işe yaramaz" bir ürün için tamamen israf. "Öğütücüsü var, espresso yapıyor, süt köpürtüyor, filtre kahve benzeri bir şey yapıyor, soğuk kahve yapıyor, daha ne olsun?" şeklinde sunulan bir makine bu işlerin hiç birini asgari bir standartta yapamayacağı için tamamen boşa bir harcama olacaktır. All-in-one bir ürünün komponentlerini ayıramayacağınız için işe yarasın-yaramasın bunların hepsini satın almış oluyorsunuz. Örneğin bu makineyi aldınız, öğütücüsünün biraz iyi denenilecek çekirdekler deneyince çok yetersiz olduğunu fark edeceksiniz ve espresso için yetenekli bir de el değirmeni arayışına gireceksiniz.
Peki limtli bir bütçeyle nasıl bir espresso seti oluşturulabilir? 25.000 TL bütçeyle hem asgari standartta bir espresso makinesi hem de bir elektrkli değirmen alınamayacağına göre belli noktalarda farklı yollara gidilmeli. Öncelikle kesinlikle espresso öğütebilen bir el değirmeni seçmek gerek. TR garantili olarak benim bildiğim en hesaplı değirmen Mhw-3bomber Blade R3 var, daha yüksek fiyatlı olarak 1zpresso J-Ultra ve Kinu değirmenler de birer seçenek. İşe yarar bir el değirmeni aldığınızda bu ürünü sadece espressoda değil, filtre kahvede de uzun yıllar kullanırsınız ve bu meblağı çöpe atmamış olursunuz.
Makine konusunda "ucuz makine" ve manuel cihaz olarak iki seçenek var. Örneğin idose Felix, 4.000 TL altında bir fiyatta. Kolay çözünen, koyuca kavrum bir kahve seçildiğinde köpüklü bir espresso alabilir misiniz, evet. Sütü ısıtabilecek ve bir şekilde köpürtebilecek bir buhar çubuğu var mı, evet. Zaten sizin Ninja da bu segmentte bir makine. Espressoya giriş ve deneme-yanılma için feda edilebilir bir fiyatı var.
İkinci seçenek de manuel cihazlar. Bence Flair ya da Cafelat Robot biraz daha deneyim isteyen ekipmanlar. Fakat Wacaco Picopresso bence en başta da alınabilecek, sıcaklık korumumu gayet iyi ve ekstra mobil bir ekipman. Ayrıca, ilerde dünyanın en pahalı espresso makinesini de alsanız Pico'yu onun yanında kullanmaya devam edebilirsiniz; neticede nitelikli bir ekipman.
Benim önerim Blade R3+Picopresso ile espressoya başlangıç şeklinde olur, bu şekilde para çöpe atılmadan kaliteli ekipmanlar alınmış olur. İlla makine isteniyorsa en konomik makinelerden biri olan idose Felix gibi bir cihaz da pekâlâ alınabilir. Espressoyu çok severseniz zaten bilgi ve deneyim sahibi de oldukça sonraki dönemde modlu Gaggia ya da farklı bir makine arayışına girersiniz.
Öncelikle detaylı açıklamanız için teşekkürler en azından birileri gibi kötü yazıp içini boş bırakmamışsınız.
10k Türkiye fiyatı asla bu özellikte olan bir cihazın olmayacağını gayet iyi biliyorsunuz olursa da örnekleri mevcut piyasa da karaca vb.
Wacaco picopresso sürekli sabit kalmayan kullanıcılar için bir nimet ancak evde sabit kullanım için asla bir makinayı tutmuyor bizim konumuz da başlangıç, orta seviye sabit kullanım bir cihaz olduğuna göre diğer öneriniz el değirmeni ve giriş seviyesi bir makine de bu tip bir cihazı alacak kitle için pek uygun değil özellikle değirmen kısmı elektrikli olmadığında bu kitleyi hemen bırakmaya teşvik ediyor.
Elektrikli değirmen ve düz gaggia da bu kitleyi tatmin edecektir ancak burada da 20-25k bütçe isteyeni aşma durumu var.
Ben sadece bu cihaza şu gözle bakıyorum şuan Türkiye de satılan bu tip cihazlar ne kadara satılıyor ne veriyor böyle baktığımda x markanın %2-3 fark olabilecek cihaza %50-70 daha fazla fiyat yazmasını kabul edemiyorum.
Yoksa dediğiniz gibi buna verilecek 20-25k bedeli bir değirmen alıp ileri de cihaz yükseltme daha iyi ama bu size göre bu cihazın alıcı kitlesine sorsak o paraya hepsi içinde cihaz alırım ne yapayım bir değirmeni diyecektir.
 
Öncelikle detaylı açıklamanız için teşekkürler en azından birileri gibi kötü yazıp içini boş bırakmamışsınız.
10k Türkiye fiyatı asla bu özellikte olan bir cihazın olmayacağını gayet iyi biliyorsunuz olursa da örnekleri mevcut piyasa da karaca vb.
Wacaco picopresso sürekli sabit kalmayan kullanıcılar için bir nimet ancak evde sabit kullanım için asla bir makinayı tutmuyor bizim konumuz da başlangıç, orta seviye sabit kullanım bir cihaz olduğuna göre diğer öneriniz el değirmeni ve giriş seviyesi bir makine de bu tip bir cihazı alacak kitle için pek uygun değil özellikle değirmen kısmı elektrikli olmadığında bu kitleyi hemen bırakmaya teşvik ediyor.
Elektrikli değirmen ve düz gaggia da bu kitleyi tatmin edecektir ancak burada da 20-25k bütçe isteyeni aşma durumu var.
Ben sadece bu cihaza şu gözle bakıyorum şuan Türkiye de satılan bu tip cihazlar ne kadara satılıyor ne veriyor böyle baktığımda x markanın %2-3 fark olabilecek cihaza %50-70 daha fazla fiyat yazmasını kabul edemiyorum.
Yoksa dediğiniz gibi buna verilecek 20-25k bedeli bir değirmen alıp ileri de cihaz yükseltme daha iyi ama bu size göre bu cihazın alıcı kitlesine sorsak o paraya hepsi içinde cihaz alırım ne yapayım bir değirmeni diyecektir.
Hocam öncelikle şunu bir anlamak lazım, bu makinenin giriş yada orta segmentle alâkası dahi yok. Giriş segment makineler stok Gaggia ya da gelbura'nın ithal ettiği iDose Adora gibi cihazlar. Orta segment deyince genelde akıllara ilk Lelit Mara X gelir. Bu Ninja markalı ürünün içinde piyasada 3-4 bine satılan makinelerdekinden farklı bir şey yok.
Picopresso evet mobil bir cihaz fakat güzel bir öğütüm ve kazanılan el alışkanlığıyla çoğu makineyi aratmayan espressolar verebiliyor. Hele ki standı ve manometresi de alındığında mini bir sabit manuel sete dönüşüyor.
Özellikle "espressoda yetenekli" bir el değirmeni önerisinde bulundum çünkü giriş segment ekipmanlar için yapacağınız öğütüm çok da fazla ince olmayacak, tek hatta iki kişi için bile 15-18 gr öğütüm yapmak Kinu hatta Blade R3 gibi değirmenlerde hiç de zor değil. Fakat bir Comandante ile kesinlikle çekilmez mesela.
Bahsettiğiniz "kitle" bence esas bu gibi bir makineyi alırsa kahveden soğur. Yani plastik funnel, tamper vb gibi inanılmaz kötü ıvır zıvırlar, 2-3 bin lira edecek bir elektrikli öğütücü, soğuk kahve hatta filtre kahve yaptığı iddiası...
 
Hocam öncelikle şunu belirteyim, burası bir kahve forumu olduğu için bu gibi makine ve ekipmanlar hakkında bu işin detaylarına ve niteliğine göre yorum yapıyoruz. Örneğin bir motor sporları forumunda söz konusu Ninja makine çok beğenilebilir, insanlar birbirine tavsiye de edebilir.
Şu makine belki 10.000 TL'ye kadar bir fiyatta olsa elinde hiç bir ekipmanı olmayan biri için espresso merakını giderme amacıyla alınabilir olarak değerlendirilebilirdi ama 20-25.000 gibi fiyatlar "işe yaramaz" bir ürün için tamamen israf. "Öğütücüsü var, espresso yapıyor, süt köpürtüyor, filtre kahve benzeri bir şey yapıyor, soğuk kahve yapıyor, daha ne olsun?" şeklinde sunulan bir makine bu işlerin hiç birini asgari bir standartta yapamayacağı için tamamen boşa bir harcama olacaktır. All-in-one bir ürünün komponentlerini ayıramayacağınız için işe yarasın-yaramasın bunların hepsini satın almış oluyorsunuz. Örneğin bu makineyi aldınız, öğütücüsünün biraz iyi denenilecek çekirdekler deneyince çok yetersiz olduğunu fark edeceksiniz ve espresso için yetenekli bir de el değirmeni arayışına gireceksiniz.
Peki limtli bir bütçeyle nasıl bir espresso seti oluşturulabilir? 25.000 TL bütçeyle hem asgari standartta bir espresso makinesi hem de bir elektrkli değirmen alınamayacağına göre belli noktalarda farklı yollara gidilmeli. Öncelikle kesinlikle espresso öğütebilen bir el değirmeni seçmek gerek. TR garantili olarak benim bildiğim en hesaplı değirmen Mhw-3bomber Blade R3 var, daha yüksek fiyatlı olarak 1zpresso J-Ultra ve Kinu değirmenler de birer seçenek. İşe yarar bir el değirmeni aldığınızda bu ürünü sadece espressoda değil, filtre kahvede de uzun yıllar kullanırsınız ve bu meblağı çöpe atmamış olursunuz.
Makine konusunda "ucuz makine" ve manuel cihaz olarak iki seçenek var. Örneğin idose Felix, 4.000 TL altında bir fiyatta. Kolay çözünen, koyuca kavrum bir kahve seçildiğinde köpüklü bir espresso alabilir misiniz, evet. Sütü ısıtabilecek ve bir şekilde köpürtebilecek bir buhar çubuğu var mı, evet. Zaten sizin Ninja da bu segmentte bir makine. Espressoya giriş ve deneme-yanılma için feda edilebilir bir fiyatı var.
İkinci seçenek de manuel cihazlar. Bence Flair ya da Cafelat Robot biraz daha deneyim isteyen ekipmanlar. Fakat Wacaco Picopresso bence en başta da alınabilecek, sıcaklık korumumu gayet iyi ve ekstra mobil bir ekipman. Ayrıca, ilerde dünyanın en pahalı espresso makinesini de alsanız Pico'yu onun yanında kullanmaya devam edebilirsiniz; neticede nitelikli bir ekipman.
Benim önerim Blade R3+Picopresso ile espressoya başlangıç şeklinde olur, bu şekilde para çöpe atılmadan kaliteli ekipmanlar alınmış olur. İlla makine isteniyorsa en konomik makinelerden biri olan idose Felix gibi bir cihaz da pekâlâ alınabilir. Espressoyu çok severseniz zaten bilgi ve deneyim sahibi de oldukça sonraki dönemde modlu Gaggia ya da farklı bir makine arayışına girersiniz.
Kaşe
İmza ✍️
 
Öncelikle detaylı açıklamanız için teşekkürler en azından birileri gibi kötü yazıp içini boş bırakmamışsınız.
10k Türkiye fiyatı asla bu özellikte olan bir cihazın olmayacağını gayet iyi biliyorsunuz olursa da örnekleri mevcut piyasa da karaca vb.
Wacaco picopresso sürekli sabit kalmayan kullanıcılar için bir nimet ancak evde sabit kullanım için asla bir makinayı tutmuyor bizim konumuz da başlangıç, orta seviye sabit kullanım bir cihaz olduğuna göre diğer öneriniz el değirmeni ve giriş seviyesi bir makine de bu tip bir cihazı alacak kitle için pek uygun değil özellikle değirmen kısmı elektrikli olmadığında bu kitleyi hemen bırakmaya teşvik ediyor.
Elektrikli değirmen ve düz gaggia da bu kitleyi tatmin edecektir ancak burada da 20-25k bütçe isteyeni aşma durumu var.
Ben sadece bu cihaza şu gözle bakıyorum şuan Türkiye de satılan bu tip cihazlar ne kadara satılıyor ne veriyor böyle baktığımda x markanın %2-3 fark olabilecek cihaza %50-70 daha fazla fiyat yazmasını kabul edemiyorum.
Yoksa dediğiniz gibi buna verilecek 20-25k bedeli bir değirmen alıp ileri de cihaz yükseltme daha iyi ama bu size göre bu cihazın alıcı kitlesine sorsak o paraya hepsi içinde cihaz alırım ne yapayım bir değirmeni diyecektir.
Aslında bütçe kısıtlı olunca dediklerinizde çok haklı oluyorsunuz. 2 sene boyunca Delonghi ECP31.21 kullandım. MHW 3Bomber R3 değirmen ile iyi bir kombinasyonda yapmıştım. Ama bir süre sonra yetersiz gelmeye başladı. Şimdi ise belki de çok uzun yıllar kullanacağım bir set oluşturdum. He bu seti oluşturmak için 3 sene bekledim o ayrı mesele. Size de bir süre sonra yetersiz gelmeye başlayacak ve bir süre sonra arayışa gireceksiniz.
 
Hocam öncelikle şunu bir anlamak lazım, bu makinenin giriş yada orta segmentle alâkası dahi yok. Giriş segment makineler stok Gaggia ya da gelbura'nın ithal ettiği iDose Adora gibi cihazlar. Orta segment deyince genelde akıllara ilk Lelit Mara X gelir. Bu Ninja markalı ürünün içinde piyasada 3-4 bine satılan makinelerdekinden farklı bir şey yok.
Picopresso evet mobil bir cihaz fakat güzel bir öğütüm ve kazanılan el alışkanlığıyla çoğu makineyi aratmayan espressolar verebiliyor. Hele ki standı ve manometresi de alındığında mini bir sabit manuel sete dönüşüyor.
Özellikle "espressoda yetenekli" bir el değirmeni önerisinde bulundum çünkü giriş segment ekipmanlar için yapacağınız öğütüm çok da fazla ince olmayacak, tek hatta iki kişi için bile 15-18 gr öğütüm yapmak Kinu hatta Blade R3 gibi değirmenlerde hiç de zor değil. Fakat bir Comandante ile kesinlikle çekilmez mesela.
Bahsettiğiniz "kitle" bence esas bu gibi bir makineyi alırsa kahveden soğur. Yani plastik funnel, tamper vb gibi inanılmaz kötü ıvır zıvırlar, 2-3 bin lira edecek bir elektrikli öğütücü, soğuk kahve hatta filtre kahve yaptığı iddiası...
Giriş orta seviye olarak herşeyi içinde cihazlar için yazmıştım bunu yazarken de rakiplerinin fiyatları ve kullanılan malzemeleri genel hatlarına göre yazmıştım.
Bu cihaza giriş bile değil derseniz ülkemiz de satılan örnek karacanın barista serisine ne diyeceğiz?
Veya bir cihazın hangi segment olduğunu hangi kriterler gösterir?
Kullanılan kasanın materyali?
Sepet?
Pompa?
Porta Filtre?
Vibrasyon Pompası ?
Değirmen?
Kazan varsa materyali ?
 
Şu an idose t64 gen2 64mm değirmen, 19.200 civarında. Ninja fiyatına, ileride yükseltilebilir, tüm demleme tiplerinde en önemli ekipmana ömürlük bir yatırım.

Espresso ve türevi içeceklere başlama noktasında biriysem, bu değirmenin yanına 4 bin lira seviyesinde idose felix alırım.

Basınçsız sepet, tamper, tartı vs. 4000'de onlar tutsa 28 bin liraya espresso macerasına başlangıç olur. Evet bu makine gördüğüm kadarıyla 19 bin ve fazladan 9 bin liralık bütçe ortaya çıktı.

Ancak espresso konusunda daha ileri bir aşamaya geçmek istenirse, bu makineye harcanan bütçenin, o bir sonraki aşama için hiçbir katkısı olmayacak.

19 bin lira, diğer senaryodaki 4 bin liraya göre, basamak kabul edilemeyecek ve gözden çıkarılamayacak seviyede yüksek bir maliyet. Bu açıdan ninja, maliyet yönünden espressoya giriş seviyesinde bir ekipman olarak kabul edilemez.

Bu arada ben de dedica 685 kullanıyorum. Hem alan sıkıntısı, hem de daha üst düzey bir makinenin farkını anlayamayacak seviyede olduğumu bilerek, iyi bir değirmenle en az 1-2 yıl giriş sürecini tecrübe etmeyi planlıyorum. Yani ninja ekipmanını, elimdeki üst düzey bir kurulumla küçümseme durumu yok.

Sadece, bu makinenin espresso için basamak olacağı düşüncesinde olan tecrübesiz kullanıcılara, bunun neden çok daha yüksek maliyetli bir tercih olduğunu ve basamak niteliğinde bir ürün olmadığını açıklamak istedim.

Ha benim öyle bir amacım yok, bu makineyi uzun yıllar alır kullanırım, daha ileri seviyelerle işim olmaz diyenlere, makinenin kapasitesi veya niteliğiyle ilgili hiçbir şey söyleyemem. Anlatmak istediğim şey bu değil zaten.
 
Son düzenleme:
Bence burada sorunlardan biri, firmanın yaptığı marketing. "Barista Deneyimi" "Kahve rutininizi üst seviyeye taşıyan" olarak lanse edilmesi. Bu makine ile barista deneyimi falan yaşayamazsınız.
Termal Stabilitesini nasıl sağlıyor, Termoblok mu kazanlı mı
Sepet kaç mm, grup başlığı hangi tip
Preinfusion yapıyor mu Ne tarz bir basınç profillemesi yapıyor.
Bu özelliklerin hiçbirini üretici belirtme ihtiyacı duymamış.
Üretici "Cold Brew" yaptığını iddia ediyor.. Cold Brew makineden 5 dakikada yapılabilen birşey değil. Demlenme yöntemi tamamen farklı.
1763325055249.png

Bunlar makinenin dahili Burr seti, kaç mm, kim üretmiş, öğütme stabilitesi hiçbir şeyi belli değil.
Kimse bu grinder ile kilosu birkaç bin TL'lere kadar çıkan nitelikli çekirdeğini öğütmez, öğütürse de çekirdeğe yazık etmiş olacaktır.
Makinenin kullanıcıya en ufak bir alan bile bırakmadığı o garip portafiltre tasarımından belli zaten.
" ben tuşuna basayım kahvemi yapsın, uğraştırmasın " diyenler için tercih edilebilir.
Fakat "ben nitelikli kahve içerim" diyen birinin alacağı bir makine değil bence.

Bu arada üretici makineyi, otomatik espresso makinesi diye tanıtsa gerçekten hiçbir sorun olmazdı. Çünkü mekanizması bu yani, bu otomatik bir makine.
 
Son düzenleme:
Niyeyse bu markayı öven herkesi ajans bağlantılı olarak görmeye meyilliyim 😬
cankurtulus diye bi elemanın videosu çıktı karşıma, bean to cup konseptte bir makineyi harbiden çekirdekten fincana kadar her şeyi yanlış yaparak bu kadar iyi anlatamazsın. Makinenin doğru ellerde iyi olma potansiyeli varsa bile bu şekilde yanlış reklamlar yüzünden pazara girişte ön yargı yerleşti çoktan.
Keşke neymiş ya bu video diyip bakmasaydım. Her şeyi yanlış söyledi ve yaptı ya aoskjjdashdas

ÇEKİRDEĞİ ANALİZ EDİYOR dediği an koptum asıudashdsa.
 
H06dan su oranı ayarlanıyor varsayılan 2,5:1 olarak geliyor 2:1 denedim daha iyi tabi yoğun sevenler tercih eder.
Bazı çekirdekler de iyi performans alamadığınızı yazmışsınız su sertlik testi yapıp ayarı ona göre ayar yaptınız mı?
Ekli dosyayı görüntüle 40984

Sizdeki hangi model bende böyle kullanım kılavuzu. Amerikan modeli vs olabilir. Ratio ayarı önden direkt strenght kısmıdnan yapılıyor. Kahve miktarını değiştirmeden sadece verilen su miktarını değiştirerek yapıyor.


1763327238196.png
 
Sizdeki hangi model bende böyle kullanım kılavuzu. Amerikan modeli vs olabilir. Ratio ayarı önden direkt strenght kısmıdnan yapılıyor. Kahve miktarını değiştirmeden sadece verilen su miktarını değiştirerek yapıyor.


Ekli dosyayı görüntüle 41002
Onu videodan aldım örnek olsun diye bizdeki eu modeli dediğiniz gibi farklılık olabilir.
3 kez elime geçti cihaz bu sefer gelenin parti numarası farklı ve sonradan etiketle yapıştırılmış muhtemelen bu indirim de ilk geleni bitirdiler veya benim değişim olan cihaz servisten geldi.
201448576 yerine 201448577

İlk hediye cihaz da bir sorun göremedim
İkinci sensör değirmeni giden cihazın süt potunun sapı düzgün montaj yapılmamıştı sallanıyordu kalite kontrol de sıkıntılı alanlar iyice kontrol etmeli.
Bu farklılık da içime kurt düşürdü öte yandan diğer arkadaşların dedikleri de önemli belki de bunların hepsi birer işaret:) bütçeyi biraz daha arttırıp değirmen ve manuel almalıyım.
 
Son düzenleme:
Ninja da sıcak su çıkışı mevcut mu? İlk çıkanlarda olmayıp sonrakilerde var gibi birşeyler duydum. Pro modelini beklemeye değer mi sizce? Zamanın kısıtlı ayrıca manuelle uğraşmak istemiyorum. Tam otomatikten iyi olacağını düşündüğüm için yarı otomatik bir tercih yapmayı düşünüyorum.
 
Ninja da sıcak su çıkışı mevcut mu? İlk çıkanlarda olmayıp sonrakilerde var gibi birşeyler duydum. Pro modelini beklemeye değer mi sizce? Zamanın kısıtlı ayrıca manuelle uğraşmak istemiyorum. Tam otomatikten iyi olacağını düşündüğüm için yarı otomatik bir tercih yapmayı düşünüyorum.
Premier de su çıkışı mevcut, sizin dediğiniz daha uygun satılan essential.
Pro sitesinde açılmış 33k fiyatı, tamperi otomatik ve süt potu büyük yani değmez.
 
Son düzenleme:
Premier de su çıkışı mevcut, sizin dediğiniz daha uygun satılan essential.
Pro sitesinde açılmış 33k fiyatı, tamperi otomatik ve süt potu büyük yani değmez.
Peki yarı otomatik makinelerde art arda 4 defa latte hazırlamak ne kadar süre alıyor? Her defasında aynı kalitede kahve alabilmek mümkün mü yoksa sürekli ayarlamak mı gerekiyor? Açıkcası manuel setuplar kurup uğraşmayı isterdim ancak, sabahları bir an önce kahvemi içmek istiyorum, eşimin uğraşabileceğin hiç sanmıyorum ve misafirler geldiğinde eziyet olacağı için yarı otomatik yada son çare tam otomatik makinelere yönelmek durumunda kalıyorum.
 
Peki yarı otomatik makinelerde art arda 4 defa latte hazırlamak ne kadar süre alıyor? Her defasında aynı kalitede kahve alabilmek mümkün mü yoksa sürekli ayarlamak mı gerekiyor? Açıkcası manuel setuplar kurup uğraşmayı isterdim ancak, sabahları bir an önce kahvemi içmek istiyorum, eşimin uğraşabileceğin hiç sanmıyorum ve misafirler geldiğinde eziyet olacağı için yarı otomatik yada son çare tam otomatik makinelere yönelmek durumunda kalıyorum.
Aynı çekirdeği kullanıp her defasında doğru baskı uygulanırsa tabi ki düzenli çıktı olacaktır, çekirdek değişiminde yeniden değirmeni kalibre etmeniz gerekiyor.
4 defa seri latte hazırlanması ortalama 15 dakikayı bulacaktır.
 
Giriş orta seviye olarak herşeyi içinde cihazlar için yazmıştım bunu yazarken de rakiplerinin fiyatları ve kullanılan malzemeleri genel hatlarına göre yazmıştım.
Bu cihaza giriş bile değil derseniz ülkemiz de satılan örnek karacanın barista serisine ne diyeceğiz?
Veya bir cihazın hangi segment olduğunu hangi kriterler gösterir?
Kullanılan kasanın materyali?
Sepet?
Pompa?
Porta Filtre?
Vibrasyon Pompası ?
Değirmen?
Kazan varsa materyali ?
Hocam bu şekilde kesin bir ayrım olmasa da kahveseverler arasında termoblok olmayan ve 58 mm portafiltre standardını destekleyen en ekonomik cihazlar giriş seviye olarak değerlendiriliyor diyebiliriz. Bu cihazlarda küçük de olsa olsa bir kazan bulunması sıcaklığın termoblok makinelerde olduğu gibi tamamen belirsiz olmasını engelliyor. Gaggia bu yüzden bu ladar popüler olmuş ve geniş bir kullanıcı/modcu kitlesine sahip olmuş bir cihaz. Sepet de alınan espressoda belirleyici olduğu için 58 mm olması da bu yüzden önemli, neticede tüm iyi sepetler bu ölçüde.
Karaca, Sinbo vb markaların ürünlerini "para israfı" olarak değerlendirebiliriz.
Bahsettiğimiz 58 mm harici ve kazanlı olmayan, nispeten daha iyi denebilecek bir Delonghi Dedica var. Ninja ya da diğer fason üretim cihazlara göre nispeten daha iyi espressolar verebilir ama onun da limitleri belli.
 
Değerli bilgilendirici yorumlar için teşekkürler
Ama ninjanın rakibi manuel öğütücülü + gagia tarzı espresso makinesi setupları hiç değil veya teknoloji marketlerde olan tam otomatik makinalar da hiç değil..

Sage ve Delonghinin uzun yıllardır sattığı makineleri var, ve rakipsiz satıyorlardı ayrıca %60-70 yüksek fiyata; ninja rakip olarak bunları daha uygun fiyata çok daha fonksiyonel özelliklerde çıkardı, çok da iyi yaptı.
Kastetiğim ve karşılaştırma yapılması gereken cihazlar:
Sage (brevilla) Barista express, Opera vb ve Delonghi speciaista gibi …

Net olarak bu sınıf almasaydım
Rocket Appartemento vardı aklımda ama 3 katı fiyatlıydı + öğütücü ile 100+ bir bütçe olmalı…
 
Son düzenleme:
Geri
Üst