• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Kasım 2023 - CoffeeNutz - Deneyim ve Reçeteler, Toplu Tadım Etkinligi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan DaunterM
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Merhaba @ontheotherhand ben 13'ünden denedim şimdi bir sıçrama yoktu hatta biraz daha koyu olsa eski moda kaplan sırtlarını bile görecekmişim ancak öğütücü olarak comandante denemedim henüz, ona gün içinde bakacağım, 18 in 36 out 23 sn. tatlılık gayet yerindeydi ve evet belirttiğiniz tatlılık unsuru önemli bu shotın dengede olduğunun en önemli göstergelerinden ;) 4 gün daha bekleyebilir misiniz eğer sorun devam ederse tekrar belki de telefonda görüşelim detayları değerlendirir mutlaka bir çözüm buluruz.
Comandante ile de denedim, 6 (sizde 12) klikte mahlkönig k30'da ayarladığım aynı sürelere geldim ve sıçratma yine yok ancak değerler aynı görünse de bazı ekşi notalar aldım, gövde biraz düşmüştü yine de keyifli bir bardaktı belki red clix 11 denenebilir diye düşündürdü. Bu arada kaplan sırtları iki öğütücüde de görünüyor :)
 
Strawberry ve yanına uygun fiyatlı bir alternatif olsun diye Alto Occidente çekirdeklerini filtre kavrum olarak sipariş verdim. Strawberry'i başka kavuruculardan da deneyimlemiştim, yine beğendim. O şahsına münhasır vanilyalı gofret aromasını yine aldım. Kahve fabrikası kavrumu daha düşük gövdeli bardaklar çıkarıyordu, Coffeenutz biraz yoğun diyebilirim fark olarak.
Fakat Alto Occidente'yi içilemeyecek kadar beğenmedim diyebilirim. Hem koyu hem de otsu/samansı tatları aynı anda içermesine şaşırdım, vadettiği tadım notalarıyla hiç alakası yok.
Kahveler 13.11 kavrumu, hem V60 hem de Clever da denedim.
Strawberry için sitedekinden farklı bir reçete mi kullandınız?Aklınızdaysa paylaşabilir misiniz?
 
Ben de v60 ile çalışabilecek reçete aranıyordum. Kaç klik kalına ya da inceye gitmeliyiz sitedeki reçeteden bulamadım
Ben dün kahvesever hattına sordum,bir tık inceye gidebilirsiniz dediler.Bugün 17 klikte denedim.Sıcakken daha meyvemsi asiditesi belirgin,daha ılıyınca alkolsü roma benzer tatların ön planda olduğu ama yudumun sonunda ağızda bisküvi ya da un kurabiyesi benzeri tat bırakan bir fincan oldu
 

Panama Mi Finquita Geisha dan nedense o beklediğim katmanlı lezzetti alamadım. Marmelat notası belirgin ama o yüksek puana daha farklı bir lezzet aradım..hoş gerçi künyesinde öyle birşey de belirtmiyor ama puan yüksek olunca beklentim de o düzeyde oldu:)..demlemede her ne kadar süreyi kısa tutup farklı teknikler uygulasam da farklı geishalardaki o her katmandaki farklı lezzeti bunda tadamadım


Alıntı
 
Demleme Reçetesi:

Kavurucu: CoffeeNutz
Çekirdek: Kolombiya Johan Espinosa / Anaerobik Natürel
Demleme Yöntem ve Detayları: Aeropress Ters Metod / Tek Filtre
Öğütüm Detayları: Comandante 30 Klik
Su Detayları: Nestle Purelife / 85C
Toplam Süre: 03.00
Kahve Miktarı: 18
Oran: 18/200

Demleme Basamakları: 50 ml döküş ardından swirl, 30.saniyeden sonra 200 ml e tamamlıyoruz ve 10 saniye karıştırıyoruz. Kapağı takıp havasını alarak 2.30'a kadar bekliyoruz. 2.30'da ters çevirip ufak bir sallama yapıyoruz ve orta hızda sonuna kadar basıyoruz.

Tadım Detayları:
Aeropress'te son zamanlarda en severek kullandığım reçete budur, birçok kahvede çalışıyor fakat bu kahve bence şimdiye kadar en iyi çalıştığı kahvelerden oldu. @kahvetrip'in youtube kanalında görmüştüm.

V60'a göre tatlar epey yoğunlaştı, asidite hissedilir biçimde arttı. Asidite sevmeyenler için bu reçeteyi o yüzden önermem. Benim açımdan ise yüksek asiditeye eşlik eden orta seviyedeki tatlılık oldukça keyifliydi. Bana "Şıra" yı anımsattı. Kahve gerçekten üzümü andırıyor her demleme yönteminde.
 
Belki duruma özel bir çözüm - degas detaylarıyla - kahvesever hattımız bulabilir hemen yönlendiriyorum..
Ömer bey tekrar merhaba, haber vermeyi unuttum, Atakan Bey'le de görüştükten sonra Guatemala Nueva Oriente için bir süre daha bekledim ve kullandığım suyu değiştirdim ve dengeli bir reçete denedim. bir süre denemelerden sonra şimdiye kadar içerken en keyif aldığım espressoyu içtim. Yani 2-3 aydır espresso içiyorum aslında ancak ilk defa 2. bardağı içmek istedim. O rahatsız edici ekşiliği almadım tabii yine asidiklik vardı az miktar ama zaten beni rahatsız eden asidklik değil korkunç bir ekşilikti ondan kurtuldum. Deneme sürecim devam ediyor. Bu süreçte hiç ettiğim çekirdekler listesine Kolombiya Alto'yu da ekledim :). İlginiz için sizlere teşekkürler
 
Ömer bey tekrar merhaba, haber vermeyi unuttum, Atakan Bey'le de görüştükten sonra Guatemala Nueva Oriente için bir süre daha bekledim ve kullandığım suyu değiştirdim ve dengeli bir reçete denedim. bir süre denemelerden sonra şimdiye kadar içerken en keyif aldığım espressoyu içtim. Yani 2-3 aydır espresso içiyorum aslında ancak ilk defa 2. bardağı içmek istedim. O rahatsız edici ekşiliği almadım tabii yine asidiklik vardı az miktar ama zaten beni rahatsız eden asidklik değil korkunç bir ekşilikti ondan kurtuldum. Deneme sürecim devam ediyor. Bu süreçte hiç ettiğim çekirdekler listesine Kolombiya Alto'yu da ekledim :). İlginiz için sizlere teşekkürler
Yönlendirmelerimin bu şekilde işe yaradığına çok kez tanık oluyorum ve her seferinde çok mutlu oluyorum.

İyi ki de size özel çözümler geliştirebilen bir kahvesever hattımız var!
 
Merhabalar.
Kolombiya alto occididente, Kolombiya alto cielo ve Guetemala nuevo oriente ile v60 recetesi paylasabilecek var mi
 
Merhabalar.
Kolombiya alto occididente, Kolombiya alto cielo ve Guetemala nuevo oriente ile v60 recetesi paylasabilecek var mi
Merhaba @ozanalp, internet sitemize girdiğinde kahve sayfalarının alt kısımlarında kahveler için referans reçetelerimizi görebilirsin.

Örneğin Alto Cielo için referans reçetemiz:
Demleyici: Origami Air
Filtre: Cafec Abaca
Su: 60ppm arıtılmış su veya Pınar Uludağ
Su sıcaklığı: 90ºC
Kahve - su miktarı 22G / 352ML
Öğütüm inceliği: 18 click (cmd)

şeklinde.
 
Merhaba @ozanalp, internet sitemize girdiğinde kahve sayfalarının alt kısımlarında kahveler için referans reçetelerimizi görebilirsin.

Örneğin Alto Cielo için referans reçetemiz:
Demleyici: Origami Air
Filtre: Cafec Abaca
Su: 60ppm arıtılmış su veya Pınar Uludağ
Su sıcaklığı: 90ºC
Kahve - su miktarı 22G / 352ML
Öğütüm inceliği: 18 click (cmd)

şeklinde.
@CoffeeNutz kahve miktarını azaltırsam sıcaklık ve öğütüm aynı şekilde mi demlemeliyim
 
@CoffeeNutz kahve miktarını azaltırsam sıcaklık ve öğütüm aynı şekilde mi demlemeliyim
Kahve miktarını azalttığınızda demleme parametreleri de değişecektir. Daha az kahve kullandığınız bir senaryoda öncelikle öğütümü 1-2 klik aşağıya çekebilirsiniz. Ancak en ideal sonucu 22g kahve ile alacağınızı belirteyim, imkan varsa 20g altına düşmemeye çalışın.
 
Merhaba @ozanalp, internet sitemize girdiğinde kahve sayfalarının alt kısımlarında kahveler için referans reçetelerimizi görebilirsin.

Örneğin Alto Cielo için referans reçetemiz:
Demleyici: Origami Air
Filtre: Cafec Abaca
Su: 60ppm arıtılmış su veya Pınar Uludağ
Su sıcaklığı: 90ºC
Kahve - su miktarı 22G / 352ML
Öğütüm inceliği: 18 click (cmd)

şeklinde.
Origami yerine v60 kullansak aynı parametreler kullanılabilir mi?
 
@Ömer Aydın
Merhabalar.Ekin guzman strawberry için alkolsü tatları azaltıp bisküvi tadını ön plana çıkarabileceğim bir reçete öneriniz var mıdır?v60,abaca,comandante kullanıyorum.Suyun ppm değeriyle de oynama imkanım var
 
Geri
Üst