• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Kasım 2023 - CoffeeNutz - Deneyim ve Reçeteler, Toplu Tadım Etkinligi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan DaunterM
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

DaunterM

Arkadaşlar cidden mi ya?
Konum
Yalova-Bursa
İsim
Mustafa Yıldıran
Dostlar merhabalar,

Kahveyi alanlar yeni alacaklara yol gösterebilir, tavsiye verebilir, reçete de paylaşabilirsiniz, direkt deneyim de aktarabilirsiniz. Reçete paylaşanlar detaylı aktarırsa birebir denemek isteyenler ya da benzer şekilde tecrübe etmek isteyenlere yol göstermiş olurlar. Olumlu deneyim yanında olumsuz deneyim yaşayanlar önce firma ile iletişime geçmeyi deneyebilir, eğer yanıt alamazlarsa buraya gelip yazabilir, diğer kahve alan arkadaşlarımız yol gösterebilir.

Keyifli demlemeler, keyifli alımlar şimdiden.

Demleme Reçetesi:

Kavurucu: CoffeeNutz @Ömer Aydın
Çekirdek:
Demleme Yöntem ve Detayları:
Öğütüm Detayları:
Su Detayları:
Toplam Süre:

Kahve Miktarı:
Oran:

Demleme Basamakları:

Tadım Detayları:
 
Merhabalar,

20 gündür bu konu boş duruyor, deneyimlerinizi paylaşmayı unutmayın, benim gibi kararsız olanlara yardım lazım, 10 gün kaldı ayın bitmesine. 😀

Ofis kahveleri nasıl buldunuz?
Guatemala Nueva Oriente için sitede sütlü fındıklı çıkolata yazıyor. Yani koyu mu?

👋
 
Değerli arkadaşlar,

Kavurma-kutulamalardan duyurusuna fırsat bulamadım fakat hızlı not bırakayım:

Bu haftasonu bir etkinlik yapacağım hem yeni gelecek ithalatım da masada olur hem tüm yeni biten-bitmeyen kahveleri olabildiğince tadarız, sevgili İzmir'li kahveseverleri ve yolu geçen herkesi beklerim.

Ayrıca duyuru yapacağım;)
 
Demleme Reçetesi: (DENEME)

Kavurucu: CoffeeNutz
@Ömer Aydın
Çekirdek:
Panama Mi Finquita
Demleme Yöntem ve Detayları: Tavsiye Edilen + Hario v60 02 Plastik/Cafec TH-3
Öğütüm Detayları: 17 Comandante önerilmişti, ben Timemore 13 click öğüttüm
Su Detayları: Abant, 90 derece
Toplam Süre: 02:20
Kahve Miktarı: 15 gram
Oran: 1/16

Demleme Basamakları: 30 00:00-00:30, 150 00:30-00:45, 240 00:45-01:00 02:20 Bitiş

Tavsiye edilen aslında 02:00 idi. Bunun sebebi aslen 01:45 civarı tıkanıklık yaptı, 02:20'de eh yeter diyerek aldım. Bir sonrakinde 14-15 click deneyeceğim. Üçüncüsünde de kendi yöntemimle deneyeceğim. Suyun tavsiye edilen ppm 110 idi, Abant biraz düşük kaldı. Çözünmeyi arttırmak için suyu 1-2 derece yükseltebilirim.

Tadım Detayları:

Gövde şuruba yakın, asidite dengeli. Damakta kayısı reçeli, şeftali meyve suyu.
 
Değerli arkadaşlar,

Kavurma-kutulamalardan duyurusuna fırsat bulamadım fakat hızlı not bırakayım:

Bu haftasonu bir etkinlik yapacağım hem yeni gelecek ithalatım da masada olur hem tüm yeni biten-bitmeyen kahveleri olabildiğince tadarız, sevgili İzmir'li kahveseverleri ve yolu geçen herkesi beklerim.

Ayrıca duyuru yapacağım;)

Katılım sağlanacaktır. :D
 
Değerli arkadaşlar,

Kavurma-kutulamalardan duyurusuna fırsat bulamadım fakat hızlı not bırakayım:

Bu haftasonu bir etkinlik yapacağım hem yeni gelecek ithalatım da masada olur hem tüm yeni biten-bitmeyen kahveleri olabildiğince tadarız, sevgili İzmir'li kahveseverleri ve yolu geçen herkesi beklerim.

Ayrıca duyuru yapacağım;)
Yıllar sonra bir haftasonumu İzmir dışında geçireceğim, bu haftaya denk gelmesi üzdü :D Tadım yapacak arkadaşlara şimdiden afiyet olsun. Dükkana uğrama fırsatım olmuştu, çok keyifli ve tarih kokulu bir mekan.
 
Kavurucu: CoffeeNutz
Çekirdek: Etiyopya Aricha / Natürel
Demleme Yöntem ve Detayları: Hario V60 02 / Hario 40'lı Kağıt Filtre
Öğütüm Detayları: Comandante 19 Klik
Su Detayları: Nestle Purelife (72 ppm olması gerek)
Toplam Süre: 2.40

Kahve Miktarı: 18 gram
Oran: 1/16

Demleme Basamakları: 54-170-288

Tadım Detayları: Son 1 yıldır özellikle Etiyopya bölgesinden birçok çekirdek denedim, %99 undan da çok keyif aldım. Denediklerimin çoğunda parfümsü ve çiçeksi bir yapıya eşlik eden meyve tatlılığı hakimdi. Aricha beni bu bakımdan epey şaşırttı. Çiçeksi bir tat beklerken, ilk yudumu almamla oldukça yoğun bir tatlılık karşıladı. Tadım notalarına daha önce bakmamıştım fakat karamelin güzel tespit olmasının yanında bence fındıklı sütlü çikolata cuk oturmuş. Abartmıyorum ama kokusu ve tat bana çikolatalı bir fındık kremasını anımsattı. Velhasıl çiçeksi olmayan ama tatlılığı top noktada bir çekirdek. Sevdim
 
Bende bugün alto cieloyu tekrar demledim ama kahveden bayağı medine hurması dılında bir tat alamadım değişik geldi😅
 
CoffeeNutz' dan bu ayki indirim döneminde Etiyopya Aricha Natural, Kolombiya Alto Occidente ve Kolombiya Johan Espinosa Anaerobik olmak üzere 3 çeşit çekirdek aldım. 3 çekirdekte de kavurma profili damak tadıma uygun profiller değil, biraz koyu kavrulduğu kanaatindeyim. Kimileri bunu omni roast olarak tanımlayabilir fakat benim omni roast anlayışımın da dışında bir koyu kavurum söz konusu. Bu nedenle paket üzerindeki tadım notlarına ulaşmakta ciddi anlamda zorlanıyorum. Öğütümü ne kadar kalınlaştırsam da bitterlik, yanıksı tatlar aromaların oldukça önüne geçiyor. Belki sadece bana gelen partide sorun vardır, bilemiyorum. Johan Espinosa Anaerobikte yağ salma ve homojenite sorunu diğer iki çekirdekten çok daha fazla. Toplu alım dönemlerinde yüksek miktar kavurum kaynaklı homojenite sorunu yaşanması çok şaşırtıcı bir şey değil ama homojenite sorununun yanında çekirdekler yağ salmaya başladı. Bu da ne kadar koyu kavurulduğunun ispatı diye düşünüyorum. Genel olarak bu ayki toplu tadım deneyimim hayal kırıklığı.
 
CoffeeNutz' dan bu ayki indirim döneminde Etiyopya Aricha Natural, Kolombiya Alto Occidente ve Kolombiya Johan Espinosa Anaerobik olmak üzere 3 çeşit çekirdek aldım. 3 çekirdekte de kavurma profili damak tadıma uygun profiller değil, biraz koyu kavrulduğu kanaatindeyim. Kimileri bunu omni roast olarak tanımlayabilir fakat benim omni roast anlayışımın da dışında bir koyu kavurum söz konusu. Bu nedenle paket üzerindeki tadım notlarına ulaşmakta ciddi anlamda zorlanıyorum. Öğütümü ne kadar kalınlaştırsam da bitterlik, yanıksı tatlar aromaların oldukça önüne geçiyor. Belki sadece bana gelen partide sorun vardır, bilemiyorum. Johan Espinosa Anaerobikte yağ salma ve homojenite sorunu diğer iki çekirdekten çok daha fazla. Toplu alım dönemlerinde yüksek miktar kavurum kaynaklı homojenite sorunu yaşanması çok şaşırtıcı bir şey değil ama homojenite sorununun yanında çekirdekler yağ salmaya başladı. Bu da ne kadar koyu kavurulduğunun ispatı diye düşünüyorum. Genel olarak bu ayki toplu tadım deneyimim hayal kırıklığı.
Merhaba, memnuniyetsizliğinizi gidermek için sizinle iletişime geçmek isteriz. Sipariş numaranızı buradan ya da Kahvesever Whatsapp hattımızdan iletebilir misiniz?
 
Kavurucu: CoffeeNutz
Çekirdek: Etiyopya Aricha / Natürel
Demleme Yöntem ve Detayları: Hario V60 02 / Hario 40'lı Kağıt Filtre
Öğütüm Detayları: Comandante 19 Klik
Su Detayları: Nestle Purelife (72 ppm olması gerek)
Toplam Süre: 2.40

Kahve Miktarı: 18 gram
Oran: 1/16

Demleme Basamakları: 54-170-288

Tadım Detayları: Son 1 yıldır özellikle Etiyopya bölgesinden birçok çekirdek denedim, %99 undan da çok keyif aldım. Denediklerimin çoğunda parfümsü ve çiçeksi bir yapıya eşlik eden meyve tatlılığı hakimdi. Aricha beni bu bakımdan epey şaşırttı. Çiçeksi bir tat beklerken, ilk yudumu almamla oldukça yoğun bir tatlılık karşıladı. Tadım notalarına daha önce bakmamıştım fakat karamelin güzel tespit olmasının yanında bence fındıklı sütlü çikolata cuk oturmuş. Abartmıyorum ama kokusu ve tat bana çikolatalı bir fındık kremasını anımsattı. Velhasıl çiçeksi olmayan ama tatlılığı top noktada bir çekirdek. Sevdim
Merhaba @coffeewizard35

Floral veya bitter çikolata çekirdeğin kendi muhteviyatında yoksa buna kavrumla ulaşmaya çalışmak ciddi bir problem olmasa da benim hedefim ORTA YOL da kalıp daha zengin notalara ulaşabilmek.

Ancak bu şekilde çekirdeğin tarlada aldıklarına en üst seviyede tanık olabiliyoruz.

Diğer iki uçta da kavrulma tercihlerini izliyoruz ki bu da çekirdeğin önüne geçmiş oluyor.

Yorumunuz için teşekkürler
 
Son düzenleme:
Yıllar sonra bir haftasonumu İzmir dışında geçireceğim, bu haftaya denk gelmesi üzdü :D Tadım yapacak arkadaşlara şimdiden afiyet olsun. Dükkana uğrama fırsatım olmuştu, çok keyifli ve tarih kokulu bir mekan.
Umarım bir sonraki etkinlikte diyelim ;)
 
CoffeeNutz' dan bu ayki indirim döneminde Etiyopya Aricha Natural, Kolombiya Alto Occidente ve Kolombiya Johan Espinosa Anaerobik olmak üzere 3 çeşit çekirdek aldım. 3 çekirdekte de kavurma profili damak tadıma uygun profiller değil, biraz koyu kavrulduğu kanaatindeyim. Kimileri bunu omni roast olarak tanımlayabilir fakat benim omni roast anlayışımın da dışında bir koyu kavurum söz konusu. Bu nedenle paket üzerindeki tadım notlarına ulaşmakta ciddi anlamda zorlanıyorum. Öğütümü ne kadar kalınlaştırsam da bitterlik, yanıksı tatlar aromaların oldukça önüne geçiyor. Belki sadece bana gelen partide sorun vardır, bilemiyorum. Johan Espinosa Anaerobikte yağ salma ve homojenite sorunu diğer iki çekirdekten çok daha fazla. Toplu alım dönemlerinde yüksek miktar kavurum kaynaklı homojenite sorunu yaşanması çok şaşırtıcı bir şey değil ama homojenite sorununun yanında çekirdekler yağ salmaya başladı. Bu da ne kadar koyu kavurulduğunun ispatı diye düşünüyorum. Genel olarak bu ayki toplu tadım deneyimim hayal kırıklığı.
Kahvesever hattımız sizinle iletişime geçip durumun tespiti ve düzeltmesini mutlaka yapacaktır yanık tatlar kabul edilebilir bir durum değil.
 
Arkadaşlar bir kaç saat sonra yeni stokları girmiş olacağım şu anda kutulamalar ve sonrasında gönderimler devam ediyor, bittiği gibi sayım ve stok girişi yapacağım...
 
Fincamigos 13gr 1:15 v60 hario 100lü bol poşet 92•c


Yoğun bir şekilde portakal asiditesi ve portakal kabuğu/yaprağı tadı vardı ve yer yer ekşi mayalı ekmeği andıran tatlarda bariz şekilde geliyordu (benim aldığım tatlar notalarda olmayan) genel olarak gövdesi düşüktü asiditesi istediğim gibiydi beğendim

Naçizane fikrim asla ama asla mesleğinize karışmak gibi bir niyetle söylemiyorum fincamigos’un kavrum derecesi çok mükemmeldi alto cieloda da aynı kavrumu uygulasanız çok güzel sonuçlar çıkabilir diye düşünüyorm fincamigos 3 çeşit farkıı kahveden oluşmasına rağman hepsi homojen kavrulmuştu kavrumdan çok memnun kaldım.
 
Fincamigos 13gr 1:15 v60 hario 100lü bol poşet 92•c


Yoğun bir şekilde portakal asiditesi ve portakal kabuğu/yaprağı tadı vardı ve yer yer ekşi mayalı ekmeği andıran tatlarda bariz şekilde geliyordu (benim aldığım tatlar notalarda olmayan) genel olarak gövdesi düşüktü asiditesi istediğim gibiydi beğendim

Naçizane fikrim asla ama asla mesleğinize karışmak gibi bir niyetle söylemiyorum fincamigos’un kavrum derecesi çok mükemmeldi alto cieloda da aynı kavrumu uygulasanız çok güzel sonuçlar çıkabilir diye düşünüyorm fincamigos 3 çeşit farkıı kahveden oluşmasına rağman hepsi homojen kavrulmuştu kavrumdan çok memnun kaldım.
Sevgili @Kahve tutkunu

Karışmak diye algılanmıyor çünkü niyetinizi görebiliyorum ve yapıcı olduğu ortada kelimeler önemli değil...

Şöyle açıklayayım, Alto Cielo için biraz daha bile az ısı uygulamak beklentim olan kakao nüanslarını yeterince vermiyor, bunu umarım bir gün bir atölye ile hep beraber konuşuruz hatta beraber kahve kavururuz ben de mutluluk duyarım.

Kavurmada verilen ısıya çok farklı reaksiyonlar gösterebilen çekirdekler özellikle benim gibi "hızlı" denebilecek kavurucularda iyice farklı reaksiyonlar gösteriyorlar. Örneğin sizin gözlemlediğiniz Alto Cielo aslında dünya standardında açık bir kavrum çünkü bu belirlenirken çekirdek hali değil öğütülmüş hali değerlendiriliyor.

Hatta bir ihtimaldir ki elinizdeki kavrum 1 hafta sonra farklı bir tona kavuşacak.

Eğer aldığınız kahveler çok taze değil ve hala yanık notaları geliyorsa lütfen kahvecinize (burada ben oluyorum:)) mutlaka danışın ki zaten arka planda bu durumu olması gerektiği gibi sizinle beraber değerlendiriyoruz.

Her türlü dönüşleriniz için size ve tüm foruma teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst