astroid
Barista
- İsim
- Gökhan
Daha fazla
- İsim
- Gökhan
@Minyak
Yakın zamanda hassas tartı edinmiş biri olarak, etkisi olduğunu net gördüm. Underextract kahve içmek koymuyor da, overextract kahve benim midemi bulandırıyor. Tek kişilik kahve demliyorsak 1-1,5 gr. lık kahve farkı tadı fazlasıyla etkiliyor. Gr. hassasiyetli tartılarla da bu iş elbette yapılır. Ben v60 işine girdiğimden beri gr. hassasiyetli ve dandik bir tartı kullanıyordum, makine demlemeler güzel, Aeropress demlemeler fena değil, ama V60 yapacaksanız gr. hassasiyetin etkisi büyük. Espresso yapmadığım için bir şey diyemem, ama en büyük etkinin orada olduğunu düşünüyorum.
@Cleverfan
Ucuz olarak bence de halletmek mümkün, fakat işin farklı boyutu bu ekonomik ortamda çöp para vermek. Ben değil 2 sene sonra, 5 sene sonra bana destek veremeyecek bir markaya para vermek istemem ve o markadan büyük bir değişim yaratmasını beklemem. Timemore'da gözlemlediğim en bariz tutum, cihazın öğütüm tutarlılığının birbirlerinden farklı olması, üzerine konuşulamaması ve kimsenin 3-5 yıllık bir deneyiminin olmaması. Evet Comandante şimdi daha da pahalı, ama kabul görmüş. Toz üretimi düşük. Ben kendi demlemelerimi küçümserdim ama Severin öğütücü ile aslında baya iyi makine kahveleri içiyormuşum
Comandante sonrası daha iyi anladım bunu.
@coffeebeansantalya
Filtre ıslatma konusu abartı değil bence, gayet gerekli. İşe gittiğim dönemlerde ıslatmadan makinemi zamanlar da sabah kahvemi termosa koyardım, o sebeple farkındayım. V60 kullanımında, su dökerken buruş kırış filtre ile düzensiz su akışı doğrudan demlemeyi bozuyor. Çok kişi bunu umursamıyor bile, şaşırıyorum. V60 kanallarına filtrenin yapışması da bence mühim. Yoksa huniye bas gitsin, 14-15 gr kahveyi bir şekilde tutundurursunuz.
@PortatifBarista @selamet @dibowie
O zaman sıcaklık konusuna bizi ikna edebilmek için detaylandırabilirsiniz. Kendimce yaptığım deneme, kaynamış suyu soğuk kuğuboynu kettle a dökerek, et termometresi ile ölçmek, sonuç 92 derece sıcak su. Sonrasında ise tahmini çalışarak yaptığım denemeler 93-97 aralığındaki geniş bir aralık. Hepsinde de tad farkı benim anlayabileceğim seviyelerde değil. Hatta doğaçlama daha iyi bile oldu diyebilirim.
Birçok coffee shop da 93 değil, 95 dereceyi baz alır bu arada, bence bunun da doğruluğunu tartışalım, hatta meslek olarak icra edenler yorumlasın.
Yakın zamanda hassas tartı edinmiş biri olarak, etkisi olduğunu net gördüm. Underextract kahve içmek koymuyor da, overextract kahve benim midemi bulandırıyor. Tek kişilik kahve demliyorsak 1-1,5 gr. lık kahve farkı tadı fazlasıyla etkiliyor. Gr. hassasiyetli tartılarla da bu iş elbette yapılır. Ben v60 işine girdiğimden beri gr. hassasiyetli ve dandik bir tartı kullanıyordum, makine demlemeler güzel, Aeropress demlemeler fena değil, ama V60 yapacaksanız gr. hassasiyetin etkisi büyük. Espresso yapmadığım için bir şey diyemem, ama en büyük etkinin orada olduğunu düşünüyorum.
@Cleverfan
Ucuz olarak bence de halletmek mümkün, fakat işin farklı boyutu bu ekonomik ortamda çöp para vermek. Ben değil 2 sene sonra, 5 sene sonra bana destek veremeyecek bir markaya para vermek istemem ve o markadan büyük bir değişim yaratmasını beklemem. Timemore'da gözlemlediğim en bariz tutum, cihazın öğütüm tutarlılığının birbirlerinden farklı olması, üzerine konuşulamaması ve kimsenin 3-5 yıllık bir deneyiminin olmaması. Evet Comandante şimdi daha da pahalı, ama kabul görmüş. Toz üretimi düşük. Ben kendi demlemelerimi küçümserdim ama Severin öğütücü ile aslında baya iyi makine kahveleri içiyormuşum
@coffeebeansantalya
Filtre ıslatma konusu abartı değil bence, gayet gerekli. İşe gittiğim dönemlerde ıslatmadan makinemi zamanlar da sabah kahvemi termosa koyardım, o sebeple farkındayım. V60 kullanımında, su dökerken buruş kırış filtre ile düzensiz su akışı doğrudan demlemeyi bozuyor. Çok kişi bunu umursamıyor bile, şaşırıyorum. V60 kanallarına filtrenin yapışması da bence mühim. Yoksa huniye bas gitsin, 14-15 gr kahveyi bir şekilde tutundurursunuz.
@PortatifBarista @selamet @dibowie
O zaman sıcaklık konusuna bizi ikna edebilmek için detaylandırabilirsiniz. Kendimce yaptığım deneme, kaynamış suyu soğuk kuğuboynu kettle a dökerek, et termometresi ile ölçmek, sonuç 92 derece sıcak su. Sonrasında ise tahmini çalışarak yaptığım denemeler 93-97 aralığındaki geniş bir aralık. Hepsinde de tad farkı benim anlayabileceğim seviyelerde değil. Hatta doğaçlama daha iyi bile oldu diyebilirim.
Birçok coffee shop da 93 değil, 95 dereceyi baz alır bu arada, bence bunun da doğruluğunu tartışalım, hatta meslek olarak icra edenler yorumlasın.