• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Günün Kahvesi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan mtgg
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Denemeden bir şey söylemek pek tabi doğru olmaz ama bu konunun da genel geçer kabul bilgi olmadığını,2*2'nin her zaman 4 etmediği durumlardan biri olarak düşünüyorum ama aksini düşünen epey kişi de olduğunu biliyor ve saygı duyuyorum 😊
Kuru koku ve aromanın her zaman lezzet ve bitişle iliskilendirilemeyeceğini düşünüyorum, bu konuda ters koseler yaşadım.Kuru ve ıslak kokuda harika ama boş,katmansiz,basit fincanlar içtiğim oldu,kuru ve ıslak kokuda dümdüz ama lezzetli,bitişi keyifli fincanlar içtiğim de ama şu da bir gerçek kuru ve ıslak koku da deneyimin bir parçası, güzel olmasını beklemekten daha doğal bir şey yok.Ne yazık ki bütün bu parametrelerde dolu dolu performans veren çekirdekler de fiyat olarak "üzücü" segmentte konumlaniyorlar 😅 Bu segmentin her kahvesi bu şekilde performans vermiyor ama veren de kesinlikle bu segmentte oluyor.Cekirdegi temin edip degass bitimi kavurucu önerisi ve kendi parametrelerimle deneyip görüşümü bu girdiyi yanıtlayarak paylasacagim.Empatinize eşlik etmek istedim,iyi günler,keyifli fincanlar dilerim 😊☕
Teşekkürler, tabii bunlar da bir fikir, hiç kokusu aroması olmayan kahvelerden ben verim almadım. Siz almışsınız. :) Bu bence pek nadir rastlanan bir durum, sıradışı. 500 küsür lira da gayet üzücü bence bu arada. :)
Empati yapmak adına yakınsanız @Aventus 'un batch'ini denemek daha doğru bir yöntem olur. ;)
 
Denemeden bir şey söylemek pek tabi doğru olmaz ama bu konunun da genel geçer kabul bilgi olmadığını,2*2'nin her zaman 4 etmediği durumlardan biri olarak düşünüyorum ama aksini düşünen epey kişi de olduğunu biliyor ve saygı duyuyorum 😊
Kuru koku ve aromanın her zaman lezzet ve bitişle iliskilendirilemeyeceğini düşünüyorum, bu konuda ters koseler yaşadım.Kuru ve ıslak kokuda harika ama boş,katmansiz,basit fincanlar içtiğim oldu,kuru ve ıslak kokuda dümdüz ama lezzetli,bitişi keyifli fincanlar içtiğim de ama şu da bir gerçek kuru ve ıslak koku da deneyimin bir parçası, güzel olmasını beklemekten daha doğal bir şey yok.Ne yazık ki bütün bu parametrelerde dolu dolu performans veren çekirdekler de fiyat olarak "üzücü" segmentte konumlaniyorlar 😅 Bu segmentin her kahvesi bu şekilde performans vermiyor ama veren de kesinlikle bu segmentte oluyor.Cekirdegi temin edip degass bitimi kavurucu önerisi ve kendi parametrelerimle deneyip görüşümü bu girdiyi yanıtlayarak paylasacagim.Empatinize eşlik etmek istedim,iyi günler,keyifli fincanlar dilerim 😊☕
Şerif başaran kavrum yaparken kokuya göre yapabiliyormuş.Burdan bir çıkarım yapabiliriz.Bana göre de en azından öğütülen kahvenin kokması lazım.Aksi bir örnek var mıdır? Hiç görmedim ama olamaz diyemem tabi .Kullanici goruşu bu
 
Bu bence pek nadir rastlanan bir durum, sıradışı.
Milyarda bir degildir diye düşünüyorum 😂Sadece fikir birlikte varolduğu zitti kadar kolay ifade edilemiyor sanırım. 😂 Kuru ve ıslak kokunun bile birbirinden farklilasabildigini düşünüyorum hatta.Bunu da çekirdeğin yoğunluğuna,gordugu işleme ve fermentasyon yöntemine yoruyorum kendimce.Tam yıkanmış olarak içtiğim çoğu lezzetli kahvede aroma değirmeni, karafı,fincanı boyamadı mesela.İnfuze,co-fermente çekirdekler de kuru ve ıslak kokuda mest edip lezzet ve bitişte beni epey uzduler.Uzunca bir sure cok iyi bir örnek cikmazsa şans verecegim çekirdekler değiller bu nedenle.İnokulasyon da bence hassas bir işlem ve hem kuru hem ıslak kokuyu hem tadı hem de bitişi olumlu etkilemesi adına kontrollü uygulanmasi gereken bir işlem.Tabi bunlar öznel deneyim,elbette farklı deneyimler mevcut olacaktır,saygı duyuyorum(kaç kişi oldugundan bagimsiz 😂)😊

500 küsür lira da gayet üzücü bence bu arada. :)
Şüphesiz öyle,diğer parametrelerle birlikte tam performans veren çekirdekler ise bana göre minimum 3,5tl/gr dan başlayıp 10+tl/gr dan satılan çekirdekler oldu.Yani gercekten üzücü 😂
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Coffeeproject
Colombia - La Meseta
Hario V60 02
Molent G50+ 34 Click
Bolu Assu su 92°
15 gr kahve 240 ml su, 60*4 döküş
02:35 Bitiş

Açıklama olarak Lavanta - Şeftali - Greyfurt tadlarından bahsediliyor. Son zamanlarda tüketmekten keyif aldığım güzel çekirdekler. Ağız da greyfurt ve meyvemsi tadlar belirgin iken damakta bıraktığı lavanta tadı insanı mest ediyor. Kahve ılıdıkça lavanta baskın alttan hafif şeftali tadı hissediliyor. Soft ve gün boyu tüketilebilr bir çekirdek.
 
Demleme Reçetesi:

Kavurucu:
Grizzly
Çekirdek: Panama Finca Hartman Natürel Gesha
Demleme Yöntem ve Detayları: Hario Plastik V60 / Cafec Traditional
Öğütüm Detayları: 1zpresso K-Max 60
Su Detayları: 100° Erikli
Kahve Miktarı: 19,5
Oran: 1/16,6

Demleme Basamakları: 65-65-65-65-65 Bloom esnasında demleyiciye seri bir şekilde birkaç tur attırılır,40 sn bloom sonrası 2. döküşe başlanır,son dokusten sonra kasıkla 1 kere saat yönü tersi 1 kere saat yönü karıştırılır ve demleyiciye saat yönünde tur attırılır.Elinizdeki en yavaş kağıdı kullanabilirsiniz, yüksek ppm su kullanıyorsanız dokusleri geciktirmekten çekinmeyiniz.Tikanma durumundan da çekinmeyiniz zira

çekirdek kolay kolay bitter tatlara meyletmiyor.

Tadım Detayları: Bu çekirdek özelinde en keyif aldığım fincandı,klasik bir geshanın vaadettigi güzellikleri barındıran bir fincan sundu.Yuksek asidite,damakta çayımsı bir hissiyat,tropikal meyveler,limonotu,kumkat ve oldukça tatlı bir çıktı,orta uzun bitiş.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Demleme Reçetesi:

Kavurucu:
Grizzly
Çekirdek: Kolombiya Lord Voldemort Yıkanmış Anaerobik Wush Wush
Demleme Yöntem ve Detayları:
Hario Plastik V60 / Cafec Traditional
Öğütüm Detayları: 1zpresso K-Max 60
Su Detayları: 96° Erikli
Kahve Miktarı: 15
Oran: 1/16

Demleme Basamakları: 60-60-60-60 5-6 gr/sn

Tadım Detayları: İlk demlememde beklentimin çok altında kalmıştı,bu parametrelerle ciddi manada bayıldım.Kuru koku oldukça çiçeksi, aroma çiçeksi,siyah çay,sıcaktan soğuğa kadar(bitirmeden dayanabilirseniz) mevsiminde,olgun ve tatlı bir şeftali,kırmızı erik.Son zamanlarda şeftali notasından en keyif aldığım çekirdek,net.Yuksek,parlak malik asidite,sulu sulu bir damak hissiyatı,uzun bitiş.
 
Demleme Reçetesi:

Kavurucu:
Aila
Çekirdek: Kolombiya Jhoan Vergara Las Flores Yıkanmış Java
Demleme Yöntem ve Detayları: Hario Plastik V60 / Cafec Traditional
Öğütüm Detayları: 1zpresso K-Max 60
Su Detayları: 100° Erikli
Toplam Süre: 3:15
Kahve Miktarı: 15
Oran: 1/16,6

Demleme Basamakları: 50-50-50-50-50 5-6 gr/sn Bloom esnasında demleyiciye seri bir şekilde birkaç tur attırılır,40 sn bloom sonrası 2. döküşe başlanır,son dokusten sonra kasıkla 1 kere saat yönü tersi 1 kere saat yönü karıştırılır ve demleyiciye saat yönünde tur attırılır.

Tadım Detayları: Aromada çekirdek sitrik karakterini belli ediyor narenciye ve tropikal doneler ile lezzette ise aroma ile uyumlu bir biçimde misket limonu,siyah çay,mandalina.Sicakken asidite daha canlı ve misket limonu canlılığı hissedilirken ılıdıkça mandalinaya doğru bir geçiş söz konusu.Orta yüksek sitrik asidite, şurupsu gövde,ağız sulandırıcı,düşük kompleksite.
 
Coffee Pirates (Viyana) - Finca El Regino Nikaragua
Hario V60 Plastik - Cafec Traditional
1Zpresso K-Max 75
Buzdağı 20 / 300 94° Fellow Stagg
45 sn 50ml yatağı gördükçe 70 - 60 - 60 - 60 (Kasuya)

Sitesindeki açıklamalarına göre karamel, kızılcık, ekşi limon notaları ön plandaymış. Dolayısıyla bu kahve de meyvemsi. Honey işlenmiş Maracaturra varyete. Tütünleriyle ünlü Nikaragua'dan gayet nitelikli, üst seviyede bir kalite sunan, kahve içtiğinizi her yudumda hatırlatan lezzetli bir çekirdek.

IMG_2446.jpeg
 
Karpuz şekeri ve kavunun gerçek olabileceğini düşünmemiştim🤤
Çok temiz çok tatlı bir naturel.
1000049580.jpg
 
Demleme Reçetesi:

Kavurucu:
Grizzly
Çekirdek: Ruanda Gitega Hills Natürel
Demleme Yöntem ve Detayları: Hario Plastik V60 / Cafec Traditional
Öğütüm Detayları: 1zpresso K-Max 60
Su Detayları: 100° Erikli
Toplam Süre: 3:30
Kahve Miktarı: 15
Oran: 1/16,6

Demleme Basamakları: 50-50-50-50-50 5-6 gr/sn Bloom esnasında demleyiciye seri bir şekilde birkaç tur attırılır,40 sn bloom sonrası 2. döküşe başlanır,son dokusten sonra kasıkla 1 kere saat yönü tersi 1 kere saat yönü karıştırılır ve demleyiciye saat yönünde tur attırılır.

Tadım Detayları: Çekirdek karakteri gereği herkesin sevebileceğini düşündüğüm bir çekirdek değil ne yazık ki.Aromada ve lezzette sıcakken belirgin bir şekilde bitkisel,çimensi tat ve kokular mevcut.Ilımaya ve soğumaya başlayınca tatlılığın ve diğer notların belirginlesmesiyle bir nebze de olsa içimi daha keyifli hale geliyor.Sıcakken çimensi,tropikal iken ılımaya başlayınca sutlu çikolata ve kiraz daha ön plana çıkıyor.Orta yüksek asidite,yuvarlak bir damak hissiyatı ve orta yuksek gövde.
Benim gibi bitkisel tat ve kokulara hassas biriyseniz soğuk tuketmesi daha keyifli bir seçenek olabilir.Su şekilde deneyebilirsiniz;
Demleme Reçetesi:

Kavurucu:
Grizzly
Çekirdek: Ruanda Gitega Hills Natürel
Demleme Yöntem ve Detayları:
Hario Plastik V60 / Cafec Traditional
Öğütüm Detayları: 1zpresso K-Max 50
Su Detayları: 100° Erikli
Toplam Süre: 3:30
Kahve Miktarı: 24
Su Miktarı: 180
Buz Miktarı: 120
Demleme Basamakları: Filtreyi musluğun altında islatabilir ardından karafa 120 Gr buz ekleyebilirsiniz.Bloom için 75 Gr su ile yatak topaklanip hareket etmeyecek hale gelene kadar seri tur attırılır.45. saniyede 2. döküşe başlanır yavasça 180 e tamamlanir,kasıkla 1 kere saat yönü tersi 1 kere saat yönü karıştırılır ve demleyiciye saat yönünde tur attırılır.Bardaga istediğiniz olcude buz koyup servis edebilirsiniz.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
ben göremedim hocam bu kahveyi sitede, satışa çıkmadı mı yoksa çıktı bitti mi acaba?
merhaba siteye çıkmadan kahvekulübünde paylaşmıştım milestones markalarımızın çatısı altında çok hızlı bir şekilde tükendi dünyanın en prestijli en iyi kahveler arasında olan ekvador santa gertrudis kahveleri 4 gün önce paylaştığım etiyopya gesha village az önce siteden kaldırdım herkesin ilgisine çok teşekkür ederim.. takipte kalın çok daha iyi özel kahveler gelicek .. Saygılarımla
 
merhaba siteye çıkmadan kahvekulübünde paylaşmıştım milestones markalarımızın çatısı altında çok hızlı bir şekilde tükendi dünyanın en prestijli en iyi kahveler arasında olan ekvador santa gertrudis kahveleri 4 gün önce paylaştığım etiyopya gesha village az önce siteden kaldırdım herkesin ilgisine çok teşekkür ederim.. takipte kalın çok daha iyi özel kahveler gelicek .. Saygılarımla
merhaba, şu mesajdaki kahvelerden bahsediyorsanız eğer👇
Herkese selamlar uzun zamandan beri pek aktif olamadık dükkan hazırlıkları siparişler vs bu arada bütün kahve kulübü üyelerini roastery bekliyorum sınırsız hizmet verilecektir. Direk çiftlikle görüşüp 90+ kahvelere yöneldik ekvador hsantagertrudis
kahveleri çok seviyordum seçkimize iyi kahveler koymaya devam edicez araştırmaya devam ediyoruz.. Saygılarımla
biz onları numune zannettik, öyle değiller miydi? Geshayla ilgili de siteye künye girilmesini bekliyordum açıkçası, bu arada bittiyse bilemem tabi🤔
 
merhaba, şu mesajdaki kahvelerden bahsediyorsanız eğer👇

biz onları numune zannettik, öyle değiller miydi? Geshayla ilgili de siteye künye girilmesini bekliyordum açıkçası, bu arada bittiyse bilemem tabi🤔
kahveler çok sınırlı sayıda gelmişti öncesinde gelen kahveleri değilde numuneleri paylaşmıştım.Geshayı detaylı bir şekilde yazmaya kalmadan bitti ama tekrar inşallah arkadaşımıza burdan selam olsun tekrar getiricek daha yeni daha güzel kahveler ..
 
Benim gibi bitkisel tat ve kokulara hassas biriyseniz soğuk tuketmesi daha keyifli bir seçenek olabilir.Su şekilde deneyebilirsiniz;
Hocam suyu değiştirmeyi tavsiye ederim. Erikli kullanmayı başlayalı ben de benzer tatlar alıyorum. Tds ölçtüm 100 ppm çıktı ph 7,8 yazıyor.
 
Hocam suyu değiştirmeyi tavsiye ederim. Erikli kullanmayı başlayalı ben de benzer tatlar alıyorum. Tds ölçtüm 100 ppm çıktı ph 7,8 yazıyor.
Benim bulunduğum ilde Pürsu, Hayat, Saka ve Agora su var. Sizce hangisini tercih etmeliyim
 
Hocam suyu değiştirmeyi tavsiye ederim. Erikli kullanmayı başlayalı ben de benzer tatlar alıyorum. Tds ölçtüm 100 ppm çıktı ph 7,8 yazıyor.
Dönütünüz için çok teşekkür ederim,çok sağolun.Suyun karakterine hakimim çok uzun zamandir kullanıyorum tutarlı bir profil ciziyor hocam,buradaki bitkisel tat ve kokular bana göre çekirdeğin karakterinin bir parçası.Az cozunmus kalma ihtimali yok uyguladigim sıcak ve soguk reçetede de.Hakkinda hiç yorum yokken kargo bedavaya gelsin diye aldığım bir riskti, elimde patladı diyebilirim.Neyseki cold brew ve cold drip yapma sansimiz mevcut.
 
Demleme Reçetesi:

Kavurucu:
Meron
Çekirdek: Kolombiya Los Nogales Typica 190h Laktik Fermentasyon Yıkanmış
Demleme Yöntem ve Detayları: Hario Plastik V60 / Cafec Traditional
Öğütüm Detayları: 1zpresso K-Max 60
Su Detayları: 90° Erikli
Toplam Süre: 2:05
Kahve Miktarı: 15
Oran: 1/16

Demleme Basamakları: 4*60

Şaka şaka 😂Kuru kokusu dahi oldukça aromatik olan çekirdeğin ıslak kokusu kıpkırmızı.Aromada ne varsa tatta da devam ederken fazlası da söz konusu.Ahududu,erik,vişne ve muz likörü cidden nokta atışı bir nota olmuş.Bitişte en belirgin lezzet vişne.Orta malik asidite,şurupsu gövde,orta kısa bitiş.
 
Kavurucu: Montag
Çekirdek: Brasil Rio Brilhante
Yöntem: Hario v60 plastik - cafec traditional
Öğütüm: Kingrinder K6 82 Click
Su: Buzdağı
Reçete: Kendi instagram sayfalarındaki 3 istasyonlu reçete
Oran: 18/290 -> 1/16,1
Süre: 3.05

Sıcakken çok çok güzel bir bitter çikolata tadı, soğudukça ise canlanan ve meyvemsi tatlarla tatlı hale evrilen bir kahve. Dün kendi mağazalarından almıştım kavurma tarihi 30 nisan olunca bugün hemen demledim. Fiyatına göre başarılı bir kahve olduğunu düşünüyorum.20240517_100702-min.jpg
 
Geri
Üst