• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Günün Kahvesi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan mtgg
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Siz de son Pozo Azulleri yakalayanlardan misiniz? Bu tarif tam size göre. ;)


Kilit kapalı 50 ml suyla 20 sn ön demleme, kilidi açıp kalan suyu tek seferde dairesel ve hızlı debide ekleme... Döküş bitince kenarları toplamak için hafif çalkalama...
1:55 2:00 gibi demleme bitiyor. Abaca filtre kullandım, oldukça meyvemsi, lezzetli damak dolduran bir sonuç... Bir öncekinden daha iyi...
Bu tarife uyup demledim, tek fark molent 34 klik. Red clix ile tam bilmiyorum hesabı.

Sonuç: şaka gibi.

İlk geldiğinde bir hafta bekleyip, içmiştik. Tam bir turşu suyuydu.

Şu anda acayip bir şey çıktı ortaya. Bende çikolata biraz daha baskın geldi ama, felaket kompleks bir kahve. Bayıldım.

Biraz daha bekleyeceğim bakalım neler olacak.....
 
Bu tarife uyup demledim, tek fark molent 34 klik. Red clix ile tam bilmiyorum hesabı.

Sonuç: şaka gibi.

İlk geldiğinde bir hafta bekleyip, içmiştik. Tam bir turşu suyuydu.

Şu anda acayip bir şey çıktı ortaya. Bende çikolata biraz daha baskın geldi ama, felaket kompleks bir kahve. Bayıldım.

Biraz daha bekleyeceğim bakalım neler olacak.....
Afiyet olsun, emin olmadığım yöntemleri yazmıyorum, bu en emin olduklarımdandı. :)
 
Dünün kahvesini günün kahvesine yazmak olacak biraz ama, geçen senenin akılda kalan iki kahvesini deneme imkanı buldum dün. CleanCup Santa Rosa ve Kronotrop Lakto Fermente.

Öncelikle Santa Rosa'yı pek beğenemedim. Her şeyi maskeleyen yüksek bir gövdesi var, geçen senenin meyve bombası, tropic punch-tropic bonanza-tropikbonba!, haliyle alakası yok.

Lakto Fermente'yi ise keyifli buldum fakat yine geçen seneyle hiç alakası yok bence. Şeftalili çay biraz da bisküvi tatları aldım, bayağı temiz bir içimi var. Aromalar biraz silik ve uzakta. :) 60-80 liralık yıkanmış bir Etiyopya deseniz aa iyiymiş alalım derdim. Fakat, fiyatı yüzünden tercih etmezdim.

İki kahve de V60da denendi.
 
Kahve: Etiyopya Korcha Natural
Kavurucu: Kronotrop
Demleme Yöntemi: Aeropress
Su: Buzdağı - 90°
Öğütüm: Comandante 16 klik
Kahve/Su Miktarı: 12 gr / 200 ml
Reçete: Düz yöntemde 40 ml ile ön demleme yaptım. Hızlıca karıştırdım. 40'ıncı saniyede 160 ml daha ekleyip bir kez daha karıştırdım. 60 saniye bekledikten sonra 30 saniye kadar pressledim.
Toplam Süre: 2:10
Alttan alta tatta çileğin hissedildiği bir fincan oldu. Ayrıca tereyağlı kurabiyeye benzettiğim bir koku vardı kahvede. Sonuç olarak, gövdesi düşük, tatlı bir fincan çıktı ortaya. Bu tarifle farklı bir çekirdek nasıl sonuç verecek, deneyip göreceğiz 😊
 
Kahve: Kolombiya Finca Circassia 04.11 Filtre


Kavurucu: Cleancup
Demleme Yöntemi: V60
Su: Pürsu 94°
Öğütüm: Comandante Red 48
Kahve/Su Miktarı: 22 gr / 330 ml
Reçete: 55 gr 40 sn ön demleme + tek döküşle 1.30 civarı 330'a tamamlama
Toplam Süre: 2:10

Los Hermanos kadar tatlı olmasa da yine tatlı ve içimi zevkli iki fincan çıkardım. Aroma yükü Los Hermanos'a kıyasla daha hafif, bir tık daha zarif... Sanıyorum bu da anaerobic...

Bardağın bir kısmını oda sıcaklığına kadar soğuttum ve soğuk içimi daha da zevkli hale geldi. Bence soğuk demlemeye çok yakışacak bir çekirdek... Yaza kadar kalsaydı denerdik. :)
CleanCup deneyimim, 2'de 2... :giggle:

20211109_154124.jpg
 
Los Hermanos kadar tatlı olmasa da yine tatlı ve içimi zevkli iki fincan çıkardım. Aroma yükü Los Hermanos'a kıyasla daha hafif, bir tık daha zarif... Sanıyorum bu da anaerobic...

Bardağın bir kısmını oda sıcaklığına kadar soğuttum ve soğuk içimi daha da zevkli hale geldi. Bence soğuk demlemeye çok yakışacak bir çekirdek... Yaza kadar kalsaydı denerdik. :)
CleanCup deneyimim, 2'de 2... :giggle:

Ekli dosyayı görüntüle 16662
İlk demlemelerde Clean Cup kahveleri çok aromatik, harika sonuçlar verebiliyor. Paketin sonlarına doğru da bir değerlendirme yaparsanız güzel olur :) Ben de hermanos aldım birkaç haftaya deneyeceğim.
 
Firma: CoffeeNutz
Kahve: Etiyopya Sidamo Damo (Anaerobic)
Kavurma Tarihi: 13.08.2021
Demleme Metodu: Origami + Cafec Traditional (İlk seri)
Değirmen ve Öğütüm Ayarı: CMD 23 klik
Su Markası ve Sıcaklık: Buzdağı - 89°
Oran ve Demleme Süresi: 1:16 (15/250) - 2:05"
"70-150-250" olacak şekilde 3 parçalı bir döküş gerçekleştirdim. Kavrum süresinin üzerinden epey bir süre geçmiş olmasına karşın yine de çok iyi bir performans aldım. Hem öğütürken hem de ilk yudumda fermente ama tatlı bir koku yayıldı. Performansını böyle uzun süre koruyan kahvelere bayılıyorum 😊
 
Firma: Kahve Fabrikası
Kahve: Colombia El Encanto Anaerobic
Demleme Metodu: Hario v60 Seramik + Hario çentikli
Değirmen ve Öğütüm Ayarı: Comandante 25 klik
Su Markası ve Sıcaklık: Fuska Su 95°
Oran ve Demleme Süresi: 1:15 (14/210) - 2:10-2:15
Suyumu 70 + 60 + 50 + 30 şeklinde döktüm. Demleme esnasında aldığım kokular beni mest etti. Çilek kokusunun demleme esnasında böyle net olmasına şaşırdım. Canlı,yoğun ve asiditesi yerinde bir bardak elde ettim.
Kahve sıcak haliyle çok keyifli,anaerobik kahvelerin bazılarında denk geldiğim yapaylık bu kahvede yok. Burunda çilek notası hissediliyor.Çilek damakta baskın değil ama fark ediliyor. Ahududu kahvenin hem sıcak halinde hem de soğuk halinde bardağa eşlik ediyor. Tatlılık çok yerinde,kahvenin bitişi uzun ve narin.
 
Kahve: Kolombiya La Divisia - Natural Anaerobic Geisha
Kavurucu: Zümrüt Karaca (Kavrum Tarihi - 12.11.2021)
Demleme Yöntemi: Origami Dripper + Cafec Traditional
Su: Buzdağı - 89°
Öğütüm: Comandante 26 klik
Kahve/Su Miktarı: 27 gr / 450 ml
Reçete: 80 ml ile ön demleme yaptım. 35'inci saniyede 320 ml'e 1:45'te de 450 ml'e tamamladım.
Toplam Süre: 2:30
Aslında 2 kişilik demlemelerde hedef sürem 3:15-3:30 arası oluyor genelde. Ancak çok su tutan bir kahve değilmiş, demlerken onu farkettim. Kavrum ise oldukça başarılıydı. (Aslında kahve Osmotic Flow denemek için tam kıvamındaydı, o da gelecek sefere artık 😊)

Öğütürken tatlı kokular yayıldı ortama. Demlerken ise turunçgillere benzer bir koku vardı dripperda. Tatta da tek tek ayırt edemesem de kırmızı meyveler hissediliyordu, alttan alta ise kırmızı elma tadı geliyordu. Kadifemsi bir içime sahip güzel bir çekirdek. Almayı düşünen varsa indirim bitmeden denesin bence 😊
 
Okul bahçesinde Aeropress'le Cleancup Finca Circassia...
Tatlı, zarif... :)
20211122_122041.jpg
 
27.10 Coffenutz @Ömer Aydın kavrumu Sidamo Damo Anaerobik'i -biraz da umutsuzca- Chemex'de demledim.
20 Gr kahve/300 ml 90 derece su, Molent g50 46 klik öğütüm. Demleme 3.15 gibi sonlandı.
V60'ta bu kahveyle yaptığım demlemelerde aldığım yoğun tatlılık, beyaz üzüm tadı ve kokusunu çok sınırlı olarak alabildim, demleme süresinin uzun kalmasından ötürü gövde daha ön planda oldu. Öğütümü Chemex ölçülerinde orta kalınlıkta tutup aromalı bir kahve elde etmeyi hedefledim ama sanırım 48-49 kliklerde öğütüp demleme süresini düşürmek bu kahve için Chemex demlemesinde daha doğru bir seçenek olurmuş.
Bu güzel kahveyi açıkçası tekrar Chemex'de demler miyim, sanmıyorum. 🙂
 
Kahve:Etiyopya Beyene Dori
Kavurucu :Kronotrop
Yöntem: V60
Su: Kuzeyden
Öğütüm : 1zpresso jx 23 klik
Filtre : TH 2
Oran: 13/200
Reçete : 50 50 50 50

Etiyopya kahvelerinin tatlılığının arkasına soğudukça gelen beyaz çikolata notası gerçekten mükemmeldi. Beyaz çikolatayı çok seven biri olarak notaları okuyunca heyecanlandım ama pek inanmamıştım bu notayı bu kadar net alabileceğime. Bardağın ikinci yarısında bu kadar net beyaz çikolata hissiyatı almak beni çok mutlu etti.
 
Kahve: Honduras Caballero - Bomba da Fruta
Kavurucu: Kahve Fabrikası
Demleme Yöntemi: Yüzen Kahve
Su: Buzdağı - 96°
Öğütüm: Comandante 20 klik
Kahve/Su Miktarı: 14 gr / 250 ml
Sevgili @Ömer Aydın'ın birkaç gün önce verdiği tavsiyelerden ve paylaştığı Youtube videosundan yola çıkarak demledim. Başta tereddütlerim vardı aslında yönteme dair. Ama deneyince fikrim değişti. Kahve ilk defa adının hakkını verdi. Meyvemsi kokular süperdi. Sadece kahve-su oranı konusunda bir dahaki sefere değişiklik yapmayı düşünüyorum. Sanırım klasik 15/240 oranını deneyeceğim. Bu güzel yöntemi kulüple paylaştığınız için teşekkür ederiz 😊 @Ömer Aydın
 
Sevgili @Ömer Aydın'ın birkaç gün önce verdiği tavsiyelerden ve paylaştığı Youtube videosundan yola çıkarak demledim. Başta tereddütlerim vardı aslında yönteme dair. Ama deneyince fikrim değişti. Kahve ilk defa adının hakkını verdi. Meyvemsi kokular süperdi. Sadece kahve-su oranı konusunda bir dahaki sefere değişiklik yapmayı düşünüyorum. Sanırım klasik 15/240 oranını deneyeceğim. Bu güzel yöntemi kulüple paylaştığınız için teşekkür ederiz 😊 @Ömer Aydın
Rica ederim, güle güle kullanın:)
 
Firma: Hasbean
Kahve: Bolivia Finca Floripondio Lactic Natural Batian
Demleme Metodu: Hario v60 Seramik + Abaca
Değirmen ve Öğütüm Ayarı: Comandante 23 klik
Su Markası ve Sıcaklık: Buzdağı Su 94°
Oran ve Demleme Süresi: 1:16.6 (16/265) - 2:10-2:15
Suyumu 0/70 + 30sn /50 + 55sn/60 + 1.15/50 + 1.30/35 şeklinde döktüm. Kirli bir bardak elde ettim fakat bu kahvenin özelliğiymiş. Asidite düşük,ağızda bıraktığı his hoşuma gitmedi. Bitişi kısa fakat bitiş sonrası ağızda bıraktığı tat fena değil. Kahvedeki tatlılık sevimli. Kahvenin en sevdiğim özelliği kapta bıraktığı koku oldu. Demlemeden önce kavurucunun koku ve damak notlarına bakmamıştım. Kokuyu aldığım gibi bilgisayarın başına geçtim. Muz kahvede burunda çok fazla rastladığım bir nota değil,damakta ise distile alkollü içkilere has özellikte bir tat eşlik ediyor. Bir sonraki demlememde öğütümü değiştirmeyi düşünüyorum. Hasbean bu kahveyi 125x2 pakette washed ve natural olarak sattı.
 

Ekli dosyalar

  • hasbean.jpg
    hasbean.jpg
    101.1 KB · Görüntüleme: 47
Kahve: Etiyopya Beloya Oro Anaerobic
Kavurucu: Null Coffee (Kavrum Tarihi - 09.11.2021)
Demleme Yöntemi: Hario Immersion Dripper + Hario 40'lı
Su: Arıtma'dan 97 derecede kettle'a aktarıldı
Öğütüm: K-pro 8.5
Kahve/Su Miktarı: 15 gr / 225 ml
Reçete: 30 ml bloom (kilit kapalı)-60-45-45-45
Toplam Süre: 3.10
Dün aynı reçeteyi düşük sıcaklıkta denedim ama kahveyi çözemedim, tabi elektrikli kettle olmayınca sıcaklık daha da düştü, bugün 97 dereceden başlayınca istediğim sonucu aldım. Null'un yazdığı gibi kış karpuzu tadı falan almasam da :D yoğun çilek ve kakao tatlarıyla tatlı mı bir tatlı kahve çıktı ortaya, beğendiğimi söyleyebilirim tekrar indirim olsa alırdım :D
 
Geri
Üst