• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Bim'de satılan cam metal filtre kahve demliği chemex nasıldır?

Hakan hocam merhaba günaydın.

Bim aktüel ilanında 600ml olarak gösterilmekte. Sanırım 3 cup satışa çıkacak.

Evet öyle gözüküyor. Metal filtre normalde demlemek için işinize pek yaramaz ancak Chemex 3 cup filtresi bulamazsanız başka kağıt filtreleri içine koyup onu kalıp olarak kullanabilirsiniz.
 
@Lorenzen genel olarak akış çok yavaş.İnce öğutume izin vermiyor.Herkes ince ogutume gitmeye çalışırken bu ekipman kalın öğutumde bile tıkanma yapabiliyor.Filtresi bir tarafta 3 kat diger tarafta tek kat bu da dengesiz çözünmeye neden oluyor.Bir de gövdesiz kahveler veriyor.Ben arastırdiğımda bu şekilde yazmışlardı hep
 
@Lorenzen genel olarak akış çok yavaş.İnce öğutume izin vermiyor.Herkes ince ogutume gitmeye çalışırken bu ekipman kalın öğutumde bile tıkanma yapabiliyor.Filtresi bir tarafta 3 kat diger tarafta tek kat bu da dengesiz çözünmeye neden oluyor.Bir de gövdesiz kahveler veriyor.Ben arastırdiğımda bu şekilde yazmışlardı hep
Ben kullanan olarak buna katılmıyorum :)
 
Hasbean çok seviyor chemex. Bi videosunda "Çünkü James Bond seviyorsa kesinlikle o ürün iyidir" gibisinden bişey söylemişti. :ROFLMAO:
 
Son düzenleme:
Ben kullanan olarak buna katılmıyorum :)
Kesinlikle.👌Chemex konusunda aşırı bir önyargı olduğunu düşünüyorum. Pahalı diyeni anlıyorum, kırılma riski yüksek o kadar para boşa gidebilir diyeni anlıyorum, filtresi pahalı diyeni ya da çok kalın olduğu için çevre dostu değil diyeni anlıyorum, denedim beğenmedim diyeni anlıyorum, kısacası her şeyi anlıyorum ama bir başkası sevmiyor diye sevmeyeni bir türlü anlayamıyorum.

Genelde 12-16 gram kahveyle demleme yaptığım için elimdeki 6-cup olanı çok kullanma fırsatım olmuyor ama 30-45 gramlık demleme yapacaksam severek kullandığım bir ekipman Chemex.
 
Ben sormuştum salgından dolayı vitrin ürünleri erken koyuluyor demişlerdi 2 ay önce belli ki devam ediyor bu uygulama

Bizim burda bimlere baktım da daha konulmamış. Bölge bölge verilen bir karar olsa gerek.
 
Ben kullanan olarak buna katılmıyorum :)

Hakan bey,

Extraction vs hiç o konulara girmezsek, filtrenin kalınlığı kaynaklı çıkardığı tat profilini sevmiyorum...

Teoman'ın da bahsettiği gibi filtre kalınlığından dolayı çıkardığı profil genelde chemex için - bir taraf olarak karşımıza çıkıyor, ben daha çok çay-bergamot profillerine sahip kahveleri chemexte demlemeye çalışıyorum.
tavsiye ettiğiniz yöre ve reçeteniz var mı acaba chemex için?
 
Nitelikli kahve camiasında neden gözden düştüğünü anlamakla birlikte (kalin filtre, gorece fazla temiz bitis ve zayif govde, bunlari dengelemeye calismak icin 1:15-1:16 dozundan daha fazla kahve kullanma ihtiyaci, uzun demleme suresi ve tikanmaya megilli olmasi vs.) ben Chemex'i bir pour over alternatifi olarak değil de bir batch brew alternatifi olarak görme taraftariyim (tabii ki burada 8 ve hatta 13 fincanlık büyük Chemex'leri kastediyorum). Piyasada Chemex fiyatina satilip rezalet kahve yapan o kadar cok filtre kahve makinesi var ki, Chemex'ten cikacak en kötü fincanı o makinelerden içeceğim en iyi fincana tercih ederim.
 
Metal filtre bu tarz demlemelerde kullanılabilir mi filtre kağıdı olmadığı zamanlarda eksileri artıları nelerdir? Bir de en kaliteli filtre şu an için Hario 40lı paket olan mı?
 
V60'ın spiralleri var, aeropress'in basıncı var, sifon da basınçla ilgili galiba. Chemex ise bana bir vazodan fazlası gibi gözükmüyor. Chemex'i chemex yapan filtre kağıdıdır çok büyük ölçüde. Onu da metal kullanırsak chemex ile kahve demledik diyebilir miyiz, zannetmiyorum.
 
Hakan bey,



Teoman'ın da bahsettiği gibi filtre kalınlığından dolayı çıkardığı profil genelde chemex için - bir taraf olarak karşımıza çıkıyor, ben daha çok çay-bergamot profillerine sahip kahveleri chemexte demlemeye çalışıyorum.
tavsiye ettiğiniz yöre ve reçeteniz var mı acaba chemex için?
Ben de Chemex'i Etiyopya çekirdeklerinde kullanmayı seviyorum.Özellikle Petra Hunkute için sadece Chemex kullanıyorum 😊 Petra'nın paylaştığı reçeteyi kullanıyorum çoğunlukla.
 
V60'ın spiralleri var, aeropress'in basıncı var, sifon da basınçla ilgili galiba. Chemex ise bana bir vazodan fazlası gibi gözükmüyor. Chemex'i chemex yapan filtre kağıdıdır çok büyük ölçüde. Onu da metal kullanırsak chemex ile kahve demledik diyebilir miyiz, zannetmiyorum.

Chemex’i chemex yapan friends ve diğer dizilerde gözükmesi sanırım 😆 bence muazzam bir prop kendisi
 
Yarın için pusudayım. Malum bime yarın geliyor Chemex. Ancak filtre kağıdı bulamadım internette(3-5 cup için). Bulan link verebilirse çok sevinirim.
*Hatırlatma:Mağazalara erken gitmekte fayda var:)
 
Geri
Üst