HaLiL
Barista
- Konum
- Gaziantep
- İsim
- İbrahim Halil
Daha fazla
- İsim
- İbrahim Halil
- Espresso Makinesi
- Cafelat Robot
- Değirmen
- Eureka MSD, 1Zpresso K-Plus&X Pro
, Sözen♾,
- Ekipmanlar
- Clever Dripper, Kalita 155, V60(01-02 plastik+02 İmmersion), Aeropress&Delter Press, Espro, Stagg Ekg
- Kahve Arkadaşlığı İstiyor musunuz?
- Evet
- Kahve Arkadaşlığı İl
- Gaziantep
Kutulama
Pat pata sarılı halde başka bir kutu içerisinde sağlam bir şekilde geldi. Jelatine sarılı halde gelen asıl kutu ise onu ilk açanın siz olduğu hissini yaşatıyor, gerçekten ilk biz mi açıyoruz bilmiyorum, belki kontrol için dems açıp kapatıyor olabilir. @demscoffee cevabını yazmayı unutmayayım:
"Mailiniz için teşekkür ederiz.
1Zpresso artık son dönemde ürettiği değirmenleri jelatinli olarak gönderiyor. Yani ilk siz açıyorsunuz
. Jelatin uygulaması yokken belki gerek olmasada biz gözle hızlı bir şekilde son bir kalite kontrol yapıyorduk. Yani kutu içeriğini kontrol ediyorduk."
Kutu İçeriği
-X Pro
-Temizlik fırçası
-Silikon halka (bileklik)


İlk Bakış
Hemen parçalarına ayırıp -K Plus'ta olduğu gibi- kuyumcu hassasiyetiyle herhangi bir kusuru olup olmadığına baktım. K Plus yazısından kopyala yapıştır:
Dış kasa, burr kesicilerinin her birini, iç kesicilerin her birini kısacası tüm parçaları dikkatlice gözden geçirdim:
Nokta hata bulamadım, pes doğrusu temiz işçilik.
Sıfır Noktası
1zpresoo'ların her tarafından mühendislik aktığını biliyoruz zaten. X Pro'da buna kompak bir yapı ve pratiklik eklenmiş desek; "Kompakt mühendislik harikası" al sana slogan.
Değirmeni sıfır noktasına getir, ayar/sayı kadranını çıkar ve "0" rakamını işaretli çentiğe denk gelecek şekilde tak vaaala. Bu kadar basit.
X-Pro Kullanım Kılavuzu ve Sıfır Noktası ""PDF"


Temizlik Öğütümü
Hopi indiriminden aldığım paper sebzeleri şey kahve çekirdeklerini kullandım. Benimle beraber kıymetli arkadaşım @selamet ve @Freeman da aynı çekirdekleri aynı ayarda öğüttüler. Yorumsuz sonuç
, yorumsuz olmaz elbet. Kompakt 40mm burr yapı itibariyle 48mm burre sahip sahip K Plu'stan daha yavaş öğütüyor haliyle. Çevirme kolunun K Plus'a göre kısa olmasının da etkisi var bu sürede elbet.


Özet:
1Zpresso X-Pro;
-Kompakt boyut.
-Tüm öğütme ihtiyacınızı görmesi: TK-frenç pires (tüm aralıklarda mükemmel öğüten değirmen son bildiklerimden hareketle yok idi X Pro da öyle).
-40 mm’lik heptagonal (yedigen) burr (daha büyük burre sahip K Plus'tan yavaş öğütüm).
-12.5 mikronluk klik hassasiyet ile espresso için ince ayar.
Özetin özetiyle
K Plus'tan sevdiğim değirmen markası 1zpresso'nun bu sevimli kompakt değirmenini indirimle beraber almış oldum.
Not: Sayın @Daunterm 'in özelden sorusu ile aylar önce açmayı düşündüğüm bir başlıktı X Pro için. Sevgili arkadaşım @selamet ve @Freeman 'nın katılımlarıyla 4 Aralık'ta evimde denemeler yapıp notlar almıştım. Ayrıntılı bir inceleme yazısı da düşünmüştüm; ama Aralık ve Ocak ayı kapsamlı bir ev tadilatına giriştim. Temizlik ve yerleşmeyi 5 Şubat'ta bitirip bundan sonra yenilenen mutfağımdaki yeni kahve köşemde bol bol demlemeler yapmak için uyuduğumuzda depremle uyandık. Şükür Antep merkezde büyük kayıp yok, ben ve ailem, evlerimiz iyi durumda. Keşke hepimiz bu durumda olsaydık da tebessümle ansaydık yaşadıklarımızı
.
Bu nedenle espresso ve filtre denemelerinde detaylı, titiz bir denemeye girişip değerlendirme yapamasam da şu an için konuyu açarak X Pro kullanan diğer arkadaşlarımızın deneyimlerini bir başlık altında toplayabilmek adına başlangıç yapmış oluruz. @Cleverfan arkadaşımızın deneyimlerini espresoo ve filtre paylaşmasını rica edelim hep beraber
Pat pata sarılı halde başka bir kutu içerisinde sağlam bir şekilde geldi. Jelatine sarılı halde gelen asıl kutu ise onu ilk açanın siz olduğu hissini yaşatıyor, gerçekten ilk biz mi açıyoruz bilmiyorum, belki kontrol için dems açıp kapatıyor olabilir. @demscoffee cevabını yazmayı unutmayayım:
"Mailiniz için teşekkür ederiz.
1Zpresso artık son dönemde ürettiği değirmenleri jelatinli olarak gönderiyor. Yani ilk siz açıyorsunuz
Kutu İçeriği
-X Pro
-Temizlik fırçası
-Silikon halka (bileklik)


İlk Bakış
Hemen parçalarına ayırıp -K Plus'ta olduğu gibi- kuyumcu hassasiyetiyle herhangi bir kusuru olup olmadığına baktım. K Plus yazısından kopyala yapıştır:
Dış kasa, burr kesicilerinin her birini, iç kesicilerin her birini kısacası tüm parçaları dikkatlice gözden geçirdim:
Nokta hata bulamadım, pes doğrusu temiz işçilik.
Sıfır Noktası
1zpresoo'ların her tarafından mühendislik aktığını biliyoruz zaten. X Pro'da buna kompak bir yapı ve pratiklik eklenmiş desek; "Kompakt mühendislik harikası" al sana slogan.
Değirmeni sıfır noktasına getir, ayar/sayı kadranını çıkar ve "0" rakamını işaretli çentiğe denk gelecek şekilde tak vaaala. Bu kadar basit.
X-Pro Kullanım Kılavuzu ve Sıfır Noktası ""PDF"


Temizlik Öğütümü
Hopi indiriminden aldığım paper sebzeleri şey kahve çekirdeklerini kullandım. Benimle beraber kıymetli arkadaşım @selamet ve @Freeman da aynı çekirdekleri aynı ayarda öğüttüler. Yorumsuz sonuç


Özet:
1Zpresso X-Pro;
-Kompakt boyut.
-Tüm öğütme ihtiyacınızı görmesi: TK-frenç pires (tüm aralıklarda mükemmel öğüten değirmen son bildiklerimden hareketle yok idi X Pro da öyle).
-40 mm’lik heptagonal (yedigen) burr (daha büyük burre sahip K Plus'tan yavaş öğütüm).
-12.5 mikronluk klik hassasiyet ile espresso için ince ayar.
Özetin özetiyle
Not: Sayın @Daunterm 'in özelden sorusu ile aylar önce açmayı düşündüğüm bir başlıktı X Pro için. Sevgili arkadaşım @selamet ve @Freeman 'nın katılımlarıyla 4 Aralık'ta evimde denemeler yapıp notlar almıştım. Ayrıntılı bir inceleme yazısı da düşünmüştüm; ama Aralık ve Ocak ayı kapsamlı bir ev tadilatına giriştim. Temizlik ve yerleşmeyi 5 Şubat'ta bitirip bundan sonra yenilenen mutfağımdaki yeni kahve köşemde bol bol demlemeler yapmak için uyuduğumuzda depremle uyandık. Şükür Antep merkezde büyük kayıp yok, ben ve ailem, evlerimiz iyi durumda. Keşke hepimiz bu durumda olsaydık da tebessümle ansaydık yaşadıklarımızı
Bu nedenle espresso ve filtre denemelerinde detaylı, titiz bir denemeye girişip değerlendirme yapamasam da şu an için konuyu açarak X Pro kullanan diğer arkadaşlarımızın deneyimlerini bir başlık altında toplayabilmek adına başlangıç yapmış oluruz. @Cleverfan arkadaşımızın deneyimlerini espresoo ve filtre paylaşmasını rica edelim hep beraber
Son düzenleme:




