• Mayıs Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Mayıs ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Montag Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

1Zpresso X-Pro Kahve Değirmeni

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan HaLiL
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

HaLiL

Barista
Konum
Gaziantep
İsim
İbrahim Halil
Daha fazla  
İsim
İbrahim Halil
Espresso Makinesi
Cafelat Robot
Değirmen
Eureka MSD, 1Zpresso K-Plus&X Pro👍🏻, Sözen♾,
Ekipmanlar
Clever Dripper, Kalita 155, V60(01-02 plastik+02 İmmersion), Aeropress&Delter Press, Espro, Stagg Ekg
Kahve Arkadaşlığı İstiyor musunuz?
Evet
Kahve Arkadaşlığı İl
Gaziantep
Kutulama
Pat pata sarılı halde başka bir kutu içerisinde sağlam bir şekilde geldi. Jelatine sarılı halde gelen asıl kutu ise onu ilk açanın siz olduğu hissini yaşatıyor, gerçekten ilk biz mi açıyoruz bilmiyorum, belki kontrol için dems açıp kapatıyor olabilir. @demscoffee cevabını yazmayı unutmayayım:

"Mailiniz için teşekkür ederiz.
1Zpresso artık son dönemde ürettiği değirmenleri jelatinli olarak gönderiyor. Yani ilk siz açıyorsunuz :). Jelatin uygulaması yokken belki gerek olmasada biz gözle hızlı bir şekilde son bir kalite kontrol yapıyorduk. Yani kutu içeriğini kontrol ediyorduk."


Kutu İçeriği
-X Pro
-Temizlik fırçası
-Silikon halka (bileklik)
photo_2023-03-30_09-35-27.jpgphoto_2023-03-30_09-35-31.jpg

İlk Bakış
Hemen parçalarına ayırıp -K Plus'ta olduğu gibi- kuyumcu hassasiyetiyle herhangi bir kusuru olup olmadığına baktım. K Plus yazısından kopyala yapıştır:

Dış kasa, burr kesicilerinin her birini, iç kesicilerin her birini kısacası tüm parçaları dikkatlice gözden geçirdim:
Nokta hata bulamadım, pes doğrusu temiz işçilik.



Sıfır Noktası
1zpresoo'ların her tarafından mühendislik aktığını biliyoruz zaten. X Pro'da buna kompak bir yapı ve pratiklik eklenmiş desek; "Kompakt mühendislik harikası" al sana slogan.
Değirmeni sıfır noktasına getir, ayar/sayı kadranını çıkar ve "0" rakamını işaretli çentiğe denk gelecek şekilde tak vaaala. Bu kadar basit.
X-Pro Kullanım Kılavuzu ve Sıfır Noktası ""PDF"
photo_2023-03-30_09-35-34.jpgreferans öğütüm aralığı.JPG

Temizlik Öğütümü
Hopi indiriminden aldığım paper sebzeleri şey kahve çekirdeklerini kullandım. Benimle beraber kıymetli arkadaşım @selamet ve @Freeman da aynı çekirdekleri aynı ayarda öğüttüler. Yorumsuz sonuç 😄, yorumsuz olmaz elbet. Kompakt 40mm burr yapı itibariyle 48mm burre sahip sahip K Plu'stan daha yavaş öğütüyor haliyle. Çevirme kolunun K Plus'a göre kısa olmasının da etkisi var bu sürede elbet.
photo_2023-03-30_09-35-40.jpgphoto_2023-03-30_09-35-37.jpg


Özet:
1Zpresso X-Pro;
-Kompakt boyut.
-Tüm öğütme ihtiyacınızı görmesi: TK-frenç pires (tüm aralıklarda mükemmel öğüten değirmen son bildiklerimden hareketle yok idi X Pro da öyle).
-40 mm’lik heptagonal (yedigen) burr (daha büyük burre sahip K Plus'tan yavaş öğütüm).
-12.5 mikronluk klik hassasiyet ile espresso için ince ayar.

Özetin özetiyle :) K Plus'tan sevdiğim değirmen markası 1zpresso'nun bu sevimli kompakt değirmenini indirimle beraber almış oldum.

Not: Sayın @Daunterm 'in özelden sorusu ile aylar önce açmayı düşündüğüm bir başlıktı X Pro için. Sevgili arkadaşım @selamet ve @Freeman 'nın katılımlarıyla 4 Aralık'ta evimde denemeler yapıp notlar almıştım. Ayrıntılı bir inceleme yazısı da düşünmüştüm; ama Aralık ve Ocak ayı kapsamlı bir ev tadilatına giriştim. Temizlik ve yerleşmeyi 5 Şubat'ta bitirip bundan sonra yenilenen mutfağımdaki yeni kahve köşemde bol bol demlemeler yapmak için uyuduğumuzda depremle uyandık. Şükür Antep merkezde büyük kayıp yok, ben ve ailem, evlerimiz iyi durumda. Keşke hepimiz bu durumda olsaydık da tebessümle ansaydık yaşadıklarımızı 😞.
Bu nedenle espresso ve filtre denemelerinde detaylı, titiz bir denemeye girişip değerlendirme yapamasam da şu an için konuyu açarak X Pro kullanan diğer arkadaşlarımızın deneyimlerini bir başlık altında toplayabilmek adına başlangıç yapmış oluruz. @Cleverfan arkadaşımızın deneyimlerini espresoo ve filtre paylaşmasını rica edelim hep beraber :)
 
Son düzenleme:
4 Aralık Notları:
X Pro ile espresso denemelerimizin üçüncüsünde gayet dengeli güzel bir çıktı aldık. Öncesinde de filtre denemelerinden epey kahve içip zaman harcayınca burada ara verdik. Eğlendik, içtik güzel bir gün geçirdik.
photo_2023-03-30_09-35-49.jpg

photo_2023-03-30_09-35-43.jpg

Taşıma çantası yok X Pro'nun; ama başka kimin yok bilin bakalım 😂

photo_2023-03-30_09-35-46.jpg
 
Son düzenleme:
4 Aralık Notları:
X Pro ile espresso denemelerimiz üçüncüsünde gayet dengeli güzel bir çıktı aldık. Öncesinde de filtre denemelerinden epey kahve içip zaman harcayınca burada ara verdik. Eğlendik, içtik güzel bir gün geçirdik.
Ekli dosyayı görüntüle 25469

Ekli dosyayı görüntüle 25471

Taşıma çantası yok X Pro'nun; ama başka kimin yok bilin bakalım 😂

Ekli dosyayı görüntüle 25470
Koskoca kumandan, çavuş gibi ortada kalmış.
 
Selamlar,

Bugün 2 adet espresso bir adet filtre için çekim gerçekleştirdim. Daha öncesinde de Türk Kahvesi için bir çekim gerçekleştirdim.

Alet gerçekten tam bir orta yol değirmeni olmuş.

Espresso bazlı değirmenleri gibi büyük bir kesici kullanmıyor daha küçük bir kesici kullanıyor bu hız açısından espresso ve Türk kahvesi gibi ince çekimlerde süreye yansıyor fakat yorgunluk bakımından bence epey iyi.

Bugün 2 espresso çekiminde de ortalama 45 saniye 1 dakika arası bir süre aldı. 0-4-5 ve 0-5-0 aralığındaydım.

Daha sonrasında 2-1-0 filtre için geçtiğimde ne olduğunu anlamadam bitiyor ahahah.

Bir diğer güzel özelliği üstten ayar mekanizması ciddi ciddi muhteşem bir özellikmiş ❤️‍🔥.

Tad konusuna gelecek olursam bir değirmen yükseltmesi yapacak olsaydım tercih edeceğim bir değirmen olurdu. C3 ile aralarında tad farkı kesinlikle var. Çok daha az toz üretiyor ve daha keskin tadlara sahip diyebilirim.

Ayrıca demlemelerimiz ciddi ciddi TK-Mokapot-Filtre gibi süreklilik gösteriyorsa geçiş kolaylığı mevcut.
 
Selamlar,

Bugün 2 adet espresso bir adet filtre için çekim gerçekleştirdim. Daha öncesinde de Türk Kahvesi için bir çekim gerçekleştirdim.

Alet gerçekten tam bir orta yol değirmeni olmuş.

Espresso bazlı değirmenleri gibi büyük bir kesici kullanmıyor daha küçük bir kesici kullanıyor bu hız açısından espresso ve Türk kahvesi gibi ince çekimlerde süreye yansıyor fakat yorgunluk bakımından bence epey iyi.

Bugün 2 espresso çekiminde de ortalama 45 saniye 1 dakika arası bir süre aldı. 0-4-5 ve 0-5-0 aralığındaydım.

Daha sonrasında 2-1-0 filtre için geçtiğimde ne olduğunu anlamadam bitiyor ahahah.

Bir diğer güzel özelliği üstten ayar mekanizması ciddi ciddi muhteşem bir özellikmiş ❤️‍🔥.

Tad konusuna gelecek olursam bir değirmen yükseltmesi yapacak olsaydım tercih edeceğim bir değirmen olurdu. C3 ile aralarında tad farkı kesinlikle var. Çok daha az toz üretiyor ve daha keskin tadlara sahip diyebilirim.

Ayrıca demlemelerimiz ciddi ciddi TK-Mokapot-Filtre gibi süreklilik gösteriyorsa geçiş kolaylığı mevcut.
Ne diyorlardıııı…. Mmmm, hah! Evet buldum: Premium hissiyat 😀
 
Selamlar,

Bugün 2 adet espresso bir adet filtre için çekim gerçekleştirdim. Daha öncesinde de Türk Kahvesi için bir çekim gerçekleştirdim.

Alet gerçekten tam bir orta yol değirmeni olmuş.

Espresso bazlı değirmenleri gibi büyük bir kesici kullanmıyor daha küçük bir kesici kullanıyor bu hız açısından espresso ve Türk kahvesi gibi ince çekimlerde süreye yansıyor fakat yorgunluk bakımından bence epey iyi.

Bugün 2 espresso çekiminde de ortalama 45 saniye 1 dakika arası bir süre aldı. 0-4-5 ve 0-5-0 aralığındaydım.

Daha sonrasında 2-1-0 filtre için geçtiğimde ne olduğunu anlamadam bitiyor ahahah.

Bir diğer güzel özelliği üstten ayar mekanizması ciddi ciddi muhteşem bir özellikmiş ❤️‍🔥.

Tad konusuna gelecek olursam bir değirmen yükseltmesi yapacak olsaydım tercih edeceğim bir değirmen olurdu. C3 ile aralarında tad farkı kesinlikle var. Çok daha az toz üretiyor ve daha keskin tadlara sahip diyebilirim.

Ayrıca demlemelerimiz ciddi ciddi TK-Mokapot-Filtre gibi süreklilik gösteriyorsa geçiş kolaylığı mevcut.
Güncelleme: Bugün gerçekleştirmiş olduğum 3 başarısız espresso denemesi benim açımdan tat kaçırıcı olsa da x-pro deneyimi için keyifli oldu.

İlk denemeyi 0-4-5 ile 16 gram denedim hızlıca bir shot olmaya çalıştım ama istenen sonucu alamadım. Aradan 5 dakika geçtikten sonra bir daha aynı şekilde 0-4-5 ile 16 gram denedim ve bu sefer espresso denemesi ilkine göre daha iyi bir sonuç vermesine rağmen isteneni vermediği için 5 dakika içerisinde 0-4-0 ile 16 gram daha denedim. Sonuç kahve için hüsran ama x-pro 15 dakika içerisinde üç defa ince öğütümü hiç yormadan bana yani son denemede falan aman be diyebilirim diye korkmuştum ama hiç öyle bir özelliği yok az biraz yavaş ama ergonomik..

Eksi özellik su spreyi kullanmama rağmen ince öğütümlerde 0.1-0.2 değirmenin altına yapışıyor maalesef ama bu çekirdekten de kaynaklanıyor olabilir. Bunu farklı bir espresso çekirdeğiyle denediğimde güncelliyeceğim..
 
Son düzenleme:
X-Pro'yu tam olarak anlamadım, J-Max tarzı bir espresso değirmeni mi yoksa K serisi gibi çok amaçlı mı, eğer çok amaçlıysa K serisinden özellikle pour overda tat profili açısından ne gibi farkları var?
 
Filtre de karşılaştırmalı demleme yapmadım henüz; ama alametifarikası nedir derseniz ilk mesajda yazmaya çalıştığım gibi:
Taşınabilir kaliteli kompakt bir değirmende neredeyse isteyebileceğiniz tüm özelliklerin toplanmış olması desem yanılmam sanırım. Espresso tatmin ediciydi, diğer demleme yöntemlerine X Pro özelinde İlk cümlede yazdığım gibi karşılaştırmalı bakmadım henüz.
 
X Pro Külübün’e C40 kutu sadeliğinde bir törenle kendisini eş başkan ilan ettik.

İnovatif, fütürist yapısıyla gelenekçiliğe başkaldırı da Sayın Başganım @zebercet ‘ e yakışırdı zaten.
Sevgili ruhani liderim, gavs'ım, şeyhim :F
Kulüpte halkların kardeşliği düsturunu benimseyebilir miyiz 🌸
1682676722114.png
 
Gelir gelmez bi 12 gram kahveyi türk kahvesi inceliğinde öğüttüm. C3'te olduğu gibi zorlanma yaşamadım çıtır çıtır aktı gitti. Sonra bi temizlik yaptım sökmesi vs baya basitmiş. Ayrıca iç kesicinin de ayrı olarak sökülebilmesi çok iyiymiş.

Ardından 2.2.0'de Vitus Guji Hambela demledim. 16gr öğütüm 25sn sürdü baya hızlı. Kesinlikle tatlılık C3'e göre aşırı daha iyi. Tatlar bayağı yuvarlak. Biraz seasoning aşaması geçtikten sonra tekrar tekrar yorumlar yaparım.
 
Bu 2.2.0 dediğimiz olay
ikinci tur 2 gelip bırayıroum değil mi

Mesela 2.2.1 için,
İlk iki, ikinci tur iki, üçüncü tur 1 oluyor değil mi?
Şöyle 2.2.1 için 0 dan itibaren 2 tam tur yani 2. kere 0a gelince duruyosunuz. Sonrasında diğer 2 için 2 numaralı yazıya gelip 1 için de 1 tık gidiyosun.
 
Bu arada aralarına nokta koymakla 1zpressonun verdiği charttaki en altta bulunan sayılar farklı sayılar karışmasın :) Mesela benim 2.2.0 öğütümüm aşağıdaki görselin en altta bulunan sayılarında 140'a denk geliyor. @zebercet

Yani şöyle diyebiliriz 140 = 2.2.0

Rehber olması açısından şöyle 1-2 örnek bırakayım:

Soldaki rakamlar aşağıdaki chart'ın en altındaki rakamlar olacak,
Sağdaki rakamlar aşağıdaki chart'ın 3 sırasının birleşimi olacak.


46 = 0.4.6 -> 0 Noktasından hiç tam tur çevirmeden direkt 4 numaraya gelip ardından 4 numaradan 6 klik sayıyoruz(yani 2 sayı arasındaki noktanın bir fazla klik'i).

139 = 2.1.4 -> 0 noktasından 2 tam tur çevirdikten sonra 1 numaralı kısıma getirip 4 klik sayıyoruz. Veya kısa yoldan 2 numaralı kısmın 1 klik az hali.



1682681035397.png
 
Son düzenleme:
Bu 2.2.0 dediğimiz olay
ikinci tur 2 gelip bırakıyorum değil mi

Mesela 2.2.1 için,
İlk iki, ikinci tur iki, üçüncü tur 1 oluyor değil mi?
TamTur.Numara.Click

2.3.3 = 2 Tam Tur + 3 Numara + 3 Klik

Sıfır noktası tam sıfırda ise:

2 tam tur ile sıfıra geldiniz, 3 numara sizi 3'e getirdi, sonra 3 tane nokta geçtiniz = 2.3.3

4. seferde tekbiri duyunca elleri bağlamadan eğiliyoruz.
 
TamTur.Numara.Click

2.3.3 = 2 Tam Tur + 3 Numara + 3 Klik

Sıfır noktası tam sıfırda ise:

2 tam tur ile sıfıra geldiniz, 3 numara sizi 3'e getirdi, sonra 3 tane nokta geçtiniz = 2.3.3

4. seferde tekbiri duyunca elleri bağlamadan eğiliyoruz.
2 salla 1 bağla 3 salla 1 eğil. :D
 
Geri
Üst