• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

V60'a İlk Başladığınızda Hatalarınız Nelerdi?

Gerçekten bu kadar farkettiriyor ve geliştiriyor mu cupping? Sanırım benim de öğrenip denemem gerek. Hatalarımdan birini daha buldum :)
Yani tecrübeli biri bile ilk cuppingini yaptığında daha önce görmediği renkler görüyormuş gibi olur, ben o derece faydalı ve öğretici, aydınlatıcı görüyorum ve şiddetle de tavsiye ederim. Kahveyi doğru veya yanlış demleyip demlemediğimiz konusunda tadım duyumuza güvenmemiz gerekiyor, fakat bunu geliştirmeden ne kadar güvenebiliriz? O yüzden cupping kesinlikle tecrübe edilmesi gerekiliyor bence, ne kadar tavsiye etsem azdır.
 
Yani tecrübeli biri bile ilk cuppingini yaptığında daha önce görmediği renkler görüyormuş gibi olur, ben o derece faydalı ve öğretici, aydınlatıcı görüyorum ve şiddetle de tavsiye ederim. Kahveyi doğru veya yanlış demleyip demlemediğimiz konusunda tadım duyumuza güvenmemiz gerekiyor, fakat bunu geliştirmeden ne kadar güvenebiliriz? O yüzden cupping kesinlikle tecrübe edilmesi gerekiliyor bence, ne kadar tavsiye etsem azdır.
Çok teşekkürler. Yarın kesinlikle kahve demlemeden önce cupping deneyeceğim.
 
Yani tecrübeli biri bile ilk cuppingini yaptığında daha önce görmediği renkler görüyormuş gibi olur, ben o derece faydalı ve öğretici, aydınlatıcı görüyorum ve şiddetle de tavsiye ederim. Kahveyi doğru veya yanlış demleyip demlemediğimiz konusunda tadım duyumuza güvenmemiz gerekiyor, fakat bunu geliştirmeden ne kadar güvenebiliriz? O yüzden cupping kesinlikle tecrübe edilmesi gerekiliyor bence, ne kadar tavsiye etsem azdır.
Bir de bunun karşılaştırma kısmını unutmamak gerek, normalde 5-6 v60 (veya başka bir metod) yapmak hem zor hem de dediğiniz gibi tutarsız olur, burda varyasyon kaldırılıyor ve farklar çok net anlaşılabiliyor. Kahvelerin birbirinden farkını görmek aslında en iyi gelişim yolu olabilir kahveleri analiz etmek açısından
 
Bir de bunun karşılaştırma kısmını unutmamak gerek, normalde 5-6 v60 (veya başka bir metod) yapmak hem zor hem de dediğiniz gibi tutarsız olur, burda varyasyon kaldırılıyor ve farklar çok net anlaşılabiliyor. Kahvelerin birbirinden farkını görmek aslında en iyi gelişim yolu olabilir kahveleri analiz etmek açısından
Bu durumda cupping için 1' den fazla kahveyi bir arada denemek gerekiyor galiba. Doğru mu anladım? İzlediğim videolarda ve forumda rastladığım fotoğraflarda da genelde öyle gördüm. Tek çeşit kahveyle yapmanın anlamı yok sanırım.
 
Bu durumda cupping için 1' den fazla kahveyi bir arada denemek gerekiyor galiba. Doğru mu anladım? İzlediğim videolarda ve forumda rastladığım fotoğraflarda da genelde öyle gördüm. Tek çeşit kahveyle yapmanın anlamı yok sanırım.
Tabi ki, ama her ne kadar ideali 5-6 adet kahve olsa da, bizim profesyonel olmadığımızı ve oraya gelene kadar biraz deneyim edinmemiz gerekriğini unutmamalıyız. Her ne kadar 5-6 farklı kahve çok daha deneyim katacak olsa da, yeni başladığımız için biraz baş döndürücü ve bunaltıcı gelebilir. Ben 3 farklı kahve ile yapmaya çalışıyorum elimdeki çekirdeklere göre, ve o bile ilk başta o heyecan ve stresle bunaltıcı hissettirmişti biraz. Şu an ise yeni bir kahve aldığımda eğer birden çok çekirdek almadıysam bir kerelik cupping yapıyorum ki V60'da demlerken hedefim ne olmalı, hangi notalar kahvede var ve hangilerini alabilmem gerekir, nasıl bir tarif bu kahveyi güzelleştirebilir sorularımı yanıtlayabilmek için. Şu ana dek tekrarlanabilirliği açısından 1:1:1 (3 eşit 100 ml döküm) ve Kasuya 4:6 bu konudaki en büyük yardımcılarım. Tatlılığı öne çıkarırsam daha güzel olacağını hissettiğim çekirdeklerde Kasuya üzerinden gidiyorum ve sonuç beni çok mutlu ediyor. V60'ın en güzel yanı kahvenin bazı özelliklerini daha ön plana çıkarabilmek, ve cupping üzerinden hangi özelliğini kendi damak zevkimize göre öne çıkarmamızın doğru olacağını rahatlıkla anlayabiliyoruz.
 
Tabi ki, ama her ne kadar ideali 5-6 adet kahve olsa da, bizim profesyonel olmadığımızı ve oraya gelene kadar biraz deneyim edinmemiz gerekriğini unutmamalıyız. Her ne kadar 5-6 farklı kahve çok daha deneyim katacak olsa da, yeni başladığımız için biraz baş döndürücü ve bunaltıcı gelebilir. Ben 3 farklı kahve ile yapmaya çalışıyorum elimdeki çekirdeklere göre, ve o bile ilk başta o heyecan ve stresle bunaltıcı hissettirmişti biraz. Şu an ise yeni bir kahve aldığımda eğer birden çok çekirdek almadıysam bir kerelik cupping yapıyorum ki V60'da demlerken hedefim ne olmalı, hangi notalar kahvede var ve hangilerini alabilmem gerekir, nasıl bir tarif bu kahveyi güzelleştirebilir sorularımı yanıtlayabilmek için. Şu ana dek tekrarlanabilirliği açısından 1:1:1 (3 eşit 100 ml döküm) ve Kasuya 4:6 bu konudaki en büyük yardımcılarım. Tatlılığı öne çıkarırsam daha güzel olacağını hissettiğim çekirdeklerde Kasuya üzerinden gidiyorum ve sonuç beni çok mutlu ediyor. V60'ın en güzel yanı kahvenin bazı özelliklerini daha ön plana çıkarabilmek, ve cupping üzerinden hangi özelliğini kendi damak zevkimize göre öne çıkarmamızın doğru olacağını rahatlıkla anlayabiliyoruz.
Teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için. Çok yararlı oldu benim için.
 
Demleme sırasında sürekli bir şekilde sabit debiyle su dökmekte çok zorlanıyorum
Bu konuda diğer elinizlede kullandığınız kettle/çaydanlık/tercihen goosenecki dengelemeyi deneyebilirsiniz. Bir de ilginç olacak ama gücü omzunuzdan alarak hareket ettirmek veya vücudunuzla yavaşça sallanır gibi döküş yönünüzde hafifçe hareket etmek bu sorunu çözebilir. Dediğimin bir örneği "osmotic flow" adlı bir teknikte tavsiye edilmişti ve debiyi sabit tutmak için denediğimde faydasını gördüğüm bir yöntem olmuştu. Şuradan görebilirsiniz:
 
Çok geç düzelttiğim bir hatamı yazıyorum :)
Defektif çekirdek konusunu bilmeme rağmen açıkçası onları ayırmakla hiç uğraşımıyordum.
Taa ki motordante alana kadar...
Motordante'den sonra çekirdekleri elle yavaşça dökmeye başladım ve bu defektif çekirdekleri daha kolay saptayıp ayırabiliyorum artık

Geçenlerde tim wendelboe Kenya karogoto aldım. Homejen kavrulmuş olmasına rağmen kahvede çok miktarda defektif çekirdek vardı
Tad profili iyi bir kahveydi fakat her 25 gramda en az 2-3 gram defekt çekirdek çıkıyordu
Son 90-100 Gr kala aklıma bu çekirdeklerin tada nasıl etki ettiği geldi. Çekirdeklerin hepsini ayırdım. Son 100 gramda 11gr şekilsiz düzensiz çekirdek ayırdım. Daha önceden ayrıdıklarıma ekledim
20210226_185812-min.jpg

Kasuya metodunda sağlam/defekt çekirdekleri ayrı ayrı demledim.
(Cmd 20 klik, 96 derece pınar su, 16.6 gr kahve 200gr su, tek döküş, cafec traditional filtre)
Normal çekirdeklerle olan demleme 1.11sn sürdü.
Asiditesi güzel aromatik tatlı, tipik bir Kenya kahvesiydi

Defektif çekirdeklerle olan demleme 1.22sn sürdü.
Asiditesi diğer kahveye göre daha düşük, aromadan fakir, odunsu bir kahve içtim
 
Çok geç düzelttiğim bir hatamı yazıyorum :)
Defektif çekirdek konusunu bilmeme rağmen açıkçası onları ayırmakla hiç uğraşımıyordum.
Taa ki motordante alana kadar...
Motordante'den sonra çekirdekleri elle yavaşça dökmeye başladım ve bu defektif çekirdekleri daha kolay saptayıp ayırabiliyorum artık

Geçenlerde tim wendelboe Kenya karogoto aldım. Homejen kavrulmuş olmasına rağmen kahvede çok miktarda defektif çekirdek vardı
Tad profili iyi bir kahveydi fakat her 25 gramda en az 2-3 gram defekt çekirdek çıkıyordu
Son 90-100 Gr kala aklıma bu çekirdeklerin tada nasıl etki ettiği geldi. Çekirdeklerin hepsini ayırdım. Son 100 gramda 11gr şekilsiz düzensiz çekirdek ayırdım. Daha önceden ayrıdıklarıma ekledim
Ekli dosyayı görüntüle 9490

Kasuya metodunda sağlam/defekt çekirdekleri ayrı ayrı demledim.
(Cmd 20 klik, 96 derece pınar su, 16.6 gr kahve 200gr su, tek döküş, cafec traditional filtre)
Normal çekirdeklerle olan demleme 1.11sn sürdü.
Asiditesi güzel aromatik tatlı, tipik bir Kenya kahvesiydi

Defektif çekirdeklerle olan demleme 1.22sn sürdü.
Asiditesi diğer kahveye göre daha düşük, aromadan fakir, odunsu bir kahve içtim
Şimdi yeni gelen sanalbaharat kahvelerini ayıkladım. Toplam 1 kilo. Fena yoruldum 😂
 
İlk baslarda boyle booling filan yapmıyordum bocalıyordum suyu sonrada Bı kahveyi abartısız 10 dakikada demleme basladım her ikiside vasat oluyordu 😅😅
 
Sözen değirmenle öğüttüğüm kahveyi elemeden demlemede kullanmak ve o bol tozlu kahveyi demlerken rao spin vs yapmak.
 
İlk deneyimim, Tchibo'dan aldığım düz altlı demleme ekipmanını ve kahve filtresini almakla başlamıştım. V60 sanıyordum onu da :D🙈 O zamanlar Starbucks'tan Guatemala çektirip öyle demliyordum. Blooming falan beklemeden kafama göre döküyordum suyu yavaş yavaş :ROFLMAO:
 
Geri
Üst