• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

V60'a İlk Başladığınızda Hatalarınız Nelerdi?

Nacizane suyu kaynama noktasına ulaştırıp ısının düşmesini beklemenizi tavsiye ederim. Ortam sıcaklığı da soğuma süresine etki etse de diğer yönteme göre daha tutarlı sıcaklıklar elde edilebilir. Atıyorum kaynadıktan sonra 4 dakika bekleyip yaptığınız demlemeyi çok sevdiyseniz, daha sonraki demlemelerde de 4 dakika beklerseniz çok yakın demleme sıcaklıkları elde etmiş olursunuz.
Demleme sırasında çaydanlığı ocağa geri koymak sıcaklığı nispeten sabit tutar herhalde. Ama çeşitli demleme reçetesi videolarında da göreceğiniz gibi çoğu kişi elektrikli kettle kullansa bile, demleme sırasında demliği ısıtıcı hazneye yerleştirmiyor. Çünkü profesyonel elektrikli kettlelar bile belirlenen derecenin 2-3 derece altına düşmeden tekrar çalışmıyor. Siz bu süre içinde zaten demlemeyi bitirme noktasına yaklaşırsınız. Bence daha önemli olan nokta demleme yatağındaki ısı kaybı. Bunu da ekipmanı iyi ısıtarak ve döküş hızı ile kontrol edebilirsiniz. En kolay-ucuz çözüm elektrikli kettle alana kadar bir çubuk termometre almak. Gayet uygun fiyatlara online bulabilirsiniz.
Öğütüm aralığı konusuna gelince, timemore kullanmıyorum ama farklı aralıklarda denemeler yapmak her zaman iyidir. Her çekirdekte sonuç o kadar değişebiliyor ki, bazen kesin over extrack olur keşke bu kadar ince öğütmeseydim dediğiniz fincan çok iyi olabiliyor. Aynısı tam tersi yani under extrack için de öyle. Her çekirdekte belli bir aralığı deneyip damağınıza en uyan aralığa karar vermenizi önerebilirim.
Zaman ayırdığınız ve detaylı şekilde açıkladığınız için çok teşekkür ederim öncelikle. Ben de onu düşünerek bu sabah kaynama noktasına getirip suyun baloncuk çıkarması ve "fıkır fıkır" olması durana kadar bekleyip hemen ardından (şu an elimi alıştırmak için özel reçetelere girişemiyorum çünkü saniyede 8gr döküş, 6.5gram döküş, otuz saniyede %60 eklemeyi tam tutturamıyorum) hoffmann yöntemiyle yapıyorum, ve kendisinin de dediği gibi acılık yakalayana kadar incelip, acılık noktasından bir tık daha kalın çekiyorum. Mesela sabah Coffee Department'dan El Salvador Cuzcachapa'yı 18 klikte denedim, kavrum tarihi 15.01, ama kavrulmuş bir tat ve ekşilik elde ettiğim için akşam daha ince bir öğütümle denemeyi düşünüyorum. Teknik olarak blooming'de ve toplam suyu koyduktan sonra da rao spin yapıyorum, en azından bu şekilde daha hassas olana kadar daha dengeli fincanlar alacağımı düşünüyorum.
 
Elbette çekirdeğe göre değişebilir ama genel bir tavsiye verebilirmisiniz normal V60 ekipmanlarına göre Origami ile demleme yaparken comandante ile reçetelerdeki klik sayısını 2-3 klik inceltmek uygun olur mu? Abaca filtre ile.
 
Nacizane suyu kaynama noktasına ulaştırıp ısının düşmesini beklemenizi tavsiye ederim. Ortam sıcaklığı da soğuma süresine etki etse de diğer yönteme göre daha tutarlı sıcaklıklar elde edilebilir. Atıyorum kaynadıktan sonra 4 dakika bekleyip yaptığınız demlemeyi çok sevdiyseniz, daha sonraki demlemelerde de 4 dakika beklerseniz çok yakın demleme sıcaklıkları elde etmiş olursunuz.
Demleme sırasında çaydanlığı ocağa geri koymak sıcaklığı nispeten sabit tutar herhalde. Ama çeşitli demleme reçetesi videolarında da göreceğiniz gibi çoğu kişi elektrikli kettle kullansa bile, demleme sırasında demliği ısıtıcı hazneye yerleştirmiyor. Çünkü profesyonel elektrikli kettlelar bile belirlenen derecenin 2-3 derece altına düşmeden tekrar çalışmıyor. Siz bu süre içinde zaten demlemeyi bitirme noktasına yaklaşırsınız. Bence daha önemli olan nokta demleme yatağındaki ısı kaybı. Bunu da ekipmanı iyi ısıtarak ve döküş hızı ile kontrol edebilirsiniz. En kolay-ucuz çözüm elektrikli kettle alana kadar bir çubuk termometre almak. Gayet uygun fiyatlara online bulabilirsiniz.
Öğütüm aralığı konusuna gelince, timemore kullanmıyorum ama farklı aralıklarda denemeler yapmak her zaman iyidir. Her çekirdekte sonuç o kadar değişebiliyor ki, bazen kesin over extrack olur keşke bu kadar ince öğütmeseydim dediğiniz fincan çok iyi olabiliyor. Aynısı tam tersi yani under extrack için de öyle. Her çekirdekte belli bir aralığı deneyip damağınıza en uyan aralığa karar vermenizi önerebilirim.
Ben buna bir ekleme/düzeltme yapmak istiyorum. Fellow stagg ile suyu döktükten sonra bir derece düşse bile standa konulduğu anda yeniden ayarlanan dereceye gelmeye çalışıyor.
 
Son düzenleme:
Kahve yatağını kesinlikle kuru bırakmamaya çalışmak. Öğütümümü ve döküşümü sürekli buna göre ayarlıyordum. Sonra baktım ki (kasuyada) döküş sırasında kahve yatağı kurusa da tadı bozmuyor, hatta yeni tatlara imkan tanıyor. Öyle de demlemeye başladım. (itiraf etmem lazım ki halen daha kuruyunca kendimi rahatsız hissediyorum 😄)
 
epinox'un bir ürünü var, eğer ki hario'ya ya da diğer markalara ayırabileceğiniz bütçe yoksa bunu öneririm, ben bunu kullanıyorum ve fazlasıyla işimi görüyor.
 
V60 başladığımdan buyana devam eden bir hatam var. Kağıdı ıslattıktan sonra server da bulunan suyu dökmeyi unutarak kahve demliyorum. Tam konsantre olmuşum tüm parametreleri yerinde yapmışım. Kahvenin kokusu rengi, filtrede kalan kahve yatağı kusursuz görünüyor. Alıyorum elime serverı çalkalayacağım oda ne kahve miktarı fazla. Hayyy diyerek lavaboya gidiyorum tabii kıyamayıp sulu kahvemi kendime kıza kıza içiyorum.
 
epinox'un bir ürünü var, eğer ki hario'ya ya da diğer markalara ayırabileceğiniz bütçe yoksa bunu öneririm, ben bunu kullanıyorum ve fazlasıyla işimi görüyor.

Ben de bu üründen temin ettim teknikmutfak diye bir internet sitesinden. İnanılmaz bir akışı var, ip gibi ve düzgün debili verebiliyor. Belli bir zaman (el-bilek koordinasyonu oturunca) sonra çok yavaş akışa imkan veriyor. Cafec'in osmotic akış videosundaki usta gibi döküş yapılabiliyor bu kettle ile. Aşırı memnunum.(y)
 
Ben de bu üründen temin ettim teknikmutfak diye bir internet sitesinden. İnanılmaz bir akışı var, ip gibi ve düzgün debili verebiliyor. Belli bir zaman (el-bilek koordinasyonu oturunca) sonra çok yavaş akışa imkan veriyor. Cafec'in osmotic akış videosundaki usta gibi döküş yapılabiliyor bu kettle ile. Aşırı memnunum.(y)
Görüntüsü gerçekten çok hoş, fiyatı da güzel. Ben bu ürün, tchibonun termometreli ocak üstü olanı ve hario buono arasında gidip geliyorum. Tchibonun su akışı ile ilgili pek video olmadığı için tabi alırsam biraz körleme bir alım olacak :/
 
Görüntüsü gerçekten çok hoş, fiyatı da güzel. Ben bu ürün, tchibonun termometreli ocak üstü olanı ve hario buono arasında gidip geliyorum. Tchibonun su akışı ile ilgili pek video olmadığı için tabi alırsam biraz körleme bir alım olacak :/
Bu Epinox'un canlı döküm videosu @Cihanyuce Instagram sayfasında (cihanyum) mevcut. İnanılmaz memnunum ben kettle'dan.
 
Bu Epinox'un canlı döküm videosu @Cihanyuce Instagram sayfasında (cihanyum) mevcut. İnanılmaz memnunum ben kettle'dan.
Ben de bugün biraz bakındım, hatta Cihan Bey'e de fikrini sordum sonuçta hem termometreli Tchibo kettle'ı hem de Epinox'u kullanıyor, kendisi ikisinden de memnun olduğunu ve kullandığını belirtti ama hala emin olamıyorum açıkçası. Evet kontrol önemli ama termometre ve ısı kontrolü durumu beni gerçekten çok düşündürüyor. Ayrı bir termometre almam gerekirse de nasıl bir yönde ilerlemem gerekiyor onu da çok bilmiyorum. Siz bu ürünle bir termometre kullanıyor musunuz?
 
Ben de bugün biraz bakındım, hatta Cihan Bey'e de fikrini sordum sonuçta hem termometreli Tchibo kettle'ı hem de Epinox'u kullanıyor, kendisi ikisinden de memnun olduğunu ve kullandığını belirtti ama hala emin olamıyorum açıkçası. Evet kontrol önemli ama termometre ve ısı kontrolü durumu beni gerçekten çok düşündürüyor. Ayrı bir termometre almam gerekirse de nasıl bir yönde ilerlemem gerekiyor onu da çok bilmiyorum. Siz bu ürünle bir termometre kullanıyor musunuz?
Ek olarak ben Konchero ısı ayarlı kettle kullanıyorum su ısıtırken, ısı ayarını +2°C olacak şekilde yapıyorum. Yani 91 istersem 93°C ayarlıyorum, sonra Konchero'dan direkt buna transfer. Termometre olarakta Testo 103 var çok önceden almış olduğum, ama elim gitmiyor ona.
 
Sanırım en büyük hatalarımdan biri, kendi bilgisizliğimden ve V60' ın da popülerliğinden dolayı Hario' yu her konuda bu işin tepe noktası görmemdi. 1 sene önce, pandeminin başında bu siteyi görmüş olsaydım, en azından değirmeni kesinlikle Hario' dan almazdım.

Şimdi dört gözle Comandante stoklarının yenilenmesini bekliyorum :cool:
 
Merhabalar, bugün ilk demlememi yaptım ve büyük ihtimalle Hoffmann yapmaya çalıştıysam bile bir çok hata yaptım, ve sizlerden de öneriler almak istiyorum. V60 ile demlemeye başladığınızda ilk zamanlarınızda yaptığınız hatalar nelerdi? Eğer hatırlıyorsanız nasıl sonuçlar ortaya çıkarıyordu?
Her işin bir acemiliği vardır. Tüm kahve demleme ekipmanlarını zamanla tanır ve ideali bulabilirsiniz. Türk kahvesi bile herkes demleyemez. Annemiz hepimizden iyi demler. Hayatta herşey yapılabilir başarılabilirdir. Kahve beklentiyle alakalı. Ne bekliyorsun? Kahvenin notalarına iyi ekipman iyi kahve iyi su ve tecrübeye ulaşabilirsin. Bunlara Tabiki parayıda ekle. İyi kahve biraz masraflı iş. Ama ilk masraftan sonrası iyi kahveye yatırım. Şimdiden başarılar afiyetler olsun. Kolay çokta kasmamak lazım. Mars’a robot göndermiyoruz. Ama emek çok . Emeğiniz tadlansın efendim
 
Forumu çok okumak, bu kadar teorik bilgi okumak yerine zamanımı demleme yaparak geçirmek daha yararlı olurmuş. İki üç tane youtube videosu izlemek yetiyormuş aslında ya :/

Düzenli cupping yapmamak. Suya önem vermemek.
 
Döküş baya önemli. Dairesel döküş yaparken kettle'ın en uzak pozisyona gittiği yerde kettle'ı itmenin etkisiyle debi daha yüksek, dönüşte debi düşüyor. Bu döküşü düzelttikten sonra demlemelerim daha iyi oldu, geç fark ettiğim bir hata. Tam anlatamamış olabilirim. :D
 
Forumu çok okumak, bu kadar teorik bilgi okumak yerine zamanımı demleme yaparak geçirmek daha yararlı olurmuş. İki üç tane youtube videosu izlemek yetiyormuş aslında ya :/

Düzenli cupping yapmamak. Suya önem vermemek.
Bana da tam tersi oldu, foruma baya geç katıldım, kendi kendime eğitimlerle youtube videolarıyla uğraşıyordum, iyi de oldu galiba, buraya gelip bi anda ufo gören masum köylüye dönmedim, tabii ki forum çok yararlı ama burda yazılan her şeyi daha ilk günden tamı tamına uygulamaya çalışmak çok sağlıklı değil bence :)

Bir de cupping konusunda kesinlikle katılıyorum, cupping kadar tadım becerisini geliştirecek az şey var, olabildiğince sık yapmak gerekiyor.
 
Bir de cupping konusunda kesinlikle katılıyorum, cupping kadar tadım becerisini geliştirecek az şey var, olabildiğince sık yapmak gerekiyor.
Gerçekten bu kadar farkettiriyor ve geliştiriyor mu cupping? Sanırım benim de öğrenip denemem gerek. Hatalarımdan birini daha buldum :)
 
Geri
Üst