• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Tamper Tabanı Çeşitleri ve Etkileri

miyankizu

Barista
Konum
İstanbul
İsim
Seyhun
Daha fazla  
İsim
Seyhun
Espresso Makinesi
Quickmill Emilia
Değirmen
Eureka Speciliata, Timemore Sculptor 64 , 1zpresso E-Pro , 1zpresso X-pro
Ekipmanlar
V60, Sage SDC450 , Clever
Kahve Arkadaşlığı İstiyor musunuz?
Hayır
Kahve Arkadaşlığı İl
İstanbul
Herkese merhaba arkadaşlar,

Uzun süredir espresso içiyor olmama rağmen son bir kaç yıldır daha detaylı olarak espresso hakkında yazılar okuyup videolar izliyorum. Önceden gereksiz olarak gördüğüm detayların, öğrenip farkında olduktan aslında ne kadar işe yaradığı yada kaliteyi artırdığını kendimde gözlemliyorum. WDT , leveler gibi aletler espresso kalitesinde fark oluşturuyor. Son zamanlarda izlediğim videolarda fark ettiğim bir başka konu da tamper tabanlarının çeşitleri. Benim bulabildiğim kadarıyla yedi çeşit var. Bunların espresso üzerine etkileri hakkında açıkçası hiç bir fikrim yok , bulabildiğim bir kaç videoda ise genelde kişiye ait yorumlara rastladım. Mesela çözünürlüğe etkisi nedir bununla ilgili video göremedim. Bu başlığı da aslında detaylara hakim arkadaşlar var ise bilgilerini paylaşsın ilgilenenler için bir kaynak olsun diye açtım. Kendi adıma ripple olarak geçen modeli alıp denemek istiyorum.

waffle.JPG



tamper.jpeg
 
Herkese merhaba arkadaşlar,

Uzun süredir espresso içiyor olmama rağmen son bir kaç yıldır daha detaylı olarak espresso hakkında yazılar okuyup videolar izliyorum. Önceden gereksiz olarak gördüğüm detayların, öğrenip farkında olduktan aslında ne kadar işe yaradığı yada kaliteyi artırdığını kendimde gözlemliyorum. WDT , leveler gibi aletler espresso kalitesinde fark oluşturuyor. Son zamanlarda izlediğim videolarda fark ettiğim bir başka konu da tamper tabanlarının çeşitleri. Benim bulabildiğim kadarıyla yedi çeşit var. Bunların espresso üzerine etkileri hakkında açıkçası hiç bir fikrim yok , bulabildiğim bir kaç videoda ise genelde kişiye ait yorumlara rastladım. Mesela çözünürlüğe etkisi nedir bununla ilgili video göremedim. Bu başlığı da aslında detaylara hakim arkadaşlar var ise bilgilerini paylaşsın ilgilenenler için bir kaynak olsun diye açtım. Kendi adıma ripple olarak geçen modeli alıp denemek istiyorum.

Ekli dosyayı görüntüle 24513



Ekli dosyayı görüntüle 24512
Bu benimde merak ettiğim bir konu.
 
Flat ve curve olanları denedim, akışta gözle görülür farklar var ancak diğerlerini bende denemedim.
ben aslında şekil şukul olanlarını kast etmeye çalıştım ama becerememişim. ripple olan tamamen şekil için sanki. şekli çok güzel orası ayrı :D
flat zaten bizim kullandığımız diye düşünüyorum. curveler de sanki eşit akışı bozacakmış gibi geliyor. tamamen düz adam sami yorumlarım bu şekilde.
 
ben aslında şekil şukul olanlarını kast etmeye çalıştım ama becerememişim. ripple olan tamamen şekil için sanki. şekli çok güzel orası ayrı :D
flat zaten bizim kullandığımız diye düşünüyorum. curveler de sanki eşit akışı bozacakmış gibi geliyor. tamamen düz adam sami yorumlarım bu şekilde.
😃😃 Benim yorumlarda öyle hocam, tamamen kendi iş akışıma ve tecrübeme göre konuşuyorum, yoksa öyle detaylı test felan yapmadım .
 
Bence en üstte oluşan dalga veya tepecik formundaki kısımlar daha düşük dirence sahip, yani sahilde kovayla yapilan kumdan kale gibi. Ben dolayısıyla bu tip dokunun demlemeye çok faydası olmadığı görüşündeyim. Ama curve formunda olanlarda farklılık görülebilir, bazen stok duş başlıkları suyu çoğunlukla ortadan verebiliyor, bende ims öncesi durum böyleydi mesela, bu durumda kahve yoğunluğunun ortada daha fazla olması fark yaratabilir. Ama bu durum da, akışın çoğunlukla ortadan olduğu başlıklarda doz arttırmaya benzer bir etki gösterebilir.

Bana bu iş biraz dripperlardaki flower vs gibi formları andirdi, dripper acısı değişmedikce ben bunların etkisinden de biraz şüpheliyim.
 
Konuyu yeniden hortlatmış olayım. Yurtdışından normcore tamper edinme ihtimalim doğdu. Ripple olan hakikaten çok güzel duruyor olmakla birlikte mantıken düz olması gerektiğini düşünüyorum. Redditte bir kullanıcının Scott Rao'ya ithaf ettiği " düz harici kullanan salaktır" gibi bir ifade de okudum. 100 tl verip üzerine bir de salak durumuna düşmek istemem açıkcası:) .Deneyimleyen ya da aradan geçen dönemde başka bilgiler edinen arkadaşlar oldu mu acaba?
 
ben en son bir kaç bilgili kişiye danıştım bunlardan birisi de Our Coffee Shelter , kendisini instagram takip ediyorum. sağolsun soruma dönüş yaptı. ripple ile düz taban arasında belirli bir fark görmediğini , sadece düz tabanların %100 düz olmadığından bu küçük hataları kapatmak için ripple kullanabileceği yorumunu yaptı. @enkoppkaffe
 
ben en son bir kaç bilgili kişiye danıştım bunlardan birisi de Our Coffee Shelter , kendisini instagram takip ediyorum. sağolsun soruma dönüş yaptı. ripple ile düz taban arasında belirli bir fark görmediğini , sadece düz tabanların %100 düz olmadığından bu küçük hataları kapatmak için ripple kullanabileceği yorumunu yaptı. @enkoppkaffe

Çok teşekkürler hocam. Nedense refraktometreci/grafikçi youtuberların bu konuyla alakalı bir videosunun olmaması garip geliyor bana .
 
Çok teşekkürler hocam. Nedense refraktometreci/grafikçi youtuberların bu konuyla alakalı bir videosunun olmaması garip geliyor bana .
Aynı şekilde düşünüyorum, elimde ekipman olsa ben deneme yapacağım 😀
 
Yanarlı dönerli olanından sipariş verdim. Yarın bir gün sormak isteyen olursa en az yukarıdaki teyzeninki kadar subjektif yorumlarımla yardımcı olmaya çalışırım :)
 
Etkisi yok, tamp uygulama şiddetininde abartıldığı kadar bir etkisi yok. Değirmeninizin ve bıçak yapısının çok etkisi var.
 
Ben ripple olan normcore dan yaklaşık 2 hafta önce satın aldım. Elimde normal bir tamper vardı. Yeni aldığım tamperin tek artı yani kalibreli olması ve yamuk tamp yapmaya izin vermemesi. Yani hataya izin vermiyor sürekli standart bir tamp oluyor. Bir nevi kendinden levelerlı diyebilirim.

Ripple şeklinde olmasının bir farklılığını gördüm mü? Hayır. Görüntü güzel mi? Evet. Özetle tamamen şekil şükül :) bunlar hep marketing.
 
2 haftalık izlenim paylaşayım. Belki ben bir şeyleri yanlış yapıyorumdur bilmiyorum ama ripple tabanın kanalları arasında kahve kalıyor sürekli. 2 tampte bir temizlemem gerekiyor. Biraz sinir bozucu. Görüntü iyi güzel hoş ama workflow açısından çok öyle bir durum yok. "Ne olacak canım biraz kahve kalsın" diyebilirsiniz. O kalıntıların bardağa etkisi var mı yok mu bir yana; tamp sonrası şekli bozuyor o küçük kalıntılar. E ben bu şekilli diye almıştım, ne anladım bu işten?:). Sözün özü şimdiki aklım olsa düz taban alırdım. Sevgiler :)

IMG_20230405_220233_resized_20230405_103921767[6107].jpg
 
2 haftalık izlenim paylaşayım. Belki ben bir şeyleri yanlış yapıyorumdur bilmiyorum ama ripple tabanın kanalları arasında kahve kalıyor sürekli. 2 tampte bir temizlemem gerekiyor. Biraz sinir bozucu. Görüntü iyi güzel hoş ama workflow açısından çok öyle bir durum yok. "Ne olacak canım biraz kahve kalsın" diyebilirsiniz. O kalıntıların bardağa etkisi var mı yok mu bir yana; tamp sonrası şekli bozuyor o küçük kalıntılar. E ben bu şekilli diye almıştım, ne anladım bu işten?:). Sözün özü şimdiki aklım olsa düz taban alırdım. Sevgiler :)

Ekli dosyayı görüntüle 25685

Tamp yaptıktan sonra döndürüyor musunuz?
 
Geri
Üst