miyankizu
Barista
- Konum
- İstanbul
- İsim
- Seyhun
Daha fazla
- İsim
- Seyhun
- Espresso Makinesi
- Quickmill Emilia
- Değirmen
- Eureka Speciliata, Timemore Sculptor 64 , 1zpresso E-Pro , 1zpresso X-pro
- Ekipmanlar
- V60, Sage SDC450 , Clever
- Kahve Arkadaşlığı İstiyor musunuz?
- Hayır
- Kahve Arkadaşlığı İl
- İstanbul
Herkese merhaba arkadaşlar,
Uzun süredir espresso içiyor olmama rağmen son bir kaç yıldır daha detaylı olarak espresso hakkında yazılar okuyup videolar izliyorum. Önceden gereksiz olarak gördüğüm detayların, öğrenip farkında olduktan aslında ne kadar işe yaradığı yada kaliteyi artırdığını kendimde gözlemliyorum. WDT , leveler gibi aletler espresso kalitesinde fark oluşturuyor. Son zamanlarda izlediğim videolarda fark ettiğim bir başka konu da tamper tabanlarının çeşitleri. Benim bulabildiğim kadarıyla yedi çeşit var. Bunların espresso üzerine etkileri hakkında açıkçası hiç bir fikrim yok , bulabildiğim bir kaç videoda ise genelde kişiye ait yorumlara rastladım. Mesela çözünürlüğe etkisi nedir bununla ilgili video göremedim. Bu başlığı da aslında detaylara hakim arkadaşlar var ise bilgilerini paylaşsın ilgilenenler için bir kaynak olsun diye açtım. Kendi adıma ripple olarak geçen modeli alıp denemek istiyorum.


Uzun süredir espresso içiyor olmama rağmen son bir kaç yıldır daha detaylı olarak espresso hakkında yazılar okuyup videolar izliyorum. Önceden gereksiz olarak gördüğüm detayların, öğrenip farkında olduktan aslında ne kadar işe yaradığı yada kaliteyi artırdığını kendimde gözlemliyorum. WDT , leveler gibi aletler espresso kalitesinde fark oluşturuyor. Son zamanlarda izlediğim videolarda fark ettiğim bir başka konu da tamper tabanlarının çeşitleri. Benim bulabildiğim kadarıyla yedi çeşit var. Bunların espresso üzerine etkileri hakkında açıkçası hiç bir fikrim yok , bulabildiğim bir kaç videoda ise genelde kişiye ait yorumlara rastladım. Mesela çözünürlüğe etkisi nedir bununla ilgili video göremedim. Bu başlığı da aslında detaylara hakim arkadaşlar var ise bilgilerini paylaşsın ilgilenenler için bir kaynak olsun diye açtım. Kendi adıma ripple olarak geçen modeli alıp denemek istiyorum.


![IMG_20230405_220233_resized_20230405_103921767[6107].jpg IMG_20230405_220233_resized_20230405_103921767[6107].jpg](https://www.kahvekulubu.net/sosyal/data/attachments/25/25668-50579fd06833ba808f59aa546e57a05d.jpg?hash=UFef0Ggzuo)