• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Sıkça Sorulan Sorular - Bölüm 1 - V60'ta Su Döküş Stilleri Demlemeyi Nasıl Etkiler?

Orkun bey , Demlemenizin ilkini kuş yuvası diye tabir ettiğimiz şekilde blooming ile yapıp , diğerinide kendi demlediginiz gibi düz bir zemin ile blooming yapıp , diğer parametreler aynı olacak şekilde extraction farkına bakmanız mümkün müdür? Eğer musayitlik durumunuz var ise deneyebilirseniz çok memnun olurum. Bana kuş yuvası ile blooming yapınca daha iyi sonuçlar elde ediyorum gibi geliyor. @orkunustel

Ekli dosyayı görüntüle 4624
Denemelik çok güzel öneriler birikiyor. Benim denemediğim bir teknikti kuş yuvası diye tabir edilen ön demleme tekniği. Şu sıra en çok sağa ya da sola dökmeyle alakalı sorular aldım. İkinci video bir değişiklik olmadığı müddetçe bu konuyla alakalı olacak sanırım. Sizin bahsettiğiniz konuyu not aldım, bu da çok keyifli ve denemesi eğlenceli ve faydalı olacak bir konu çünkü. Teşekkürler! ✌️🙏
 
Denemelik çok güzel öneriler birikiyor. Benim denemediğim bir teknikti kuş yuvası diye tabir edilen ön demleme tekniği.

Merhaba @orkunustel

Kuş yuvası tekniği ile birlikte aynı zamanda farklı ön-demleme parametreleri birbiri ile karşılaştırılabilir diye düşündüm. Benim aklıma gelen, ön demeleme su miktarının farklılığı. 1:2, 1:4 kahve su oranı gibi farklılıklar veya ön-demleme için beklenen süre, 30,45 sn gibi. Ek olarak bu denemelere ön-demleme yapılmamış bir demlemede kontrol olarak grubu olarak eklenebilir karşılaştırma için.
 
Merhaba @orkunustel

Kuş yuvası tekniği ile birlikte aynı zamanda farklı ön-demleme parametreleri birbiri ile karşılaştırılabilir diye düşündüm. Benim aklıma gelen, ön demeleme su miktarının farklılığı. 1:2, 1:4 kahve su oranı gibi farklılıklar veya ön-demleme için beklenen süre, 30,45 sn gibi. Ek olarak bu denemelere ön-demleme yapılmamış bir demlemede kontrol olarak grubu olarak eklenebilir karşılaştırma için.
Teşekkürler öneriler için gelen önerilerin hepsini topladım. Ön demleme ve kuş yuvası tekniği hakkında deneme videoları gelecek kesinlikle. Bunun dışında bu seri için bir sonraki videonun konusunu belirledim. Reçete hazırlamadaki püf noktaları konu olarak seçtim. Sonraki iki bölümü ön demleme ve kuş yuvasıyla düz yatak arası denemeleri iki bölüm sıralı şekilde çekerim. Ön demleme konusu ve denemeleri en uzun sürecek konu olacaktır. 👍
 
Sevgili @orkunustel bey, bugün tesadüfen gördüğüm bir yaklaşımı sizinle paylaşmak istiyor ve görüşlerinizi merak ediyorum. Gördüğüm yer At Origin adlı kavurucunun sayfasındaki bir tarif... bana ilginc geldi doğrusu...


Bundan bagimsiz olarak Coffea Circulor'un kahveleri için onerdigi ve sanirim dünya demleme şampiyonasında da başarılı olduklari yaklasimda ve April'den Patrik'in, ki kendisi son dünya sampiyonasinda demleme dalinda ikinci olmustu, son donemde önerdiği tariflerin çoğunda blooming rafa kalkmış gibi... bu konularda da düşüncelerini bizlerle paylaşırsan sevinirim...
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Sevgili @orkunustel bey, bugün tesadüfen gördüğüm bir yaklaşımı sizinle paylaşmak istiyor ve görüşlerinizi merak ediyorum. Gördüğüm yer At Origin adlı kavurucunun sayfasındaki bir tarif... bana ilginc geldi doğrusu...


Bundan bagimsiz olarak Coffea Circulor'un kahveleri için onerdigi ve sanirim dünya demleme şampiyonasında da başarılı olduklari yaklasimda ve April'den Patrik'in, ki kendisi son dünya sampiyonasinda demleme dalinda ikinci olmustu, son donemde önerdiği tariflerin çoğunda blooming rafa kalkmış gibi... bu konularda da düşüncelerini bizlerle paylaşırsan sevinirim...
Ben bu teknigi çok çok sevdim kesinlikle deneyecegim.Ama anlamadigim nokta şu oldu: suyun seviyesini sabit tutun derken hngi seviyede sabit tutacagiz?
 
Sevgili @orkunustel bey, bugün tesadüfen gördüğüm bir yaklaşımı sizinle paylaşmak istiyor ve görüşlerinizi merak ediyorum. Gördüğüm yer At Origin adlı kavurucunun sayfasındaki bir tarif... bana ilginc geldi doğrusu...


Bundan bagimsiz olarak Coffea Circulor'un kahveleri için onerdigi ve sanirim dünya demleme şampiyonasında da başarılı olduklari yaklasimda ve April'den Patrik'in, ki kendisi son dünya sampiyonasinda demleme dalinda ikinci olmustu, son donemde önerdiği tariflerin çoğunda blooming rafa kalkmış gibi... bu konularda da düşüncelerini bizlerle paylaşırsan sevinirim...
Denizhan Bey, sorunuz kesinlikle çok güzel!

Benim de özellikle son demleme şampiyonamdaki tarifimde ufak ufak ön demleme yaklaşımımı değiştirmiştim. Genellikle 1/2-1/3 oranlarında önerilse de ben 1/4,7 oranda yapmıştım. Bazen 1/5 ya da 1/6 oranı da denediğim oluyor.

Öncelikle demlemenin aşamalarına SCAA The Coffee Brewing Handbook kitabından bakalım. Not: SCA öncesinde SCA America ve SCA Europe vardı.

118AE989-C650-4C21-AA0A-F9EE8922D862.jpeg

Ön demleme-çiçeklenme-pre-wetting-pre-infusion adına ne dersek diyelim amacı belli. Asıl ekstrakte etme aşamasına ön hazırlık bu bölüm. Oranı o sebeple sınırlı tutmaktansa kahveye hazırlayacağımız en uyacak reçeteye göre arttırıp azaltma ayarlamaları yapmak en pratik çözüm.

Coffee Circulor’un yaklaşımını bilmesem de Patrik’in yaklaşımını biliyorum. Kendi WBrC reçetesi de gayet keyifliydi, düz tabanlı demleme ekipmanlarda konik V yapılı ekipmanlardan daha verimli sonuç alınıyor. Kendisi de kendi tasarımı olan düz tabanlı bir demleme ekipmanıyla bu reçeteyi hazırlamıştı. Bence devrimci ve verimli bir bakış açısı ve teknik.

Bir yandan da videomu izlediyseniz sonlara doğru iki video paylaşıyorum kartlarda. İlki Tetsu’yla Patrik’in videosu. Bu videoyu paylaşma amacım partiküllerin toplanması konusunda aynı görüşlere sahip olduğumuzdan değil, demleme basamaklarına daha devrimci yaklaşımlar sergileyip paylaştıkları için paylaştım. İkincisi Chris Baca’nın demleme ile ilgili videosu Chris Baca’yla aynı görüşü paylaşıyoruz benzer fikri o da açıklıyor diye paylaştım.

Patrik’le Tetsu’nun videosunda Tetsu yeni demleme metodu denediğini anlatıyor. İnce öğütüp tek basamakla demleme. Videoda Patrik Tetsu’ya, insanlar ön demlemeye çok önem veriyor aslında sen burada ön demleme yapmıyorsun gibi birşey söylüyordu yanlış hatırlamıyorsam. Tetsu’da cevap olarak istersen buna sadece ön demleme de diyebilirsin diyor. 😊

Kısaca onlar gibi benim şu anki görüşüm basamağın isminin ve gramajının öneminden ziyade yaptığımız ilk basamaktaki oranın ve beklemenin tada nasıl yansıdığı.

Umarım sorunuza yardımcı olabilmişimdir. 😇
 
Ben bu teknigi çok çok sevdim kesinlikle deneyecegim.Ama anlamadigim nokta şu oldu: suyun seviyesini sabit tutun derken hngi seviyede sabit tutacagiz?
Öğütme ayarınıza ve yönergelerine göre nerede sabit tutmak isterseniz orada diye düşündüm ben.

@orkunustel ben de döküş yönunden ziyade blooming etkisini merak ediyorum.Yukaridaki teknik gibi surenin ve kullanilan su miktarinin etkisini

Reçete videosu sonrasında bu konuya mutlaka deneme videosu çekeceğim Yiğithan Bey. 👍
 
Denizhan Bey, sorunuz kesinlikle çok güzel!

Benim de özellikle son demleme şampiyonamdaki tarifimde ufak ufak ön demleme yaklaşımımı değiştirmiştim. Genellikle 1/2-1/3 oranlarında önerilse de ben 1/4,7 oranda yapmıştım. Bazen 1/5 ya da 1/6 oranı da denediğim oluyor.

Öncelikle demlemenin aşamalarına SCAA The Coffee Brewing Handbook kitabından bakalım. Not: SCA öncesinde SCA America ve SCA Europe vardı.

Ekli dosyayı görüntüle 4713

Ön demleme-çiçeklenme-pre-wetting-pre-infusion adına ne dersek diyelim amacı belli. Asıl ekstrakte etme aşamasına ön hazırlık bu bölüm. Oranı o sebeple sınırlı tutmaktansa kahveye hazırlayacağımız en uyacak reçeteye göre arttırıp azaltma ayarlamaları yapmak en pratik çözüm.

Coffee Circulor’un yaklaşımını bilmesem de Patrik’in yaklaşımını biliyorum. Kendi WBrC reçetesi de gayet keyifliydi, düz tabanlı demleme ekipmanlarda konik V yapılı ekipmanlardan daha verimli sonuç alınıyor. Kendisi de kendi tasarımı olan düz tabanlı bir demleme ekipmanıyla bu reçeteyi hazırlamıştı. Bence devrimci ve verimli bir bakış açısı ve teknik.

Bir yandan da videomu izlediyseniz sonlara doğru iki video paylaşıyorum kartlarda. İlki Tetsu’yla Patrik’in videosu. Bu videoyu paylaşma amacım partiküllerin toplanması konusunda aynı görüşlere sahip olduğumuzdan değil, demleme basamaklarına daha devrimci yaklaşımlar sergileyip paylaştıkları için paylaştım. İkincisi Chris Baca’nın demleme ile ilgili videosu Chris Baca’yla aynı görüşü paylaşıyoruz benzer fikri o da açıklıyor diye paylaştım.

Patrik’le Tetsu’nun videosunda Tetsu yeni demleme metodu denediğini anlatıyor. İnce öğütüp tek basamakla demleme. Videoda Patrik Tetsu’ya, insanlar ön demlemeye çok önem veriyor aslında sen burada ön demleme yapmıyorsun gibi birşey söylüyordu yanlış hatırlamıyorsam. Tetsu’da cevap olarak istersen buna sadece ön demleme de diyebilirsin diyor. 😊

Kısaca onlar gibi benim şu anki görüşüm basamağın isminin ve gramajının öneminden ziyade yaptığımız ilk basamaktaki oranın ve beklemenin tada nasıl yansıdığı.

Umarım sorunuza yardımcı olabilmişimdir. 😇
Ayrintili cevap için çok teşekkürler, yarin daha iyi okuyup bir değerlendirme yapabileceğim! Coffea Circulor'un yaklaşımını da şuradan biliyor olabilsin, Veronika Galova Vesela, senin gibi defalarca Slovakya demleme ve barista sampiyonu olup dünya sampiyonalarina katılmış biri, cogu yarismadaki kocu Ivica Itchy Cvetanovski, nami diger bizzat 2014 Norvec kavurna sampiyonu, nami diger son Norvec kavurma sampiyonu Anthony Nguyen'in de koçu, nami diger Coffea Circulor :)
 
Benim merak ettiğim konu şu siz profesyonellerin kahvesi de zaman zaman acı oluyor mu? :) Henüz çok amatörüm. V60 ile ilk demlemeye başladığım zamandan beri bir miktar yol katettim. V60 ile 5 aydır, değirmen aldığımdan beri de 2.5 aydır denemeler yapıyorum en büyük problemim acılık oldu. Bu konuyu her danıştığımda farklı cevaplar geldi. Hazır öğütülmüş kahve acılık yapabilir dediler değirmen aldım yine acıydı, sıcaklık önemli dediler termometre aldım sıcaklığı kontrol ederek demleme yapıyorum yine acı, gooseneck kettle lazım sana kontrollü dökersin acılık yok olur dediler aldım artık daha kontrollü döküyorum harika olmasa da ama hala acı. Düşük ppm su acı tatları ortaya çıkarabilir dendi 10 ppm'lik kipa sudan 70 ppm'lik nestle suya geçtim aşırı bir şey fark etmedi. Aeropress al acılık yok dediler bazen v60'tan daha acı.

Gerçekten kahveden "pomelo" notası alayım derdinde değilim ama hayatımın bir döneminde ilk yudumda acılık almadığım iki kupa üst üste kahve içebilecek miyim merak ediyorum. Ve buradaki herkes bal gibi kahveler içiyor da acı kahve içen bir tek ben ve @elbatin miyiz yoksa hepiniz bizi kandırıyor musunuz bu konuda da şüpheliyim :D
 
Ayrintili cevap için çok teşekkürler, yarin daha iyi okuyup bir değerlendirme yapabileceğim! Coffea Circulor'un yaklaşımını da şuradan biliyor olabilsin, Veronika Galova Vesela, senin gibi defalarca Slovakya demleme ve barista sampiyonu olup dünya sampiyonalarina katılmış biri, cogu yarismadaki kocu Ivica Itchy Cvetanovski, nami diger bizzat 2014 Norvec kavurna sampiyonu, nami diger son Norvec kavurma sampiyonu Anthony Nguyen'in de koçu, nami diger Coffea Circulor :)
Aslinda şu timeline Ivica Cvetanovski ve Coffea Circulor'u cok daha iyi anlatıyor. 2016'daki İtalya ve Dünya sampiyonalarinda Gardelli'nin de kocuymus ;)

 
Benim merak ettiğim konu şu siz profesyonellerin kahvesi de zaman zaman acı oluyor mu? :) Henüz çok amatörüm. V60 ile ilk demlemeye başladığım zamandan beri bir miktar yol katettim. V60 ile 5 aydır, değirmen aldığımdan beri de 2.5 aydır denemeler yapıyorum en büyük problemim acılık oldu. Bu konuyu her danıştığımda farklı cevaplar geldi. Hazır öğütülmüş kahve acılık yapabilir dediler değirmen aldım yine acıydı, sıcaklık önemli dediler termometre aldım sıcaklığı kontrol ederek demleme yapıyorum yine acı, gooseneck kettle lazım sana kontrollü dökersin acılık yok olur dediler aldım artık daha kontrollü döküyorum harika olmasa da ama hala acı. Düşük ppm su acı tatları ortaya çıkarabilir dendi 10 ppm'lik kipa sudan 70 ppm'lik nestle suya geçtim aşırı bir şey fark etmedi. Aeropress al acılık yok dediler bazen v60'tan daha acı.

Gerçekten kahveden "pomelo" notası alayım derdinde değilim ama hayatımın bir döneminde ilk yudumda acılık almadığım iki kupa üst üste kahve içebilecek miyim merak ediyorum. Ve buradaki herkes bal gibi kahveler içiyor da acı kahve içen bir tek ben ve @elbatin miyiz yoksa hepiniz bizi kandırıyor musunuz bu konuda da şüpheliyim :D
Yalnız değilsin tabii ki ancak zamanla deneyim kazandıkça o acı kahvelerin adedi epey azaliyor... ayrica acaba bazı aciliklar zaman zaman asiditeye yakin bir tat da olabilir mi... aslinda bir araya gelip aynı kahveye birlikte yorum getirmedikce bunlari ayird ve tarif etmek cok da kolay değil...
 
@nuclearmoonrise Şu pomeloyu unut artik tamam :LOL: şuan underextract kahvenin dibini içiyorum rahat olabilirsin(y) gerći ben de acemiyim ama ekipmanlarim tam hic değilse ona rağmen çözunmemiş kahvelerle devamm.
@mimds şuan at origin anlattigi sekilde demledim.Orani 1-15 yaptim tabi herhangi bir olumsuzluk yaşamadim sadece daha ince ogutmem gerekiyor biraz duşuk cozunme oldu.Yarin ince ogutup deneyecegim.
@orkunustel teşekkurler(y)
 
@nuclearmoonrise Şu pomeloyu unut artik tamam :LOL: şuan underextract kahvenin dibini içiyorum rahat olabilirsin(y) gerći ben de acemiyim ama ekipmanlarim tam hic değilse ona rağmen çözunmemiş kahvelerle devamm.
@mimds şuan at origin anlattigi sekilde demledim.Orani 1-15 yaptim tabi herhangi bir olumsuzluk yaşamadim sadece daha ince ogutmem gerekiyor biraz duşuk cozunme oldu.Yarin ince ogutup deneyecegim.
@orkunustel teşekkurler(y)

Meyvenin ismi güzel kelimeyi her gördüğümde "po" kısmını vurgulayarak sesli tekrar ediyorum hem komik hem tatlı bir kelime :D Dağarcığıma yeni bir sözcük kazandırdığın için teşekkürler @incommon coffee
 
Ayrintili cevap için çok teşekkürler, yarin daha iyi okuyup bir değerlendirme yapabileceğim! Coffea Circulor'un yaklaşımını da şuradan biliyor olabilsin, Veronika Galova Vesela, senin gibi defalarca Slovakya demleme ve barista sampiyonu olup dünya sampiyonalarina katılmış biri, cogu yarismadaki kocu Ivica Itchy Cvetanovski, nami diger bizzat 2014 Norvec kavurna sampiyonu, nami diger son Norvec kavurma sampiyonu Anthony Nguyen'in de koçu, nami diger Coffea Circulor :)
Daha önce kahvelerini içmedim ve tanışmadım ancak paylaşımınızı görünce büyük saygı duydum. Günün birinde (korona da engel olmazsa 😁) Dünya da bir gün ilk 10 a girmeyi başarabilecek olgunluğa erişirim umuyorum. Kahvelerini de bir gün tadarım mutlaka! 😇
 
Benim merak ettiğim konu şu siz profesyonellerin kahvesi de zaman zaman acı oluyor mu? :) Henüz çok amatörüm. V60 ile ilk demlemeye başladığım zamandan beri bir miktar yol katettim. V60 ile 5 aydır, değirmen aldığımdan beri de 2.5 aydır denemeler yapıyorum en büyük problemim acılık oldu. Bu konuyu her danıştığımda farklı cevaplar geldi. Hazır öğütülmüş kahve acılık yapabilir dediler değirmen aldım yine acıydı, sıcaklık önemli dediler termometre aldım sıcaklığı kontrol ederek demleme yapıyorum yine acı, gooseneck kettle lazım sana kontrollü dökersin acılık yok olur dediler aldım artık daha kontrollü döküyorum harika olmasa da ama hala acı. Düşük ppm su acı tatları ortaya çıkarabilir dendi 10 ppm'lik kipa sudan 70 ppm'lik nestle suya geçtim aşırı bir şey fark etmedi. Aeropress al acılık yok dediler bazen v60'tan daha acı.

Gerçekten kahveden "pomelo" notası alayım derdinde değilim ama hayatımın bir döneminde ilk yudumda acılık almadığım iki kupa üst üste kahve içebilecek miyim merak ediyorum. Ve buradaki herkes bal gibi kahveler içiyor da acı kahve içen bir tek ben ve @elbatin miyiz yoksa hepiniz bizi kandırıyor musunuz bu konuda da şüpheliyim :D
Hepimiz aslında bir lobiyiz. 😁

Şaka bir yana, acılığı biraz daha detaylı tanımlarsanız eğer reçetenizi bir miktar daha kolaylıkla oluşturabilirsiniz. Şöyle ki acıdan kasıt bitter acı mı yoksa buruk sebzemsi bir acılık mı? Buna göre daha bitter acıysa elde ettğiniz kahveler, biraz daha kalın öğüterek daha kısa süreleri, daha buruk, sebzemsi bir acılık varsa nispeten daha ince öğüterek bir miktar daha uzun sürelerle demlemeler denemenizi tavsiye ederim.

Sıkça Sorulan Sorular’ın bir sonraki bölümünü reçete hazırlığı ile ilgili yapacağım için kaçırmamanızı tavsiye ediyorum. 👍

Ek olarak, tabi ki genel olarak ilk kez bir kahveyi demlediğimde ya az ekstrakte olmuş, ya çok ekstrakte olmuş tatlar alabiliyorum, sonraki demlemede ayarlarımı ona göre yapıyorum.
 
Ben bu teknigi çok çok sevdim kesinlikle deneyecegim.Ama anlamadigim nokta şu oldu: suyun seviyesini sabit tutun derken hngi seviyede sabit tutacagiz?
Bugün bu yöntemle kahveyi demledim. Bu aylık alımdaki 18 gr Probador Collectiva Kenya Nyeri, 360 gr kaynar halde kullandığım su ve 40'lık japon filtre. 21 klik cmd öğütüm, 15 sn de 60 grama suyu tamamlayıp 5 sn bekledim. Daha sonra akışı sürekli tutarak 1:10'a kadar 360 grama tamamladım. Demleme 2:25'de bitti ve dengeli bir fincan çıktı, kasuya demlemediğim zamanlarda bu yöntemi kullanırım çok başarılı buldum fincanı.
 
Bugün bu yöntemle kahveyi demledim. Bu aylık alımdaki 18 gr Probador Collectiva Kenya Nyeri, 360 gr kaynar halde kullandığım su ve 40'lık japon filtre. 21 klik cmd öğütüm, 15 sn de 60 grama suyu tamamlayıp 5 sn bekledim. Daha sonra akışı sürekli tutarak 1:10'a kadar 360 grama tamamladım. Demleme 2:25'de bitti ve dengeli bir fincan çıktı, kasuya demlemediğim zamanlarda bu yöntemi kullanırım çok başarılı buldum fincanı.
Ben de sabah yaptım.Tek fark 30 saniye blooming yaptım seviyeyi de ortalarda tutmaya calistim aynen dediginiz gibi dengeli fincan oldu.Bundan sonra böyle yapacağin.
 
KOLOMBIA HUILA TROPICAL BONANZA (NATÜREL)
Kahve: 18gr, @incommon coffee
Su: Şebeke 97derece(kaynama noktası) 360gr
Öğütüm: Cmd 20 klik
Filtre: Hario 40’lı akışı hızlı olan 😀
Süre: 3.05
@mimds Denizhan abinin attığı @atorigin tarifiyle demledim. Tat olarak gayet güzel, damakta kalıcı tatlılık bırakan güzel bir fincan çıktı. 18 gr kahveden demleme sonrası bardakta 320 gr. Farklı çekirdeklerle güzel fincanlar çıkarsa 1/20 oranıyla çekirdeklerden daha fazla çıktı demek. Tasarruf veya bizim açımızdan daha fazla kahve demek ☕☕☕
 
At originin tarifini molentte kaç klikte iyi sonuç verir acaba deneyen oldu mu hiç? Yazıda aynı seviyeyi koruyacak şekilde demiş ancak 3-4 sn aralıklarla dökün de demiş burayı anlamadım keşke bi videosu olsaydı bu tarifin
 
Geri
Üst