• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Güncel espresso setup tavsiyesi

kemalgursoy

Yeni Üye
İsim
Kemal Gürsoy
Daha fazla  
İsim
Kemal Gürsoy
Merhaba

öncelikle bu forumdaki ilk mesajım, herkese merhaba.

benzer konular forumda var mutlaka ama yakın tarihli bulamadığım için tekrar sormak istedim. Yeni başlayan biri için espresso makinesi ve değirmen önerisi alabilir miyim? Biraz eski mesajlara baktığımda Arçelik Beko makineler önerilmiş ama bunların yenisi yok. İkinci el olanlar için de istenen fiyatlar çok makul gelmedi. Hem de acemi olduğum bir konuda risk alıp sorun yaşamak istemiyorum. Değirmen de çok önemli anladığım kadarıyla, toplam bütçenin yarıdan fazlasını değirmene ayırabilirim. Mümkün olduğunca toplamda 5000 TL yi aşmak istemiyorum ama alacağım ekipmanın kısa zamanda yetersiz kalmasını da istemiyorum.
herkese tekrar selamlar ve şimdiden çok teşekkürler.
 
Başlangıç seviyesi olarak genel de Gaggia Classic öneriliyor ,en son Turkcell platinium ile 3000 TL ye alanlar oldu. Globally de 4000 TL firmadan Yiğit bey ile görüşün yardimci olur deniyor. Ayrıca aynı sitede Lelit FRED değirmen alabilirsiniz ,sanırım 1900 TL civarin da idi. En ideal degirmen değil ancak f/p ürünü elektrikli bir cihaz ,başlangıç için yeterli olur diye paylasil di forumda.
 
Merhaba, başlangıç için Breville Mini Barista'nın ideal bir makine olduğunu düşünüyorum. Ben de başlangıcımı onunla yaptım. 58 mm portafiltresi, pre infusion özelliği vs. f/p olarak çok başarılı bulduğum bir makine. Basınçsız sepet ve naked portafiltre ile sizi uzunca bir süre mutlu edecektir.

Öğütücü olarak da yine aynı şekilde Lelit Fred kullanıyorum. Ondan da çok memnunum. Sıfırı 1900 lira bandında, ama forumda zaman zaman çok temiz ikinci eller çıkıyor. O ilanlara da bakabilirsiniz. Bir de sanırım yine Cunill Tranquilo da gayet güzel bir öğütücü. Aklınızda bulunsun
 
Şu an satılık classic + fred var 3.900'e, bence değerlendirebilirsiniz:
 
Şu an satılık classic + fred var 3.900'e, bence değerlendirebilirsiniz:
Düzgün kullanılmışsa bu set uzunca bir süre tatmin eder. Ta ki damak zevkinizin yeterince gelişip öğütümü sorgulatacağı zamana kadar gidersiniz.

Biraz daha pazarlık payı varsa alınır yani. Evimde Gaggia Classic ile birlikte zamanlayıcılı Eureka Mignon kullanıyorum.

Uygun fiyatlı denk gelirse, termobloklu breville modelleri saniyeler içinde operasyon sıcaklığına ulaştığı için güzel alternatif olabilir.
 
Sonuçta gittim Beko aldım. Hiç anlamadığım bir konuda ikinci el almak ne kadar doğru bilmiyorum, umarım kazıklanmamışımdır. Biraz bu işi öğrenip ondan sonra doğru düzgün bir karar vermek daha doğru geldi.
Vakit ayırıp cevap yazan herkese teşekkürler.
 
Sonuçta gittim Beko aldım. Hiç anlamadığım bir konuda ikinci el almak ne kadar doğru bilmiyorum, umarım kazıklanmamışımdır. Biraz bu işi öğrenip ondan sonra doğru düzgün bir karar vermek daha doğru geldi.
Vakit ayırıp cevap yazan herkese teşekkürler.
İyi yapmışsınız. Bende öyle başladım espressoya, arçelik gerçekten iyi bir espresso makinesi ayrıca çok eğitici ve öğretici yanlız bir süre sonra yetmeyecek, espresso zehiri girdimi bünyeye başka kahve de eksik kalıyor. Sonrası için isteklerinizi belirleyip ona göre yolunuzu belirlersiniz. Latte ile çok işiniz olmadığına karar verirseniz Cafelat Robot alıp nokta koymanızi tavsiye ederim. Güle güle kullanın makinenizi umarım sizi üzmez.
 
Merhaba

öncelikle bu forumdaki ilk mesajım, herkese merhaba.

benzer konular forumda var mutlaka ama yakın tarihli bulamadığım için tekrar sormak istedim. Yeni başlayan biri için espresso makinesi ve değirmen önerisi alabilir miyim? Biraz eski mesajlara baktığımda Arçelik Beko makineler önerilmiş ama bunların yenisi yok. İkinci el olanlar için de istenen fiyatlar çok makul gelmedi. Hem de acemi olduğum bir konuda risk alıp sorun yaşamak istemiyorum. Değirmen de çok önemli anladığım kadarıyla, toplam bütçenin yarıdan fazlasını değirmene ayırabilirim. Mümkün olduğunca toplamda 5000 TL yi aşmak istemiyorum ama alacağım ekipmanın kısa zamanda yetersiz kalmasını da istemiyorum.
herkese tekrar selamlar ve şimdiden çok teşekkürler.
Geçen gene arkadaşın biri aynı bütçeyle yeni makine aldı.

Benim giriş seviyesinde en risksiz olarak gördüğüm iki setup var; birisi Lelit'in Anna gibi giriş modellerinden biri diğeri de Gaggia Classic. Ben breviller'den uzak durma taraftarı biriyim.

Bir de işte iyi bir el değirmeni ya da Lelit fred gibi giriş seviye çok mükemmel olmayan bir öğütücü almanız. Aynı paraya tabi otomatik değirmen yerine çok daha üstün bir el değirmeni alabilirsiniz.

Örneğin 1zpresso jx pro, k pro, timemore x gibi modeller alınırsa çok ufak masraflarla v60 aeropress gibi başka türlü bir demlemenin kahve yolculuğunda yelken açarken ezeli bir yoldaş olur size. Birçok şeyde öğütümde oynamalar yapabilirsiniz.

Belki zaman içerisinde Gaggia'yı kullanırken tavsiye edilen opv kitleri gibi uygun parçalarla makinenizin performansını da arttırabilirsiniz...
 
Geri
Üst