• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Espressoya Giriş-101

Espresso işine yeni girdim. Makine, ekipmanlar vs. yeni sipariş ettim yani. Bugünde Starbucks'ta espresso deneyeyim dedim.(Daha önce hep karışım içecekler içiyordum) Ama bildiğin acı yani dediğiniz gibi. Umarım dediğiniz gibi evde yaptığımız böyle acı olmaz hocam:)
 
Espresso işine yeni girdim. Makine, ekipmanlar vs. yeni sipariş ettim yani. Bugünde Starbucks'ta espresso deneyeyim dedim.(Daha önce hep karışım içecekler içiyordum) Ama bildiğin acı yani dediğiniz gibi. Umarım dediğiniz gibi evde yaptığımız böyle acı olmaz hocam:)
Bence Starbucks "espresso" için bir referans noktası olmakyan çok çok uzak.
Şöyle bir karşılaştırma yapabilirim, İzmir için Karşıyaka çarşı da, ya da İstanbul için İstiklal de tavuk "döner" yiyip "hımmm döner buymuş demek" ne ise, Starbucks da "espresso" için "espresso buymuş demek" de o bence. :)
Hani evet ikisinin de adı döner ama...
 
Merhaba,

Öncelikle ben espressoya yeni merak sardım. İzlediğim videolardan benim için bir tutku oldu. Fakat daha makinemi almadım. Belki bir kaç ay sonra okuduğum ve izlediklerimden sonra ilk önce güzel bir öğütücü almam gerekli olduğunu öğrendim. Bunda hem fikirim. Kafamdaki makine de Rocket Faustino olabilir. Daha da araştırmalardayım. Makine de Rocket Appartemento ama bunda da kararsızım. Çünkü bu işe ilk defa giriyorum. Aslına benim sizere sormak istediğim ve merak ettiğim soru şudur. Kahve öğütücüm ile türk kahvesi kıvamında öğütme yapabilir miyim? Çünkü eşim daha çok türk kahvesi tüketiyor. Ben de ona eşlik edersem gün içinde min 6 fincan. Bu şekilde espresso haricinde türk kahvesi de öğütebilirsem çok iyi olur. Onu merak etmek istemiştim. Konuyu çok dağıttım kusura bakmayın. İyi günler.
 
Merhaba,

Öncelikle ben espressoya yeni merak sardım. İzlediğim videolardan benim için bir tutku oldu. Fakat daha makinemi almadım. Belki bir kaç ay sonra okuduğum ve izlediklerimden sonra ilk önce güzel bir öğütücü almam gerekli olduğunu öğrendim. Bunda hem fikirim. Kafamdaki makine de Rocket Faustino olabilir. Daha da araştırmalardayım. Makine de Rocket Appartemento ama bunda da kararsızım. Çünkü bu işe ilk defa giriyorum. Aslına benim sizere sormak istediğim ve merak ettiğim soru şudur. Kahve öğütücüm ile türk kahvesi kıvamında öğütme yapabilir miyim? Çünkü eşim daha çok türk kahvesi tüketiyor. Ben de ona eşlik edersem gün içinde min 6 fincan. Bu şekilde espresso haricinde türk kahvesi de öğütebilirsem çok iyi olur. Onu merak etmek istemiştim. Konuyu çok dağıttım kusura bakmayın. İyi günler.
Öncelikle bu işe girişmeden sıkı bir araştırma yapmanızı öneririm. Espresso, kolay bir alan değildir. Sadece makine ve öğütücü de yetmeyecektir. Bunların yanında tamper, wdt, puck screen (illa gerekli olmayabilir), leveler gibi ekipmanlar da gerekecektir. Bunların haricinde farklı sepetler de espresso için ileride atılabilir adımlardan biridir. Yani oldukça masraflı, zaman ve zahmet isteyen bir alandır. Bunu zaten araştırmanızda da görmüşsünüzdür diye düşünüyorum. Sorunuza gelecek olursak o değirmen ile kafanız oldukça rahat edecektir fakat eğer bütçe bunun ile sınırlı değilse farklı değirmen önerilerinde bulunabilirim. Ayrıca Rocket Appartemento oldukça güzel bir makinedir ve espresso için ileri seviye bir makine denebilir. Direkt bu noktadan başlamak nasıl olur bilemiyorum. Beğenmediğiniz takdirde oldukça fazla masraf yapmış olursunuz. Birçoğumuz giriş seviyesi makineler ve öğütücüler ile espresso işine başlamış ve zamanla bu alanda yenilemelere gitmiş kişileriz. Benim naçizane önerim şu olacaktır: Bahsettiğiniz değirmen veya (önereceklerimden biri) artı iyi bir giriş seviyesi makine (Modlu Gaggia ya da İdose gibi). Değirmenin iyisini tutmamın sebebi ise espresso olmasa bile türk kahvesinden sıkıntısız devam edebilme olasılığınız. Eğer espresso da hoşunuza giderse elinizdeki makineyi satar veya bir kenara koyar (tabi kullanmaya da devam edebilirsiniz, yıllardır modlu Gaggia kullananlar var) farklı ve ileri seviye bir makine ile yolunuza devam edersiniz.
 
Öncelikle bu işe girişmeden sıkı bir araştırma yapmanızı öneririm. Espresso, kolay bir alan değildir. Sadece makine ve öğütücü de yetmeyecektir. Bunların yanında tamper, wdt, puck screen (illa gerekli olmayabilir), leveler gibi ekipmanlar da gerekecektir. Bunların haricinde farklı sepetler de espresso için ileride atılabilir adımlardan biridir. Yani oldukça masraflı, zaman ve zahmet isteyen bir alandır. Bunu zaten araştırmanızda da görmüşsünüzdür diye düşünüyorum. Sorunuza gelecek olursak o değirmen ile kafanız oldukça rahat edecektir fakat eğer bütçe bunun ile sınırlı değilse farklı değirmen önerilerinde bulunabilirim. Ayrıca Rocket Appartemento oldukça güzel bir makinedir ve espresso için ileri seviye bir makine denebilir. Direkt bu noktadan başlamak nasıl olur bilemiyorum. Beğenmediğiniz takdirde oldukça fazla masraf yapmış olursunuz. Birçoğumuz giriş seviyesi makineler ve öğütücüler ile espresso işine başlamış ve zamanla bu alanda yenilemelere gitmiş kişileriz. Benim naçizane önerim şu olacaktır: Bahsettiğiniz değirmen veya (önereceklerimden biri) artı iyi bir giriş seviyesi makine (Modlu Gaggia ya da İdose gibi). Değirmenin iyisini tutmamın sebebi ise espresso olmasa bile türk kahvesinden sıkıntısız devam edebilme olasılığınız. Eğer espresso da hoşunuza giderse elinizdeki makineyi satar veya bir kenara koyar (tabi kullanmaya da devam edebilirsiniz, yıllardır modlu Gaggia kullananlar var) farklı ve ileri seviye bir makine ile yolunuza devam edersiniz.
Geri dönüşünüz için çok teşekkür ederim. Bu merakın gerçekten pahalı olduğunu inceledikçe anlamaya başladım.. Cihazların yanında bir sürü aparatlarda almam gerekecek. Galiba ben giriş seviyesi bir makinadan başlasam daha iyi olacak. Öğütücü için bir öneriniz var mı? Modlu Gaggiayı nereden bulabilirim. Gaggia'nın klasik modelini her yerde görebiliyorum.
 
Merhaba,

Öncelikle ben espressoya yeni merak sardım. İzlediğim videolardan benim için bir tutku oldu. Fakat daha makinemi almadım. Belki bir kaç ay sonra okuduğum ve izlediklerimden sonra ilk önce güzel bir öğütücü almam gerekli olduğunu öğrendim. Bunda hem fikirim. Kafamdaki makine de Rocket Faustino olabilir. Daha da araştırmalardayım. Makine de Rocket Appartemento ama bunda da kararsızım. Çünkü bu işe ilk defa giriyorum. Aslına benim sizere sormak istediğim ve merak ettiğim soru şudur. Kahve öğütücüm ile türk kahvesi kıvamında öğütme yapabilir miyim? Çünkü eşim daha çok türk kahvesi tüketiyor. Ben de ona eşlik edersem gün içinde min 6 fincan. Bu şekilde espresso haricinde türk kahvesi de öğütebilirsem çok iyi olur. Onu merak etmek istemiştim. Konuyu çok dağıttım kusura bakmayın. İyi günler.
Ekipmanlar için toplam bütçeniz ne kadar?
 
Ekipmanlar için toplam bütçeniz ne kadar?
35 bin olabilir ama hala düşüncelerdeyim. Belki biraz daha zorlarım. Aslında İlk başlangıç için çok mu uçuyorum. Daha başlangıç seviyesi makinelerle mi başlasam. Ama incelediğimde örnegin gaggia new 2023 modelinde su ısı monometresi yok. Hem espresso daha sonra da süt köpürtmek istediğimde ne kadar bekliyeceğim falan bunları düşünüyorum. Çünkü bildiğim kadarıyla ikisininde ısı değerleri farklı. Çok değer mi bu makinelere giriş yapmak. Anlayacağınız kafam biraz karışık. Bir de makinelerin yanında ekipmanlarda bayağı tutacak. Onları yavaş yavaş da alırım diye düşünüyorum.
 
35 bin olabilir ama hala düşüncelerdeyim. Belki biraz daha zorlarım. Aslında İlk başlangıç için çok mu uçuyorum. Daha başlangıç seviyesi makinelerle mi başlasam. Ama incelediğimde örnegin gaggia new 2023 modelinde su ısı monometresi yok. Hem espresso daha sonra da süt köpürtmek istediğimde ne kadar bekliyeceğim falan bunları düşünüyorum. Çünkü bildiğim kadarıyla ikisininde ısı değerleri farklı. Çok değer mi bu makinelere giriş yapmak. Anlayacağınız kafam biraz karışık. Bir de makinelerin yanında ekipmanlarda bayağı tutacak. Onları yavaş yavaş da alırım diye düşünüyorum.
Benim size önerim şu anda İdose ile bir başlangıç yapmak olacaktır.
 
Dostum ben de çok profesyonel olmamakla beraber görüşlerimi paylaşmak isterim. Mokapotla başladığım espresso yolculuğum sage bambino makine ve tchibodan aldığım alelade bir değirmenle devam ediyordu. Sonrasında sage dose control pro ile güncelledim değirmeni ve wdt tamper leveler terazi puck screen dosing funnel vs derken techizatımı toparladım. Gayet güzel espresso yapabiliyorum. Bence sage markasına da bir göz gezdir. Bahsettiğin rakamlara rahatlıkla istediğin kahveyi yapabilirsin.
 
Dostum ben de çok profesyonel olmamakla beraber görüşlerimi paylaşmak isterim. Mokapotla başladığım espresso yolculuğum sage bambino makine ve tchibodan aldığım alelade bir değirmenle devam ediyordu. Sonrasında sage dose control pro ile güncelledim değirmeni ve wdt tamper leveler terazi puck screen dosing funnel vs derken techizatımı toparladım. Gayet güzel espresso yapabiliyorum. Bence sage markasına da bir göz gezdir. Bahsettiğin rakamlara rahatlıkla istediğin kahveyi yapabilirsin.
Sage bambinonun en büyük dezavantajı 58mm olmaması. Diğer modellerine bakılabilir fakat fiyat olarak ona göre daha iyi alternatifler de var.
 
Sage bambinonun en büyük dezavantajı 58mm olmaması. Diğer modellerine bakılabilir fakat fiyat olarak ona göre daha iyi alternatifler de var.
Onu bir eksi olarak görebilirsin ama ims sepetle o da sorun olmuyor bence. Gayet başarılı çıktılar alıyorum evde. Tabii tercih meselesi herkesin kendi zevki
 
Altın kural, ilk başta değirmen alın. Değirmene yaptığınız yatırım boşa gitmeyecektir. Satmak isteserseniz espresso makinesi kadar değerini kaybetmez.

Tavsiye 1: idose df64
kullananlar memnun. Forumda şu an ikinci elleri de mevcut.

Tavsiye 2: idose pahalı geldiyse spresso çekebilen bir değirmenin ikinci ellerine bakabilirsiniz. (Baratza, eureka gibi)

Tavsiye 3: Taş atmakla kolum yorulmaz derseniz el değirmenlerine de bakabilirsiniz (cmd + red clix, 1zpresso gibi)


Süt köpürtme gibi bir derdiniz yoksa manuel makineler aklınızın bir köşesinde bulunsun. Flair, Cafelat robot gibi cihazlar uğraştırıcı ama keyiflidir.

Benim tavsiyem bütçeniz daha üstlere yetse dahi giriş seviyesi bir makine ile amatörlüğü atmanız üzerine olacaktır.

Mercedes'in kıymetini öncesinde Renault, Peugeot vs. kullananlar daha iyi anlar.
(Hiç araba sürmeyen biri olarak niye böyle örnek verdiysem 😁 her neyse anladınız diye umuyorum)
 
Altın kural, ilk başta değirmen alın. Değirmene yaptığınız yatırım boşa gitmeyecektir. Satmak isteserseniz espresso makinesi kadar değerini kaybetmez.

Tavsiye 1: idose df64
kullananlar memnun. Forumda şu an ikinci elleri de mevcut.

Tavsiye 2: idose pahalı geldiyse spresso çekebilen bir değirmenin ikinci ellerine bakabilirsiniz. (Baratza, eureka gibi)

Tavsiye 3: Taş atmakla kolum yorulmaz derseniz el değirmenlerine de bakabilirsiniz (cmd + red clix, 1zpresso gibi)


Süt köpürtme gibi bir derdiniz yoksa manuel makineler aklınızın bir köşesinde bulunsun. Flair, Cafelat robot gibi cihazlar uğraştırıcı ama keyiflidir.

Benim tavsiyem bütçeniz daha üstlere yetse dahi giriş seviyesi bir makine ile amatörlüğü atmanız üzerine olacaktır.

Mercedes'in kıymetini öncesinde Renault, Peugeot vs. kullananlar daha iyi anlar.
(Hiç araba sürmeyen biri olarak niye böyle örnek verdiysem 😁 her neyse anladınız diye umuyorum)
Dediklerinize katılmakla beraber bence sage bambino ve dose control pro ile beraber yabana atılmayacak espressolar veriyor ve bütçeyi de çok zorlamıyor. Bununla alakalı görüşünüzü de merak ediyorum açıkçası. Çünkü ülkemizde çok yaygın kullanılan bir marka değil. Ama 1 yılı aşkın süredir kullanıyorum ve gerçekten çok memnunum. İşbirliği yok bu arada :)
 
Mesela üşeneler için makine burada öğütücü de burada ilave ekipmanları da bulunuyor.
 
Altın kural, ilk başta değirmen alın. Değirmene yaptığınız yatırım boşa gitmeyecektir. Satmak isteserseniz espresso makinesi kadar değerini kaybetmez.

Tavsiye 1: idose df64
kullananlar memnun. Forumda şu an ikinci elleri de mevcut.

Tavsiye 2: idose pahalı geldiyse spresso çekebilen bir değirmenin ikinci ellerine bakabilirsiniz. (Baratza, eureka gibi)

Tavsiye 3: Taş atmakla kolum yorulmaz derseniz el değirmenlerine de bakabilirsiniz (cmd + red clix, 1zpresso gibi)


Süt köpürtme gibi bir derdiniz yoksa manuel makineler aklınızın bir köşesinde bulunsun. Flair, Cafelat robot gibi cihazlar uğraştırıcı ama keyiflidir.

Benim tavsiyem bütçeniz daha üstlere yetse dahi giriş seviyesi bir makine ile amatörlüğü atmanız üzerine olacaktır.

Mercedes'in kıymetini öncesinde Renault, Peugeot vs. kullananlar daha iyi anlar.
(Hiç araba sürmeyen biri olarak niye böyle örnek verdiysem 😁 her neyse anladınız diye umuyorum)
Teşekkürler bilgilendirme için. Değerlendireceğim.
 
Altın kural, ilk başta değirmen alın. Değirmene yaptığınız yatırım boşa gitmeyecektir. Satmak isteserseniz espresso makinesi kadar değerini kaybetmez.

Tavsiye 1: idose df64
kullananlar memnun. Forumda şu an ikinci elleri de mevcut.

Tavsiye 2: idose pahalı geldiyse spresso çekebilen bir değirmenin ikinci ellerine bakabilirsiniz. (Baratza, eureka gibi)

Tavsiye 3: Taş atmakla kolum yorulmaz derseniz el değirmenlerine de bakabilirsiniz (cmd + red clix, 1zpresso gibi)


Süt köpürtme gibi bir derdiniz yoksa manuel makineler aklınızın bir köşesinde bulunsun. Flair, Cafelat robot gibi cihazlar uğraştırıcı ama keyiflidir.

Benim tavsiyem bütçeniz daha üstlere yetse dahi giriş seviyesi bir makine ile amatörlüğü atmanız üzerine olacaktır.

Mercedes'in kıymetini öncesinde Renault, Peugeot vs. kullananlar daha iyi anlar.
(Hiç araba sürmeyen biri olarak niye böyle örnek verdiysem 😁 her neyse anladınız diye umuyorum)
Teşekkürler bilgilendirme için. Değerlendireceğim.
Şimdi hemen nete girdim idose df64 için. Bu single doz galiba. Espresso için çok iyi olur diye düşünüyorum ama bu makineyle tabii ayarını değiştirerek türk kahvesi de çekebilir miyim? Artı bir soru olarak sorsam?
 
Şimdi hemen nete girdim idose df64 için. Bu single doz galiba. Espresso için çok iyi olur diye düşünüyorum ama bu makineyle tabii ayarını değiştirerek türk kahvesi de çekebilir miyim? Artı bir soru olarak sorsam?
Çok rahat çekersiniz hocam. Bunlar üst seviye değirmenler. Bunun bir üstü de df83. Türk kahvesini şu an 1zpresso'nun birçok değirmeni ile de öğütebilirsiniz. Çok ekstrem bir durumu yok yani.
 
Bu işe yeni başlayacak biri olarak konuyu çok güzel buldum. Güzel yorumlarıyla konuyu zenginleştiren herkese teşekkürler.
 
selam arkadaşlar. 2-3 yıldır filitre kahve demler ve git gide daha lezzetli kahvelere ulaşmaya başladım. lezzet ilerledikçe de farklı tatlar arar oldum.

geçende colombia coffie de americano içtim. ilk defa. sırf içmek için gittim. oğluma da espresso ısmarladım. ben espresso yu dahaca hiç tatmadım ama oğlum ilk yudumu aldığın da yüzü ekşidi. çok sert ve acı olduğunu söyledi.

bende americano aldım, sıcak mı soğukmu diye sordu barista, sıcak istedim. o da resmen kaynar su dökmüş üzerine. 10 dakika soğusun diye bekledim. çok acımsı ve sert bir tadı vardı. açıkçası çok beğenemedim. sert geldi.

french press ile demlediğim o yumuşak lezzetli içimi bulamadım. size sorum şudur ki; espresso ve türevlerini merak etmemle beraber sütlü türevlerine pek fazla sıcak bakmıyorum. süt yağlı olduğundan sık sık içmek istemiyorum. onun dışında espresso da o kadar acı ise eğer, ben o türde lezzeti ile beraber keyf ile ne içebilirim süt katılmadan. yada bu espresso türevleri bana göre değil mi. yada içtiğim americano firma yada barista kaynaklı kötü olmuş olabilirmi. bu espresso filitre gbi bekleme olayı yok sanırım anlık yapılıyor dimi.
 
Selamlar, çiftli sepeti tekli portafiltreye takmak istiyorum. Çoğjnlukla tek kişiye(şu an için) yaptığımdan çiftçinin altına küçük fincan koyamıyorum. En pratik şekilde sepeti nasıl çıkartabilirim?
 
Geri
Üst