Altın kural, ilk başta değirmen alın. Değirmene yaptığınız yatırım boşa gitmeyecektir. Satmak isteserseniz espresso makinesi kadar değerini kaybetmez.
Tavsiye 1: idose df64
kullananlar memnun. Forumda şu an ikinci elleri de mevcut.
Tavsiye 2: idose pahalı geldiyse spresso çekebilen bir değirmenin ikinci ellerine bakabilirsiniz. (Baratza, eureka gibi)
Tavsiye 3: Taş atmakla kolum yorulmaz derseniz el değirmenlerine de bakabilirsiniz (cmd + red clix, 1zpresso gibi)
Süt köpürtme gibi bir derdiniz yoksa manuel makineler aklınızın bir köşesinde bulunsun. Flair, Cafelat robot gibi cihazlar uğraştırıcı ama keyiflidir.
Benim tavsiyem bütçeniz daha üstlere yetse dahi giriş seviyesi bir makine ile amatörlüğü atmanız üzerine olacaktır.
Mercedes'in kıymetini öncesinde Renault, Peugeot vs. kullananlar daha iyi anlar.
(Hiç araba sürmeyen biri olarak niye böyle örnek verdiysem

her neyse anladınız diye umuyorum)