• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Cafelerde yapılan yanlış demlemeler

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan krmbyl
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

krmbyl

Barista
İsim
Kerem
Daha fazla  
İsim
Kerem
Espresso Makinesi
Kendi makinesini yapmaya çalışıyor
Cafeye gittiginizde önünüze gelen underextract veya overextract kahveyi geri gönderip yenisini istiyor musunuz?

Ben açıkçası yapmak istesem de biraz da bilmişlik tasliyor gibi görünmek istemedigimden bitirmeye çalışıyor/duruma göre yarım birakiyorum. Tabii çok rezil bir içecek gelmediyse.

Bu gibi durumlarda siz ne yapiyorsunuz, baristaya yaklasim nasil olmali tartisalim.
 
Son düzenleme:
Evimin yakınlarına Coffe Lab açılmıştı ve denemek için double espresso istemiştim ve önüme latte fincanında yaklaşık 150 ml civarı bir şey verdiler ve bunun double espresso olduğunu söylediler. Americano niyetine içmeye çalışmıştım. Artık dışarıda kahve içmiyorum eğer bilmediğim bir mekansa
 
Cafeye gittiginizde önünüze gelen underextract veya overextract kahveyi geri gönderip yenisini istiyor musunuz?

Ben açıkçası yapmak istesem de biraz da bilmişlik tasliyor gibi görünmek istemedigimden bitirmeye çalışıyor/duruma göre yarım birakiyorum.

Bu gibi durumlarda siz ne yapiyorsunuz, baristaya yaklasim nasil olmali tartisalim.
Geçenlerde ofisten çıkmış eve dönerken canım bir kahve çekti, yolumun üstünde de adı atizanlı hipsterlı bir coffeshop dikkatimi çekti. Dedim ne iddialılar, bir espressolarını alırım . İçeri girdim bir duble espresso istedim. Barista arkadaş kahveyi öğüttü,portafiltreye dökötü, hafifçe tampledi ve makineye takıp düğmeye bastı. Her halde 3. Saniyede kahve gelmeye başladı, 15. Saniyede de tartısız falan espresssom hazırdı. Dedim vazgeçtim, üstüne sıcak su ekleyip amerikanoya çevirin bunu. Barista kardeş garip garip suratıma baktı, ben de aynı gariplikte onun suratına baktım. Sonra dediğm gibi espressoyu büyükçe bir karton bardağa koyup üstüne sıcak su ekledi, ben de teşekkür edip hayatıma devam ettim. Çok havalıydı barista kardeş.

Açıkçası bilmişlik taslamak falan istemedim, belli ki kendisini çok havalı bir barista zannediyordu en hipsterından, belki de benim bilmediğim bir şeyler biliyordu, sonuç olarak espresso konusunda en bilgili insan değilim, ama biz babamızdan böyle görmedik espressoyu.

Kendine dikkat et havalı barista kardeş, sana tavsiyem espressoyu 25-30 saniye aralığında almaya çalış. Ya da böyle devam et, biz seni böyle de seviyoruz...
 
Geçenlerde ofisten çıkmış eve dönerken canım bir kahve çekti, yolumun üstünde de adı atizanlı hipsterlı bir coffeshop dikkatimi çekti. Dedim ne iddialılar, bir espressolarını alırım . İçeri girdim bir duble espresso istedim. Barista arkadaş kahveyi öğüttü,portafiltreye dökötü, hafifçe tampledi ve makineye takıp düğmeye bastı. Her halde 3. Saniyede kahve gelmeye başladı, 15. Saniyede de tartısız falan espresssom hazırdı. Dedim vazgeçtim, üstüne sıcak su ekleyip amerikanoya çevirin bunu. Barista kardeş garip garip suratıma baktı, ben de aynı gariplikte onun suratına baktım. Sonra dediğm gibi espressoyu büyükçe bir karton bardağa koyup üstüne sıcak su ekledi, ben de teşekkür edip hayatıma devam ettim. Çok havalıydı barista kardeş.

Açıkçası bilmişlik taslamak falan istemedim, belli ki kendisini çok havalı bir barista zannediyordu en hipsterından, belki de benim bilmediğim bir şeyler biliyordu, sonuç olarak espresso konusunda en bilgili insan değilim, ama biz babamızdan böyle görmedik espressoyu.

Kendine dikkat et havalı barista kardeş, sana tavsiyem espressoyu 25-30 saniye aralığında almaya çalış. Ya da böyle devam et, biz seni böyle de seviyoruz...
Ben Federalde şey gördüm, kahveyi öğüttü, tampledi, yandan tamperle bikac kez vurdu bir daha tampledi ve makineye taktı.
 
Arkadaslar abartmayin, gercekten az bir maasa gunde onlarca insanla ugrasiyor insanlar..gunde kac karamel makiyatosu, vayt cakliti, soguk frapicinosu badem sutuyle hazirlanmis vanilya koklatilmis kabak yanindan gecmis ustune tarcin ucusmus icecekle ugasiyor bu insanlar... ben ayni anda iki musterinin gelip turk kahvesi istedigine, birinin telveli digerinin telvesiz, istedigine sahit oldum, adamlar resmen kahveyi iade edip bir kahvedeki telvenin digerine aktarilmasini talep etti... ozetle ben soyle bir yol izliyorum, hal hatir sorun, ne kahve kullandiklarini sorun zaten cogu barista kahveyle ilgili bir insan oldugunuzu anlayacaktir... sonra olmasi gerektigi gibi guzel bir espresso vs istediginizi belirtin...inanin elinden geleni yapacaktir... ha istisnalar yok mu...elbette var..her yerde var :) (20tlye espresso satiyorlarsa size,begenmezseniz elbette iade etme hakkinizi kullanin, begenmediginizi baska bir icecekle degistirmek istediginizi belirtin yeter :)
 
Arkadaslar abartmayin, gercekten az bir maasa gunde onlarca insanla ugrasiyor insanlar..gunde kac karamel makiyatosu, vayt cakliti, soguk frapicinosu badem sutuyle hazirlanmis vanilya koklatilmis kabak yanindan gecmis ustune tarcin ucusmus icecekle ugasiyor bu insanlar... ben ayni anda iki musterinin gelip turk kahvesi istedigine, birinin telveli digerinin telvesiz, istedigine sahit oldum, adamlar resmen kahveyi iade edip bir kahvedeki telvenin digerine aktarilmasini talep etti... ozetle ben soyle bir yol izliyorum, hal hatir sorun, ne kahve kullandiklarini sorun zaten cogu barista kahveyle ilgili bir insan oldugunuzu anlayacaktir... sonra olmasi gerektigi gibi guzel bir espresso vs istediginizi belirtin...inanin elinden geleni yapacaktir... ha istisnalar yok mu...elbette var..her yerde var :) (20tlye espresso satiyorlarsa size,begenmezseniz elbette iade etme hakkinizi kullanin, begenmediginizi baska bir icecekle degistirmek istediginizi belirtin yeter :)
İşte öyle vaytçaklıtmoka filan istemeyen, telvesiz Türk kahvesi merakı olmayan kişiye bir espressoyu da doğru versinler diyoruz. :)
Değirmen ayarı düzgünse, makine hazırsa, 1 dakikadan kısa sürüyor hazırlaması nihayetinde..
 
Son düzenleme:
Arkadaslar abartmayin, gercekten az bir maasa gunde onlarca insanla ugrasiyor insanlar..gunde kac karamel makiyatosu, vayt cakliti, soguk frapicinosu badem sutuyle hazirlanmis vanilya koklatilmis kabak yanindan gecmis ustune tarcin ucusmus icecekle ugasiyor bu insanlar... ben ayni anda iki musterinin gelip turk kahvesi istedigine, birinin telveli digerinin telvesiz, istedigine sahit oldum, adamlar resmen kahveyi iade edip bir kahvedeki telvenin digerine aktarilmasini talep etti... ozetle ben soyle bir yol izliyorum, hal hatir sorun, ne kahve kullandiklarini sorun zaten cogu barista kahveyle ilgili bir insan oldugunuzu anlayacaktir... sonra olmasi gerektigi gibi guzel bir espresso vs istediginizi belirtin...inanin elinden geleni yapacaktir... ha istisnalar yok mu...elbette var..her yerde var :) (20tlye espresso satiyorlarsa size,begenmezseniz elbette iade etme hakkinizi kullanin, begenmediginizi baska bir icecekle degistirmek istediginizi belirtin yeter :)
onun yerine bir daha dükkanlarına uğramama hakkımı kullanmak istiyorum :-) özensiz espresso her yerde içiyorum ama bu kadar bilinçsizcesini hiç görmemiştim. üstüne espresso dediğimiz nane zaten zor bir içecek, insan içecek bunu diyesim geliyor ama susuyorum.
 
Saatler önce demlenmiş, zehir gibi filtre kahve... Kimin demlediği belli değil, hangi kahve kullanıldığını bilen yok. Makine karafında saatlerce kaynıyor Allah kaynıyor... Bir bardağı 13-20 TL arası.
 
Kahve stoğum bitti. İnternet siparişlerim ulaşmadı. Bende haftasonu Bostancı - Maltepe arası yol güzergahına denk geldim. Markası farketmez taze kavrulmuş kahve alayım dedim. Yaklaşık bu hatta 20 tane mekan var. Maalesef hepsine girmek zorunda kaldım :)
Çekirdek kahve satıp satmadıklarını sorduğumda hepsi sattığını söyledi. Ancak hiç biri kavrum sormadı ve hepsinde espresso kavrum kahve vardı. Biz hem filtre, hemde espresso yapıyoruz diye cevaplar aldım hep. Kahveler bildiğin koyu kavrumdu hani. Alamadım 1 paket kahve. Sadece bir tanesi kavrum sordu birden sevindim. Montag kahvesi vardı dahada sevindim. ANcak oda ne montag filtre kahve makineleri için ürettiği kiloluk paket açtı ve tartarak verecekti. abi bir açtı oda koyu kavrum. Maalesef 1 tane bulamadım yani.
Ama mekanlara baksanız hepsi %50 üzeri dolu, havalı, yeni konsept müşteri deneyimi sunan tarzdalar. Maalesef mekan ve tarz havası kahve bilgileri (kavrumunu kendi yapan mekanlarda çoktu) maalesef biz ev kullanıcılarından bile az. İnsan hiç mi araştırmaz bilginin bu kadar kolay olduğu yerde heleki bundan para kazanıyorsan anlayamadım.

"Nasıl içim seviyorsunuz? sert, orta" ben bu soruyu çoğu mekanda duydum. Bu sertlik nasıl oluyor diye dayanamayıp en havalı baristacının olduğu yerde sordum. Cevap" Kahve yüksekte yetiştikçe sert olur, yükseklik azaldıkça içimi yumuşak olur dedi"
 
Kahve stoğum bitti. İnternet siparişlerim ulaşmadı. Bende haftasonu Bostancı - Maltepe arası yol güzergahına denk geldim. Markası farketmez taze kavrulmuş kahve alayım dedim. Yaklaşık bu hatta 20 tane mekan var. Maalesef hepsine girmek zorunda kaldım :)
Çekirdek kahve satıp satmadıklarını sorduğumda hepsi sattığını söyledi. Ancak hiç biri kavrum sormadı ve hepsinde espresso kavrum kahve vardı. Biz hem filtre, hemde espresso yapıyoruz diye cevaplar aldım hep. Kahveler bildiğin koyu kavrumdu hani. Alamadım 1 paket kahve. Sadece bir tanesi kavrum sordu birden sevindim. Montag kahvesi vardı dahada sevindim. ANcak oda ne montag filtre kahve makineleri için ürettiği kiloluk paket açtı ve tartarak verecekti. abi bir açtı oda koyu kavrum. Maalesef 1 tane bulamadım yani.
Ama mekanlara baksanız hepsi %50 üzeri dolu, havalı, yeni konsept müşteri deneyimi sunan tarzdalar. Maalesef mekan ve tarz havası kahve bilgileri (kavrumunu kendi yapan mekanlarda çoktu) maalesef biz ev kullanıcılarından bile az. İnsan hiç mi araştırmaz bilginin bu kadar kolay olduğu yerde heleki bundan para kazanıyorsan anlayamadım.

"Nasıl içim seviyorsunuz? sert, orta" ben bu soruyu çoğu mekanda duydum. Bu sertlik nasıl oluyor diye dayanamayıp en havalı baristacının olduğu yerde sordum. Cevap" Kahve yüksekte yetiştikçe sert olur, yükseklik azaldıkça içimi yumuşak olur dedi"

bostancı maltepe arası Pug Coffee Co. vardı, kendilerinden denyebilirsiniz bir dahakine.
 
"Nasıl içim seviyorsunuz? sert, orta" ben bu soruyu çoğu mekanda duydum. Bu sertlik nasıl oluyor diye dayanamayıp en havalı baristacının olduğu yerde sordum. Cevap" Kahve yüksekte yetiştikçe sert olur, yükseklik azaldıkça içimi yumuşak olur dedi"
"gölgede yetişirse fındık ve limon, güneşte büyürse de solvent notaları alırsınız. hatta ağaç güneye eğimliyse, kahveniz mavi bile olabilir".
 
Geçenlerde rastgele bir cafe'de flat white alayım dedim. Barista (!) sağolsun göz kararı koydu, tamp gibi bişey yaptı sonra taktı makinaya. neyse dedim kahve geliyor en azından makineden :) sonra extraction bitti pat tekrar tuşa bastı, posası çıkmış kahve kekinden bir tur daha su geçirecekti ki müdahale ettim...

Bilmişlik taslamak olarak düşünmemek lazım, sonuçta bu kahvelere 15-20 tl para istiyorlar en kötü mekanda bile. Bari verdiğimiz paraya değsin, değil mi?
 
Single espresso 10₺
Double espresso 12₺

Arkadaşla beraber single-single sipariş veriyoruz ki mantıken double’ı ikiye bölüp double parası alsınlar, yine 20₺ alıyorlar…
2 bardak kullanıyorlar (kartonsa bardak başı maliyet, porselense yıpranma payı - temizleme gideri vs), eğer take-away yapmadıysanız 2 kişilik yer kaplıyorsunuz vs.. Bu bir derece yanıtlanabilir bir konu gibi geldi bana.
 
bostancı maltepe arası Pug Coffee Co. vardı, kendilerinden denyebilirsiniz bir dahakine.
Bostancı'da Orbis Coffee'ye denk geldim, deneme amaçlı 50 gr hambellalarından aldım fakat degass dolmasını bekliyorum deneyince burayı da güncellerim. Küçük ve hoş bir mekan, ilgililerdi de sordukça tüm cevapları alabiliyorsunuz. Umarım ilgileri kavrumlarına da yansımıştır :)
 
İlk amacım kahve içmek ise, çok dolu bir mekan ve tek barista varsa üzülerek uzaklaşıyorum.

Çok dolu değilse, biraz konuşmaya çalışıyorum. Kahveleri hakkında bilgi almaya çalışıyorum, önerilerini soruyorum. Ardından ben de kahveyi biraz severim, evde böyle demliyorum ama uzman sizsiniz diyorum.

Sonra veriyorum siparişi ve hazırlanmasını dikkatle izliyorum. (mesleki deformasyon gibi oldu)

Espresso yanlış yapıldıysa nazikçe beklentimi anlatıp, yenisini istiyorum... genelde olumlu dönüş oluyor. Kötü espressonun sebebi de yoğunluk ve genelde insanların sütlü içecek istemesi olarak anlatılıyor. Tabii geçerli sebep değil.

V60 istediysem, lütfen boşken yapın, 10 dk beklerim diyorum. Kötü gelirse, gönderiyorum. Ortalama ise içiyorum.

Sütlü içecekler için temizliğe dikkat ediyorum. :)
 
Bostancı'da Orbis Coffee'ye denk geldim, deneme amaçlı 50 gr hambellalarından aldım fakat degass dolmasını bekliyorum deneyince burayı da güncellerim. Küçük ve hoş bir mekan, ilgililerdi de sordukça tüm cevapları alabiliyorsunuz. Umarım ilgileri kavrumlarına da yansımıştır :)
Evet Orbis'in Caddebostan'daki yerlerini biliyordum, Bostancı'da da açmışlar. Bİr arkadaşımd aha övmüştü kahvelerini :-)
 
Geri
Üst