• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Antalya kahvesi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Zlat10
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Zlat10

Üye
Konum
İzmir
İsim
Alp
Daha fazla  
İsim
Alp
Bazı haber sitelerinde Antalya'da kahve yetiştirildiğini gördüm.

Bunların doğruluğu nedir? Yakın zamanda tüketime hazır olabilir mi?
 
Haberler Gazipaşa ilçesinde üretildiğini söylüyor.
1701682539260.png

Bu rakımla nitelikli kahve çekirdekleri antalyaya tatile gelebilir.

Ticari kahve üretilir mi bilemiyorum ama üretilirse eğer sofra şarabı gibi sofra kahvesi etiketiyle satabilirler.
Dedem hep anlatır, muharebe döneminden sonra ülkede kahve çekirdeği çok kıymetli olmaya başlamış ve kahvehanelerde ''arpa'' öğütüp, kahveyle karıştırıp içerlermiş. Tiryakiler anlarmış arpanın tadını. Onlarda içer içmez bağıra bağıra kişnemeye başlarmış:) Horse Blend. Ez cümleyle yerli ve milli dedikten sonra öyle gaza geliyoruz ki, arpayı bile dombra dombra içeriz.

Üretime başlayacağımız zaman aklıma şunlar geliyor.
Bu çekirdekler ne kadar ticari olacak? ülkenin iklim koşullarından dolayı nitelikli üretim sadece hayal. Ticari denilecek üretime bile razıyız. Tabi o da mümkünse.
Ve kahveye zam mı gelecek?

Hatırlarsan jelibon rezervi bulduğumuzda jelibon starmixler pahalılanmıştı.
 
Haberler Gazipaşa ilçesinde üretildiğini söylüyor.
Ekli dosyayı görüntüle 29967

Bu rakımla nitelikli kahve çekirdekleri antalyaya tatile gelebilir.

Ticari kahve üretilir mi bilemiyorum ama üretilirse eğer sofra şarabı gibi sofra kahvesi etiketiyle satabilirler.
Dedem hep anlatır, muharebe döneminden sonra ülkede kahve çekirdeği çok kıymetli olmaya başlamış ve kahvehanelerde ''arpa'' öğütüp, kahveyle karıştırıp içerlermiş. Tiryakiler anlarmış arpanın tadını. Onlarda içer içmez bağıra bağıra kişnemeye başlarmış:) Horse Blend. Ez cümleyle yerli ve milli dedikten sonra öyle gaza geliyoruz ki, arpayı bile dombra dombra içeriz.

Üretime başlayacağımız zaman aklıma şunlar geliyor.
Bu çekirdekler ne kadar ticari olacak? ülkenin iklim koşullarından dolayı nitelikli üretim sadece hayal. Ticari denilecek üretime bile razıyız. Tabi o da mümkünse.
Ve kahveye zam mı gelecek?

Hatırlarsan jelibon rezervi bulduğumuzda jelibon starmixler pahalılanmıştı.


olay hakkında hiçbir bilgim yok ancak sadece ilçenin sahil kesminin rakımı verilerek bilgilendirmek biraz manipülasyona giriyor gibi.


"İlçenin kıyı şeridi uzunluğu yaklaşık 50 km.dir. Bunun 3 km.si Halil Limanı -Bıçkıcı Çayı arası, 2 km.si Pazarcı, 2 km.si Koru, 200m.si Endişe Güney- Uzun Kum ve 100m.si Yakacık (Kaledran) plajları olup; geri kalan 40.700 m. kayalıktır. İlçe merkezi ile deniz kıyısı arasında alçak tepeler yer almaktadır. Ovanın kuzeyinde dağlık yayla düzlükleri bulunur. Kuzeyinde kütle halindeki Torosların batı kıyı sıradağlarının adı Akçal Dağları adıyla bilinir. En yüksek tepesi olan “Deliktaş” noktası 2253 m.dir. Kuzeyde ise Yund yaylası Yüğlük dağı 2245m rakımla en son yüksekliği temsil eder. Alçak kısımlar ise kıyı boyunca uzanan alüvyonlu bir ova meydana getirmektedir. Ovadan yüksek dağlık sahaya geçiş nispeten dik yamaçlarla olmaktadır."

Bkz. https://antalya.ktb.gov.tr/Eklenti/...tag1=A3277698612294EF633FD281EBB530C10E1899D0
 
olay hakkında hiçbir bilgim yok ancak sadece ilçenin sahil kesminin rakımı verilerek bilgilendirmek biraz manipülasyona giriyor gibi.


"İlçenin kıyı şeridi uzunluğu yaklaşık 50 km.dir. Bunun 3 km.si Halil Limanı -Bıçkıcı Çayı arası, 2 km.si Pazarcı, 2 km.si Koru, 200m.si Endişe Güney- Uzun Kum ve 100m.si Yakacık (Kaledran) plajları olup; geri kalan 40.700 m. kayalıktır. İlçe merkezi ile deniz kıyısı arasında alçak tepeler yer almaktadır. Ovanın kuzeyinde dağlık yayla düzlükleri bulunur. Kuzeyinde kütle halindeki Torosların batı kıyı sıradağlarının adı Akçal Dağları adıyla bilinir. En yüksek tepesi olan “Deliktaş” noktası 2253 m.dir. Kuzeyde ise Yund yaylası Yüğlük dağı 2245m rakımla en son yüksekliği temsil eder. Alçak kısımlar ise kıyı boyunca uzanan alüvyonlu bir ova meydana getirmektedir. Ovadan yüksek dağlık sahaya geçiş nispeten dik yamaçlarla olmaktadır."

Bkz. https://antalya.ktb.gov.tr/Eklenti/...tag1=A3277698612294EF633FD281EBB530C10E1899D0
Kahve evreninin ufacık bir yerinde yer alan forumda manipülasyon yaptığım ve ''türkiyede kahve yetiştiriciliğini'' bu manipülasyonumla engellediğim için çok özür dilerim.
Kalbi kırılan çiftçiler için özrümü siz kabul ederseniz çok sevinirim.

Bu bahsettiğimiz haber 2019 lara dayanıyor. Ben bu işi yaparım diyen bir dostumuz bir dönüm araziye 50 tane ağaç dikmiş. Varsayalım 50 kilo kahve almış.
Bu kahveyi herhangi bir kuruma gönderdiklerini düşünmüyorum. Belki kavurdular ve içtiler, çok beğendiler? Yukarıda bahsettiğim horse blendide pek beğenen içiciler var elbet.
İkincisi antalyanın bir ilçesinde yılda 50kilo kahve çıkarılıyorsa sizce bu bir üretim mi olur? Yoksa bir hobi mi olur?
Mesela ben kendi bahçemde avokado yetiştireceğim ve yılda 20-30 adet avokado alacağım. Ve bunu da ankarada, avokadonun sevmediği bir iklimde yapmaya çalışıyorum. Yani ekstra enerji harcıyorum bunun için. Varsayalım satmaya çalıştım. Sizde bu 30 avokadoyu sattıktan sonra benim maliyetlerim karşılanır mı?
Hayır karşılanmaz. O yüzden benim için bir hobiden öteye gitmez.

Kahve ağacı ise çok narin bir ağaçtır. İklim dışında üretimi-büyütülmesi imkansıza yakın bir meziyettir. Diyelim meyve aldınız, hadi kahvenin niteliğini, yoğunluğunu(density diyorlar sanırım) istediğimiz gibi alamadık ama emek harcadık. Peki bunu ticarete döktüğünüzde sizde bunun karşılığını alabilir misiniz?
Bakın bu kahve çekirdeğinin yetiştiği iklim kuşağı, türkiyenin yakınından bile geçmiyor.
1701776989157.png
Aslında şöyle yaklaşabilirim.
Siz türkiyede penguen besleyebilir misiniz?

Geçen gün gene böyle bir konuşma geçmişti. Yukarıda bahsettiğimiz beyfendi 2019 yılında bu işe girişmiş. Ellerine sağlık, hiç olmazsa denemiş

Peki buna ne dersiniz? Alın size 1965 yılının haberi,
1701777230178.png
Haberi özetleyeyim. Gene aynı çukurova bölgesinde 1954 yılında başlayan çalışmalarda 15yıl sonra ''2 çuval'' kahve alıyorlar.
Aradan geçmiş 60 sene ve dünya ekonomisinde en üst sıralarda yer alan ''petrol ve kahve'' den birini üretmek için adım atılmış. Petrol bulamadık ama kahve bulduk değil mi(: Ve üzerinden geçen onca hükümet bu ticari güç karşısında kayıtsız kalmış? Sizce bu mümkün mü?

Eğer 20metre rakıma takılıyorsanız çıkarız toroslara, hiç problem değil. Memlekette yüksek yer mi yok. Buluruz bir tanesini kurarız çiftliğimizi.
 
Gazipaşa konusunda da bi foto atardım da ban yemeyeyim durduk yere 😂
Dostum Antalya konusunda mikro milliyetçi oluşunu anlıyorum ama bu iklimde kahve yetişmez. Yetiştiren olursa da kendi içeceği kadar yapar. Gazipaşada ki çiftçi bir çok egzotik meyve üretiyor ve şansını kahvede de denemiş o kadar. Ötesi yok. Kendisine buradan saygılarımı sunuyorum. Söylenenlere göre mütevazi ve müthiş karakterde bir beyefendiymiş.

Gerekirse, Antalya milliyetçiliği bende yaparım. 20+ senem geçti orada ama sırf kahve yetiştirmek için iklimi değiştireceklerse vay halimize.
Bak ankarada melih gökçek heryere fıskiye yaptı. Resmen ankadanın iklimini değiştirdi adam. Karasal iklim, ılıman iklime dönüştü:) Antalyadan ankaraya geldim ama nemli sıcak çekiyoruz burada.

O yüzden eyy siyasiler, kahve yetiştirip iki kuruş kazanacağız diye güzelim iklimimizi değiştirmeye çalışmayın. Perişan oluruz.
 
Geri
Üst