• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

A4 Kahve

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan berhan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Merhabalar, teşekkür ediyoruz 🌿 öncelikle afiyetler diliyorum. Degass için 10-12 bekleyip eğer elinizde kalır ise 1 ayın sonunda denemenizi tavsiye ederim. Özelikle Honduras için 1 ayın sonunda baya reçel gibi fosforik asitlerin dengelenmiş halini fincanda göreceksiniz.
Demleme için ise , 1/16 oran 15/240 ml
Sıcaklık 90 derece nesttle/Abant ve bulabilir iseniz Munzur su ile denemenizi tavsiye ederim . Öğütüm olarak CMD (17klik)
Ön demleme için 40-55 sn bekleyip bir kaç döküş ile yatağı fazla yukarı kaldırmadan yapabilirsiniz.Tahmini bitiş süreleri ise 02:25-02:40 aralığında.
Çok sağolun nazik tavsiyeniz için. Elimde yeterince kahve var. Hondurası 3.hafta sonunda açayım o halde. Tekrardan tadım notlarını paylaşırım.
 
Espresso için Guatemala Antigua ve Rwanda Baho sipariş etmiştim. Klasik gövdeli tarafa daha yakındı. 8 bar basınçta demledim meyvemsiliği baskılayıp tam istediğim o tok kıvamı yakaladım. Özellikle Rwanda stoklara girerse tekrar listemde.

Ancak asıl şoku hediye gönderdiğiniz El Mirador ile yaşadım. V60 ile demledim Allahım o nasıl güzel bir koku :D Sanki kahve değil yasemin suyu içiyorum gibi hissettirdi.

Tarzım olmasa da daha önce böyle aromayı bu kadar yoğun ve net hissettiğim başka bir kahve olmamıştı. Teşekkürler hediye için arada böyle funky kaçamak yapmak lazım demekki
 
Espresso için Guatemala Antigua ve Rwanda Baho sipariş etmiştim. Klasik gövdeli tarafa daha yakındı. 8 bar basınçta demledim meyvemsiliği baskılayıp tam istediğim o tok kıvamı yakaladım. Özellikle Rwanda stoklara girerse tekrar listemde.

Ancak asıl şoku hediye gönderdiğiniz El Mirador ile yaşadım. V60 ile demledim Allahım o nasıl güzel bir koku :D Sanki kahve değil yasemin suyu içiyorum gibi hissettirdi.

Tarzım olmasa da daha önce böyle aromayı bu kadar yoğun ve net hissettiğim başka bir kahve olmamıştı. Teşekkürler hediye için arada böyle funky kaçamak yapmak lazım demekki
Afiyetler şekerler olsun 🌿
 
Merhabalar,

Sayın @Sefer Dağ

25 Aralık'ta hazırlayıp kargoladığınız kahvelerinizin kavrum tarihleri 10 Aralık görünüyor, tahminim demlemeye hazırlar, hatta biraz gecikmiş bile olabiliriz. Filtre kavrum dereceleri (açık / açık-orta / orta / orta-koyu açısından) nedir? (Paketlerde yazmıyor.) Aşağıda adlarını yazacağım kahvelerin gaz salınımı için ne kadar süre beklemek gerekiyor? Paketlerin valflerinden hiç koku sızmıyor, anlamak için sormak istedim.

Ayrıca her biri için V60 reçete önerinizi rica edebilir miyim?

Teşekkürler, esenlikler.

- Honduras Las Delicias
- Burundi Busasa
- Etiyopya Tomas Ganamo
- Kosta Rika Finca Frailes
 
Son düzenleme:
Merhabalar,

Sayın @Sefer Dağ

25 Aralık'ta hazırlayıp kargoladığınız kahvelerinizin kavrum tarihleri 10 Aralık görünüyor, tahminim demlemeye hazırlar, hatta biraz gecikmiş bile olabiliriz. Filtre kavrum dereceleri (açık / açık-orta / orta / orta-koyu açısından) nedir? (Paketlerde yazmıyor.) Aşağıda adlarını yazacağım kahvelerin gaz salınımı için ne kadar süre beklemek gerekiyor? Paketlerin valflerinden hiç koku sızmıyor, anlamak için sormak istedim.

Ayrıca her biri için V60 reçete önerinizi rica edebilir miyim?

Teşekkürler, esenlikler.

- Honduras Las Delicias
- Burundi Busasa
- Etiyopya Tomas Ganamo
- Kosta Rika Finca Frailes
Merhabalar,
Öncelikle geri bildiriminiz ve detaylı sorularınız için teşekkür ederim.
25 Aralık’ta gönderimini yaptığımız kahvelerin kavrum tarihi 10 Aralık’tır. Haklısınız; bu tarihler itibarıyla demlemeye hazır durumdalar, hatta bazıları için ideal sürelerde diyebilirim.

Honduras Las Delicias
Kavrum: Açık – Açık/Orta
Önerilen gaz salınımı: 10–14 gün( mümkün ise 1 ayın sonrasında denemenizi tavsiye ederim)

Burundi Busasa
Kavrum: Açık
Önerilen gaz salınımı: 14–16 gün

Etiyopya Tomas Ganamo
Kavrum: Açık
Önerilen gaz salınımı:16–18 gün

Kosta Rika Finca Frailes
Kavrum: Açık/Orta
Önerilen gaz salınımı: 10–14 gün

Valften belirgin koku gelmemesi normal; bu durum özellikle açık kavrumlarda ve gaz salınımı büyük ölçüde tamamlanmış çekirdeklerde sık görülür.
Her biri için temel bir V60 reçete önerimi de aşağıda paylaşıyorum.
Kahve: 18 g
Su: 280 ml
Öğütüm: Orta – orta/kalın (CMD 18klik)
Su sıcaklığı: 92–94 °C
Demleme:
Bloom: 40 ml / 30–35 sn
döküş: 120 ml (1:00’a kadar)
döküş: 280 ml’ye tamamla (2:00–2:15 civarı)
Toplam süre: 2:30 – 3:00
Burundi ve Etiyopya için daha canlı asidite istenirse suyu 1–2 °C düşürüp bloom süresini biraz uzatabilirsiniz. Honduras ve Kosta Rika ise biraz daha gövdeli sonuçlar için bu reçeteyle oldukça dengeli çalışıyor.
Başka bir demleme yöntemi ya da daha spesifik ayar (öğütücü modeli, su profili gibi) isterseniz memnuniyetle yardımcı olurum.
Teşekkür ederim,
Esenlikler dilerim.
 
Filtrede çiçek meyve hissini sevenlere en net favorim Tomas Ganamo olur.
Günlük içerim sıkılmam diyeceğim türden Burundi
Espressoya da yakışsın filtre de içeyim diyeceğim Ruanda Baho
Ben natürelciyim arkadaş diyenlere Kosta Rika
Biraz keyif yapayım diyenlere El Mirador Dark room öneririm.
Tomas Ganamo Natürel Açık Filtre Kavrum için siz ve Sefer Bey'den tekrar reçete önerisi rica edebilir miyim?

Hario V60-01 ile farklı (öğütüm, hario ve cafec abaca filtreler, 92-94 °C, 1/15 - 1/16 gibi) pek çok deneme gerçekleştirdim, yetmedi french press ve metal filtre dripperla da demledim; genel sonuç; ortaya yakın gövde, bazı denemelerde olumsuz sayılacak kadar sulu, genel olarak hafif acımtırak ve düşük aroma çeşitliliği. İleriki yudumlarda acımtırak tat biraz hafifliyor, aromalar hafif öne çıkmaya başlıyor ama beklediğim dengeye ulaşamadım bir türlü. Tuhaf biçimde bugüne kadar en zorlandığım çekirdek oldu. Belli ki ince bir püf noktası var, henüz tutturamadım.

Bu arada diğer kahveler lezzetli ve keyifli sonuçlar verdi; üzerinde oynamalara müsait. Etiyopya Ganamo'da da şeytanın bacağını kırmayı umuyorum : )
 
Tomas Ganamo Natürel Açık Filtre Kavrum için siz ve Sefer Bey'den tekrar reçete önerisi rica edebilir miyim?

Hario V60-01 ile farklı (öğütüm, hario ve cafec abaca filtreler, 92-94 °C, 1/15 - 1/16 gibi) pek çok deneme gerçekleştirdim, yetmedi french press ve metal filtre dripperla da demledim; genel sonuç; ortaya yakın gövde, bazı denemelerde olumsuz sayılacak kadar sulu, genel olarak hafif acımtırak ve düşük aroma çeşitliliği. İleriki yudumlarda acımtırak tat biraz hafifliyor, aromalar hafif öne çıkmaya başlıyor ama beklediğim dengeye ulaşamadım bir türlü. Tuhaf biçimde bugüne kadar en zorlandığım çekirdek oldu. Belli ki ince bir püf noktası var, henüz tutturamadım.

Bu arada diğer kahveler lezzetli ve keyifli sonuçlar verdi; üzerinde oynamalara müsait. Etiyopya Ganamo'da da şeytanın bacağını kırmayı umuyorum : )
Benim demlemelerimde kolay çözünen bir çekirdek diye hatırlıyorum. Açıkçası neredeyse bir sene oldu üzerinden. 😇
91 ° 30-40 ppm su
Cmd 22-23 klik gibi olur sanırım K6 ile 90 klikte öğütmüştüm.
1/16.5-17
30 sn 40 ml blooming
Eşit iki döküş kalan su.
Bu reçeteyi de deneyebilirsiniz. Veya immersiyon demleyin varsa.
Hafif bitterlik var doğru ama sonlara doğru gidiyor. Kahve soğumaya yakın potansiyeli ortaya çıkıyor.
 
Tomas Ganamo Natürel Açık Filtre Kavrum için siz ve Sefer Bey'den tekrar reçete önerisi rica edebilir miyim?

Hario V60-01 ile farklı (öğütüm, hario ve cafec abaca filtreler, 92-94 °C, 1/15 - 1/16 gibi) pek çok deneme gerçekleştirdim, yetmedi french press ve metal filtre dripperla da demledim; genel sonuç; ortaya yakın gövde, bazı denemelerde olumsuz sayılacak kadar sulu, genel olarak hafif acımtırak ve düşük aroma çeşitliliği. İleriki yudumlarda acımtırak tat biraz hafifliyor, aromalar hafif öne çıkmaya başlıyor ama beklediğim dengeye ulaşamadım bir türlü. Tuhaf biçimde bugüne kadar en zorlandığım çekirdek oldu. Belli ki ince bir püf noktası var, henüz tutturamadım.

Bu arada diğer kahveler lezzetli ve keyifli sonuçlar verdi; üzerinde oynamalara müsait. Etiyopya Ganamo'da da şeytanın bacağını kırmayı umuyorum : )

Benim demlemelerimde kolay çözünen bir çekirdek diye hatırlıyorum. Açıkçası neredeyse bir sene oldu üzerinden. 😇
91 ° 30-40 ppm su
Cmd 22-23 klik gibi olur sanırım K6 ile 90 klikte öğütmüştüm.
1/16.5-17
30 sn 40 ml blooming
Eşit iki döküş kalan su.
Bu reçeteyi de deneyebilirsiniz. Veya immersiyon demleyin varsa.
Hafif bitterlik var doğru ama sonlara doğru gidiyor. Kahve soğumaya yakın potansiyeli ortaya çıkıyor.


*Ek: Bugün (3 Ocak '26) şöyle bir yöntem denedim, nihayet şeytanın bacağını kırdım : )

Çekirdek açık kavrum olduğu halde sıcağı sevmiyor. Onur Bey'in önerdiği gibi 91, hatta 90 °C'ler acılıktan kurtarmaya yetiyor.
15 gr / 235 ml su (1:15,6) / 91 °C / 1 ZPresso K-Ultra ile 7 (70) tıkırtı (click)

0:00 - 0:10 40 ml su
0:10 - 0:45 demlenme süresi
0:45 - 1:00 +70 ml su (110'a tamamlandı)
1:00 - 1:15 demlenme süresi
1:15 - 1:30 +70 ml su (180'e tamamlandı)
1:30 - 1:40 demlenme süresi
1:40 - 1:50 +55 ml su (235'e tamamlandı)

Toplam demlenme süresi 2:40 - 2:45

Bu haliyle önceki denemelerde karşılaştığım olumsuz sulu gövde hissi kayboldu, acımtırak tat gitti, aromalar az da olsa ortaya çıktı. Aromaları belirginleştirmek için öğütüm kalınlığı biraz artırılabilir (7,2 gibi) veya su miktarı 245 ml'ye (1:16,3) çekilebilir. Ancak gördüğüm kadarıyla su bu çekirdekte zorlayıcı bir etken. Çözünmeyi tutturabilmek için ikinci döküşte yukarıdan, hafif darbeli akıtmak gerekebilir. Onun yerine önce öğütümle oynamak daha iyi sonuç verebilir.

Ayrıca döküş sırasında merkezden çepere hafif döndürmek iyi fikirken çeperde fazla takılmamakta yarar var. Genelde son iki döküşte çeperden merkeze ilerlemeyi severim, bu kahvede acılığa yol açıyor. Tüm döküşleri merkezden çepere doğru ilerletmek daha güvenli.

Demleyenlere afiyet olsun.
 
*Ek: Bugün (3 Ocak '26) şöyle bir yöntem denedim, nihayet şeytanın bacağını kırdım : )

Çekirdek açık kavrum olduğu halde sıcağı sevmiyor. Onur Bey'in önerdiği gibi 91, hatta 90 °C'ler acılıktan kurtarmaya yetiyor.
15 gr / 235 ml su (1:15,6) / 91 °C / 1 ZPresso K-Ultra ile 7 (70) tıkırtı (click)

0:00 - 0:10 40 ml su
0:10 - 0:45 demlenme süresi
0:45 - 1:00 +70 ml su (110'a tamamlandı)
1:00 - 1:15 demlenme süresi
1:15 - 1:30 +70 ml su (180'e tamamlandı)
1:30 - 1:40 demlenme süresi
1:40 - 1:50 +55 ml su (235'e tamamlandı)

Toplam demlenme süresi 2:40 - 2:45

Bu haliyle önceki denemelerde karşılaştığım olumsuz sulu gövde hissi kayboldu, acımtırak tat gitti, aromalar az da olsa ortaya çıktı. Aromaları belirginleştirmek için öğütüm kalınlığı biraz artırılabilir (7,2 gibi) veya su miktarı 245 ml'ye (1:16,3) çekilebilir. Ancak gördüğüm kadarıyla su bu çekirdekte zorlayıcı bir etken. Çözünmeyi tutturabilmek için ikinci döküşte yukarıdan, hafif darbeli akıtmak gerekebilir. Onun yerine önce öğütümle oynamak daha iyi sonuç verebilir.

Ayrıca döküş sırasında merkezden çepere hafif döndürmek iyi fikirken çeperde fazla takılmamakta yarar var. Genelde son iki döküşte çeperden merkeze ilerlemeyi severim, bu kahvede acılığa yol açıyor. Tüm döküşleri merkezden çepere doğru ilerletmek daha güvenli.

Demleyenlere afiyet olsun.
Keyif almanıza sevindim. Bu çekirdek özelinde gerçekten çok yüksek sıcaklığa hiç gerek yok. Kahve yatağını çok karıştırmadan yapılan demlemeler güzel sonuçlar verecektir. Afiyet olsun. 😇
 
tomas gonamo 10 aralık
orea v4
kalita filtre
b75 te olur v60 la da aşırı fark olmaz diye düşünüyorum
CMD 26 klik
91 derece su (45 ppm 20-10-5-10 mg,cl,s,p)
15 gr kahve
1/16
40 ml blooming 40 saniye
40-50 saniye arası 90 ml e tamamlıyoruz
1.10-1.20 arası 140 ml e tamamlıyoruz
1.50-2.10 arası 240 ml e tamamlıyoruz 2.25 gibi biticektir (son döküş varsa melodrip/drip assistle)
sonuç parlak asidite,dengeli gövde katmanlı meyve ve narenciye notaları
Kahveyi aeropress,v60 ile de denedim immersiona çok uygun bir kahve değil ya da ben demleyememişimdir ama kahve asla ajitasyon kabul etmiyor döküşü ortalardan minik dairelerle yapmanızı öneririm bu reçete ile kahve patladı v60 ta da reçete çalışıyor ama 27 klik öğütüm daha uygun olur içtiğim en iyi ethiopialardan birisi kahve 15 günü geçtiyse bloomingi 35 saniye yapın
 
Geri
Üst