Belki bilmeyenler vardır şalgam evde ev ortamında da yapılabiliyor belki yerel üreticiler gibi ahşap fıçılarda mayalayamıyoruz tadında bir nebze eksiklik olabilir ama market şalgamlarından tat olarak aşağı kalır yanı yok hatta katkısız olduğu için güvenle içilebilir, neredeyse her yemeğin yanına da çok yakışıyor çok güzel bir alternatif içecek olarak değerlendirebilirsiniz , yapım aşamasıda çok kolay çok ucuz 1kg turp 1 kg havuç 10tl gibi pazarda bulunabiliyor
10 litrelik hava almayan bidon
1kg pancar turbu (şalgam turbu) artık ismi nediye geçiyorsa siyah turp içide suyuda kırmızı renkte oluyor dışı kırmızı içi beyaz turplardan değil
1kg siyah renk şalgam havucu
1 su bardağı köftelik bulgur
8 yemek kaşığı kaya tuzu ,turşu tuzu iri tuz
1 yada 2 diş sarımsak isteğe bağlı normalde konulmaz çok güzel aroma verdiği için ben tercih ediyorum
7-8 adet kırmızı acı biber, pul biber kullanmayın pul biber şalgamın üzerinde yağ tabakası gibi bir katman bırakıyor
mayalanma bittikten sonra dolaba koymak için şişeler
1 adet süzgeç
1 adet maşrapa şişelere doldurmak için
Yapılışı : turplar ve havuçlar biberler yıkanıp doğranıp bidona koyulur içine bulgur atılır (bulguru mendil gibi bir bezede sarıp koyuyorlar ama zaten süzüldüğü için gerek görmüyorum ben ) tuz ilave edilir tercihe göre sarımsak da ileve edebilirsiniz bidonun üst kısmından 10cm boşluk kalanıcaya kadar su doldurun çeşme suyu olmasın
bidonun ağzını sıkıca kapatın hiç hava almasın 3 hafta kadar evin bir köşesinde bekletin mayalanma olacağı için bidon çok şişebiliyor arada kapağı hafif aralayıp gazı dışarı atabilirsiniz tekrar sıkıca kapatın hava almaması çok önemli. Mayalanan şalgamı süzüp şişeleyip saklayabilirsiniz dolapta saklama gereği yok tüketileceği zaman
buz dolabında muhafaza edebilirsiniz, büyük bidondan şişelere aktarmak ve bu şekilde tüketilmesi şu yüzden önemli bidon ağzı açılıp kapanınca şalgamın üzeri birkaç gün içinde beyazlamaya başlıyor ve bu beyazlamanın olması gerektiği ve normal olduğu söyleniyor ben bu beyazlamanın yarattığı farklı tadı alamıyorum ama tadının farklı olduğu düşüncesi bizim aile hakim ve istenmediği için beyazlamanın önüne geçmek için bu şekilde tüketiyoruz 4. resim beyazlamaya örnektir ilk zamanlarda bu şekilde tüketiliyordu ,belki musluklu bidonlar hava aldırmadan tüketime olanak verebilir emin değilim
NOT: şalgamda kullandığım tuz oranı evde tansiyon hastaları olduğu için azaltılmıştır deneye deneye bu oranda kurduk
10 litrelik hava almayan bidon
1kg pancar turbu (şalgam turbu) artık ismi nediye geçiyorsa siyah turp içide suyuda kırmızı renkte oluyor dışı kırmızı içi beyaz turplardan değil
1kg siyah renk şalgam havucu
1 su bardağı köftelik bulgur
8 yemek kaşığı kaya tuzu ,turşu tuzu iri tuz
1 yada 2 diş sarımsak isteğe bağlı normalde konulmaz çok güzel aroma verdiği için ben tercih ediyorum
7-8 adet kırmızı acı biber, pul biber kullanmayın pul biber şalgamın üzerinde yağ tabakası gibi bir katman bırakıyor
mayalanma bittikten sonra dolaba koymak için şişeler
1 adet süzgeç
1 adet maşrapa şişelere doldurmak için
Yapılışı : turplar ve havuçlar biberler yıkanıp doğranıp bidona koyulur içine bulgur atılır (bulguru mendil gibi bir bezede sarıp koyuyorlar ama zaten süzüldüğü için gerek görmüyorum ben ) tuz ilave edilir tercihe göre sarımsak da ileve edebilirsiniz bidonun üst kısmından 10cm boşluk kalanıcaya kadar su doldurun çeşme suyu olmasın
bidonun ağzını sıkıca kapatın hiç hava almasın 3 hafta kadar evin bir köşesinde bekletin mayalanma olacağı için bidon çok şişebiliyor arada kapağı hafif aralayıp gazı dışarı atabilirsiniz tekrar sıkıca kapatın hava almaması çok önemli. Mayalanan şalgamı süzüp şişeleyip saklayabilirsiniz dolapta saklama gereği yok tüketileceği zaman
buz dolabında muhafaza edebilirsiniz, büyük bidondan şişelere aktarmak ve bu şekilde tüketilmesi şu yüzden önemli bidon ağzı açılıp kapanınca şalgamın üzeri birkaç gün içinde beyazlamaya başlıyor ve bu beyazlamanın olması gerektiği ve normal olduğu söyleniyor ben bu beyazlamanın yarattığı farklı tadı alamıyorum ama tadının farklı olduğu düşüncesi bizim aile hakim ve istenmediği için beyazlamanın önüne geçmek için bu şekilde tüketiyoruz 4. resim beyazlamaya örnektir ilk zamanlarda bu şekilde tüketiliyordu ,belki musluklu bidonlar hava aldırmadan tüketime olanak verebilir emin değilim
NOT: şalgamda kullandığım tuz oranı evde tansiyon hastaları olduğu için azaltılmıştır deneye deneye bu oranda kurduk
Ekli dosyalar
Son düzenleme:
