• Mayıs Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Mayıs ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Montag Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Şalgam yapalım

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan erkanh1
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

erkanh1

Yeni Üye
İsim
erkan
Daha fazla  
İsim
erkan
Belki bilmeyenler vardır şalgam evde ev ortamında da yapılabiliyor belki yerel üreticiler gibi ahşap fıçılarda mayalayamıyoruz tadında bir nebze eksiklik olabilir ama market şalgamlarından tat olarak aşağı kalır yanı yok hatta katkısız olduğu için güvenle içilebilir, neredeyse her yemeğin yanına da çok yakışıyor çok güzel bir alternatif içecek olarak değerlendirebilirsiniz , yapım aşamasıda çok kolay çok ucuz 1kg turp 1 kg havuç 10tl gibi pazarda bulunabiliyor
10 litrelik hava almayan bidon
1kg pancar turbu (şalgam turbu) artık ismi nediye geçiyorsa siyah turp içide suyuda kırmızı renkte oluyor dışı kırmızı içi beyaz turplardan değil
1kg siyah renk şalgam havucu
1 su bardağı köftelik bulgur
8 yemek kaşığı kaya tuzu ,turşu tuzu iri tuz
1 yada 2 diş sarımsak isteğe bağlı normalde konulmaz çok güzel aroma verdiği için ben tercih ediyorum
7-8 adet kırmızı acı biber, pul biber kullanmayın pul biber şalgamın üzerinde yağ tabakası gibi bir katman bırakıyor
mayalanma bittikten sonra dolaba koymak için şişeler
1 adet süzgeç
1 adet maşrapa şişelere doldurmak için

Yapılışı : turplar ve havuçlar biberler yıkanıp doğranıp bidona koyulur içine bulgur atılır (bulguru mendil gibi bir bezede sarıp koyuyorlar ama zaten süzüldüğü için gerek görmüyorum ben ) tuz ilave edilir tercihe göre sarımsak da ileve edebilirsiniz bidonun üst kısmından 10cm boşluk kalanıcaya kadar su doldurun çeşme suyu olmasın
bidonun ağzını sıkıca kapatın hiç hava almasın 3 hafta kadar evin bir köşesinde bekletin mayalanma olacağı için bidon çok şişebiliyor arada kapağı hafif aralayıp gazı dışarı atabilirsiniz tekrar sıkıca kapatın hava almaması çok önemli. Mayalanan şalgamı süzüp şişeleyip saklayabilirsiniz dolapta saklama gereği yok tüketileceği zaman
buz dolabında muhafaza edebilirsiniz, büyük bidondan şişelere aktarmak ve bu şekilde tüketilmesi şu yüzden önemli bidon ağzı açılıp kapanınca şalgamın üzeri birkaç gün içinde beyazlamaya başlıyor ve bu beyazlamanın olması gerektiği ve normal olduğu söyleniyor ben bu beyazlamanın yarattığı farklı tadı alamıyorum ama tadının farklı olduğu düşüncesi bizim aile hakim ve istenmediği için beyazlamanın önüne geçmek için bu şekilde tüketiyoruz 4. resim beyazlamaya örnektir ilk zamanlarda bu şekilde tüketiliyordu ,belki musluklu bidonlar hava aldırmadan tüketime olanak verebilir emin değilim

NOT: şalgamda kullandığım tuz oranı evde tansiyon hastaları olduğu için azaltılmıştır deneye deneye bu oranda kurduk
 

Ekli dosyalar

  • şş2.jpg
    şş2.jpg
    34.4 KB · Görüntüleme: 25
  • şş2.jpg
    şş2.jpg
    34.4 KB · Görüntüleme: 26
  • şş3.jpg
    şş3.jpg
    82.2 KB · Görüntüleme: 26
  • şş4.jpg
    şş4.jpg
    141.6 KB · Görüntüleme: 26
Son düzenleme:
İçine hardal tohumu da atabilirsiniz
 
esasında çelem dediğimiz turp kullanılmıyor mu? Adana'da ali göde şalgamcısına sorduğumda çelemle kurduklarını söylemişti.celemcortutu1-1.jpg
 
Geri
Üst