• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Old Java Coffee Roasters

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan mimds
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
İki yeni kahve eklemişler siteye sanırım.


Bir de ben ilk defa bir Kongo kahvesi gördüm, yabancı yerli olsun hiçbir kavurucuda karşılaşmamıştım daha önce.


Hala deneyen olmadı mı burayı?
 
Geçenlerde iş için İstanbul!a yolum düştü ve en yakınımda bu kavurmacı olduğu için buradan alışveriş yapayım dedim. Hatta kahve almadan önce bir iki çeşit denerim diye düşünmüştüm. Fakat dükkana girdiğimde birazcık hüsrana uğradım. Sorduğum her soruyu suratsızca geçiştiren bir arkadaş vardı, "şu şu tür lezzetleri seviyorum ne tavsiye edersiniz" diye sorduğumda işte elimizde bunlar var, ne istiyorsanız söyleyin gibisinden terslemişti. Ben de biraz acelem olduğundan hızlıcı bir buzlu latte (güvenemedim valla, kötü bir deneyim yaşamaktansa en azından buzlu latte ne kadar kötü olabilir ki dedim) ve bir ıspanaklı kiş siparişi verdim. İkisi de vasatlığın sınırlarında pingpong onuyordu adeta.

kalkacakken de "amaaan kahvem bitiyor iki tane çekirdek kahve alıp çıkayım" dedim (normalde yüklü alışveriş yaparım, bu suratsız arkadaş o kadar hevesimi kaçırdı ki anca 500gr iki ayrı çekirdek aldım).

Aldığım çekirdekler Finca Patagonia, El Salvador ve Societe Maitea, Congo. İkisinde de Fully Washed & Sun Dried yazıyor paketlerin üstünde (honey process oluyor bu sanırsam)

İlk açtığım kahve Finca Patagonia. Önce moka pot demledim, öyle çok çekmedi beni. Sonra da pour over deneyeyim dedim. hala ideal ayarları tutturabilmiş değilim ama çekirdek umut verici. Tadım notunda kremsi, tatlı, kiraz, sütlü çikolata diyor. kirazımsı tadı alabiliyorum. kahveyi içtikten sonra da damağımda hoş bir tatlılık kalıyor. genel olarak gövdeli ve asitli bir kahve sanırım. ama benim hoşuma gidecek gibi...

Societe Maitea'yi denedikten sonra onun hakkında da bir iki şey yazacağım. Ayrıca Finca ile doğru tarifi tutturunca tarifimi de eklerim.
 
Aradan bayaa zaman geçti, gene de buradan aldığım kahveler hakkındaki genel düşüncelerimi geç de olsa yazmak istedim.

Finca Patagonia, El Salvador

tatmin edici bir çekirdekti. kriaz tadını çok net alabiliyorsunuz. Ama doğru lezzeti almak biraz uğraştırıcı bir süreçti. İşte budur dediğim taltarı alana kadar kahvenin yarısından çoğunu tüketmiştim. Hem pour over şeklinde çok lezzetliydi, sütle karıştırdığınzıda da ayrı bir lezzet veriyordu. Bu açıdan hem sütlü hem sütsüz tüketmek için çekirdek arayanlara kesinlikle tavsiye ederim. Bir diğer hatırladığım özelliği de gövdeli olmasıydı.

En sevdiğim tarifim :

V touch me dripper
timemore 30 kk, 20 gram çekirdek - 400ml 84C su.

Moka pot ile de comandante 20kk

Societe Maitea, Congo

Bu kahveyi o kadar da beğenmedim. Kötü bir kahve değildi yanlış anlamayın, ama tatlar Finca Patagonia'daki kadar belirgin değildi. Hiç bir demlememde ıy ne kötü kahve içiyorum demedim ama vasattı işte. Vasat bulduğum için de zahmet edip tarif vs not almamışım.

Özet olarak Finca Patagonia, El Salvador'u şiddetle tavsiye ederim buradan kahve almak isteyenlere.
 
Selamlar,
Merakım üzerine Old Java’dan El salvador kahvesini çekirdek olarak sipariş vermiştim. Bir iki gündür deniyorum deneyimlemelerimi sizlerle de paylaşmak istedim. Siparişim elime 8 ya da 9 şubat tarihinde geçti. Öncelikle sitede taze kavrulmuş gönderim veya stoktan gönderim gibi bir seçenek mevcut değildi. Fotoğraflarda da görüldüğü üzere 15 ocak kavrum tarihli bir kahve ulaştı tarafıma. İlk gözlemlediğim çekirdeklerin kavrumu bana biraz koyu geldi.( fotoğrafta çok net çıkmamış olabilir.) normalde kavrum rengine çok takılmadan paket üzerinde belirtilen notaları verip veremediğine dikkat ederim. 2 gündür farklı reçetelerle deniyorum hafif bir tatlımsılık var sanki ama inanılmaz yoğun bitterimsi, kavruk tatlar geliyor çok baskın bir şekilde. Ne yaparsam yapayım bundan kurtulamadım. Belki de kahvenin potansiyelini ben demlerken çıkaramamış olabilirim. Kısacası beni pek mutlu eden bir kahve olmadı maalesef.
 

Ekli dosyalar

  • F61B2FD8-53B8-4219-A461-2383C0771076.jpeg
    F61B2FD8-53B8-4219-A461-2383C0771076.jpeg
    65.1 KB · Görüntüleme: 48
  • 68A5D747-A97E-448B-8D01-67D9843C241F.jpeg
    68A5D747-A97E-448B-8D01-67D9843C241F.jpeg
    78.3 KB · Görüntüleme: 48
  • 6F554E56-D64A-4FF8-BE4B-AACCEC38E66E.jpeg
    6F554E56-D64A-4FF8-BE4B-AACCEC38E66E.jpeg
    107.2 KB · Görüntüleme: 48
Selamlar,
Merakım üzerine Old Java’dan El salvador kahvesini çekirdek olarak sipariş vermiştim. Bir iki gündür deniyorum deneyimlemelerimi sizlerle de paylaşmak istedim. Siparişim elime 8 ya da 9 şubat tarihinde geçti. Öncelikle sitede taze kavrulmuş gönderim veya stoktan gönderim gibi bir seçenek mevcut değildi. Fotoğraflarda da görüldüğü üzere 15 ocak kavrum tarihli bir kahve ulaştı tarafıma. İlk gözlemlediğim çekirdeklerin kavrumu bana biraz koyu geldi.( fotoğrafta çok net çıkmamış olabilir.) normalde kavrum rengine çok takılmadan paket üzerinde belirtilen notaları verip veremediğine dikkat ederim. 2 gündür farklı reçetelerle deniyorum hafif bir tatlımsılık var sanki ama inanılmaz yoğun bitterimsi, kavruk tatlar geliyor çok baskın bir şekilde. Ne yaparsam yapayım bundan kurtulamadım. Belki de kahvenin potansiyelini ben demlerken çıkaramamış olabilirim. Kısacası beni pek mutlu eden bir kahve olmadı maalesef.
Bence suyun sıcaklığını düşürerek deneyin bir de. Ben öyle çok güzel sonuçlar elde etmiştim. Baskın bir kiraz tadı almıştım, hatta geçen sene içtiğim en iyi 5 kahvenin arasında sayabilirim bu çekirdeği. Ve evet kavrum bana da biraz koyu gelmişti ama hiç takılmam böyle şeylere.

Ben blooming de dahil toplamda iki döküm yapıp tamamlıyordum. Suyu da 88 ve 82 derece olarak deneyebilirsiniz. Olmadı farklı sularla da deneyebilirsiniz.
 
Farklı kavuruculardan kahve deneme alışkanlığım son zamanlarda yaşadığım olumsuzluklardan dolayı uzun bir süre ertelemeyi düşünüyorum.Old Java 2 adet kahve sipariş ettim.Biri Kongo diğeri El Salvador bölgelerine ait çekirdekler.Kahve kulubü ile tanışma fırsatı bulduğum günden itibaren nitelikli çekirdeklere ulaşma isteğim en üst düzeye geldi.Belki de bu sayede cidden çok güzel çekirdekler ile kahveler içtiğim için ortalamanın altında çekirdekler ile karşılaştığım zaman biraz hüsrana uğruyorum.Aldığım çekirdek fiyatları F/p oranında olsa gerçekten hiç düşünmezdim.Benim damak tadıma hitap etmeyen çekirdekleri okulda ofisimde filtre kahve olarak değerlendirebiliyorum ve bir sorun teşkil etmiyor.Ancak bu iki kahvede herhangi bir tat profili yakalayamıyorum.Düz bir kahve içiyorum belki biraz Kongo da hafif asitidetisi yüksek bir fincan elde etmiş olabilirim.Ancak profil yapabilecek düzeyde olmuyor.Ama ben yine kendi demleme yöntemimden çok sapmadığım için bu çekirdeklerden v60 vb yöntemlerle iyi kahve elde edilebiliyordur diye düşünüyorum.Burada ki amacım firmayı kötülemek veya başka bir düşünceye sevketmek değil.Çünkü çekirdeklerin kavurma profiline bakıldığı zaman aşırı yanmış ya da aşırı lıght bir kavrum gözükmüyor.Ancak bu fiyatlara göre içilecek bir çekirdek olduğunu düşünmüyorum. Sadece yeni kavurucuları deneme isteğiminin yerine daha önce bildiğim kavuruculardan ve yurt dışı alımlara yönelme kararı aldım.
 
İki gün önce bir kafede denedim Old Java'yı. Son zamanlarda kafelerde içtiğim en güzel amerikanolardan biriydi.
Nostalji Kitap & Kahve, İstanbul
 
Geri
Üst