nakber
Barista
- İsim
- Berkan
Daha fazla
- İsim
- Berkan
- Değirmen
- Molent G50, Timemore C3
- Ekipmanlar
- V60, Kalita Wave 185, Bialetti Brikka, Aeropress, Origami Air
Merhabalar, direkt konuya geçiyorum. Bir süre önce klasik bakır bir cezve edindim. 2-3 gündür de Türk kahvesi demlemekteyim. Fakat sorun şu ki yaptığım kahveler sanki çok sulu, gövdesiz, aromasız, açıkçası çok çok düz ve sulu bir kahve gibi geliyor. Değirmenim g50 ve 5 klikten 2 kliğe kadar denedim, sıcak/soğuk su denedim, kahveyi arttırarak oranlarla oynadım, forumda gezindim, Koray Bey'in önerilerini dinledim ama ne yaptıysam yapayım sanki olması gereken kahve bu değil gibi. Ben de ''acaba nitelikli Türk kahvesi olayı/tadı böyle bir şey mi? Acaba yaptıklarım doğru mu?'' diye biraz afalladım.
Az önce market kahvesiyle ve daha yeni öğüttüğüm kahveleri demleyip yan yana içtim. İkisinin de oranı aynı, tüm parametreler aynı.
Market kahvesi olan daha koyu, tatsız, büyüklerimizin yaptığından bile daha seyrek bir kahveydi.
Kendi kahvem ise rengi kahverengiye daha yakın ve açık renkli, yine herhangi bir tadı olmayan, sulu ve yavan, arada biraz yağlı ve çok çok az asiditeli bir kahveydi.
Uzun lafın kısası, nitelikli Türk kahvesinin tadı nasıldır? Bu yaşadıklarım normal midir? Kullandığım kahveden dolayı (2-3 çeşit kullandım) olabilir mi? Kendimi nasıl geliştirebilirim ve önerileriniz nelerdir?
Az önce market kahvesiyle ve daha yeni öğüttüğüm kahveleri demleyip yan yana içtim. İkisinin de oranı aynı, tüm parametreler aynı.
Market kahvesi olan daha koyu, tatsız, büyüklerimizin yaptığından bile daha seyrek bir kahveydi.
Kendi kahvem ise rengi kahverengiye daha yakın ve açık renkli, yine herhangi bir tadı olmayan, sulu ve yavan, arada biraz yağlı ve çok çok az asiditeli bir kahveydi.
Uzun lafın kısası, nitelikli Türk kahvesinin tadı nasıldır? Bu yaşadıklarım normal midir? Kullandığım kahveden dolayı (2-3 çeşit kullandım) olabilir mi? Kendimi nasıl geliştirebilirim ve önerileriniz nelerdir?