• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Moka pot 2 Cup

Selamlar,

Suyu valfin başladığı noktaya değdi/değmedi gibi koyarak kahveyide sepetin aldığı kadar bastırmadan üstünüde bir bıçağın düz tarafı ile yani tersi ile düzelterek koymanız kafi gelecektir.Yalnış değilse bu şekilde 1/10 civarlarında bir orana denk geliyor.

Eğer ölçümleme olanağınız var ise bu 1/10 oranını ölçelerek su ve kahve koyarak başlangıç noktası olarak belirleyerek zevkinize ve fincanınıza yansıyan tad ile oynamalar yapabilirsiniz.

Sıcak su ile denlemelerinizi yapmayı salık veririm.Şahsen ben 80° - 85° aralığında kullanıyorum.Eğer sıcaklığı ölçme imkanınız yok ise suyunuz kaynama noktasına geldikten sonra 2-3 dk kadar bekleterek kullanabilirsiniz.

Dilerim yardımcı olabilmişimdir.
 
Selamlar,

Suyu valfin başladığı noktaya değdi/değmedi gibi koyarak kahveyide sepetin aldığı kadar bastırmadan üstünüde bir bıçağın düz tarafı ile yani tersi ile düzelterek koymanız kafi gelecektir.Yalnış değilse bu şekilde 1/10 civarlarında bir orana denk geliyor.

Eğer ölçümleme olanağınız var ise bu 1/10 oranını ölçelerek su ve kahve koyarak başlangıç noktası olarak belirleyerek zevkinize ve fincanınıza yansıyan tad ile oynamalar yapabilirsiniz.

Sıcak su ile denlemelerinizi yapmayı salık veririm.Şahsen ben 80° - 85° aralığında kullanıyorum.Eğer sıcaklığı ölçme imkanınız yok ise suyunuz kaynama noktasına geldikten sonra 2-3 dk kadar bekleterek kullanabilirsiniz.

Dilerim yardımcı olabilmişimdir.
1:10 referans alıp, damak zevkime göre azaltıp artıracağım. Teşekkür ederim ✌🏻
 
Bendeki 2 cup moka express’te kahve haznesi ~12 gr, su haznesi de valfe kadar max ~100ml alıyor. Doğal çıkıntıya kadar doldurunca da ~90 ml alıyor. Dolayısıyla 1/10 oranını, en azından ufak moka potlarda, tutturmak pek mümkün görünmüyor.
Bu ölçümü yapmadan önce fincana 1/3 kadar sıcak su ekleyerek notaların daha çok açığa çıktığı daha keyifli bir fincan alıyordum, belki de nedeni budur 🙂

Ben de ufak bir ekleme yapayım. Moka expressin büyüklüğüne göre aldığı kahve/su oranı bir miktar oynayabiliyor. Kullandığım 2 cup bialetti moka express’te yukarıdaki gibi bir ölçüm yapmıştım.

@VuralUfuk ‘un bahsettiği şekilde kahve ve suyu ölçmeye gerek olmadan ekleyebilirsiniz derim.
 
Selamlar @rhino

Esasen bende oran kullanmıyorum :=))Bialetti 10 cup venüs'üm var,kahvesine göre değişmek ile birlikte 50 gram kahve alıyor.Suyuda valfin başladığı noktaya değdi/değmedi koyarak denlemelerimi yapıyorum.
 
Selamlar @rhino

Esasen bende oran kullanmıyorum :=))Bialetti 10 cup venüs'üm var,kahvesine göre değişmek ile birlikte 50 gram kahve alıyor.Suyuda valfin başladığı noktaya değdi/değmedi koyarak denlemelerimi yapıyorum.
Düzgün ifade edemedim sanırım kusura bakmayın. Aynen sizin de önerdiğiniz şekilde yapılabilir demek istedim, yani herhangi bir oran kullanmadan :)
 
Selamlar @rhino

Alıntını bende okumadan cevap vermişim 😂

Yani mokapot biraz enteresan,çok oranlar ile ifade edilecek bir demleme şekli değil.Biraz tecrübe,biraz sabır ve birazda kahve aşkı.O zaman oluyor işte :)
 
Selamlar,

Suyu valfin başladığı noktaya değdi/değmedi gibi koyarak kahveyide sepetin aldığı kadar bastırmadan üstünüde bir bıçağın düz tarafı ile yani tersi ile düzelterek koymanız kafi gelecektir.Yalnış değilse bu şekilde 1/10 civarlarında bir orana denk geliyor.

Eğer ölçümleme olanağınız var ise bu 1/10 oranını ölçelerek su ve kahve koyarak başlangıç noktası olarak belirleyerek zevkinize ve fincanınıza yansıyan tad ile oynamalar yapabilirsiniz.

Sıcak su ile denlemelerinizi yapmayı salık veririm.Şahsen ben 80° - 85° aralığında kullanıyorum.Eğer sıcaklığı ölçme imkanınız yok ise suyunuz kaynama noktasına geldikten sonra 2-3 dk kadar bekleterek kullanabilirsiniz.

Dilerim yardımcı olabilmişimdir.

Selamlar,

Suyu valfin başladığı noktaya değdi/değmedi gibi koyarak kahveyide sepetin aldığı kadar bastırmadan üstünüde bir bıçağın düz tarafı ile yani tersi ile düzelterek koymanız kafi gelecektir.Yalnış değilse bu şekilde 1/10 civarlarında bir orana denk geliyor.

Eğer ölçümleme olanağınız var ise bu 1/10 oranını ölçelerek su ve kahve koyarak başlangıç noktası olarak belirleyerek zevkinize ve fincanınıza yansıyan tad ile oynamalar yapabilirsiniz.

Sıcak su ile denlemelerinizi yapmayı salık veririm.Şahsen ben 80° - 85° aralığında kullanıyorum.Eğer sıcaklığı ölçme imkanınız yok ise suyunuz kaynama noktasına geldikten sonra 2-3 dk kadar bekleterek kullanabilirsiniz.

Dilerim yardımcı olabilmişimdir.
Bu benim de merak ettiğim bir konuydu çok güzel açıklamışsınız teşekkürler Vural Bey. Sizin konulara olan girdilerinize baktım da sürekli "salık vermek" kalıbını kullanıyorsunuz. Bu bir süre sonra arama motorlarında spam olarak algılanabilir. Tavsiye ederim, denemenizi öneririm vs. gibi kullanımlarda bulunmanızı salık veririm :) Böylelikle spam engellenebilir ve arama motorlarında herkes tarafından bilgilerinize ulaşma imkanı artar. Sadece bir tavsiye yanlış anlamanızı istemem. :)
 
Selamlar @EkipmanReis

Daha detaylı bilgi istersen özelden de yazabilirsin elimden geldiğince bilgi ve tecrübelerimi paylaşırım.

Ben kitap okurken eski basım tercih ediyorum olabildiğince bu cümlede oradan kalma bir alışkanlık.Tavsiyeni dikkate alacağım,bilmediğim bir konuydu.Paylaşımın için teşekkür ederim 😄
 
Geri
Üst