svidrigaylov
Yeni Üye
- İsim
- Ali
Moka Pot 2 cup için genel bir oran var mı? Yoksa valfe kadar su aldığı kadar da kahve mi?
1:10 referans alıp, damak zevkime göre azaltıp artıracağım. Teşekkür ederimSelamlar,
Suyu valfin başladığı noktaya değdi/değmedi gibi koyarak kahveyide sepetin aldığı kadar bastırmadan üstünüde bir bıçağın düz tarafı ile yani tersi ile düzelterek koymanız kafi gelecektir.Yalnış değilse bu şekilde 1/10 civarlarında bir orana denk geliyor.
Eğer ölçümleme olanağınız var ise bu 1/10 oranını ölçelerek su ve kahve koyarak başlangıç noktası olarak belirleyerek zevkinize ve fincanınıza yansıyan tad ile oynamalar yapabilirsiniz.
Sıcak su ile denlemelerinizi yapmayı salık veririm.Şahsen ben 80° - 85° aralığında kullanıyorum.Eğer sıcaklığı ölçme imkanınız yok ise suyunuz kaynama noktasına geldikten sonra 2-3 dk kadar bekleterek kullanabilirsiniz.
Dilerim yardımcı olabilmişimdir.
Bendeki 2 cup moka express’te kahve haznesi ~12 gr, su haznesi de valfe kadar max ~100ml alıyor. Doğal çıkıntıya kadar doldurunca da ~90 ml alıyor. Dolayısıyla 1/10 oranını, en azından ufak moka potlarda, tutturmak pek mümkün görünmüyor.
Bu ölçümü yapmadan önce fincana 1/3 kadar sıcak su ekleyerek notaların daha çok açığa çıktığı daha keyifli bir fincan alıyordum, belki de nedeni budur![]()
Düzgün ifade edemedim sanırım kusura bakmayın. Aynen sizin de önerdiğiniz şekilde yapılabilir demek istedim, yani herhangi bir oran kullanmadanSelamlar @rhino
Esasen bende oran kullanmıyorum :=))Bialetti 10 cup venüs'üm var,kahvesine göre değişmek ile birlikte 50 gram kahve alıyor.Suyuda valfin başladığı noktaya değdi/değmedi koyarak denlemelerimi yapıyorum.
Selamlar,
Suyu valfin başladığı noktaya değdi/değmedi gibi koyarak kahveyide sepetin aldığı kadar bastırmadan üstünüde bir bıçağın düz tarafı ile yani tersi ile düzelterek koymanız kafi gelecektir.Yalnış değilse bu şekilde 1/10 civarlarında bir orana denk geliyor.
Eğer ölçümleme olanağınız var ise bu 1/10 oranını ölçelerek su ve kahve koyarak başlangıç noktası olarak belirleyerek zevkinize ve fincanınıza yansıyan tad ile oynamalar yapabilirsiniz.
Sıcak su ile denlemelerinizi yapmayı salık veririm.Şahsen ben 80° - 85° aralığında kullanıyorum.Eğer sıcaklığı ölçme imkanınız yok ise suyunuz kaynama noktasına geldikten sonra 2-3 dk kadar bekleterek kullanabilirsiniz.
Dilerim yardımcı olabilmişimdir.
Bu benim de merak ettiğim bir konuydu çok güzel açıklamışsınız teşekkürler Vural Bey. Sizin konulara olan girdilerinize baktım da sürekli "salık vermek" kalıbını kullanıyorsunuz. Bu bir süre sonra arama motorlarında spam olarak algılanabilir. Tavsiye ederim, denemenizi öneririm vs. gibi kullanımlarda bulunmanızı salık veririmSelamlar,
Suyu valfin başladığı noktaya değdi/değmedi gibi koyarak kahveyide sepetin aldığı kadar bastırmadan üstünüde bir bıçağın düz tarafı ile yani tersi ile düzelterek koymanız kafi gelecektir.Yalnış değilse bu şekilde 1/10 civarlarında bir orana denk geliyor.
Eğer ölçümleme olanağınız var ise bu 1/10 oranını ölçelerek su ve kahve koyarak başlangıç noktası olarak belirleyerek zevkinize ve fincanınıza yansıyan tad ile oynamalar yapabilirsiniz.
Sıcak su ile denlemelerinizi yapmayı salık veririm.Şahsen ben 80° - 85° aralığında kullanıyorum.Eğer sıcaklığı ölçme imkanınız yok ise suyunuz kaynama noktasına geldikten sonra 2-3 dk kadar bekleterek kullanabilirsiniz.
Dilerim yardımcı olabilmişimdir.