• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Kahve Kulübü Ağustos Ayı Birlikte Tadım Etkinliği CoffeeNutz

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan NoDRaC
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

NoDRaC

Barista
Yönetici
Editör
Konum
İstanbul
İsim
Suat
Daha fazla  
İsim
Suat
Espresso Makinesi
Lelit Bianca
Değirmen
Niche, Comandante
Ekipmanlar
V60, Chemex, Kalita, Melodrip
Kahve Arkadaşlığı İstiyor musunuz?
Evet
Kahve Arkadaşlığı İl
istanbul
Kahve Arkadaşlığı İlçe 1
gaziosmanpaşa
Kahve Arkadaşlığı İlçe 2
taksim
Herkese merhaba temmuz ayı itibari ile tadım notlarını tek bir başlık altında toplamaya başlamıştık. Bunu yaparken amacımız konu dağınıklığının önüne geçmek ve üyelerin aradıkları reçetelere tadım notlarına ve demleme tavsiyelerine daha kolay ulaşmasını sağlamaktı. Konunun en altına yazacağım şablonu seçip cevapla seçeneği ile reçetenizi kolayca paylaşabilirsiniz. Şu an itibari ile Coffee Nutz Sitesinde satışta olan kahveler.

  • Etiyopya Hamasho
  • Etiyopya Shantawene
  • Etiyopya Chelchele Gedeb Worka
  • Etiyopya Gedeb Worka
  • Etiyopya Yirgacheffe Aricha
  • Etiyopya West Arsi Nensebo
  • Etiyopya Sidamo Bombe
  • Etiyopya Guji Gigesa Yıkanmış
  • Etiyopya Guji Gigesa Doğal
  • Etiyopya Yirgacheffe Chelcele
  • Kenya Gituara Murue
  • El Salvador Eugenia Nohemy
  • Burundi Kayanza Businde Honey
  • Burundi Kayanza Businde Doğal
  • Burundi Kayanza Businde Özel
  • Burundi Kayanza Businde FW15+


Demlediğiniz kahve ile ilgili reçetelere ulaşmak veya sizin değirmeniniz ile ilgili öğütüm ayarlarına ulaşmak çok daha kolay olacak. Konuyu açtığınızda sağ üst köşede bulunan arama butonuna tıkladıktan sonra "Bu Konuda" seçeneğini seçerek kolayca aramayı gerçekleştirebilirsiniz.

Ekran Resmi 2021-07-11 10.29.24.png


Demleme Reçetesi:

Firma:
Coffee Nutz
Kahve:
Kavurma Tarihi:
Demleme Metodu:
Değirmen ve Öğütüm Ayarı:
Su Markası ve Sıcaklık:
Demleme Süresi:
Tadım Notları:
İlave Notlar:
 
Son düzenleme:
Firma: CoffeeNutz
Kahve: Etiyopya Chelchele Gedeb Worka Gr.1
Kavurma Tarihi: 23-06-2021
Demleme Metodu: Kalita wave - 185
Değirmen ve Öğütüm Ayarı: Jx-pro 3.2 (128 klik), kalita ile genelde bu aralıktaki öğütümlerimden daha başarılı sonuç alıyorum
Su Markası ve Sıcaklık: Buzdağı damacana su , 92~94 derece
Tadım Notları: Şeftali, yoğun aroma, karamel, baharat, karanfil, çiçek.

35 gr. Kahve , 560 ml. su. 70 ml. ilk döküş ve 30 sn. blooming süresi sonrası 3 (165-165-160) parçalı döküş ile demlemeyi bitirdim, hiç acılık veya ekşilik yok, yoğun aroma kendini hissetiriyor, şeftali tadı çok baskın ve geriden hafif karanfil tadı geliyor ve bunlar birbiriyle uyumlu ve çok yakışmış, görsel olarak kontrol ettiğimde kavrum homojen, fincan beni memnun ediyorsa kavrumu başarılı bulurum ki benim için çok başarılı, beklentimi karşıladı ,oldukça lezzetli sonuç elde ettim.
 
Demleme Reçetesi:

Firma:
Coffee Nutz
Kahve: Guji Gigesa Washed
Kavurma Tarihi: 04.08.2021
Demleme Metodu:
Timemore Crystal Eye Dripper 01 | 15g-250ml
Değirmen ve Öğütüm Ayarı:
Molent G50 - 36 Klik
Tadım Notları:
limon, limon, limon :)

@Ömer Aydın'ın 15 gramlık hediyesini kargo gelir gelmez demledim :) 2 gün önce kavrulduğu için beklemem gerekirdi ama dayanamadım :)

Sırma su kullandım ve normal bir kettle'da suyu kaynattıktan sonra gooseneck'e aktarıp 1 dakika kadar bekledim (Çünkü termometrem yok :)). Kaç dereceye tekabül eder bilmiyorum ama 90-92 diye düşünüyorum. 40 gr blooming, sonra 150'ye tamamlama sonra duvarlardan toplayarak 250'ye tamamlama şeklinde demledim. Hario 01 filtre kullandım. Çok baskın bir limon tadı aldım. Hatta başka bir tad alamadım desem yeridir :) Tadım notlarından bir tanesini bu kadar baskın olarak yansıtan bir çekirdek tüketmemiştim. Demleme hataları ve degassing'i beklememe durumu sebebiyle belki diğer arkadaşlar farklı tatlarla karşılaşabilirler ancak bende limon son derece baskındı :)

Hediye için çok teşekkürler. 5 farklı çekirdek daha deneyecek olmanın heyecanını yaşıyorum :) Ne yazık ki 3-4 gün degassing için kendimi tutmam gerekecek.

İlave: Bugüne kadar Molent G50'de öğüttüğüm birçok çekirdek yoğun toz çıkartmıştı. Öğütücünün olduğu kısımda 1-1.5 gram kahve kalıyordu (genelde kabuğu). Ancak bu çekirdekte toz neredeyse sıfıra yakındı. Bu beni ekstra memnun etti. Sanırım çekirdeğin işleme biçimiyle alakası var bu durumun.
 
Demleme Reçetesi:

Firma:
Coffee Nutz
Kahve: Bombe Natural
Kavurma Tarihi: 27.07.2021
Demleme Metodu: Timemore Crystal 01 - CAFEC Traditional
Değirmen ve Öğütüm Ayarı: Comandante 23 click
Su Markası ve Sıcaklık: Kayın - 92 derece
Demleme Süresi: 2:30
Tadım Notları: Yoğun, mayhoş, tatlı
Evde Buzdağı su bittiğinden dolayı 5 litrelik Kayın marka su ile demleme yaptım. Kahveyi 3-4 defa espressoda deneyip beğenmiştim ancak omni kavrum olunca filtre de demlemek istedim. Kahvenin öğüttükten sonra ve demlemeden sonra kokusu oldukça yoğun ve güzel. Espressodaki sonuca benzer bir sonuç aldım ve ekşilik, acılık vs. yoktu. Kavrumu da kahveyi de beğendim.
 
Demleme Reçetesi:

Firma:
Coffee Nutz
Kahve: Guji Gigesa Washed
Kavurma Tarihi: 04.08.2021
Demleme Metodu: Timemore Crystal Eye Dripper 01 | 15g-250ml
Değirmen ve Öğütüm Ayarı: Molent G50 - 36 Klik
Tadım Notları: limon, limon, limon :)

@Ömer Aydın'ın 15 gramlık hediyesini kargo gelir gelmez demledim :) 2 gün önce kavrulduğu için beklemem gerekirdi ama dayanamadım :)

Sırma su kullandım ve normal bir kettle'da suyu kaynattıktan sonra gooseneck'e aktarıp 1 dakika kadar bekledim (Çünkü termometrem yok :)). Kaç dereceye tekabül eder bilmiyorum ama 90-92 diye düşünüyorum. 40 gr blooming, sonra 150'ye tamamlama sonra duvarlardan toplayarak 250'ye tamamlama şeklinde demledim. Hario 01 filtre kullandım. Çok baskın bir limon tadı aldım. Hatta başka bir tad alamadım desem yeridir :) Tadım notlarından bir tanesini bu kadar baskın olarak yansıtan bir çekirdek tüketmemiştim. Demleme hataları ve degassing'i beklememe durumu sebebiyle belki diğer arkadaşlar farklı tatlarla karşılaşabilirler ancak bende limon son derece baskındı :)

Hediye için çok teşekkürler. 5 farklı çekirdek daha deneyecek olmanın heyecanını yaşıyorum :) Ne yazık ki 3-4 gün degassing için kendimi tutmam gerekecek.

İlave: Bugüne kadar Molent G50'de öğüttüğüm birçok çekirdek yoğun toz çıkartmıştı. Öğütücünün olduğu kısımda 1-1.5 gram kahve kalıyordu (genelde kabuğu). Ancak bu çekirdekte toz neredeyse sıfıra yakındı. Bu beni ekstra memnun etti. Sanırım çekirdeğin işleme biçimiyle alakası var bu durumun.
Kendinizi tutmayın yavaş yavaş denemeye başlayabilirsiniz birer bardak:)
 
Demleme Reçetesi:

Firma:
Coffee Nutz
Kahve: Guji Gigesa Washed
Kavurma Tarihi: 04.08.2021
Demleme Metodu:
Hario V60 Plastik - 40lı Hario Filtre 17gr/265gr
Değirmen ve Öğütüm Ayarı:
Molent Pocket 16klik
Su Markası ve Sıcaklık:
Bozdoğan Madran 90-92
Demleme Süresi:
2.30
Tadım Notları:
Limooooon, ama tatlı
İlave Notlar:
Dayanamayıp 06.08 de demledim. 40 gr 45 sn bloom sonrası tek döküş. Kahveyi öğütürken baya tatlı gofret-kurabiye kokusu geldi. Çok beğendim, elinize sağlık @Ömer Aydın
Benimde hediye ile birlikte 4 kahvem var tadımı bekleyen..
 
Firma: Coffee Nutz
Kahve: Keramo Espresso Yorumu
Kavurma Tarihi: 06.08.21
Demleme Metodu:
Espresso 15.5 gr / 33 gr
Değirmen ve Öğütüm Ayarı:
Cmd Red 13'
Su Markası ve Sıcaklık:
Hayat Şekerpınarı
Demleme Süresi:
10 sn + 35 Sn
Tadım Notları:
Baharatlı Tatlar, üzümsü asidite
İlave Notlar:
Kahvefabrikası 2. Parti Anasora'ya çok benzer tatlar sunuyor

Kahvenin kavrumu espressoya gerçekten çok uygun, 3. gününde espresso demlenir mi, başka seçenek yoksa demlenir. :)
İlk deneme olduğu için resim çekmedim, çünkü kötü olur diye düşünmüştüm fakat tatları dengeli, görüntüsü de katmanlı bir fincandı.
Pavonide basması biraz zorladığı için bir sonraki denemeyi 15' çentikle yapacağım. Çok kolay olursa da ideali 14 demektir.
Tat profili olarak üzerindeki vaatlere 3. gününde ve ilk denemede bile oldukça yakın sonuçlar veriyor. Kahve Fabrikası 2. Parti Anasora espresso tadına çok benzer, baharatlara ek olarak üzüm notaları veren bir fincandı.
Bu arada paketle ilgili bir sorun yaşadım, paketi açtığımda zipli kısım komple çıktı :) ben de eski kahve paketlerinden birine doldurdum kahveyi...
Sonuç olarak, keramo espressoyu ilk denemede beğendim ve tekrar almaya değer bir kahve olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.
 
Kahvenin kavrumu espressoya gerçekten çok uygun, 3. gününde espresso demlenir mi, başka seçenek yoksa demlenir. :)
İlk deneme olduğu için resim çekmedim, çünkü kötü olur diye düşünmüştüm fakat tatları dengeli, görüntüsü de katmanlı bir fincandı.
Pavonide basması biraz zorladığı için bir sonraki denemeyi 15' çentikle yapacağım. Çok kolay olursa da ideali 14 demektir.
Tat profili olarak üzerindeki vaatlere 3. gününde ve ilk denemede bile oldukça yakın sonuçlar veriyor. Kahve Fabrikası 2. Parti Anasora espresso tadına çok benzer, baharatlara ek olarak üzüm notaları veren bir fincandı.
Bu arada paketle ilgili bir sorun yaşadım, paketi açtığımda zipli kısım komple çıktı :) ben de eski kahve paketlerinden birine doldurdum kahveyi...
Sonuç olarak, keramo espressoyu ilk denemede beğendim ve tekrar almaya değer bir kahve olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.
Afiyet olsun beğenmenize çok sevindim, zipli paket için çok üzgünüm, paket tedarikçimize ileteceğiz.
 
tam fotoğraf istemişlerdi 🙏
 
Demleme Reçetesi:

Firma:
Coffee Nutz
Kahve: Etiyopya Keramo (Filtre)
Kavurma Tarihi: 26.07.2021
Demleme Metodu: Bialetti Moka Pot 2 Cup
Değirmen ve Öğütüm Ayarı: Timemore C2
Su Markası ve Sıcaklık: 75 derece - şebeke suyu (yüksek ppm)
Demleme Süresi:
Tadım Notları:
Üzüm/ Karadut Pekmezi, Baharatlar, Yoğun, Çok Tatlı
İlave Notlar:
V60 denemelerimde de güzel sonuç verdi ama ben moka potla çok beğendim. Yoğun, çok tatlı ve baharatlı bir kahve. Aftertaste yüksek, hafif bir mayhoşluk var üzüm asiditesi denebilir. V60 için öğütümü kalınlaştırıp süreyi kısaltınca daha meyvemsi sonuçlar aldım, sıcaklığın da yüksek tutulmamasını öneririm.
 
Sidama Bombe Natural
Erik, erik, erik...
Ekipman: Clever dripper..
Geri kalan paramatreler kafama göre..

Biraz abartacağım, içtiğim en iyi etiyopya olabilir kendileri...
Hala sipariş vermeyen varsa acele versin derim.
 
Sidama Bombe Natural
Erik, erik, erik...
Ekipman: Clever dripper..
Geri kalan paramatreler kafama göre..

Biraz abartacağım, içtiğim en iyi etiyopya olabilir kendileri...
Hala sipariş vermeyen varsa acele versin derim.
Parametrelerde bir rahatlama keyifte artış görüyorum:)
 
Sipariş vereceklere çakallık tavsiyesi:

Toplu siparişlerinizi ücretsiz kargoya denk gelecek şekilde bölüp ayrı ayrı sipariş ediniz ki deneme paketlerinden her sipariş için ayrı ayrı ayrı alabilesiniz :D
Hadi kavurucu hepsini aynı pakete koyup tek bir tadımlık ürün koyarsa :)

Bu arada bana tadımlık 15 gr Damo gelmiş, teşekkür ederim, demleme önerisi var mıdır @Ömer Aydın
 
Hadi kavurucu hepsini aynı pakete koyup tek bir tadımlık ürün koyarsa :)

Bu arada bana tadımlık 15 gr Damo gelmiş, teşekkür ederim, demleme önerisi var mıdır @Ömer Aydın
bir gün arayla yapacaksınız siparişi :)
Ayrıca ben denedim her kargoda 1 adet deneme paketi vardı ve kargolar aynı anda geldi. Ömer bey o konuda allahtan bizim gibi değil gönlü bol :)
 
Geri
Üst