• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Acaia Pearl S / Hiroia Jimmy

ukturimedzo

Barista
İsim
utku
Daha fazla  
İsim
utku
Değirmen
Comandante C40 MK3
Ekipmanlar
Fellow Stagg EKG Kettle,Hiroia Jimmy, Hario tartı, Hario V60, Kalita dripper, Delter Press, Aeropress, Moccamaster, Origami cup, Flower dripper, Timemore Crystal Eye,Hario immersion
selamlar,
Tartı tepkime süresi suyunu çıkardığı için almışken iyi bir tartı peşindeyim.Tam emin olmamakla birlikte, ayrılabilir ekran hariç, jimmy nin pearl s e üstünlük sağladığı ekstra alan olmamasına rağmen ederi neden bu denli yüksek? Asıl soru, her ikisini kullanan arkadaşlardan öneri rica ediyorum.
 
Sanırım her ikisini de kullanan olmadı.
 
selamlar,
Tartı tepkime süresi suyunu çıkardığı için almışken iyi bir tartı peşindeyim.Tam emin olmamakla birlikte, ayrılabilir ekran hariç, jimmy nin pearl s e üstünlük sağladığı ekstra alan olmamasına rağmen ederi neden bu denli yüksek? Asıl soru, her ikisini kullanan arkadaşlardan öneri rica ediyorum.
açıkçası donanım vs olarak bilmiyorum ama hassasiyet olarak malzeme kalitesinin çok iyi olduğunu söyleyebilirim. Acaia dan aşağı kalır yanı yok. Benim jimmy tercih etmemin sebebi ise hem espresso da hem de demlemelerimde ortak kullanılabilecek bir tartı olmasıdır. Acaia pearl espresso yapılırken makine altına girebilecek kadar kompakt yapıya sahip değil ama jimmy nin çıkabilen ekranı sayesinde hibrit rol alabiliyor.
 
açıkçası donanım vs olarak bilmiyorum ama hassasiyet olarak malzeme kalitesinin çok iyi olduğunu söyleyebilirim. Acaia dan aşağı kalır yanı yok. Benim jimmy tercih etmemin sebebi ise hem espresso da hem de demlemelerimde ortak kullanılabilecek bir tartı olmasıdır. Acaia pearl espresso yapılırken makine altına girebilecek kadar kompakt yapıya sahip değil ama jimmy nin çıkabilen ekranı sayesinde hibrit rol alabiliyor.

En azından yakın gelecekte espresso işine girme düşüncem yok.Az önce karşılaştırmalı videoda hiroa nın pearl s e göre sayılar daha akılkan ve daha okunaklı olduğunu farkettim.Pearl S te sayılar bir anda atabiliyor.Fakat su geçirmezliği, brew guide ve anlık flow rate izlenebilirliği açısından pearl s kafa karıştırıyor.
 
Acikcasi cok buyuk farklar oldugunu dusunmuyorum ama yakin zamanda ben de sirf beyaz rengi icin pearl ya da pearl s almayi dusunuyorum ekipmanlarimin cogu beyaz ondan dolayi :)
 
anlık flow rate izlenebilirliği açısından
4-5 yıldır acaia lunar kullanıyorum. İkinci el 3 veya 4 de bir fiyatına almıştım. Toplasanız 4-5 defa Bluetooth fonksiyonunu kullanmışımdır. Başta heves edip almak istiyorsunuz ama tartıyı çıkar telefona bağla demleme profilini kaydet ne işe yarayacak? Sonuçta toplam süre daha önemli oluyor :)

Flow rate sizin için önemliyse timemore un yeni tartısına bakabilirsiniz anlık akışı gösteriyor. Flow rate önemli değilse herhangi bir tartı alabilirsiniz. 0.1gr hassasiyet olsun yeter. Birde tepki süresi kişisel fikrim çok abartılıyor. Tartının tepkisine alıştıktan sonra kendinizi ona göre kontrol edebilirsiniz.
 
Kaan tartıdan acaia pearl tartıya geçmiş biri olarak söyleyebilirim ki aradaki hassasiyet farkı gerçekten göz ardı edilebilir düzeyde. Acaia pearl'de olup da Kaan tartıda olmayan birkaç özellik elbette yok değil. Kaan tartıda beni rahatsız eden durumlar nelerdi konusuna gelirsek eğer, 30-40 sn sonra kendiliğinden kapanması ve bunun değiştirilememesi, ısının etkisiyle spontan ağırlık artışı ve zamanlayıcı için ekstra telefondan kronometre açmak gibi uğraş gerektirmesi şeklindeki basit ama konfor bozan durumlar kısaca.

Ayrıca kahve tartarken ondalık birim önemli olsa da demlemedeki ondalık birim sadece göz yoruyor bana göre. Acaianın bu sade yanını seviyorum. Benzer şekilde yeni acaia pearl ve pearl s'teki flow rate ile ağırlığı eş zamanlı okumaya çalışmak yorucu olacaktır diye düşünüyorum. Acaia pearl almamış olsaydım ve şuan tartı alacak olsaydım bu timemore black mirror olurdu muhtemelen.
 
4-5 yıldır acaia lunar kullanıyorum. İkinci el 3 veya 4 de bir fiyatına almıştım. Toplasanız 4-5 defa Bluetooth fonksiyonunu kullanmışımdır. Başta heves edip almak istiyorsunuz ama tartıyı çıkar telefona bağla demleme profilini kaydet ne işe yarayacak? Sonuçta toplam süre daha önemli oluyor :)

Flow rate sizin için önemliyse timemore un yeni tartısına bakabilirsiniz anlık akışı gösteriyor. Flow rate önemli değilse herhangi bir tartı alabilirsiniz. 0.1gr hassasiyet olsun yeter. Birde tepki süresi kişisel fikrim çok abartılıyor. Tartının tepkisine alıştıktan sonra kendinizi ona göre kontrol edebilirsiniz.
Ekstra geliri bir şeylerle değerlendirmek istedim.Espresso tarafında yokum, kurlar daha çok etkilemeden uzun süredir aklımda olan tartıyı yenilemek istedim.Sonuçta hobi :) Efekt pedalını behringer de alabilirsin, Boss ta :)
 
Kaan tartıdan acaia pearl tartıya geçmiş biri olarak söyleyebilirim ki aradaki hassasiyet farkı gerçekten göz ardı edilebilir düzeyde. Acaia pearl'de olup da Kaan tartıda olmayan birkaç özellik elbette yok değil. Kaan tartıda beni rahatsız eden durumlar nelerdi konusuna gelirsek eğer, 30-40 sn sonra kendiliğinden kapanması ve bunun değiştirilememesi, ısının etkisiyle spontan ağırlık artışı ve zamanlayıcı için ekstra telefondan kronometre açmak gibi uğraş gerektirmesi şeklindeki basit ama konfor bozan durumlar kısaca.

Ayrıca kahve tartarken ondalık birim önemli olsa da demlemedeki ondalık birim sadece göz yoruyor bana göre. Acaianın bu sade yanını seviyorum. Benzer şekilde yeni acaia pearl ve pearl s'teki flow rate ile ağırlığı eş zamanlı okumaya çalışmak yorucu olacaktır diye düşünüyorum. Acaia pearl almamış olsaydım ve şuan tartı alacak olsaydım bu timemore black mirror olurdu muhtemelen.

Sanırım “ Timemore Black Mirror 2 Dual Sensor” den bahsediyorsunuz. Espressoperfetto bozayi15 indirimiyle pearl s / timemore dual aynı seviyelere geliyor. Fakat demleme esnasındaki ondalıkların göz yorması bahsettiğiniz gibi sinir bozucu olabilir.
 
Bence bluetooth yararlı bir işlev olabilir. Bazen dalıp gelişigüzel demleme yapıyorum ve çok güzel oluyor. Bu olduğunda "ben ne yaptım ki bu kadar güzel oldu" diye düşünüyorum. Bu sebeple tekrarlanabilirlik açısından demlemenin kaydedilmesi işe yarayabilir.
 
Sanırım “ Timemore Black Mirror 2 Dual Sensor” den bahsediyorsunuz. Espressoperfetto bozayi15 indirimiyle pearl s / timemore dual aynı seviyelere geliyor. Fakat demleme esnasındaki ondalıkların göz yorması bahsettiğiniz gibi sinir bozucu olabilir.
Basic modeli kastetmiştim aslında. Aynı fiyat seviyelerinde olacaksa tabii ki yine acaia tercih ederim.
 
Ekstra geliri bir şeylerle değerlendirmek istedim.Espresso tarafında yokum, kurlar daha çok etkilemeden uzun süredir aklımda olan tartıyı yenilemek istedim.Sonuçta hobi :) Efekt pedalını behringer de alabilirsin, Boss ta :)
Elbette para sizin nacizane bilgi vermek istedim. Ama hangi tartıya karar verirseniz verin 2.el seçenekleride değerlendirin ciddi iyi fiyatlar var.
 
Elbette para sizin nacizane bilgi vermek istedim. Ama hangi tartıya karar verirseniz verin 2.el seçenekleride değerlendirin ciddi iyi fiyatlar var.
Yanlış anlamanızı istemem Suat bey "Sizi ilgilendirmez" şeklinde bir ifade asla değil. Yüz yüze olmadığımızdan yazılanların farklı yöne kaymasını asla istemem. Promosyon parasıyla yeni oyuncak peşindeyim sadece :)
 
Yanlış anlamanızı istemem Suat bey "Sizi ilgilendirmez" şeklinde bir ifade asla değil. Yüz yüze olmadığımızdan yazılanların farklı yöne kaymasını asla istemem. Promosyon parasıyla yeni oyuncak peşindeyim sadece :)
:) bu arada aklıma sonrada geldi felicita tartılarada bakabilirsiniz. 100-120 dolar civarıydı. Acaidan ayrılan biri üretiyordu neredeyse aynı özelliklerde. Kullanan arkadaşlarım çok memnun.
 
:) bu arada aklıma sonrada geldi felicita tartılarada bakabilirsiniz. 100-120 dolar civarıydı. Acaidan ayrılan biri üretiyordu neredeyse aynı özelliklerde. Kullanan arkadaşlarım çok memnun.
Bi' ara bakınmıştım aslında. Arc, karaf için ufak mı gelir? Forumda ikinci el hiroalar da var.
 
Bi' ara bakınmıştım aslında. Arc, karaf için ufak mı gelir? Forumda ikinci el hiroalar da var.
Ben Acaia Lunar ile Hario ve Fellow karafları kullanabiliyorum. Biraz arkaya doğru itmek gerekiyor. Arc da benzer boyutlarda olduğu için problem çıkaracağını düşünmüyorum.

Garantiyi problem etmeyecekseniz. Arc ve ikinci el Hiroa arasında kalsam fiyatı uygunsa(1500 tl civarı) hiroa tercih ederdim :).
 
Geri
Üst