• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Temmuz 2025 - Octagon - Deneyim, Reçeteler ve Toplu Tadım Etkinliği

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan magu
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

magu

Üye
Konum
Ankara
İsim
Ozan
Daha fazla  
İsim
Ozan
Octagon Roastery
Kenya Gathaithi, yıkanmış SL, az miktarda Ruiru 11
Kavrum tarihi 11.06
25 gr kahve, 270 ml su 140 gr buz
Comandante 16 klik
Origami Air S - Cafec TH-3
Abant Bolu 96 derece
2.50 bitiş

Yoğun bir gül ve hibiskus karşılıyor fincanda. Tatlılığı orta yüksek asidite canlı. Dün sıcak demlemede denediğimde ilk yudumda bu gerçekten iyi kenyalardan dedim. 2023 hasat olması biraz sipariş geçerken arada bıraksa da gerek fiyat performans olarak gerek kavrumda başarılı bir iş çıkarılmış. Kenya severlere tavsiyedir.
 
Octagon Roastery
Buesaco Collective #1, honey işlenmiş Caturra
Kavrum tarihi 26.06
15 gr kahve, 250 ml su üç döküş
Comandante 24 klik
Origami Air S - Cafec TH-3
Abant Bolu 93 derece
2.30 bitiş

Kokuda kuru kayısı tatta siyah kuru üzüm, siyah erik, çekirdekli meyveler. Tatlılık ve asidite orta. Kavurum görüntüde homojen gayet. Biraz daha gaz salınımı güzelleştirecek gibi geldi bana. Genele hitap edecek bir çekirdek olmuş.
 
Merhabalar Değerli Kahveseverler;
Kahvelerimizin Degas süreleri yavaş yavaş dolarken buradan da demlemeyle alakalı kahveler özelinde reçete-karakteristik-biz neyi hedefledik-size bu hedef ulaştımı gibi bazı detaylar paylaşmak istiyoruz.

Genel Bilgilendirme.
  • Kahve profilleri şekillendirilirken kahvelerin iyi olduğu tarafların öne çıkması amaçlandı.Örnek olarak: Diima meyvemsi- El Filo Herbal(bitkisel-tea-like).Bununla beraber profillerde Aroma-Flavor-Acidity-Body gibi temel özelliklerde fazlasıyla gözetildi.
  • Kahve demleme esnasında- birçok parametre kahvenin tadını etkileyebilir. En iyi ve sevdiğiniz veya sevmediğiniz geliştirilebilir olduğunu düşündüğünüz kısmı lütfen not edin.Bize sormaktan çekinmeyin.Özelden yazacağınız sorularda ne kadar detay paylaşırsanız kadar iyi olur.
  • Espressolar için genel bilgi olarak; Asiditede dengeyi bulduğunuz nokta(sevdiğiniz) genellikle kahve karakteristiği ve tat konusunda en iyi nokta olacaktır. Unutmayalım kahveler modern espresso başlığı altında kavrulmuştur.Ek açıklama aşağıda.
  • Biz reçetelerde: Su: Buzdağ Öğütücü: Comandante Demleme Yöntemi: V60 gibi sabit parametre ve ekipmanlar kullandık.
Reçete Karakteristik

Etiyopya – Diima Benti Nenka (Natural) – Cupping Score: 88 – Espresso/Filtre (Yeni) – 44 kg

Reçete-Karakteristik
Diima Benti yüksek rakımda yoğunluğu yüksek, screen size olarak küçük çekirdekli bir kahve. Meyvemsi karakteristiği, tatta tropik meyveler ihtiva eden seçkinin favori kahvesi.

Ekipman:
V60-Cafec TH-3 Comandante
Kahve-Öğütüm:
16 gr 24 klik 1/16 Buzdağ 93 Derece.
Demleme:
50 gr 45 sn Blooming-100 gr 01:15 e kadar döküş 10 saniye bekleme-50 gr 10 saniye bekleme-256gr tamamla.
Toplam demleme süresi 02:30


Kolombiya – Bueseco Collective (Honey) – Cupping Score: 86 – Filtre (Yeni) – 80 kg
Reçete-Karakteristik
Bu kahvemiz tatlı sakız kokuları-tat profili olarak kırmızı meyveler ağırlıklı bir kahve.Demlemeyi sıcaklık ve toplam zamanı çok arttırmadan kahve yatağını çok rahatsız etmeden demlemenizi öneriyoruz.

Ekipman:
V60-Cafec TH-1 Comandante
Kahve-Öğütüm:
15 gr 28 klik 1/16 Buzdağ 93 Derece.
Demleme:
60 gr 45 saniye Blooming 60gr+60gr+60gr her döküş akış bittikten sonra tekrarlanmalı.
Toplam demleme süresi 02:20

Kenya – Gathaithi (Washed) – Cupping Score: 88 – Filtre – 36 kg

Reçete-Karakteristik
Geçen seneden gelen kahvemiz kenya karakteristiği ile beraber.Gül kokusu, siyah frenk üzümü; baharat notaları.

Ekipman:
V60-Cafec TH-3 Comandante
Kahve-Öğütüm:

20 gr 26 klik 1/15 Buzdağ 93 Derece
Demleme:
60 gr Blooming 50 saniye "swirl" 60gr+60gr+60gr+60gr her döküş akış bittikten sonra tekrarlanmalı.
Toplam süre: 03:30
Honduras – Fincona by Jose Mancia (Natural) – Cupping Score: 87.5 – Espresso/Filtre (Yeni) – 87 kg

Ekipman:
V60-Cafec TH-3 Comandante
Kahve-Öğütüm:

16 gr 21 klik 1/15.5 Buzdağ 93 Derece
Demleme:
60 gr Blooming 35 saniye "swirl" 60gr 01:10 60gr 01:50 70GR
Toplam süre: 02:25
ESPRESSO

Seçkimizdeki yeni dönem espresso çeşitleri; Diima-Aponte-Caballero Confite-Jose Mancia.
  • Espresso demleyeceğiniz kahveleri degas süresini biraz daha uzun tutabilirsiniz.
  • Kahveler; açık kavrum;meyvemsi asidite, tatlılık ihtiva eder.Bu sebeple ekipman gereksinimi, ve güzel bir puck hazırlığı performansını otomatik olarak etkileyecektir.
  • Rakamlardan çok lütfen asidite-tatlılık-gövde dengesini öne alın. Espresso demlerken en sevdiğimiz cümle "limon değil limonata"(alıntıdır). Dolayısı ile demlemede asiditeyi doğru yere koyduğumuz zaman çok keyifli modern espressolar çıkacaktır.
  • Yukarda yazdığımıza ek olarak biz 1/2.5 oranında 28-35 saniye arasında aldığımız çıktılar bizim ekipmanızla başarılı olmaktadır.
  • Kahvenin kalibrasyon sırasında kaybını önlemek için kendi öğütücümüz için notları paylaşacağız sizde ilk denemelerinizde buradan referans alabilirsiniz. Aponte: 0,8-Caballero Confite 0.1- Diima 0.6 Fincona 0.1. Örneğin: Caballero ve Fincona daha ince bir öğütüm istemektedir.

Lüften burda yazılanları bir referans olarak değerlendirin. Kendi ekipmanlarınızla ve suyunuzla yapacağınız denemelerde; Aroma-Flavor-Acidity-Body gibi noktalara dikkat edip kalibrasyonunuzu ona göre şekillendiriniz.
 
Son düzenleme:
Aponte, Benti Nenka, Caballero ve Filo denedim.

Aponte ve Filo sakin bardaklar sunuyor. Sabah kahvesi yapılabilirler ya da gün içinde çalışırken yanınıza alabilirsiniz. Ünlü Toucan Cerrado'dan daha ilginçler ama Benti veya Caballero gibi üzerine de düşündürmezler. Yine Cerrado gibi kuruyemiş tatlarından ziyade kuru meyveler ya da asiditesi çok yüksek olmayan yaş meyveler gibi tatlar barındırıyorlar. Elimdekilerden yola çıkarak Octagon kahvelerinin daha tatlılık üzerine kurulduğu söylenebilir, asidite destekleyici tarafta kalıyor. Aftertasteler genelde uzun ve tatlı, özellikle Filo'dan sonra şunu düşünmüştüm; "Ya 15 dakika geçti, sanki tatlı yemişim gibi ağzımda bir şeker hissiyatı var". Daha ilginç şeyler arıyorsanız bu dördünden Benti Nenka ve Caballero yönelmeniz gerekir. Benti Nenka'da o tropikallik var ama aynı zamanda o egzantirik fermentasyon biçimlerindeki kakao nibi notasını derinlerinde hissediyorum, bu nota Caballero'da daha baskın ama sunumu zarif olduğu için ikisinde de bu sizi rahatsız etmiyor. Benti Nenka çok su tutuyor, döküşü arttırmanızı tavsiye etmem zira benim ilk demlemem(TH-1, Crystal Eye V60) 3.20 sürdü. Caballero tat kakaolu fındık ezmesini çağrıştırırken tekstür olarak ağızda soda/gazoz hissiyatı veriyor; bu hissiyata daha önce denediğim Caballerolardan aşinayım ve ilk aradığım şeylerden biri bu oldu. Son olarak Octagon kahveleri baya hata kaldırabiliyorlar.
 
Aponte, Benti Nenka, Caballero ve Filo denedim.

Aponte ve Filo sakin bardaklar sunuyor. Sabah kahvesi yapılabilirler ya da gün içinde çalışırken yanınıza alabilirsiniz. Ünlü Toucan Cerrado'dan daha ilginçler ama Benti veya Caballero gibi üzerine de düşündürmezler. Yine Cerrado gibi kuruyemiş tatlarından ziyade kuru meyveler ya da asiditesi çok yüksek olmayan yaş meyveler gibi tatlar barındırıyorlar. Elimdekilerden yola çıkarak Octagon kahvelerinin daha tatlılık üzerine kurulduğu söylenebilir, asidite destekleyici tarafta kalıyor. Aftertasteler genelde uzun ve tatlı, özellikle Filo'dan sonra şunu düşünmüştüm; "Ya 15 dakika geçti, sanki tatlı yemişim gibi ağzımda bir şeker hissiyatı var". Daha ilginç şeyler arıyorsanız bu dördünden Benti Nenka ve Caballero yönelmeniz gerekir. Benti Nenka'da o tropikallik var ama aynı zamanda o egzantirik fermentasyon biçimlerindeki kakao nibi notasını derinlerinde hissediyorum, bu nota Caballero'da daha baskın ama sunumu zarif olduğu için ikisinde de bu sizi rahatsız etmiyor. Benti Nenka çok su tutuyor, döküşü arttırmanızı tavsiye etmem zira benim ilk demlemem(TH-1, Crystal Eye V60) 3.20 sürdü. Caballero tat kakaolu fındık ezmesini çağrıştırırken tekstür olarak ağızda soda/gazoz hissiyatı veriyor; bu hissiyata daha önce denediğim Caballerolardan aşinayım ve ilk aradığım şeylerden biri bu oldu. Son olarak Octagon kahveleri baya hata kaldırabiliyorlar.
Emre Bey Diima tıkanma konusunda tamamen haklısınız, aldığımız notları yanlış aktarmışız Th1 değil TH-3 olacaktı filtre kağıdı.Özellikle Th-1 kullananlar son döküşten sonra kahve yatağının üzerinde su kaldığını toplam süreyi arttırıp çözünmeyi gereksiz arttırdığı gözlemleyeceklerdir. Bizim hatamız kusura bakmayın.
 
Selamlar,

Etiyopya Diima Benti Wacaco Picopresso ile 16x35 gr çıktı 7 pump yaptıktan sonra 5 sn bekledim. 35 saniye total demleme süresi Comandante red clix 15 su Pürsu.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_0827.jpeg
    IMG_0827.jpeg
    197.9 KB · Görüntüleme: 129
Selamlar,

Etiyopya Diima Benti Wacaco Picopresso ile 16x35 gr çıktı 7 pump yaptıktan sonra 5 sn bekledim. 35 saniye total demleme süresi Comandante red clix 15 su Pürsu.
Güzel fotoğraf afiyet olsun... da, en önemli kısım merak uyandırıyor :) Tat nasıl ? tavsiye eder misiniz ?
 
Selamlar hocam :)

Tropik meyve tatları ön planda. Espresso’da aromatik ve bi o kadarda gövdeli bir kahve olduğunu net bir şekilde söyleyebilirim. 1/2.5 oranda çıktı alınmasını tavsiye ederim. Su sıcaklığı olarak 96 derece kullandım.
 
24788661752342362 numaralı siparişle alima katıldım fakat DHL’in aynı ildeki kargoyu teslim etmek gibi bir kaygısı yok. Açıkcası elime geçecek kahveleri çok beğensem bile DHL işbirliği devam ettiği sürece tekrar sipariş vermeyeceğim:))
 
Aponte, Benti Nenka, Caballero ve Filo denedim.

Aponte ve Filo sakin bardaklar sunuyor. Sabah kahvesi yapılabilirler ya da gün içinde çalışırken yanınıza alabilirsiniz. Ünlü Toucan Cerrado'dan daha ilginçler ama Benti veya Caballero gibi üzerine de düşündürmezler. Yine Cerrado gibi kuruyemiş tatlarından ziyade kuru meyveler ya da asiditesi çok yüksek olmayan yaş meyveler gibi tatlar barındırıyorlar. Elimdekilerden yola çıkarak Octagon kahvelerinin daha tatlılık üzerine kurulduğu söylenebilir, asidite destekleyici tarafta kalıyor. Aftertasteler genelde uzun ve tatlı, özellikle Filo'dan sonra şunu düşünmüştüm; "Ya 15 dakika geçti, sanki tatlı yemişim gibi ağzımda bir şeker hissiyatı var". Daha ilginç şeyler arıyorsanız bu dördünden Benti Nenka ve Caballero yönelmeniz gerekir. Benti Nenka'da o tropikallik var ama aynı zamanda o egzantirik fermentasyon biçimlerindeki kakao nibi notasını derinlerinde hissediyorum, bu nota Caballero'da daha baskın ama sunumu zarif olduğu için ikisinde de bu sizi rahatsız etmiyor. Benti Nenka çok su tutuyor, döküşü arttırmanızı tavsiye etmem zira benim ilk demlemem(TH-1, Crystal Eye V60) 3.20 sürdü. Caballero tat kakaolu fındık ezmesini çağrıştırırken tekstür olarak ağızda soda/gazoz hissiyatı veriyor; bu hissiyata daha önce denediğim Caballerolardan aşinayım ve ilk aradığım şeylerden biri bu oldu. Son olarak Octagon kahveleri baya hata kaldırabiliyorlar.
Yorumlarınız için teşekkürler hocam. Başka denediğiniz çekirdekleri oldu mu acaba?
 
Kenya – Gathaithi (Washed)

Bu çekirdek sanırım çok toz oluşturuyor. V60 demlemede CMD 22click ile süre 3 dakikayı aşınca 25click'e çıktım. Bu sefer de süre 2:35'e ulaşınca demlemeyi kendim durdurdum. 1/15 gibi bir oranda demlemiş oldum. Her iki öğütümte de çıktılar canlı ve funky diyebilirim. Yıkanmış olduğu hafifliğinden belli fakat geleneksel temiz bir yıkanmış gibi değil. Daha çok modern, EF, anaerobik çekirdekler gibi sonuçlar çıkıyor. Fakat asla yorucu fermante tatlar yok, yanlış anlaşılmasın. Bunun da sebebini nispeten kalın öğütümden kaynaklı az çözünme diye tahmin ediyorum. Daha yüksek sıcaklıklar ve süre uzasa da aldırış etmeyerek uzun süre demeleme ile belki daha gövdeli sonuçlar çıkabilir. Olumlu tarafı; asla basit ve sıradan bir çekirdek değil, asiditesi ve canlılığı orada duruyor. Olumsuz tarafı; ilk birkaç demlemede optimum performansa ulaşamayabilirsiniz, biraz üzerine düşmek lazım.

İkinci konu bütün pakette hiç defect çekirdek çıkmadı. Bu konuda çok mutluyum. Bütün paket aynı kalibrede ve çekirdeklerde göze batan ebat farkları yok. Aynı şekilde çekirdeklerin renkleri de neredeyse tamamen aynı. Bu artık Loring'in marifeti mi, kavurucunun özeni mi yoksa ithal edilirken iyi bir lot mi seçildi bilemiyorum. Ancak çekirdekleri incelerken kaliteyi ebattan, renkten, vs görebiliyorsunuz. Garip bulduğum ancak beni rahatsız etmeyen(yada etmeli mi bilemiyorum...) bir husus da gözle görülür şekilde içi boş salyangoz kabuğu gibi çekirdekler ve patlamış mısır gibi açılmış çekirdekler oldu. Buna da sebep gene Loring mi yada çekirdeğin karakteri mi bilemiyorum ama ikinci görselde daha net göreceğiniz şekilde iki tip farklı çekirdek var. Bunun tada etkisi var mıdır onu da bilmiyorum ancak gözlemimin sonucu bu şekilde.

Not: Bu siparişi 22 Temmuz tarihinde geçmiştim ve pakette yazdığına göre kavrum tarihi 2 Temmuz'du. Bu tarihin doğru olduğunu ve degas süresinin tamamlandığını düşünerek deneme yaptım.
 

Ekli dosyalar

  • GATHAITHI 01.jpg
    GATHAITHI 01.jpg
    130.7 KB · Görüntüleme: 63
  • GATHAITHI 02.jpg
    GATHAITHI 02.jpg
    62.9 KB · Görüntüleme: 63
Garip bulduğum ancak beni rahatsız etmeyen(yada etmeli mi bilemiyorum...) bir husus da gözle görülür şekilde içi boş salyangoz kabuğu gibi çekirdekler ve patlamış mısır gibi açılmış çekirdekler oldu.
Bunlar yeşil çekirdek olarak bulunuyor. Farklı büyümüş çekirdek diyelim. Hep bulurum 4-5 tane. Diger yarısı de var, içine giren parça.

Boyları farklı olduğu için diğer çekirdekler gibi kavrulmuyor (ince kısım yanık tadı verebilir). Çıkarmak iyi fikir bence.

İngilizce'de "shell" diyorlar. Yani deniz kabuğu.


Yazmışken yazayım. El Filo aldım. 10 günlükken demledim. Ama sanırım biraz daha beklemek lazım. Arkadan guzel bir tatlar gizleniyor. Umarım 5-10 gün sonra ortaya çıkar umarım.
 
Kenya – Gathaithi (Washed)

Bu çekirdek sanırım çok toz oluşturuyor. V60 demlemede CMD 22click ile süre 3 dakikayı aşınca 25click'e çıktım. Bu sefer de süre 2:35'e ulaşınca demlemeyi kendim durdurdum. 1/15 gibi bir oranda demlemiş oldum. Her iki öğütümte de çıktılar canlı ve funky diyebilirim. Yıkanmış olduğu hafifliğinden belli fakat geleneksel temiz bir yıkanmış gibi değil. Daha çok modern, EF, anaerobik çekirdekler gibi sonuçlar çıkıyor. Fakat asla yorucu fermante tatlar yok, yanlış anlaşılmasın. Bunun da sebebini nispeten kalın öğütümden kaynaklı az çözünme diye tahmin ediyorum. Daha yüksek sıcaklıklar ve süre uzasa da aldırış etmeyerek uzun süre demeleme ile belki daha gövdeli sonuçlar çıkabilir. Olumlu tarafı; asla basit ve sıradan bir çekirdek değil, asiditesi ve canlılığı orada duruyor. Olumsuz tarafı; ilk birkaç demlemede optimum performansa ulaşamayabilirsiniz, biraz üzerine düşmek lazım.

İkinci konu bütün pakette hiç defect çekirdek çıkmadı. Bu konuda çok mutluyum. Bütün paket aynı kalibrede ve çekirdeklerde göze batan ebat farkları yok. Aynı şekilde çekirdeklerin renkleri de neredeyse tamamen aynı. Bu artık Loring'in marifeti mi, kavurucunun özeni mi yoksa ithal edilirken iyi bir lot mi seçildi bilemiyorum. Ancak çekirdekleri incelerken kaliteyi ebattan, renkten, vs görebiliyorsunuz. Garip bulduğum ancak beni rahatsız etmeyen(yada etmeli mi bilemiyorum...) bir husus da gözle görülür şekilde içi boş salyangoz kabuğu gibi çekirdekler ve patlamış mısır gibi açılmış çekirdekler oldu. Buna da sebep gene Loring mi yada çekirdeğin karakteri mi bilemiyorum ama ikinci görselde daha net göreceğiniz şekilde iki tip farklı çekirdek var. Bunun tada etkisi var mıdır onu da bilmiyorum ancak gözlemimin sonucu bu şekilde.

Not: Bu siparişi 22 Temmuz tarihinde geçmiştim ve pakette yazdığına göre kavrum tarihi 2 Temmuz'du. Bu tarihin doğru olduğunu ve degas süresinin tamamlandığını düşünerek deneme yaptım.
Merhabalar; kahveyi beğendiğinize sevindik. Kahvemiz hasat yılı olarak bir önceki döneme ait olsa da saklama koşulları ve vakumlu paketlerde olması sebebiyle hala canlı ve parlak.Bunun farkedilmesi bizim adımıza sevindirici.Tatsal yorumda aromatik ama fermante değil kıymetli, fermante kahveler sanki aroma ve tat tarafında ön planda olduğunu bir dönemde(baskın ve güçlüler) yıkanmış bir kahve olarak bu sonuçları almanız sevindirici. Çekirdeklerin görüntü ve kalitesiyle alakalı; yıkanmış güzel bir lot olması görüntü anlamında "uniformity"yi arttırıyor. Yani komple bir kombinasyondan söz etmek mümkün;çekirdek, kavrum, makina. Bununla beraber yüksek skorlu natural bir kahvede aynı uniformity göremeyebilirdik(light roast için). Ama tat tarafında makina ısıyı dengeli dağıttığı için kötü bir sonuçta almaycaktık.

Shell lerle alakalı şu küçük sempatik video güzel olacaktır.


Octagon Coffee Roastery
 
Merhaba octagonroastery. ETİYOPYA_KELLO için bir demleme reçetesi paylaşabilir misiniz lütfen.
V60
CMD:24
Su sıcaklığo:93 Buzdağ.
1:16
60 gr Blooming swirl
60+60+76
TH-3 Filtre kağıdı için 10 sn aralıklarla döküş
Toplam süre 2:40
Bu şekilde tatlı-aromatik sonuçlar alacak. Bitterness tarafına gitmesi zor, aldığınız çıktıya göre çözünmeyi arttıracak modifikasyonlar deneyebilirsiniz.
Afiyet olsun.
 
İki kahve aldım, ikisini de oldukça beğendim. Başarılı bir alım oldu benim açımdan. İlk kez Octagon denemiştim, bundan sonra da alım yaparım diyebiliyorum.
Teşekkürler beğendiğinize sevindik. Hangi iki kahveyi tercih etmiştiniz?
 
Geri
Üst