Değerli arkadaşlar,
Nitelikli kahve ile kısa bir süre önce Coffee Departmant'ta içtiğim La Claudina vasıtasıyla tanıştım. Hala nasıl da şaşıp kaldığımı hatırlıyorum. Resmen yeni bir dünyanın kapılarını açmıştım kendim için. Üzerine çok sayıda farklı kahve deneme fırsatı bulamadığım için lezzeti hakkında yorum yapamam ancak bildiğim kahve anlayışından çok farklıydı. Hatta o kadar farklı geldi ki, ben bugüne kadar hiç kahve içmemişim dedim kendi kendime. Sonra kısa bir araştırma ile sizleri buldum ve yavaş yavaş öğrenmeye, öğrendikçe denemeye ve denedikçe keşfetmeye başladım. Emekleriniz için çok teşekkür ediyorum.
Kısaca kendimden bahsedecek olursam, İstanbul'da bir üniversitede Makina Mühendisliği bölümünde araştırma görevlisi olarak çalışıyorum. Doktora tez sürecindeyim bitmesine bir yıldan biraz daha fazla sürem var. Devlet üniversitesi olduğu için ismini vermek istemedim. Malum kamu personeli olarak yazdığımız her kelimden sorumluyuz.
Nitelikli kahve ile ilgili ilk izlenimlerimi de şu şekilde paylamak isterim
Third Wave of Coffee akımını, Nitelikli Kahve Severler Tarikatı tarafından daha çok mürit çekebilmek için başlatılmış ve dünya çapında ses getirmiş bir hareket olarak görüyorum. Bu tarikat kahve çekirdeğine tapar ve kafein ismindeki uyaran ile zihinsel performanslarını güçlendirerek diğer sıradan insanlara karşı haksız bir üstünlük sağlar. Bilinen en popüler üyeleri James Hoffman diye bir herif, ki kendisi aynı zamanda birçok yeni müridin de mentörü konumunda. Youtube üzerinde yayınladığı videolar ile üyeleri tüketime yönlendirerek sektörde para akışının sürekliliğini sağlamaya yardımcı oluyor. Türkiye'de henüz çok büyük ses getirememiş olsa da hızla artan mürit sayılarına bakarak önümüzdeki 3-5 yıl içerisinde yüzbinlere ulaşabileceğini ön görmek zor değil. Tarikatın en büyük vaadleri arasında daha önce hiç kimsenin denemediği yepyeni dünyevi tatlar mevcut. İnsanoğlunun yeniyi keşfetme arzusu en büyük kozları. Tarikata girmek isteyenlerin ekonomik durumu orta direk ve üstü olmalı, aksi halde tam anlamıyla nimetlerden faydalanması mümkün olmaz. Ekonomik gerekçelerden dolayı hep bir taraf eksik kalır. Vaad edilen dünyevi zevklere ulaşmak için hazırlanan reçeteler onlarca farkı parametreye tanımlanabilecek yüzlerce değişkenin binlerce farklı kombinasyonuna bağlı olduğu için hiçbir demleme bir diğeri ile birebir aynı olmuyor. Bu bilinç tarikatta yer alan farklı seslerin birlikteliklerini uyum içinde sürdürebilmelerini sağlayan en büyük motivasyon. Müritlerin önemli bir kısmı iyi eğitimli ve sosyal insanlardan oluşuyor. Bu da paylaşılan bilginin doğruluğu konusundaki şüpheyi minimuma indiriyor. Sonuç olarak güzel insanların başlattığı güzel bir akımdır diye düşünmekteyim.
Şaka bir yana bu forumu bulduğum için çok memnunum. İçerikleriniz harikulade. Çok şey öğreniyorum sizden. Hepinizin emeğine sağlık. Niyetim ilk fırsatta İstanbul'da cafe sahibi olan arkadaşların kahvelerini yerinde içmek. Herkese tekrardan selamlar.
Nitelikli kahve ile kısa bir süre önce Coffee Departmant'ta içtiğim La Claudina vasıtasıyla tanıştım. Hala nasıl da şaşıp kaldığımı hatırlıyorum. Resmen yeni bir dünyanın kapılarını açmıştım kendim için. Üzerine çok sayıda farklı kahve deneme fırsatı bulamadığım için lezzeti hakkında yorum yapamam ancak bildiğim kahve anlayışından çok farklıydı. Hatta o kadar farklı geldi ki, ben bugüne kadar hiç kahve içmemişim dedim kendi kendime. Sonra kısa bir araştırma ile sizleri buldum ve yavaş yavaş öğrenmeye, öğrendikçe denemeye ve denedikçe keşfetmeye başladım. Emekleriniz için çok teşekkür ediyorum.
Kısaca kendimden bahsedecek olursam, İstanbul'da bir üniversitede Makina Mühendisliği bölümünde araştırma görevlisi olarak çalışıyorum. Doktora tez sürecindeyim bitmesine bir yıldan biraz daha fazla sürem var. Devlet üniversitesi olduğu için ismini vermek istemedim. Malum kamu personeli olarak yazdığımız her kelimden sorumluyuz.
Nitelikli kahve ile ilgili ilk izlenimlerimi de şu şekilde paylamak isterim
Third Wave of Coffee akımını, Nitelikli Kahve Severler Tarikatı tarafından daha çok mürit çekebilmek için başlatılmış ve dünya çapında ses getirmiş bir hareket olarak görüyorum. Bu tarikat kahve çekirdeğine tapar ve kafein ismindeki uyaran ile zihinsel performanslarını güçlendirerek diğer sıradan insanlara karşı haksız bir üstünlük sağlar. Bilinen en popüler üyeleri James Hoffman diye bir herif, ki kendisi aynı zamanda birçok yeni müridin de mentörü konumunda. Youtube üzerinde yayınladığı videolar ile üyeleri tüketime yönlendirerek sektörde para akışının sürekliliğini sağlamaya yardımcı oluyor. Türkiye'de henüz çok büyük ses getirememiş olsa da hızla artan mürit sayılarına bakarak önümüzdeki 3-5 yıl içerisinde yüzbinlere ulaşabileceğini ön görmek zor değil. Tarikatın en büyük vaadleri arasında daha önce hiç kimsenin denemediği yepyeni dünyevi tatlar mevcut. İnsanoğlunun yeniyi keşfetme arzusu en büyük kozları. Tarikata girmek isteyenlerin ekonomik durumu orta direk ve üstü olmalı, aksi halde tam anlamıyla nimetlerden faydalanması mümkün olmaz. Ekonomik gerekçelerden dolayı hep bir taraf eksik kalır. Vaad edilen dünyevi zevklere ulaşmak için hazırlanan reçeteler onlarca farkı parametreye tanımlanabilecek yüzlerce değişkenin binlerce farklı kombinasyonuna bağlı olduğu için hiçbir demleme bir diğeri ile birebir aynı olmuyor. Bu bilinç tarikatta yer alan farklı seslerin birlikteliklerini uyum içinde sürdürebilmelerini sağlayan en büyük motivasyon. Müritlerin önemli bir kısmı iyi eğitimli ve sosyal insanlardan oluşuyor. Bu da paylaşılan bilginin doğruluğu konusundaki şüpheyi minimuma indiriyor. Sonuç olarak güzel insanların başlattığı güzel bir akımdır diye düşünmekteyim.
Şaka bir yana bu forumu bulduğum için çok memnunum. İçerikleriniz harikulade. Çok şey öğreniyorum sizden. Hepinizin emeğine sağlık. Niyetim ilk fırsatta İstanbul'da cafe sahibi olan arkadaşların kahvelerini yerinde içmek. Herkese tekrardan selamlar.