• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Hario V60 drip assist

Geldi mi drip assistleriniz? Açıp denediniz mi? Ben dün akşam denedim kahve yatağı bırakın düz olmayı, düze yakın bile olmadı. Ortada kocaman bir delik, yanlar yukarı doğru kahve. Kuyu gibi oldu demleme nedense. Halbuki nasıl yapılacağını izlemiştim ama olmadı. Olduran var mı?
 
Geldi mi drip assistleriniz? Açıp denediniz mi? Ben dün akşam denedim kahve yatağı bırakın düz olmayı, düze yakın bile olmadı. Ortada kocaman bir delik, yanlar yukarı doğru kahve. Kuyu gibi oldu demleme nedense. Halbuki nasıl yapılacağını izlemiştim ama olmadı. Olduran var mı?
burada ayrıca bir post olarak yayınlamadım ama benim videom da Youtube da yayında :)
 
Geldi mi drip assistleriniz? Açıp denediniz mi? Ben dün akşam denedim kahve yatağı bırakın düz olmayı, düze yakın bile olmadı. Ortada kocaman bir delik, yanlar yukarı doğru kahve. Kuyu gibi oldu demleme nedense. Halbuki nasıl yapılacağını izlemiştim ama olmadı. Olduran var mı?
Sipariş üzerinden 24 saat geçmeden elime ulaşmıştı ürün. Haftasonu video çekecektim uygun aralık bulamadım, ama en yakın zamanda 22/350 oran için Abaca filtre ile çekim yapacağım. İlk suyu 60ml olarak sadece orta bölümden verdim güçlü gönderdiği için. Kalan 290 ml'i yan taraftan verdim 3 seferde. 03:00 dakikada bitti demleme.
Fakat ilk denemem tam bir fiyasko oldu 01:30'da bitti.😅
Bu arada en nazlı filtre olan TH-2 ile bile düz bir yatak elde edebildim. Dediğim gibi orta kanalı sadece blooming anında kullandım ilk 60ml su ile. Geri kalan tamamen yan kanallar.
 
Ben de ilk orta kanalı kullandım ama yaratıcısının tarifinde dış kanaldan sonra occasionally orta kanala da su koyun diyordu ama koymamak lazım heralde. Orta kanal çok hızlı ve kuvvetli akıtıyor suyu. @delisibellikahvenin elinize sağlık bakayım ben de. @DenizKSK memnun kaldınız mı fark yarattı mı?
 
Geldi mi drip assistleriniz? Açıp denediniz mi? Ben dün akşam denedim kahve yatağı bırakın düz olmayı, düze yakın bile olmadı. Ortada kocaman bir delik, yanlar yukarı doğru kahve. Kuyu gibi oldu demleme nedense. Halbuki nasıl yapılacağını izlemiştim ama olmadı. Olduran var mı?
Bende daha kullanmadım fakat belki son döküşten sonra swirl yapmanın hem kahve yatağına hem de demlemeye etkisi olacaktır.
 
Ben de ilk orta kanalı kullandım ama yaratıcısının tarifinde dış kanaldan sonra occasionally orta kanala da su koyun diyordu ama koymamak lazım heralde. Orta kanal çok hızlı ve kuvvetli akıtıyor suyu. @delisibellikahvenin elinize sağlık bakayım ben de. @DenizKSK memnun kaldınız mı fark yarattı mı?
Açıkcası hem çok memnun kaldım, hem de bir yönünü beğenmedim. Nedir o?
Kahveler çok köşesiz ve çoğunlukla (4-5 deneme yaptım, neredeyse hepsinde) tatlı-şurubumsu çıkıyor. Hani sert-gövdeli çıktı vermedi benim demlemelerim. Ama kullanması keyifli ve kuğu boynu demlik ihtiyacını ortadan kaldırması çok iyi.

 
Açıkcası hem çok memnun kaldım, hem de bir yönünü beğenmedim. Nedir o?
Kahveler çok köşesiz ve çoğunlukla (4-5 deneme yaptım, neredeyse hepsinde) tatlı-şurubumsu çıkıyor. Hani sert-gövdeli çıktı vermedi benim demlemelerim. Ama kullanması keyifli ve kuğu boynu demlik ihtiyacını ortadan kaldırması çok iyi.


Ay orada bir preon gördüm:))
 
düz yatak elde etmek ile ajitasyonsuz demlemek farklı esaslar bence. Melodrip ile swirl yapmadan düz yatak olmuyor genelde. Yani son 60 cc ile swirl yapınca da esas tadı belirleyen düz yatak olmuyor ki, yani düz yatak bir standart kriteri gibi görülmeli mi?
Geldi mi drip assistleriniz? Açıp denediniz mi? Ben dün akşam denedim kahve yatağı bırakın düz olmayı, düze yakın bile olmadı. Ortada kocaman bir delik, yanlar yukarı doğru kahve. Kuyu gibi oldu demleme nedense. Halbuki nasıl yapılacağını izlemiştim ama olmadı. Olduran var mı?
 


Sonunda uzun kullanımdan sonra videosunu çekebildim. Melodriple farkınıda gösterdim videoda. :=)
 
Son düzenleme:
V60'ta tatları ön plana çıkarmakta zorlanan birisi olarak -ki eksik ekipman söz konusu vs- clever dripper mi yoksa drip assist mi daha mantıklı bir seçenek olur?
 
V60'ta tatları ön plana çıkarmakta zorlanan birisi olarak -ki eksik ekipman söz konusu vs- clever dripper mi yoksa drip assist mi daha mantıklı bir seçenek olur?

Selamlar @4PieD

Ben bir mokapot demleyicisiyim lakin yazmış olduğun cümlelerden yola çıkarsam ya V60 için eksik ekipmanını tamamlamalısın,eğer ki eksik ekipmanını tamamlayamıyorsan clever'a doğru yol almalısın diye düşünüyorum,elbette ilgili ekipmanları kullanan arkadaşlar daha sağlıklı ve tecrübelerinden yola çıkarak bilgi paylaşacaklardır.

Yada gel bir mokapot temin et,dertlerinden kurtul 😂 😂 bu da bir ufak manipülasyon yada espirisi olsun madem :=)))
 
V60'ta tatları ön plana çıkarmakta zorlanan birisi olarak -ki eksik ekipman söz konusu vs- clever dripper mi yoksa drip assist mi daha mantıklı bir seçenek olur?
Clever başlı başına bir ekipman, drip assist ise v60 yancısı gibi düşün, döküşlere yardımcı oluyor. V60 da kuğu boyun kettle yoksa hario drip air kettle alabilirsin drip assist yerine, değirmen çok önemli. Yani farklı klasmanlar v60 demliceksen drip air kettle önerebilirim drip assist yerine, clever daha kolay bir ekipman ama v60 gibi tatları ondan alamadım, alan vardir illaki de ben böyle düşünüyorum.
 
Drip assist guzel ancak mucize beklemeyin. Drip assist ile demleneni referans alip o lezzete erismeyi dusunebilirsiniz ancak dedigim gibi normal V60 ile demlemede daha esnek olup daha yukari cikabildiginiz icin yine gerek yok derim. Cok ugrasamam, hep ayni standart demleme olsun, kugu boyunlu kettle'im yok, dokme hizini ayarlayacak tartim yok diyorsaniz mantikli olabilir.

Clever icin kullanmadigim icin bir sey diyemeyecegim.

Drip air kettle ise bence hafif, ufak ama gerek isi tutmasi, gerek tek seferde aldigi su miktarindan dolayi seyahat/kamp icin mantikli. Cunku kugu boynu normale gore cok iyi degil, kendi boyuna tarzina gore iyi sadece. Onun yerine biraz daha ekleyip duzgun bir kuyu boyunlu alinabilir.
 
Değirmen var şu an farklı farklı kahveleri deniyorum kavrulma tarihi 5-7 geçmiş olanları. Tek eksik şu an kettle o yüzden Drip Assist ile direkt çözebilir miyim diye düşündüm veya direkt kettle alsam da daha mantıklı gibi görünüyor. Kettle olarak Nurgaz işimi görür mü? Termometre var ayrı olarak fakat daha kaliteli bir şey bakacağım dereceyi gösterene kadar 2-3 C iniyor :D

Edit : Campout demliği sipariş ettim.
 
Son düzenleme:
Değirmen var şu an farklı farklı kahveleri deniyorum kavrulma tarihi 5-7 geçmiş olanları. Tek eksik şu an kettle o yüzden Drip Assist ile direkt çözebilir miyim diye düşündüm veya direkt kettle alsam da daha mantıklı gibi görünüyor. Kettle olarak Nurgaz işimi görür mü? Termometre var ayrı olarak fakat daha kaliteli bir şey bakacağım dereceyi gösterene kadar 2-3 C iniyor :D

Edit : Campout demliği sipariş ettim.
Drip assist incelememde ve gönderilerimde bahsetmiştim.

Tek başına tabii ki iş görür ama demlemenin temellerini bilmek lazım. Tek başına kullanırsanız, ajitasyon limitli kalacağı için düz ve iyi çözünemeyen kahveler elde edersiniz. Kahve demlemeye yeniyseniz, drip assist mantığını çözmek biraz zaman alacaktır. Güzel bir ekipman ama kullanmayı bilmek lazım.
 
Geri
Üst