• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Goseeneck kettle ve G50 hakkında

İsim
Mert Sever
Daha fazla  
İsim
Mert Sever
Merhaba kalita 185 demlemeleri yapmaya çalışıyorum. Değirmenim yeni geldi öğütmede standardı yakalayamadım. Kalita 185 için öğütme tavsiyelerinizr açığım ayrıca goseeneck kettle alöak istiyorum. Nasıl bir kettle tercih etmeliyim. Tecrübeli abilerimin tavsiyelerini bekliyorum. Esirgemeyin lütfen
Teşekkür ederim.
Ankarada ikamet ediyorum.
Yüzyüze bir eğitim bile olabilir 🤗🤗
Bu hobiyi seviyorum galiba
 
Gooseneck kettle olarak termometresi de üzerinde olan linkini verdiğim amazon'daki bu ürünü ya da bu ürünü inceleyebilirsiniz. Diğer türlü "Termometre + Hario Buono 1.2 Lt." size şu an için çok daha pahalıya gelecektir. Kaliteli bir "elektrikli" ya da "elektrikli-termometreli" gooseneck kettle'lar ise şu an için 1.500 TL'nin üzerinde ve bence çok pahalı.

Kalita 185 ise çekirdek seçiyor ve fitreyi hemen tıkayabiliyor, immersion sürecini uzatabiliyor. Ben bu sorunu ısıyı biraz yükselterek ve öğütümü kalınlaştırarak çözmeye çalıştım. Normalde V60'da comandante'de 23 click'ten yukarı çıkmamama rağmen kalita'da (metal-185) 33 click'e kadar çıkarak süreyi ancak 3 dk.'nin altına indirebildim. Bu da haliyle fincana düşük gövde olarak yansıdı. Kalita'dan çıkarttığım sonuç: sanırım bundan sonra daha koyu kavrulmuş (dark-roast) kahveleri bu ekipmanda demleyeceğim gibi gözüküyor.
Cam 185 tercih ettim. Döküş hızlarındaki farklılıktan dolayı 25 30 gr kahve demlemeyü seviyorum. 30 gr kahve ortalama 2.30 dk da demleniyor.
 

Ekli dosyalar

  • images (1).png
    images (1).png
    29.8 KB · Görüntüleme: 26
Gooseneck kettle olarak termometresi de üzerinde olan linkini verdiğim amazon'daki bu ürünü ya da bu ürünü inceleyebilirsiniz. Diğer türlü "Termometre + Hario Buono 1.2 Lt." size şu an için çok daha pahalıya gelecektir. Kaliteli bir "elektrikli" ya da "elektrikli-termometreli" gooseneck kettle'lar ise şu an için 1.500 TL'nin üzerinde ve bence çok pahalı.

Kalita 185 ise çekirdek seçiyor ve fitreyi hemen tıkayabiliyor, immersion sürecini uzatabiliyor. Ben bu sorunu ısıyı biraz yükselterek ve öğütümü kalınlaştırarak çözmeye çalıştım. Normalde V60'da comandante'de 23 click'ten yukarı çıkmamama rağmen kalita'da (metal-185) 33 click'e kadar çıkarak süreyi ancak 3 dk.'nin altına indirebildim. Bu da haliyle fincana düşük gövde olarak yansıdı. Kalita'dan çıkarttığım sonuç: sanırım bundan sonra daha koyu kavrulmuş (dark-roast) kahveleri bu ekipmanda demleyeceğim gibi gözüküyor.
Neden V60ta 23 klikten yukari cikmiyorsunuz ? Ben kalitada ve V60ta rahatlikla 28-30 kliklerde demleme yapiyorum 20 gramda 2.20 - 2.25 civari bitiyor.
@pkmdshkak47 nacizane tavsiyem ozellikle kalitada kalin ogutmekten korkma ve mumkun oldugunca daha soguk suyla demlemeye basla. Uygun fiyatli bir epinox, ona uyumlu analog bir termometre cok rahat isini gorur.
 
Merhaba kalita 185 demlemeleri yapmaya çalışıyorum. Değirmenim yeni geldi öğütmede standardı yakalayamadım. Kalita 185 için öğütme tavsiyelerinizr açığım ayrıca goseeneck kettle alöak istiyorum. Nasıl bir kettle tercih etmeliyim. Tecrübeli abilerimin tavsiyelerini bekliyorum. Esirgemeyin lütfen
Teşekkür ederim.
Ankarada ikamet ediyorum.
Yüzyüze bir eğitim bile olabilir 🤗🤗
Bu hobiyi seviyorum galiba
Cam Kalita 185 ile kolay kolay tıkanma sorunu yaşamazsın. Tasarımı başarılı ve metal Kalita gibi tabandaki delikleri tıkama ihtimalimiz düşük.

Ben V60 ile benzer ya da bir kaç tık kalın öğütüm tercih ediyorum. Kahveye ve damak tadınıza bağlı ama genel yaklaşımım bu şekilde.

Kazboyun kettle için seçenek çok fazla. Düşük debi için Timemore fiyatına göre çok başarılı. Yine piyasada farklı markalar altında satılan kettlelar da mevcut. Aralarındaki fark döküş debisi, sıcaklık kontrolü (2-3C sapabiliyor) ve fiyat. Bütçeniz nedir? Ona göre tavsiye daha doğru olur.
 
Cam Kalita 185 ile kolay kolay tıkanma sorunu yaşamazsın. Tasarımı başarılı ve metal Kalita gibi tabandaki delikleri tıkama ihtimalimiz düşük.

Ben V60 ile benzer ya da bir kaç tık kalın öğütüm tercih ediyorum. Kahveye ve damak tadınıza bağlı ama genel yaklaşımım bu şekilde.

Kazboyun kettle için seçenek çok fazla. Düşük debi için Timemore fiyatına göre çok başarılı. Yine piyasada farklı markalar altında satılan kettlelar da mevcut. Aralarındaki fark döküş debisi, sıcaklık kontrolü (2-3C sapabiliyor) ve fiyat. Bütçeniz nedir? Ona göre tavsiye daha doğru olur.
500 lira civarı bir para ayırdım. 2 nci el ecobarista elektrikli hakkında ne düşünüyorsunuz? Dökül kalitesinde sıkıntı yaşar mıyım ?
 
Cam Kalita 185 ile kolay kolay tıkanma sorunu yaşamazsın. Tasarımı başarılı ve metal Kalita gibi tabandaki delikleri tıkama ihtimalimiz düşük.

Ben V60 ile benzer ya da bir kaç tık kalın öğütüm tercih ediyorum. Kahveye ve damak tadınıza bağlı ama genel yaklaşımım bu şekilde.

Kazboyun kettle için seçenek çok fazla. Düşük debi için Timemore fiyatına göre çok başarılı. Yine piyasada farklı markalar altında satılan kettlelar da mevcut. Aralarındaki fark döküş debisi, sıcaklık kontrolü (2-3C sapabiliyor) ve fiyat. Bütçeniz nedir? Ona göre tavsiye daha doğru olur.
Hem porselen hemde cam kalita 185'e sahibim hiç tıkanma sorunu yaşamadım, bazı çekirdeklerin yapı veya kavrumuna bağlı olarak iyi sonuç alabilmek amacıyla normalden daha ince öğütüm yaparakda çok başarılı sonuç aldığım oldu, örneğin ilk aklıma gelen Kafein kültürün bazı çekirdeklerinde bunu yaşadım ve tıkanma problemi yaşamadım.
 
Hem porselen hemde cam kalita 185'e sahibim hiç tıkanma sorunu yaşamadım, bazı çekirdeklerin yapı veya kavrumuna bağlı olarak iyi sonuç alabilmek amacıyla normalden daha ince öğütüm yaparakda çok başarılı sonuç aldığım oldu, örneğin ilk aklıma gelen Kafein kültürün bazı çekirdeklerinde bunu yaşadım ve tıkanma problemi yaşamadım.
Demleme fiziğini biliyorsanız ince de öğütseniz, bir türlü güzel fincanlar alıyorsunuz. Ben de genelde ince öğütüm tarafındayım ama öğütücüye çok bağlı.

Kafein Kültür özelinde haklısınız. Sıcak su ve ince öğütüm ile 3-3:30 dk aralarında çözünme daha verimli oluyor. (Benim tecrübem ve damağıma göre)
 
Geri
Üst