• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

EN İYİ yarı-otomatik Espresso Makinesi. Sage vs Delonghi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan BiTiR
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

BiTiR

Yeni Üye
İsim
Ahmet
Daha fazla  
İsim
Ahmet
Merhaba, yarı otomatik dahili öğütücülü bir makine bakıyorum.

Neredeyse tamamen Soğuk Americano- latte içiyorum. Çok fazla işlemle uğraşmak istemiyorum ama kaliteli de espresso istiyorum.
Bütçem max 75bin tl.

1.Delonghi LA Specialista Maestro EC9885.M
2.Sage The Barista Touch Impress SES881
3. Sage The Barista Pro SES878


Ayrıca Delonghi 51mm Sageler 54mm portafiltreye sahip çok fazla fark olur mu sizce?
Önerilerinize açığım.
Teşekkürler
 
Merhaba, yarı otomatik dahili öğütücülü bir makine bakıyorum.

Neredeyse tamamen Soğuk Americano- latte içiyorum. Çok fazla işlemle uğraşmak istemiyorum ama kaliteli de espresso istiyorum.
Bütçem max 75bin tl.

1.Delonghi LA Specialista Maestro EC9885.M
2.Sage The Barista Touch Impress SES881
3. Sage The Barista Pro SES878


Ayrıca Delonghi 51mm Sageler 54mm portafiltreye sahip çok fazla fark olur mu sizce?
Önerilerinize açığım.
Teşekkürler
Ben bu rakamlara çıkıyorsam şahsen 51 veya 54 mm lik makine almam aldıgım makinenin 58 mm olması şart olur ve değirmen + Makine bir arada olan kombinasyonlara yönelmem çünkü ikisi bir arada olan makinelerde iyi bir değirmen çıkmıyor. Kaliteli espresso içmek istiyorsanız bir tık ugraşmak lazım WDT gibi işlerle. Benim Tavsiyem Euraka Mignon Zero + Lelit Mara X olur. Pratiklik arıyorsanız makinenin hızlı ısınması önemli Mara X'te Heat Excangher var hızlı ısınma için ve Latte'de içtiginizi söylemişsiniz buhar gücü de tatmin edici olmalı cihazın. Mara X bu fiyat bandında en iyi buhar gücüne sahip cihazlardan birisidir.
 
Yorumunuz için teşekkür ederim. Aslında Gaggia classic evo cihazım ve VOSCO değirmenim var fakat beni inanılmaz uğraştırdı, bir dünya zaman, çekirdek kaybı, ayarı bir türlü tutturamayıp yıldım diyebilirim bu yüzden nispeten otomatik bir cihaz arıyordum. dediğiniz cihazlara bakacağım
 
Öğütücü alınabilir fakat. Mara X ile beraber alınırsa 100bin tl yi aşıyor neredeyse. Bütçem o kadar yok maalesef.
 
Yorumunuz için teşekkür ederim. Aslında Gaggia classic evo cihazım ve VOSCO değirmenim var fakat beni inanılmaz uğraştırdı, bir dünya zaman, çekirdek kaybı, ayarı bir türlü tutturamayıp yıldım diyebilirim bu yüzden nispeten otomatik bir cihaz arıyordum. dediğiniz cihazlara bakacağım
Türkiye'de sage fiyatları manasız bir düzeyde, yurtdışından iyi bir fiyata alabilirseniz sage barista touch öneririm. Özellikle yeni modellerde yeni bir burr kullanıyorlar, eskilere göre çok daha iyi. Otomatik süt köpürtmesi çok çok iyi, şaşırtıcı düzeyde hatta. Barista Pro'da bu özellik yok. Türkiyeden alacaksanız bence Ninja Luxe'ün fiyatı çok iyi, hatta İngiltere fiyatından daha ucuza geliyor. Youtube'da incelemere bir bakın derim.
 
Yorumunuz için teşekkür ederim. Aslında Gaggia classic evo cihazım ve VOSCO değirmenim var fakat beni inanılmaz uğraştırdı, bir dünya zaman, çekirdek kaybı, ayarı bir türlü tutturamayıp yıldım diyebilirim bu yüzden nispeten otomatik bir cihaz arıyordum. dediğiniz cihazlara bakacağım
Gaggia Classic güzel cihaz aslında buhar gücü zayıf olsa da iş görür bir cihaz tekrar yeni cihaz almaya gerek yok. Güzel bir değirmen almalısınız Bence ayar tutturamanızın en büyük sebebi değirmen vosco değirmen espresso için yetersiz. Puck Screen ve Çift yaylı kalibreli tamper alın sürekli aynı kahve çıktısını alırsınız.
 
Türkiye'de sage fiyatları manasız bir düzeyde, yurtdışından iyi bir fiyata alabilirseniz sage barista touch öneririm. Özellikle yeni modellerde yeni bir burr kullanıyorlar, eskilere göre çok daha iyi. Otomatik süt köpürtmesi çok çok iyi, şaşırtıcı düzeyde hatta. Barista Pro'da bu özellik yok. Türkiyeden alacaksanız bence Ninja Luxe'ün fiyatı çok iyi, hatta İngiltere fiyatından daha ucuza geliyor. Youtube'da incelemere bir bakın derim.
Ninja lüxü gördüm ama olumsuz yorumlarda çok fazlaydı. o yüzden arada kaldım bir de biraz daha üst seviye bir şey istediğimden dolayı eledim. Sage barista touch gördüm ama touchın bir sürü kodlusu var. galiba en son çıkan modeli bulmak lazım. Veya arkadaşın dediği gibi sadece değirmen alacağım.
 
Ninja lüxü gördüm ama olumsuz yorumlarda çok fazlaydı. o yüzden arada kaldım bir de biraz daha üst seviye bir şey istediğimden dolayı eledim. Sage barista touch gördüm ama touchın bir sürü kodlusu var. galiba en son çıkan modeli bulmak lazım. Veya arkadaşın dediği gibi sadece değirmen alacağım.
Ninjayı 5 gün öztiryakiler ile birlikte kullandım konu da inceleme de yazdım bugün Hepsiburada da indirimi vardı 22 civarına düşüyordu uygun olunca satın aldım elime geçince uzun kullanım deneyimi de yazarım.
Başlıkta en iyi sormuşsunuz kusursuz makina tabi ki yok hepsinin bir eksiği var ama fiyat ve sizin isteklerinize göre entegre olan bu cihazların hiçbirini almazdım çünkü o bütçe de hepsini ayrı alıp kullanırsınız.
Ama ben pratik olsun diyorsanız da o kadar para verilmez ninja alınıp iler de yanına cihaz eklenir.
 
Son düzenleme:
Elinizdeki Vosco değirmen hangi modeli?
Eğer aşağıdaki modellerden biri ise düzgün ayar tutturmak ve iyi espresso yapmak çok çok zor hatta imkansız.
1762250956312.png

Halihazırda Gaggia Classic var ise tamamen değirmene odaklanmak en mantıklısı.
Örneğin sıfırı 46 bin liraya satılan Eureka Helios 65 seviyeyi oldukça yukarıya taşıyacaktır.
 
Vosco KD-CG018 ile yaklaşık 7-8 aylık kullanım sonucu espressoda 1:2 1:3 oranlarında aldığım çıktıların birkaç tanesi görselde. Şahsen memnunum. Kullanılan çekirdeğe göre durum değişir tabiki.

1000095943.jpg
 
Elinizdeki Vosco değirmen hangi modeli?
Eğer aşağıdaki modellerden biri ise düzgün ayar tutturmak ve iyi espresso yapmak çok çok zor hatta imkansız.
Ekli dosyayı görüntüle 40764

Halihazırda Gaggia Classic var ise tamamen değirmene odaklanmak en mantıklısı.
Örneğin sıfırı 46 bin liraya satılan Eureka Helios 65 seviyeyi oldukça yukarıya taşıyacaktır.
Evet bu soldaki görseldeki hocam. Gaggiadan hiçbir zaman adam gibi bir kahve alamadım. o kadar hızlı akıyorduki. 10snde bana 300ml su-kahve çıkarıyordu veya acı çıkarıyordu. Kahveden Soğudum resmen.
Eureka Mignon Specialita Smart alacaktım fakat. Başka bir forumda insanların şu öğütücüye yükseldiğini gördüm ve eureka kadar iyi olduğunu öğrendim. 18800e kaldı banka indirimiyle. Hiç espresso deneyimi olmayan biri olarak bütçeyi azalttım. Ekipman topluyorum wdt,tamper vs
https://www.gelbura.com/idose-t64-g...ah-kahve-ogutucu-rpm-ayarli-pd-TET89175121397
 
Elinizdeki Vosco değirmen hangi modeli?
Eğer aşağıdaki modellerden biri ise düzgün ayar tutturmak ve iyi espresso yapmak çok çok zor hatta imkansız.
Ekli dosyayı görüntüle 40764

Halihazırda Gaggia Classic var ise tamamen değirmene odaklanmak en mantıklısı.
Örneğin sıfırı 46 bin liraya satılan Eureka Helios 65 seviyeyi oldukça yukarıya taşıyacaktır.
Eğer 3katı kadar fiyat farkına değecekse espresso için Eureka Helios 65 alıp şuankini iptalde edebilirim.
 
Vosco KD-CG018 ile yaklaşık 7-8 aylık kullanım sonucu espressoda 1:2 1:3 oranlarında aldığım çıktıların birkaç tanesi görselde. Şahsen memnunum. Kullanılan çekirdeğe göre durum değişir tabiki.

Ekli dosyayı görüntüle 40765
Şuan hala makine bende ayarınız kaçta acaba? 5-3-1 hepsini denedim belki de benim makine veya çekirdekler sorun da olabilir. ama 3 farklı çekirdek denedim 3ü de kötü değildi.
 
Şuan hala makine bende ayarınız kaçta acaba? 5-3-1 hepsini denedim belki de benim makine veya çekirdekler sorun da olabilir. ama 3 farklı çekirdek denedim 3ü de kötü değildi.
Ayar çekirdeğe göre farklılık gösteriyor illaki. Blend ve naturel çekirdeklerde genelde ayarım 1-2 en fazla 3 arası. Denediğim bazı çekirdeklerdeki ayarlarım şu şekilde;

The Roast Room Brazil Caramelo - 4
Roasthink Mystic Espresso - 2
Brownberry Gurme Blend - 1 / 2
Spada Motion Natural - 3
 
Bunları alacağım birebir sizin ayarlarda yapacağım. çok güzel oldu kendiminkilerle kıyaslayacağım bakalım nasıl çıkacak sorun belki başka kısımdadır.
 
Bunları alacağım birebir sizin ayarlarda yapacağım. çok güzel oldu kendiminkilerle kıyaslayacağım bakalım nasıl çıkacak sorun belki başka kısımdadır.
Kavruma göre de hedef süreyi değiştirmelisiniz ben mesala daha filtre tarafında olan kavrumlarda 1:2.5 40 Saniye hedefliyorken. Klasik espresso çekirdeklerinde 1:2.5 30 Saniyeleri hedefliyorum. Bazı çekirdeklerde 1:2.5 yerine 1:3 daha iyi çıktı verebiliyor mesala çok değişken var espresso da. Bu yüzden iyi bir çekirdek seçip 1 Kg alın çünkü kavrumdan kavruma bile kalibrasyon farkı çıkıyor çekirdeklerde. zaten 100 Gram'ı her türlü kalibre ederken harcanıyor espresso işinde.
 
Kusura bakmayın görüyorum bunları hep. bu oranlar gram başına elde edilen ml değil mi? 18 gr 36ml 30sn gibisinden. Sorun şu ki 18gr koyup. 10snde 60ml gibi değeri var çektiğim kahvenin. Tamper,wdt vs gelince tekrar deneyeceğim eski öğütücüyle.
 
Kusura bakmayın görüyorum bunları hep. bu oranlar gram başına elde edilen ml değil mi? 18 gr 36ml 30sn gibisinden. Sorun şu ki 18gr koyup. 10snde 60ml gibi değeri var çektiğim kahvenin. Tamper,wdt vs gelince tekrar deneyeceğim eski öğütücüyle.
Evet oranlar. Bunun 2 sebebi var ya yeterli incelige inmiyorsunuz veya degirmenimiz inemiyor. Yada tampınız çok zayıf. Bu çıktı ve süre ile iyi bir sonuç imkansız zaten direk underexct. Kahve çıkar. Bazı çekirdeklerde belki iyi sonuç alabilirsiniz Çekirdek çok su tutuyordur çok toz üretiyordur aynı ayarlarda başka çekirdekle 30 saniye de 36 çıktı almakta mümkün olabilir. Ama vosco'nun espresso için yeterli oldugunu düşünmüyorum bazı çekirdeklerde süreyi yakalayabilseniz bile Flat burr iyi bir espresso değirmeninin çok gerisinde kalacaktır tat ve temizlik olarak.
 
Son düzenleme:
Çok teşekkür ederim yorumunuz için. öğütücünün gelmesine 20gün var bekleyeceğiz artık :) Makinede tamamen bana bağlı çıktı süresi de ne zaman kapatmalıyım sizce? Saniyeye mi bağlı kalmalıyım çıkan espresso miktarına mı?
 
Çok teşekkür ederim yorumunuz için. öğütücünün gelmesine 20gün var bekleyeceğiz artık :) Makinede tamamen bana bağlı çıktı süresi de ne zaman kapatmalıyım sizce? Saniyeye mi bağlı kalmalıyım çıkan espresso miktarına mı?
Klasik ve modern Espresso'larda kullandıgınız su ve kahveden çıkan tad'a göre ayarlamalısınız bu süreyi mesala 32 Saniye 18:40 Çıktı aldınız diyelim ama kahve Under kalmıştır tuzlu ve ekşidir ilk başta su ile oynamayı deneyebilirsiniz. 100 ppm su kullanıyorsanız 130 ppm e getirmek gibi. Yine istediginiz çıktıyı alamadınız bu sefer ögütüm kalınlıgı ve süre ile oynayabilirsiniz bu 30 saniyeyi 35 e çıkartabilirsiniz ögütümü incelterek veya fazla çözünmüşse çekirdek oldukça koyu kavrumsa tersini yapıp kalınlaştırıp 27-28 saniye ye çekebilirsiniz süreyi. kısacası çıkan sonuca ve çekirdegin kavrumuna göre fincanda çıkan sonuca göre değiştirmelisiniz parametreleri espresso da kesin bir kural yok şu sürede şu kadar çıktı alacaksın vb gibi.

Ben daha koyu kavrum olan klasik çekirdeklerde ilk denemelerimde mesala hedef süreyi 30 - 32 Saniye civarı tutuyorum. Modern espressolarda bu süreyi 40 - 42 Saniyelere kadar uzatabiliyorum.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst