Merhaba arkadaşlar, espresso hakkında aklıma takılan bir nokta var. Forumda bugün içtiğiniz espresso konusuna baktığımda herkes 1:2 oran kullanmış genellikle 18 gr in 36 gr out olacak şekilde 30 saniyede, şimdi bu ne oluyor?.
Double espresso dediğimiz ne oluyor? 60 gr espressoyu 18 gr kahveden 30 saniyede almak için öğütülmesi gereken kalınlık ve akış parametreleri farklı iken aynı sürede 36 gr almak için çok daha farklı öğütmemiz gerekiyor.
30 saniyede 30-36 gr alınca ristretto mu oluyor single shot mu oluyor , eğer single oluyorsa 7-8 gr ile 30 gr çıktı alınca ne oluyor?
kafam bayağı karıştı açıkçası. Örneğin americano yapmak istiyorum ama 200 gr suya 18 gr girdi ile 35 gr çıktı espressoyu koyunca aşırı yumuşak bir tat oluyor. Double shot ile yapıldığı yazıyor internette, peki double shot 60 gr çıktı ise su miktarını arttırmak neye yarıyor ki?
Double espresso dediğimiz ne oluyor? 60 gr espressoyu 18 gr kahveden 30 saniyede almak için öğütülmesi gereken kalınlık ve akış parametreleri farklı iken aynı sürede 36 gr almak için çok daha farklı öğütmemiz gerekiyor.
30 saniyede 30-36 gr alınca ristretto mu oluyor single shot mu oluyor , eğer single oluyorsa 7-8 gr ile 30 gr çıktı alınca ne oluyor?
kafam bayağı karıştı açıkçası. Örneğin americano yapmak istiyorum ama 200 gr suya 18 gr girdi ile 35 gr çıktı espressoyu koyunca aşırı yumuşak bir tat oluyor. Double shot ile yapıldığı yazıyor internette, peki double shot 60 gr çıktı ise su miktarını arttırmak neye yarıyor ki?