• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Double ile Single farkı

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan erkotiko
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

erkotiko

Üye
İsim
erkut
Daha fazla  
İsim
erkut
Merhaba arkadaşlar, espresso hakkında aklıma takılan bir nokta var. Forumda bugün içtiğiniz espresso konusuna baktığımda herkes 1:2 oran kullanmış genellikle 18 gr in 36 gr out olacak şekilde 30 saniyede, şimdi bu ne oluyor?.
Double espresso dediğimiz ne oluyor? 60 gr espressoyu 18 gr kahveden 30 saniyede almak için öğütülmesi gereken kalınlık ve akış parametreleri farklı iken aynı sürede 36 gr almak için çok daha farklı öğütmemiz gerekiyor.
30 saniyede 30-36 gr alınca ristretto mu oluyor single shot mu oluyor , eğer single oluyorsa 7-8 gr ile 30 gr çıktı alınca ne oluyor? :)
kafam bayağı karıştı açıkçası. Örneğin americano yapmak istiyorum ama 200 gr suya 18 gr girdi ile 35 gr çıktı espressoyu koyunca aşırı yumuşak bir tat oluyor. Double shot ile yapıldığı yazıyor internette, peki double shot 60 gr çıktı ise su miktarını arttırmak neye yarıyor ki?
 
Single double hacim belirtir. Klasik İtalyan espressosunda 7gr kahve 30 ml çıktı 25-30 saniye single, 14 gr kahve 60 ml çıktı 25-30 saniye çıktı double diye geçer.

Ama modern espressoda olay biraz daha farklı oluyor. Burada hacimden ziyade oranlar daha önemli oluyor. 1:1 ristretto 1:2 espresso 1:3 ve üstü lungo olarak geçiyor. Americano için yapacağınız herhangi bir espressoya hacminin iki katı kadar su eklemeniz yeterlidir. Yumuşak olması normaldir zaten İtalyanların sert espressolarına alışamayan Amerikan askerleri tarafından sürekli su ile seyreltilme talebi doğrultusunda ortaya çıkmıştır.
 
Merhaba arkadaşlar, espresso hakkında aklıma takılan bir nokta var. Forumda bugün içtiğiniz espresso konusuna baktığımda herkes 1:2 oran kullanmış genellikle 18 gr in 36 gr out olacak şekilde 30 saniyede, şimdi bu ne oluyor?.
Double espresso dediğimiz ne oluyor? 60 gr espressoyu 18 gr kahveden 30 saniyede almak için öğütülmesi gereken kalınlık ve akış parametreleri farklı iken aynı sürede 36 gr almak için çok daha farklı öğütmemiz gerekiyor.
30 saniyede 30-36 gr alınca ristretto mu oluyor single shot mu oluyor , eğer single oluyorsa 7-8 gr ile 30 gr çıktı alınca ne oluyor? :)
kafam bayağı karıştı açıkçası. Örneğin americano yapmak istiyorum ama 200 gr suya 18 gr girdi ile 35 gr çıktı espressoyu koyunca aşırı yumuşak bir tat oluyor. Double shot ile yapıldığı yazıyor internette, peki double shot 60 gr çıktı ise su miktarını arttırmak neye yarıyor ki?

Single double geleneksel İtalyan tarza işaret ediyor. 7-25, 14-50 ml gibi... Amerikano da 14-50 üstüne yapılıyor.
Modern espresso genelde double olarak nitelendirilen bir yapıdadır ama double denmiyor da espresso deniyor. 1/2 ya da 1/2.5 oran arasında demleniyor. Altına indiğimiz senaryolara ristretto denebilir yine. Ya da ristretto tarzda demlenmiş diyoruz. Ama standart değil yine.
Evde bazen tekli sepetlerle de oynuyoruz ama değirmen ayarı filan değiştirmek gerekiyor, ki zaten her makinede tekli sepetten verim alınamıyor. Bianca için 10 Gr /25 ml gibi denemelerim oluyor ve keyifli geçiyor. Ama eski standartlar değil kesinlikle.
Amerikano yaparken sert bir tat istiyorsanız robustalı blendle yapılmış 1/2 oran sizi mutlu edebilir. Arabica çekirdekle de olur ama sert demeniz için biraz koyu kavrulması gerekir. Koyu kavuran yerler var ama yaygın değil. Ama daha ince öğütüp 1/2 altına inip, suyu da fazla koymazsanız yine bir miktar sert olarak nitelenebilecek kahve elde edebilirsiniz.
 
Geri
Üst